abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80864910
Wat heeft Sywert ermee te maken? Is er geen scholierenstaking die georganiseerd moet worden?
pi_80865239
In dat hele verhaal van de OP staat eigenlijk beknopt:

Jullie kaaskoppen smoel houden wij moslims hier dienst uitmaken anders allah akhbar.

Verder inhoudelijk sluit ik mij aan bij LXIV.
pi_80865333
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:48 schreef reem het volgende:

[..]

Je kunt je ergeren aan de toon, natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat er veel moslims in Nederland zijn die het gescheld op hen vanwege het gedrag van hun (vermeende) geloofsgenoten zat zijn. Dat zij daar niet op aangesproken wensen te worden etc.

LXIV heeft natuurlijk wel een punt - inhoudelijk - wat betreft bepaalde eisen van deze jongeman, maar het feit dat hij dingen eist vind ik niet schokkend. Hij heeft net zoveel recht van spreken als iedere andere bewoner van dit land. Dat zijn ouders ws. uit een ander land komen, en dat zijn religie van oorsprong hier niet vandaan komt vind ik geen enkel argument om tegen hem te zeggen dat hij maar naar zijn 'thuisland' moet gaan.
Moet ie ook maar een nationaliteit aannemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80865339
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:10 schreef maartena het volgende:

[..]

En toch wordt dit juist aangeraden als je je kind tweetalig wil opvoeden..... leer ze zoveel mogelijk de eigen taal als ze jong zijn, want de landstaal pakken ze zo op op school.

Het blijkt in het buitenland bijvoorbeeld ook enorm moeilijk om je kinderen goed Nederlands te leren, als je ze er niet vanaf de paplepel mee ingiet.

Ben het best met je eens verder, maar ik geloof niet dat kinderen echt een enorme achterstand oplopen.... Ik zou wel willen dat ze inderdaad meer Nederlands krijgen ingegoten, maar als Nederlander in het buitenland (zonder kids trouwens) kan ik wel zien waarom dit zo gebeurd. Je hebt gelijk, bij een 3e generatie zou het niet meer hoeven. Ik denk dat het voor een DEEL ook komt omdat velen dus familie hebben over geheel Europa (plus Marokko etc) en dat de enige gemeenschappelijke taal Arabisch is.

Heeft je zus bijvoorbeeld kinderen, en spreekt ze alleen Frans met ze?
Dit gaat niet op als je ouder(s) analfabeet zijn of een slechte taalbeheersing hebben

Daarom spreken de meeste allochtonen ook slechter Nederlands dan autochtonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80865443
Integratiemaffia? Het wordt als onderdrukking gezien om de taal te leren?
  vrijdag 30 april 2010 @ 08:49:33 #46
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80865508
Het jammere van deze "allochtone" avant garde is de schromelijke zelfoverschatting.

Luister vrinden, het feit dat jij geen potten schrobt maakt je nog geen Einstein. Het witte establishment? LOL, wie dan? Ik ben wit en heb noge nooit één seconde met welk establishment dan ook door een deur gekund.

De geschiedenis van Turkije en Marokko. Nu ken ik die toevallig wel redelijk (met name Turkije), maar beiden zijn in NL irrelevant.

De strekking van dit stuk is vooral een brok frustratie, en daar schuilt dan ook de enige informatieve waarde van dit ingezonden stuk in. Want dat er een dergelijke tegenreactie komt is niet heel vreemd en wellicht een teken aan de wand dat autochtone Nederlanders hun toontje ook moeten wijzigen.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 30 april 2010 @ 08:51:57 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80865528
Oh ja, LOL...terugbetalingen

Zoals ik al zei... schromelijke zelfoverschatting. Denken de nieuwe MLK of MX te zijn. Kanker op en ga heel hard je huiswerk doen alsjeblieft.
pi_80865781
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 08:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dit gaat niet op als je ouder(s) analfabeet zijn of een slechte taalbeheersing hebben
Juist dan gaat het op. Een kind moet taal op moedertaalniveau aangeboden krijgen om de taalontwikkeling goed te laten verlopen, het maakt niet uit welke taal/talen. Een kind met een goede taalontwikkeling zal zonder veel moeite nog een taal op niveau op kunnen pikken bij voldoende en goed aanbod. In een ideale situatie kent een allochtoon kind zijn moeder(s)taal goed en pikt daarna(aast) Nederlands op in het dagelijks leven.
quote:
Daarom spreken de meeste allochtonen ook slechter Nederlands dan autochtonen
Nee. Veel allochtonen spreken slechter Nederlands omdat ze te weinig in contact komen met de Nederlandse taal op moedertaalniveau, simpelweg omdat ze niet hoeven omdat hun gemeenschap groot genoeg is om in te "verdwijnen". Als je nooit Nederlands hoort of hoeft te spreken, leer je het niet. Als je alleen op school een leraar hoort praten maar je met je vriendjes weer in het Turks, Marokkaans-Arabisch of een Berbertaal verdergaat, dan wordt de taalachterstand niet ingelopen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80865816
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Juist dan gaat het op. Een kind moet taal op moedertaalniveau aangeboden krijgen om de taalontwikkeling goed te laten verlopen, het maakt niet uit welke taal/talen. Een kind met een goede taalontwikkeling zal zonder veel moeite nog een taal op niveau op kunnen pikken bij voldoende en goed aanbod. In een ideale situatie kent een allochtoon kind zijn moeder(s)taal goed en pikt daarna(aast) Nederlands op in het dagelijks leven.
[..]

Nee. Veel allochtonen spreken slechter Nederlands omdat ze te weinig in contact komen met de Nederlandse taal op moedertaalniveau, simpelweg omdat ze niet hoeven omdat hun gemeenschap groot genoeg is om in te "verdwijnen". Als je nooit Nederlands hoort of hoeft te spreken, leer je het niet. Als je alleen op school een leraar hoort praten maar je met je vriendjes weer in het Turks, Marokkaans-Arabisch of een Berbertaal verdergaat, dan wordt de taalachterstand niet ingelopen.
Ik heb geen zin om in een welles-nietus discussie te komen maar je moet je eigen nog flink inlezen
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:31:25 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80865871
Ik krijg wekelijks pamfletten van jonge politicologie studenten waarin opgeroepen wordt tot een Marxistische of een groene revolutie. Volgens die mensen borrelt er al decennia lang wat onder de oppervlakte en dankzij de economische crisis of Wilders is de tijd rijp voor een 'nieuwe generatie' die het allemaal anders doet.

Ik wacht nog steeds.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 april 2010 @ 09:40:00 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80865965
Geinig stuk. Wat alleen uit het oog verloren wordt is dat de druk in de autochtone gemeenschap ondertussen ongeveer even hoog is. De rek is uit de tolerantie.
pi_80866005
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om in een welles-nietus discussie te komen maar je moet je eigen nog flink inlezen
Ik wil mijn diploma wel even inscannen, pannenkoek. Ik ben taalkundige
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80866011
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik wil mijn diploma wel even inscannen, pannenkoek. Ik ben taalkundige
En dus?
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:44:46 #54
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80866041
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar dan wel tegen iedereen die "het lef heeft" om er andere mening op na te houden. Daarmee toont de auteur een nogal duidelijk gebrek aan respect voor andersdenkenden, ironisch genoeg juist datgene dat hij "De Autochtonen" verwijt.
Het is niet buitengewoon intelligent nee. Beetje hoogdravend verhaal vol jonge bravoure.

Toch spreekt er wel wat informatiefs uit.
pi_80866045
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dus?
En dus heb ik ehhh... zes jaar ( ) de tijd gehad om me uitstekend in te lezen in deze materie. En jij?
pi_80866059
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het is niet buitengewoon intelligent nee. Beetje hoogdravend verhaal vol jonge bravoure.

Toch spreekt er wel wat informatiefs uit.
Ik denk dan ook dat er bewust overdreven wordt om de emotie binnen een gedeelte van de moslim-gemeenschap duidelijk te maken. Op een Wilderiaanse stijl bepaalde zaken aanstippen zeg maar.

Zeker niet mijn stijl.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80867731
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:42 schreef maartena het volgende:

[..]

De huidige wetgeving beschermd prima tegen Islamitische invloeden. Besnijding bij vrouwen is verboden. Homo's hebben 100% gelijke rechten als een ieder ander, en als een moslim een homo in elkaar slaat wordt hij daarvoor gewoon veroordeeld. Terrorisme of verdenking van terrorisme is zwaar strafbaar en kan leiden tot verlies van staatsburgerschap. Haatimams worden nu al gewoon uit het land geknikkerd zodra de AIVD er lucht van krijgt.

Besnijdenis komt nog altijd voor, wordt weinig tegen gedaan. Homo's mogen dan gelijke rechten hebben, er wordt ze wel geadviseerd om niet openlijk homoseksueel door amsterdam west te gaan. Ze mogen die gelijke rechten volgens de wet wel hebben, maar niet in de ogen van veel moslims.
Haatimams wordt geen kont tegen gedaan, Fawad Jneid, Van der Ven en die tilburgse idioot die behoorlijk wat radicale teksten eruit hebben gegooid zitten nog mooi in Nederland.

Oftewel: je praat poep. Het mag wettelijk misschien wel geregeld zijn, het moet ook nog onderschreven worden door de moslims. En laat dat nou net even het probleem zijn.

Overigens heb ik zelf er niet zoveel problemen mee, kut marokkanen zie ik niet als moslims dus die laten we even buiten beschouwing, maar ik vind wel dat als je hier wilt wonen dan zal je je moeten aanpassen naar de Nederlandse wetten, normen en waarden. En dat wil dit dametje dus absoluut niet. Dus kan ze wat mij betreft keihard oprotten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_80867778
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Besnijdenis komt nog altijd voor, wordt weinig tegen gedaan. Homo's mogen dan gelijke rechten hebben, er wordt ze wel geadviseerd om niet openlijk homoseksueel door amsterdam west te gaan. Ze mogen die gelijke rechten volgens de wet wel hebben, maar niet in de ogen van veel moslims.
Haatimams wordt geen kont tegen gedaan, Fawad Jneid, Van der Ven en die tilburgse idioot die behoorlijk wat radicale teksten eruit hebben gegooid zitten nog mooi in Nederland.

Oftewel: je praat poep. Het mag wettelijk misschien wel geregeld zijn, het moet ook nog onderschreven worden door de moslims. En laat dat nou net even het probleem zijn.

Overigens heb ik zelf er niet zoveel problemen mee, kut marokkanen zie ik niet als moslims dus die laten we even buiten beschouwing, maar ik vind wel dat als je hier wilt wonen dan zal je je moeten aanpassen naar de Nederlandse wetten, normen en waarden. En dat wil dit dametje dus absoluut niet. Dus kan ze wat mij betreft keihard oprotten.
Je bedoelt. "Ik ben het niet met haar eens, dus ze moet weg".
Allah Al Watan Al Malik
pi_80867922
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dus heb ik ehhh... zes jaar ( ) de tijd gehad om me uitstekend in te lezen in deze materie. En jij?
Hopelijk niet op de kosten van Robin Hood
pi_80867933
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bedoelt. "Ik ben het niet met haar eens, dus ze moet weg".
"dus kan ze wat mij betreft keihard oprotten". Dat zet ik er ook onder, toch? 't is overigens een opvatting die redelijk breed gedeeld wordt onder autochtonen, zowel aan linker- als rechterkant van het politieke spectrum.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')