abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80945260
Wat ga je dan doen? Ga je naar india om zelf onderzoek te plegen aldaar?
pi_80945305
Nee, wat ik ga doen is dit topic laten sluiten, ik heb al een TR geplaatst met dat verzoek.
pi_80945385
Oke dan
pi_80945663
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:23 schreef ToT het volgende:
Fantaseren.....ja laat maar helemaal zitten weer. En eigen verantwoordelijkheid? Ik dacht dat ik wel duidelijk genoeg was in het topic zelf.

Dat vind ik dus erg kinderachtig om eerlijk te zijn. Op het moment dat het allemaal niet meer lukt kun je altijd roepen dat je het niet wil. Dus in 1e instantie wel discussie toestaan om vervolgens op een ander moment de ander monddood te maken wanneer je niet meer zulke goede kaarten op tafel hebt ...

als het in de OP stond hoefde er nooit geen sprake te zijn van een discussie. Het gedurende de discussie zeggen op het moment dat het je het beste uitkomt is gewoon de tegenstander (jij noemt het troll maar ik noem het mensen met een andere mening) monddood maken.

Daarom is die regel van die OP er uberhaubt. Dus ja... zeker een gevalletje eigen verantwoordelijkheid.

En met kortzichtig en bekrompen smijten mag zeker wel (of de insinuatie geven iig)... het erge is ook nog dat niemand buiten proporties gaat behalve dat ze de superpowerrangerkrachten van deze indier in twijfel trekken. Als iemand dat doet trolled ie of verziekt ie het topic. Geef dan meteen aan wat je wel en wat je niet wil

Misschien heb je die regel over het hoofd gezien maar je bent iig niet de 1e die zo overdonderd wordt dat er mensen zijn die meer willen dan slechts wat anecdotes
pi_80945842
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

maar als je leest dat die onderzoekers spiritualiteit niet schuw zijn, moet er toch een belletje gaan rinkelen?
De gast wordt notabene een "volksbedrieger" genoemd. Dat wordt heus niet over iedereen gezegd hoor, dat komt ergens vandaan.

Maar goed.. "het is onmogelijk om iemand met rationele argumenten te overtuigen van iets waar de persoon niet met rationele argumenten op is gekomen" , en daar sluit ik me bij aan.
Echt he... ik kan dit trekje niet uitstaan. Waarom, in hemelsnaam (heeeemeeeeelll!!!!! ) moet je in jouw visie spiritualiteit nou schuwen voor je je met wetenschap mag bezighouden?
Wat IS dat toch voor een houding? Matig jezelf daar nou toch eens in.
En dit staat voor mij echt los van de hele discussie of de man nou wel of niet een frauduleus geval is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 2 mei 2010 @ 20:43:10 #181
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80946058
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:38 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Echt he... ik kan dit trekje niet uitstaan. Waarom, in hemelsnaam (heeeemeeeeelll!!!!! ) moet je in jouw visie spiritualiteit nou schuwen voor je je met wetenschap mag bezighouden?
Wat IS dat toch voor een houding? Matig jezelf daar nou toch eens in.
En dit staat voor mij echt los van de hele discussie of de man nou wel of niet een frauduleus geval is.
omdat spiritualiteit niet gestaafd is op feiten maar op een leap of faith. Je zou best spiritueel kunnen zijn en wetenschappelijk (zoals christelijke wetenschappers e.d.) als je het maar los van elkaar ziet. Wetenschap is feit en objectiviteit, spiritualiteit is per persoon verschillend en ieder geeft daar zijn eigen invulling aan (als ik hier bv. vraag wat xx is , krijg je 30000 verschillende antwoorden).

Als een "wetenschapper" daarnaast op zijn website wat eigenlijk over zijn werk als neuroloog gaat, opeens hele spirituele sites heeft (grootste gedeelte website), geeft dat voor mij aan dat spiritualiteit best wel eens in hoge mate kan interferen met zijn werkzaamheden. (als ik een website maak over mijn werk en opeens in een subkopje over de verschillende goden begin te lullen waarin ik geloof, zorgt dat niet echt voor een "objectieve" website.. ik denk eerder dat het een rare website is).
Spiritueel zijn EN wetenschappelijk zijn, OK, maar dan wel gescheiden van elkaar.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_80946077
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:34 schreef Flammie het volgende:

[..]

[/b]

Dat vind ik dus erg kinderachtig om eerlijk te zijn. Op het moment dat het allemaal niet meer lukt kun je altijd roepen dat je het niet wil. Dus in 1e instantie wel discussie toestaan om vervolgens op een ander moment de ander monddood te maken wanneer je niet meer zulke goede kaarten op tafel hebt ...

als het in de OP stond hoefde er nooit geen sprake te zijn van een discussie. Het gedurende de discussie zeggen op het moment dat het je het beste uitkomt is gewoon de tegenstander (jij noemt het troll maar ik noem het mensen met een andere mening) monddood maken.

Daarom is die regel van die OP er uberhaubt. Dus ja... zeker een gevalletje eigen verantwoordelijkheid.

En met kortzichtig en bekrompen smijten mag zeker wel (of de insinuatie geven iig)... het erge is ook nog dat niemand buiten proporties gaat behalve dat ze de superpowerrangerkrachten van deze indier in twijfel trekken. Als iemand dat doet trolled ie of verziekt ie het topic. Geef dan meteen aan wat je wel en wat je niet wil

Misschien heb je die regel over het hoofd gezien maar je bent iig niet de 1e die zo overdonderd wordt dat er mensen zijn die meer willen dan slechts wat anecdotes
Nogmaals, ik ben duidelijk genoeg geweest.
Jij en een paar anderen willen hier gewoon blijkbaar winnen door de ander keihard klem te praten.
Het gaat mij niet om winnen, maar om te praten over iets wat gewoon potentieel heel bijzonder kan zijn.
"Ja dan had je het maar in de OP moeten zetten". Pfff.....
pi_80946109
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

omdat spiritualiteit niet gestaafd is op feiten maar op een leap of faith. Je zou best spiritueel kunnen zijn en wetenschappelijk (zoals christelijke wetenschappers e.d.) als je het maar los van elkaar ziet. Wetenschap is feit en objectiviteit, spiritualiteit is per persoon verschillend en ieder geeft daar zijn eigen invulling aan (als ik hier bv. vraag wat xx is , krijg je 30000 verschillende antwoorden).

Als een "wetenschapper" daarnaast op zijn website wat eigenlijk over zijn werk als neuroloog gaat, opeens hele spirituele sites heeft (grootste gedeelte website), geeft dat voor mij aan dat spiritualiteit best wel eens in hoge mate kan interferen met zijn werkzaamheden. (als ik een website maak over mijn werk en opeens in een subkopje over de verschillende goden begin te lullen waarin ik geloof, zorgt dat niet echt voor een "objectieve" website.. ik denk eerder dat het een rare website is).
Spiritueel zijn EN wetenschappelijk zijn, OK, maar dan wel gescheiden van elkaar.
Er zijn meer en meer wetenschappers die zich met spiritualiteit bezig houden. Jouw eisen gelden dus blijkbaar niet voor de hele wereld.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:45:54 #184
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80946171
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn meer en meer wetenschappers die zich met spiritualiteit bezig houden. Jouw eisen gelden dus blijkbaar niet voor de hele wereld.
Die zich ermee bezig houden ja, niet die het i.c.m. gebruiken. *ik denk verder overigens dat het aantal spirituele wetenschappers far and inbetween is.*

Ik hou me ook bezig met voetballen. Ik ga voetballen alleen niet gebruiken om iets te verklaren, beetje dat idee.
pi_80946182
Je bent duidelijk genoeg geweest in het midden van een discussie. Wat wil je dan? Dat iedereen plots maar zijn of haar kop houd? Dat geloof je toch zelf niet ?

Ik vind dan sowieso dat die fakir dat heilige nectar eens kan uitdelen aan andere mensen in India. Als je eens door calcutta ofzo loopt... daar komen miljoenen mensen om van de armoede !
pi_80946191
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Joh, heb eens niet zo'n grote mond. Jij bent psycholoog toch? De wetenschap waarin nog het meest gespeculeerd wordt en een van de nieuwere wetenschappen. Dan zou je toch beter moeten weten. De geest herbergt nog veel meer waar wij nog niks vanaf weten en wat we nu onmogelijk noemen. Sta wat meer open. Zou je goed doen. Ga je op vooruit. daar groei je van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 2 mei 2010 @ 20:47:24 #187
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80946227
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Joh, heb eens niet zo'n grote mond. Jij bent psycholoog toch? Dan zou je toch beter moeten weten. De geest herbergt nog veel meer waar wij nog niks vanaf weten en wat we nu onmogelijk noemen. Sta wat meer open. Zou je goed doen. Ga je op vooruit. daar groei je van.
eehr , waar heb je het over? ik zeg alleen dat ik niet iets aanneem op basis van een leap of faith

en grote mond??
pi_80946257
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:46 schreef Flammie het volgende:
Je bent duidelijk genoeg geweest in het midden van een discussie. Wat wil je dan? Dat iedereen plots maar zijn of haar kop houd? Dat geloof je toch zelf niet ?
Nee, het gaat er meer om dat "jullie" altijd hetzelfde roepen en de discussie altijd altijd en altijd oderuit halen met dezelfde dingen waardoor een discussie gewoon helemaal niet meer mogelijk is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_80946290
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

eehr , waar heb je het over? ik zeg alleen dat ik niet iets aanneem op basis van een leap of faith

en grote mond??
Je hebt gezegd dat je een wetenschapper die zich ook bezighoudt met spiritualiteit niet serieus neemt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 2 mei 2010 @ 20:49:38 #190
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80946316
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Je hebt gezegd dat je een wetenschapper die zich ook bezighoudt met spiritualiteit niet serieus neemt.
Nee , ik neem hem niet serieus als ie spiritualiteit gebruikt om wetenschappelijke zaken te verklaren. Als wetenschapper zou ie best goed kunnen zijn, maar niet op die manier.
pi_80946339
quote:

[..]

Nee, het gaat er meer om dat "jullie" altijd hetzelfde roepen en de discussie altijd altijd en altijd oderuit halen met dezelfde dingen waardoor een discussie gewoon helemaal niet meer mogelijk is.
Ja, Randi is zoals gebruikelijk ook weer eens langs gekomen, hoewel ze he nog niet over die miljoen dollar hebben gehad!
pi_80946402
Vele zijn hier heel kinderachtig bezig , erg jammer
pi_80946403
quote:

[..]

De enige reden dat de discussie daarom neit mogelijk is, is omdat er niks meer tegenin gebracht kan worden. Dat vind ik erg spijtig natuurlijk maar dat kun je niet geheel verhalen op je "tegenstander".

Nogmaals we hebben het hier over iemand die zogenaamd 70 jaar zonder eten en drinken leeft door middel van een heilig nectar en die met zijn BLOTE ogen in de zon kan kijken om energie af te tappen.

Dit is nogal een claim en daar mag best kritisch naar gekeken worden. Ik ging er ook vanuit dat dat de insteek van het topic was.
pi_80946477
Tot op zekere hoogte is dat uiteraard wel welkom, maar jullie BLIJVEN doorzeiken over de onmogelijkheid ervan!
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 20:54:07 #195
230491 Zith
pls tip
pi_80946497
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja, Randi is zoals gebruikelijk ook weer eens langs gekomen, hoewel ze he nog niet over die miljoen dollar hebben gehad!
Ja, Tot zn arugmenten zijn ook weer een langsgekomen en wat een lachen was dat TOT

EDIT: sorry, probeer jouw niveau na te doen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_80946504
Jij hebt mij nog nergens kunnen overutigen dat het uberhaubt mogelijk is!

Dus tot die tijd blijf ik idd volhouden in de onmogelijkheid er van ja

En vage links naar nog vagere sites in een land waar elke claimer (teleporter, healer, giant voetsporen) serieus genomen wordt bij voorbaat helpen niet echt.
pi_80946506
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee , ik neem hem niet serieus als ie spiritualiteit gebruikt om wetenschappelijke zaken te verklaren. Als wetenschapper zou ie best goed kunnen zijn, maar niet op die manier.
Wat nou als je spiritualiteit niet uitsluit als mogelijke factor en tegelijk ook naar de rest kijkt?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Trouwste user 2022 zondag 2 mei 2010 @ 20:55:11 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_80946543
Bonnie St. Clair drinkt al 7 maanden niet meer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 mei 2010 @ 20:55:14 #199
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80946546
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat nou als je spiritualiteit niet uitsluit als mogelijke factor en tegelijk ook naar de rest kijkt?
Hoe bedoel je? Geef hier eens een concreet voorbeeld van.
pi_80946561
Overigens kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk te geloven is. Maar dan zou je toch denken dat observatie voldoende is. Ik kan me ook voorstellen dat de oude man helemaal niet wil dat er in hem geprikt wordt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')