abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80842515
Je hoort wel vaker verhalen van heilige mannen in India die zonder voedsel kunnen leven; ze halen hun "voeding" uit zonlicht: ze staren elke dag een paar uur rechtstreeks zonder oogbescherming naar de zon en doen zo energie op om van te leven. De NASA heeft al onderzoek gedaan naar deze mensen, maar heeft gen verklaring kunnen vinden.

De man in het onderstaand verhaal gaat nog een stapje verder: 70 jaar lang zonder eten, drinken of toiletbezoeken! (En in het onderstaande verhaal lees ik ook niets over in de zon staren) Hij staat nu een week onder permanente cameracontrole en ze hebben hem nog niet kunnen betrappen op eten, drinken of een toiletbezoek.

Man 'Survives Without Food' For 70 Years

Indian doctors are studying a remarkable 83-year-old holy man who claims to have spent the last seven decades without food and water. Skip related content
Related photos / videos
Man 'Survives Without Food' For 70 Years Enlarge photo

Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.

The long-haired and bearded yogi is under 24-hour observation by a team of 30 doctors during three weeks of tests at a hospital in the western city of Ahmedabad.

Two cameras have been set up in his room, while a mobile camera films him when he goes outside, guaranteeing round-the-clock observation.

His body will be scanned and his brain and heart activity measured with electrodes.

"The observation from this study may throw light on human survival without food and water," said Dr G. Ilavazahagan, who is directing the research.

"This may help in working out strategies for survival during natural calamities, extreme stressful conditions and extra-terrestrial explorations like future missions to the Moon and Mars by the human race."

Since the experiment began on April 22, Jani has neither eaten nor drunk and has not been to the toilet.

"The exercise of taking this yogi under the medical scanner is to understand what energy supports his existence," Dr Ilavazahagan added.

"Jani says he meditates to get energy. Our soldiers will not be able to meditate, but we would still like to find out more about the man and his body."

Jani, who dresses in red and wears a nose ring, grew up in Charod village in the Mehsana district in Gujarat.

He claims to have been blessed by a goddess when he was aged eight, which has enabled him to survive without sustenance.

Bron
pi_80842625
Onmogelijk
pi_80842651
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
  donderdag 29 april 2010 @ 14:36:35 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_80842688
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:34 schreef VaderVanJezus het volgende:
Onmogelijk
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_80842829
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 29-04-2010 15:28:27 (verkeerd gekeken) ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_80842936
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef _The_General_ het volgende:
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
pi_80843029
Nou mooi. Hongerprobleem in de wereld ook meteen opgelost.
pi_80843235
Hij heeft al een week niet gegeten / gedronken / zijn behoefte gedaan..

vind ik wel impressive vooral het niet drinken :|
pi_80843407
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:31 schreef ToT het volgende:
Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.
Uiteraard ... meteen kijken of er militair gewin mee te halen is. Anders zou dit onderzoek mogelijk niet eens uitgevoerd worden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_80843429
hij staat dus inmiddels al een week droog, dat is wel interessant.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 29 april 2010 @ 14:57:57 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80843451
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
4 dagen voor normale mensen, tot een maximum van 20 dagen voor bepaalde mensen die een of ander raar gen hebben (die 20 dagen is dan ook helemaal de max voor die gasten en komen zonder medische hulp er niet bovenop).

Voor de rest is het gewoon onmogelijk dat iemand niet eet/drinkt/ontlast.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:03:15 #12
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_80843634
hij gaat dood over 2 dagen en dan is het onderzoek voor niks geweest. Dikke bullshit dit.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_80843730
Okee ik merk het al: net als in BNW hebben in TRU de sceptici ook de overhand!
pi_80843790
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:05 schreef ToT het volgende:
Okee ik merk het al: net als in BNW hebben in TRU de sceptici ook de overhand!
Ja maar je OP alleen al.

Waar kan ik dat lezen van die NASA onderzoeken naar dit fenomeen bijvoorbeeld? En waarom zou NASA hier onderzoek naar willen doen?

En als je weet hoe bijgelovig en beinvloedbaar de mensen in z-o azie zijn dan weet je ook dat je dit niet echt serieus kan nemen

leven zonder eten en drinken ??!?!!! like serious
pi_80843944
@ NASA: kweenie, ik heb dat een aantal jaren geleden een aantal keren gelezen op diverse sites. (Misschien ook de frontpage van Fok? Weet ik niet meer...)

Tuurlijk zijn ze daar bijgelovig en beïnvloedbaar, maar camerabeelden liegen niet en een team van 30 artsen zal het ook niet echt negeren als ze die kerel een dikke bolus zien draaien of een teug water zien nemen.
pi_80844000
Yeh net zoals in china een kind geboren zou zijn met een koeienkop en de monikken in thailand kunnen teleporten (wetenschappelijk bewezen! echt waar! ).

Nu afgaande vna je eigen beredenatie: wat denk je nou zelf over dit soort berichten?
  donderdag 29 april 2010 @ 15:13:33 #17
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80844016
Dus dan hoeft ie ook niet meer te schijten?
Krijgt ie wel een mooi roze anus
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  FOK!fossiel donderdag 29 april 2010 @ 15:13:39 #18
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 29 april 2010 @ 15:14:41 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80844058
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel
Het is een Hindu
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 29 april 2010 @ 15:16:12 #20
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80844116
En dan te bedenken dat dat bericht er sinds 1 april over gedaan heeft om onze kant van de wereldbol te bereiken
zzz
pi_80844120
Ik weet het niet. Ik weet wel dat je met Chi/Ki/Prana veel kunt bereiken en in spirituele kringen heerst (als je wat doorredeneert) wel de opvatting dat energie en materie in elkaar uitwisselbaar zijn, dus als hij een goede verbinding met de bron van de levensenergie heeft, zou die energie hem idd kunnen voeden.
Sowieso gebeurt dat wel meer in India. Er zijn daar atoomgeleerden die daar ook gewoon heilig in overtuigd zijn.

Ik ben gezond sceptisch in het algemeen, maar ik verwerp niet meteen alles wat met het spirituele te maken heeft, aangezien ik als Reiki master zijnde ook best wel het één en ander heb meegemaakt.
pi_80844140
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:13 schreef cptmarco het volgende:
http://psychedelicadventu(...)prahlad-jani-no.html

blijkbaar hebben ze hem in 2003 ook al onderzocht en hebben ze toen geen verklaring kunnen vinden...
Thx!
pi_80844162
Sowieso is het niet helemaal waar dat hij zonder drinken overleeft, want hij zegt zelf
quote:
Shah said that Jani told him the key to his survival was a mystical and unexplained process by which he receives drops of water through a hole in his palate.
Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80844228
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
Sowieso is het niet helemaal waar dat hij zonder drinken overleeft, want hij zegt zelf
[..]

Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.
Ah, dus dat er spontaan water in zijn mond verschijnt betekent dus dat het een hoax is!
pi_80844254
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef ToT het volgende:
Ik weet het niet. Ik weet wel dat je met Chi/Ki/Prana veel kunt bereiken en in spirituele kringen heerst (als je wat doorredeneert) wel de opvatting dat energie en materie in elkaar uitwisselbaar zijn, dus als hij een goede verbinding met de bron van de levensenergie heeft, zou die energie hem idd kunnen voeden.
Sowieso gebeurt dat wel meer in India. Er zijn daar atoomgeleerden die daar ook gewoon heilig in overtuigd zijn.

Ik ben gezond sceptisch in het algemeen, maar ik verwerp niet meteen alles wat met het spirituele te maken heeft, aangezien ik als Reiki master zijnde ook best wel het één en ander heb meegemaakt.
Maar hoe behoud je bijv lichaamsvet en dergelijke? En hoe maakt het lichaam bloed aan? Je weet hoe iemand met anorexia eruit ziet toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')