abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81377711
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:07 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Lees mijn bovenstaande post maar even.

Denk je nu dat ik een kloon ben van detective holmes?
Ik kan je toch echt verzekeren dat ik dat niet ben.
Het is net als met een god, degene die beweert dat er eentje bestaat moet met het bewijs komen.
Alsof je meteen een kloon bent als in een topic iemand anders een bijdrage levert.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:16:16 #152
302465 Sappotje
Ziek zieker ziekst
pi_81377794
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Simpel? Kun je die es posten?
De tegenwerping, het slippertje, het vrolijke wantrouwen, de spotlust zijn tekenen van gezondheid; al het onvoorwaardelijke hoort thuis in de pathologie.”
Friedrich Nietzsche, Duits dichter en filosoof [1844-1900]
pi_81378027
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:12 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hahaha, zag je niet dat het een reply was op iemand? Als je die discussie volgt dan zie je dat ik die vragen aan hem/haar stel om aan te zetten tot het in perspectief zien van zijn/haar bewering.
Denken voordat je doet.
Er stonden vraagtekens in je post.
Ik had de post waarop jij antwoorde niet gelezen.
You sunk my battleship! :o
pi_81379925
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het is net als met een god, degene die beweert dat er eentje bestaat moet met het bewijs komen.
Alsof je meteen een kloon bent als in een topic iemand anders een bijdrage levert.
Het bewijs?
Behalve het feit dat wij hier op deze topic aan het discusseren zijn (en er dus leven is ontstaan)?

Ik ben bang dat ik geen kant-en-klare formule heb. De uitspraak van een kansberekening is gebaseerd op waarnemingen (in tegenstelling tot de god-hypothese, die gebaseerd is op wenselijk denken):
Er zijn honderduizenden sterrenselsels, ieder met miljarden sterren, die op hun buurt weer een x aantal planeten hebben.
Op onze planeet zijn de condities om leven in stand te houden goed. Als je dit zo bekijkt, kan je tot de conclusie komen dat de kans op leven enorm klein is, echter met een zo'n buitengewoon enorm aantal is het niet meer dan logisch dat er enkele planeten zijn waar leven op kan ontstaan.
You sunk my battleship! :o
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:33:03 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_81380437
Het aantal planeten is X, en de kans dat op een willekeurige planeet leven ontstaat is 1/Y, waarbij X en Y allebei heel groot zijn. De vraag is: welke grootheid is significanter?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_81381847
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:17 schreef FBreijer het volgende:
Op onze planeet zijn de condities om leven in stand te houden goed. Als je dit zo bekijkt, kan je tot de conclusie komen dat de kans op leven enorm klein is, echter met een zo'n buitengewoon enorm aantal is het niet meer dan logisch dat er enkele planeten zijn waar leven op kan ontstaan.
Dat geldt alleen als het aantal planeten N in dezelfde orde van grootte (of groter) ligt als 1 over de kans. Dat is verre van triviaal, natuurlijk.

-edit: Wat Molurus ook al aanstipt, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')