abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2010 @ 23:29:00 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83006198
Interessant om te lezen. En enigszins pijnlijk omdat het me herinnert dat ik nog steeds niet al zijn studioalbums beluisterd heb
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83006727
Geinig hoe de meningen over McCartney's solowerk altijd totaal uiteenlopen. “Biker Like an Icon" z'n meest rockende track sinds tijden, en hoogtepunt op "Off The Ground", écht ? Maar voor het grootste deel ben ik het wel met de schrijver eens.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:17:56 #278
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83008017
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:47 schreef psychedelicate het volgende:
The Beatles in de '80s, ik moet er niet aan denken. Muzikaal dieptepunt, dat decennium.
Nou, dat vind ik toch een beetje te kort door de bocht.
Wat te denken van The Police en later Sting solo. Die hebben toch zeker een stempel op de geschiedenis gezet. En jaa, MJ, van wie ik erg ben gaan houden, nadat ik me in hem ben gaan verdiepen.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:41:55 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83027613
Toch een hoop geld..
quote:
(AP) John Lennon's handwritten lyrics to the final song on the classic Beatles album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" were purchased by an American collector on Friday for $1.2 million.

The winning bid for "A Day in the Life" was placed by phone at Sotheby's auction house, which declined to identify the collector further.

The price exceeded the pre-sale estimate of $500,000 to $800,000.

The double-sided sheet of paper features Lennon's edits and corrections in his own hand - in black felt marker and blue ball point pen, with a few annotations in red ink.

Rolling Stone magazine listed "A Day in the Life" at No. 26 in its compilation of the 500 Greatest Songs of All Time and "Sgt. Pepper" won four Grammy awards in 1968.

The lyrics, which begin with "I read the news today, oh boy," stirred controversy when the Beatles released the album in 1967. The song was banned by the BBC because it twice features the line, "I'd love to turn you on," which was interpreted as supporting illegal drug use. The song was also left off copies of "Sgt. Pepper's" sold in several Asian countries for the same reason.

The album's "Lucy in the Sky with Diamonds" was alleged to have glorified the use of the hallucinogenic LSD, a claim that bandmembers denied.

In addition, "A Day in the Life" features the lyric "he blew his mind out in a car," which Beatles aficionados claim is a reference to the accidental death of Tara Browne, the Guinness heir and close friend of both Lennon and Paul McCartney.

The lyrics appear on both sides of the single sheet. One side has Lennon's original first draft, written in a hurried cursive script. The other side is written almost entirely in capital letters and incorporates the corrections from the first draft and adds the words, "I'd love to turn you on."

Sotheby's said Friday's price came close to the $1.25 million paid in 2005 for the Beatles lyrics "All You Need is Love." It sold to an anonymous bidder at the British auction house Cooper Owen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 23:42:59 #280
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83039990
Leef en Laten Leven
pi_83067546
Moest hier erg om lachen, uit de soundcheck de dag voor McCartney's optreden in Dublin:

zondag 20 juni 2010 @ 21:38:45 #282
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_83072992
Eerste post op het Fok forum!
Beatles fan, ik plaats hiermee een kleine tvp voor het eerst!

Heb alles op LP, zoals het hoort, maar moet er toch eens aan geloven dat ik de stereo box ga kopen. In afwachting van de Let it Be dvd, verblijf ik,

GloomySundae.
pi_83073615
Welkom!

En wat betreft "Let It Be", ik weet niet hoe lang je kunt wachten.....
  zondag 20 juni 2010 @ 21:53:51 #284
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83074123
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Aisumasen het volgende:
Welkom!

En wat betreft "Let It Be", ik weet niet hoe lang je kunt wachten.....
Ja verdorie, die had ik eens op videoband, maar die ging kapot.
Leef en Laten Leven
  zondag 20 juni 2010 @ 22:00:50 #285
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_83074674
Laatste gerucht was dat er weer aan gesleuteld werd?
Tot die tijd maar de Anthology op repeat.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:11:33 #286
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83075419
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:00 schreef GloomySundae het volgende:
Laatste gerucht was dat er weer aan gesleuteld werd?
Tot die tijd maar de Anthology op repeat.
Nou, als hij op dvd uitkomt, koop ik em gelijk.
Leef en Laten Leven
pi_83077602
Ten tijde van "Let It Be...Naked" was er het plan om in ieder geval iets te gaan doen met de beelden, maar dat project is nooit voltooid. De Apple-aandeelhouders hebben d'r een heel duidelijke mening over...
pi_83079529
Ik heb de beelden wel op m'n computer + een bootleg van de sessies
pi_83083932
Verrassing ! McCartney heeft vanavond "Mull Of Kintyre" gespeeld in Glasgow.

pi_83084007
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:48 schreef Aisumasen het volgende:

Hoe hoog schat je de kans in op een duet van Costello en mcCartney op de Hard Rock Calling?
  maandag 21 juni 2010 @ 00:52:29 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83084041
Als ze het in het Witte Huis niet hebben gedaan, denk ik echt ook niet op Hard Rock Calling. Duet met Stevie Wonder dan weer wel
pi_83084185
Het optreden in het Witte Huis was totaal niet de gelegenheid daarvoor. Maar ik acht de kans dat het wel gebeurd in Londen niet al te groot. Hoe veel mensen in het publiek zouden weten dat zij ooit iets samen hebben geschreven? Denk dat ze anders "My Brave Face" waarschijnlijk al wel tijdens de soundcheck hadden gespeeld. De rest van hun nummers zijn niet erg gedenkwaardig. En Steve Wonder speelt gelukkig op Glastonbury op de dag van Hard Rock Calling.
  maandag 21 juni 2010 @ 01:03:27 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83084315
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:58 schreef Aisumasen het volgende:
En Steve Wonder speelt gelukkig op Glastonbury op de dag van Hard Rock Calling.
Ah, jammer

(nog steeds snap ik je haat tegenover dat nummer niet, sorry)
pi_83084487
De tekst, de muziek, de productie, de performance. Zó walgelijk aalglad, corny en gezapig. Grappig dat ik de meeste van McCartney's grootste solo-hits absolute draken vind.

Maar hier spreekt iemand die "Ballroom Dancing", "Say, Say, Say" en "Return To Pepperland" met veel plezier draait, dus in hoeverre je daar van uit moet gaan ...
pi_83087426
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:48 schreef Aisumasen het volgende:

Tja, dat was 99,99% kans dat die gespeeld werd. Volgens mij heeft 'ie dat nog nooit overgeslagen als 'ie live in Schotland speelde. En af en toe komt het ook nog eens in London het podium op zeilen Lijkt me geweldig als jullie die live te horen krijgen op HRC. Ik zou het wel willen. Het was mijn eerste favoriete beatles-hit toen ik als 4-jarig jochie dat nummer bij toppop op nummer 1 zag staan. Ik stond met mijn neus tegen de beeldbuis geplakt Prachtig vond ik dat.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 01:09 schreef Aisumasen het volgende:
De tekst, de muziek, de productie, de performance. Zó walgelijk aalglad, corny en gezapig. Grappig dat ik de meeste van McCartney's grootste solo-hits absolute draken vind.

Maar hier spreekt iemand die "Ballroom Dancing", "Say, Say, Say" en "Return To Pepperland" met veel plezier draait, dus in hoeverre je daar van uit moet gaan ...
Jij houdt niet van aalglad, maar wel van say say say?? Als iets glad en overgeproduceerd is........ SAY SAY SAY
  maandag 21 juni 2010 @ 21:03:33 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83117355
Stage times voor Hard Rock Calling, lijkt dus op een volledige set van McCartney
quote:
Sunday 27 June

* PAUL MCCARTNEY19:30 - 22:15
* CROSBY, STILLS AND NASH17:50 - 18:50
* CROWDED HOUSE16:25 - 17:25
* ELVIS COSTELLO15:10 - 16:00
* JOSHUA RADIN14:20 - 14:50
* MORE THAN ME13:45 - 14:05
pi_83123032
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:03 schreef Arn0 het volgende:
Stage times voor Hard Rock Calling, lijkt dus op een volledige set van McCartney
[..]
We hoeven ons doorgaans in ieder geval niet langer dan een half uur te vervelen Arno, dat valt me alles mee

De andere acts (muv More Than Me) lijken me ook erg tof
pi_83128977
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:53 schreef awijmans het volgende:

[..]

Jij houdt niet van aalglad, maar wel van say say say?? Als iets glad en overgeproduceerd is........ SAY SAY SAY
Vandaar dus mijn laatste zin . Maar toch, aalglad of niet, "Say, Say, Say" is een geniale popsong, en "Ebony & Ivory" gedateerde rommel waar je tenen van gaan krommen. Er is een reden dat het na het optreden in het Witte Huis weer op McCartney's stapeltje "to forget" terecht is gekomen, en het de setlist voor de Up & Coming-tour niet gered heeft. Het is overigens wel in goed gezelschap op dat 'stapeltje' van McCartney ("Ram", "Wild Life", "Back To The Egg" en al het andere werk tussen 1977 en 1997).

Gisterenavond in Glasgow zijn ten gunste van de setlist-variatie "Drive My Car" en "And I Love Her" weer gespeeld, ten koste van "I'm Looking Through You" en "Two Of Us". Maar ook "I've Just Seen A Face" werd gespeeld, en "Got To Get You Into My Life" niet. Ben blij dat ik in Dublin ILTY en TOU gezien heb in de plaats van weer die andere 2.
pi_83129650
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:32 schreef awijmans het volgende:
[..]

Dat is het nadeel van festivals. Succes op HRC, ik hoop dan minimaal een complete setlist. En ik hoop voor degene die dan gaan natuurlijk een nieuw verassend nooit eerder live gespeeld nummer. Iets uit de Dublin soundcheck? Penny Lane? C-moon (in europa!)? 20 flight rock zou cool zijn! You never give me your money is ook al weer lang geleden. Het is wel duidelijk dat Paul niet veel van nummers wisselt de laatste tijd. [..]
Da's niet waar! Er zit in zijn set altijd een grens tussen de kapot gespeelde zogenoemde 'warhorses' (de Beatles crowdpleasers), en de fan-pleasers. Vanaf ongeveer "Blackbird" is het altijd dezelfde show. Maar vergelijk eens de nummers in de eerste helft van de set met de setlist van een half jaar geleden:
quote:
Magical Mystery Tour
Drive My Car

Jet
Only Mama Knows
Flaming Pie

Got To Get You Into My Life
Let Me Roll It / Foxy Lady
Highway
The Long and Winding Road
(I Want to) Come Home
My Love
En nu:
quote:
Venus And Mars/Rock Show
Jet
All My Loving
Letting Go

Got To Get You Into My Life
Highway
Let Me Roll It / Foxy Lady
The Long and Winding Road
Nineteen Hundred And Eighty Five
Let 'Em In

My Love
I'm Looking Through You
Two Of Us
8 nieuwe nummers, waarvan 5 nieuwe Wings-songs . De eerste helft is een hele andere show dan een half jaar terug. Alhoewel, wisten jullie al dat Jimi Hendrix toen Sgt. Pepper uitkwam....ach, laat maar . En aangezien hij deze songs nog nooit in Europa gespeeld heeft, is het helemaal niet gek dat hij dezelfde setlist als in Amerika aanhoudt.

En hij heeft "C Moon" vaak zat in Europa gespeeld, en "Penny Lane" was ook lange tijd één van de warhorses. Mijn inziens een veel meer iconische song dan "Get Back", "Back In The USSR" en "Lady Madonna" bij elkaar, die hij wél al 20 jaar avond na avond speelt.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:32 schreef awijmans het volgende:
[..] Zal wel te maken hebben met het feit dat hij het steeds moeilijker vindt om teksten te onthouden zoals hij laatst in een interview vertelde. Oeps. Hij doet veel extra rehearsels met de band. Zou mooi zijn om toch weer eens iets nieuws te doen. Ob-la-di, paperback writer, day tripper en I'm looking through you vind ik fantastische 'nieuwe' nummers, maar zitten inmiddels ook al weer een jaar in de set.
Nogmaals: "Venus And Mars / Rock Show / Jet" (als opener!!), "All My Loving" na 7 jaar terug op de plek die het verdiend, "Letting Go" (!), "1985" (!!!!!!!) etc. En dat hij niet al zijn 3000 songs foutloos kan reproduceren als een jukebox, dat kan geen enkele artiest. Weer zo'n quote die uit de context is getrokken, want voor de teksten heeft hij een auto-cue.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:27:47 #300
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83129674
En ach, we kunnen wel klagen over de setlist maar als je hem eenmaal zelf live bezig ziet denk je daar toch niet aan en heb je gewoon een fantastische avond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')