Akkoord, ze klopt niet aan bij het UWV. Maar de klacht staat nog steeds: een heel artikel over armoede omdat mevrouw twee paarden à 600 euro per maand onderhoudt. En ja, dat is wat anders dan je dochter wegdoenquote:Op vrijdag 30 april 2010 04:08 schreef svann het volgende:
[..]
Juist!
Ik heb het artikel net pas opgegraven uit de stapel.
Had het niet gelezen omdat ik wel weet dat momenteel een hoop ZZP-ers als eerste de laan uit vliegen of een take-it-or-leave-it salariskorting krijgen.
[..]
Ze klopt niet aan bij het UWV, dat kan je als ZZP-er niet. Geen WW, geen WIA.
Zo gauw je spaargeld op is kom je in de bijstand.
Bijstand betekent het opeten van je eventuele huis en dat binnen niet al te lange tijd gedwongen verkopen.
Ik lees in het artikel vooral dat de ZZP-er makkelijk weg te bezuinigen is en dan snel naar het minimum keldert. En dat er door de crisis weinig vervangend werk beschikbaar is.
Als je inkomen snel wegvalt, zijn al je vaste lasten nog wel op een baan berekend. Nauwlijks inkomen en vaste lasten die niet zomaar terug te draaien zijn, kun je wel een beroerde situatie noemen.
ZZP-ers moeten voor hun eigen vangnet zorgen, maar dat is duur en lijkt niet zo noodzakelijk bij mooi weer.
Tuurlijk is het wat onpraktisch om die paarden aan te houden, maar dieren die je al jaren hebt doe je niet zomaar weg. Bovendien hoop je natuurlijk dat het een tijdelijke situatie is.
Die tweede mevrouw heeft trouwens een dochter, die ze ook niet weg doet.
Dan vraag je er ook gewoon om.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:59 schreef Pieter-utd het volgende:
Laatst ook zo'n simpele ziel bij Rondom 10 die van haar 1.200 euro per maand niet eens een vaatwasser kon kopen. Toen vroeg presentator waarom ze der x-aantal honden niet wegdoet. Maar dat wilde ze uiteraard niet![]()
Honden trainen om af te wassen, einde probleem.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:59 schreef Pieter-utd het volgende:
Laatst ook zo'n simpele ziel bij Rondom 10 die van haar 1.200 euro per maand niet eens een vaatwasser kon kopen. Toen vroeg presentator waarom ze der x-aantal honden niet wegdoet. Maar dat wilde ze uiteraard niet![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:11 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Honden trainen om af te wassen, einde probleem.
Ik zie het probleem niet, honden kunnen vanalles lerenquote:
quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:15 schreef NielsTriple het volgende:
Zie je godverdomme dat het wel kan!
[ afbeelding ]
Voor die laatste 2 kan je hier terecht: schandequote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:32 schreef Penisbaard het volgende:
Is dit de plek om op Geenstijl, paarden en vrouwen van boven de 40 te kotsen?
Bedankt, dan kots hier wel even alleen op Geenstijlquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:33 schreef Mummiepak het volgende:
[..]
Voor die laatste 2 kan je hier terecht: schande
Veel stoerder dan dit wordt het internet niet vrees ikquote:Op vrijdag 30 april 2010 11:15 schreef NielsTriple het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, ze zijn alleen toegankelijk via het betaalde deel van de site, en daar kun je niet reageren (alleen de krant als pdf lezen). Je kunt alleen online reageren op openbare artikelen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:29 schreef fietsenmaker11 het volgende:
TS schreef 01-05-2010 12.29 uur: In de krant van vandaag geen reacties meer.
Hmm, had eigenlijk niet anders verwacht. De VK heeft waarschijnlijk, zoals eerder al door mij aangegeven, de reacties weggepoetst. Zelfs van hun eigen "achterban" kunnen geen andere reacties te verwachten zijn als hier geventileerd.
TS: ik neem aan dat er normaal gesproken wèl reacties zichtbaar zijn op deze serie van artikelen ?
Doet die van ons ook met veel liefdequote:Op vrijdag 30 april 2010 11:15 schreef NielsTriple het volgende:
[ afbeelding ]
Op mijn mobiel kwam ik de brief gewoon tegen en er staan allerlei reakties bij.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:35 schreef TNA het volgende:
Nee, ze zijn alleen toegankelijk via het betaalde deel van de site, en daar kun je niet reageren (alleen de krant als pdf lezen). Je kunt alleen online reageren op openbare artikelen.
Verder is het natuurlijk aan de Volkskrant om ingezonden mails en brieven af te drukken - in hoeverre ze dat hier hebben nagelaten zullen we nooit weten. Klaarblijkelijk vond men één brief van de dag genoeg. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat hier veel discussie over mogelijk is. Je schiet er weinig mee op om nog vijf brieven af te drukken die in andere bewoordingen aangeven dat de paarden weg moeten.
Je hebt gelijk, ik had alleen gekeken of je kon reageren op het oorspronkelijke artikel.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:39 schreef svann het volgende:
[..]
Op mijn mobiel kwam ik de brief gewoon tegen en er staan allerlei reakties bij.
Bij elk opinie-artikel heb je onderaan de mogelijkheid de reakties te lezen of voor zelf reageren te kiezen.
m.vk.nl > opinie > economie.
Na even rondkijken zie ik ook op het openbare stuk van de VK-site de brief met reakties staan.
Om te kunnen reageren moet je je alleen even registreren.
Je gaat wederom naar 'opinie' en dan staan minder recente brieven onder het V-plaatje bij het blok columnisten. Geld of paard
Dus fietsenmaker kan in de toekomst bij urgente aandrang gewoon reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |