abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 14:48:32 #26
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_80805349
tvp
  woensdag 28 april 2010 @ 14:48:43 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80805356
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft niks met 'sterkte' van de genen te maken, het heeft te maken met het sociale aspect.
Maar als ze zwake genen hadden dan waren ze verminderd vruchtbaar.... zo werkt dat in de natuur.
quote:
[..]
Dat is wederom een sociaal cultureel verschijnsel.
Ja, maar wel een waardoor er kinderen worden geboren die er anders niet zouden zijn geweest, en nou heb ik daar geen moeite mee, ik gun iedereen een kind, ongeacht wat hij/zij daarvoor moet doen, maar het verzwakt wel de kracht van het geslacht.... Dus ik vraag me af wat jij ervan vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80805380
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, lekker kort door de bocht. Net of elke zwakbegaafde er een potje van maakt. Meestal spelen er bij dit soort mensen meer problemen, bv een laag IQ maar ook persoonlijkheidsstoornissen.
Dus alle mensen met borderline en een depressie of manie ook maar verbieden kinderen te krijgen?

En net of intelligente mensen hun leven altijd op orde hebben.

Dus zwakbegaafdheid en een persoonlijkheidsstoornis en dan vooral borderliners kunnen wel goed ene kind opvoeden Borderliners en kinderen ja dat gaat goed
Feit is gewoon dat die ouders praktisch nooit zonder echt intensieve zorg, als in 24uur pedagogisch werkers en regelmatig psycholoog en pedagoog een kind op kunnen voeden. Behalve de belachelijk hoge kosten zijn er bezwaren of het fair is tegenover een kind als je voor de geboorte al weet dat het echt kut wordt in zijn/haar leven
pi_80805405
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:47 schreef Dee. het volgende:

[..]

Wat was jouw onderbouwing voor het tegenovergestelde dan?
Mijn theorie is losjes gebaseerd op het Darwinisme, en wat ander leesmateriaal van de heer Jozef Rulof.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:50:34 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_80805426
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Als dat niet zo was en zwakbegaafdheid is erfelijk, waarom zijn ze er dan nog ? In veel samenlevingen kun je beter zwakbegaafd dan intelligent zijn om te overleven.
Intelligentie kan door anderen inderdaad als bedreigend worden ervaren

Zwakbegaafden kan je alles wijsmaken
pi_80805451
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn theorie is losjes gebaseerd op het Darwinisme, en wat ander leesmateriaal van de heer Jozef Rulof.
Je theorie begrijp ik, maar waar haal je de suggesties die je als feiten presenteert vandaan dat de samenleving op dit moment zwakker aan het worden is?
pi_80805470
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als ze zwake genen hadden dan waren ze verminderd vruchtbaar.... zo werkt dat in de natuur.
Nee, dan waren ze niet in staat zich voort te planten, want die zouden dan al voordat er uberhaupt sprake van voortplanting was al kassiewijlen zijn gegaan.
quote:
Ja, maar wel een waardoor er kinderen worden geboren die er anders niet zouden zijn geweest, en nou heb ik daar geen moeite mee, ik gun iedereen een kind, ongeacht wat hij/zij daarvoor moet doen, maar het verzwakt wel de kracht van het geslacht.... Dus ik vraag me af wat jij ervan vindt.
Ik 'vind' niks daarvan, want dat verzand in een maatschappelijke en sociaal/culturele discussie.
Ik constateer dat wij als mens tegen de natuur ingaan, en ik vraag mij af of dat het goede is om te doen.
pi_80805500
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nog zo`n despoot die denkt dat wij verheven zijn boven de rest van de flora en fauna op deze aardkloot.
Nee, 1 die denkt dat jij het begrip "survival of the fittest" niet begrepen hebt. Dat betekent namelijk niet dat de sterkste overleeft maar degene die zich het beste kan aanpassen.
pi_80805553
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:49 schreef tommyvansesamstraat het volgende:

[..]

Dus zwakbegaafdheid en een persoonlijkheidsstoornis en dan vooral borderliners kunnen wel goed ene kind opvoeden Borderliners en kinderen ja dat gaat goed
Feit is gewoon dat die ouders praktisch nooit zonder echt intensieve zorg, als in 24uur pedagogisch werkers en regelmatig psycholoog en pedagoog een kind op kunnen voeden. Behalve de belachelijk hoge kosten zijn er bezwaren of het fair is tegenover een kind als je voor de geboorte al weet dat het echt kut wordt in zijn/haar leven
Waar trek je de grens?

Genoeg mensen die rondlopen met een depressie, borderline of lager IQ, die nooit hulp hebben gehad of zijn gediagnosticeerd. Er is iets met ze, maar hulp is er nooit gezocht, zelf vinden ze dat ze geen probleem hebben. Wat nu, als ze een ander verder ook niet schaden?
Hoeveel mensen heb je wel niet die een beetje anders zijn op wat voor manier, hoe wil je dit dan in z'n werk laten stellen?
Waar trek je de grens?
pi_80805574
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, 1 die denkt dat jij het begrip "survival of the fittest" niet begrepen hebt. Dat betekent namelijk niet dat de sterkste overleeft maar degene die zich het beste kan aanpassen.

Reken maar dat die neaderthaler sterker was.
pi_80805704
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja. En wij zijn dus beiden. Zowel het 'sterkst' als het meest 'aangepast', alhoewel je van dat laatste al niet meer kan spreken.
pi_80805758
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar trek je de grens?

Genoeg mensen die rondlopen met een depressie, borderline of lager IQ, die nooit hulp hebben gehad of zijn gediagnosticeerd. Er is iets met ze, maar hulp is er nooit gezocht, zelf vinden ze dat ze geen probleem hebben. Wat nu, als ze een ander verder ook niet schaden?
Hoeveel mensen heb je wel niet die een beetje anders zijn op wat voor manier, hoe wil je dit dan in z'n werk laten stellen?
Waar trek je de grens?
Dat kan ook niet, want onze maatschappelijke opvattingen verbieden het om dit soort grenzen te kunnen trekken.
pi_80805768
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. En wij zijn dus beiden. Zowel het 'sterkst' als het meest 'aangepast', alhoewel je van dat laatste al niet meer kan spreken.
T.o.v. wie ?
pi_80805817
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar trek je de grens?

Waar trek je de grens?
Als ze zelf vinden dat er geen probleem is dan heb je meteen een goed punt, een gebrek aan zelfinzicht is vrij belangrijk lijkt me. Voor de rest borderliners die niemand schaden in hun omgeving
Zoek die persoonlijkheidsstoornis even op en beweer dat nog eens
Depressies zijn tijdelijk.
Ik hoef geen grenzen te stellen de beslissing ligt niet bij mij, ik geef alleen mijn mening over zwakbegaafden die niet in staat zijn zelf een kind op te voeden. Voor mij is dat een punt waarop de verzorgingsstaat te ver is doorgeschoten
pi_80805831
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:59 schreef gelly het volgende:

[..]

T.o.v. wie ?
Eerder tegenover 'wat'. De rest van het 'dierenrijk', als je gemakshalve er vanuit gaan dat wij daar toe behoren met onze DNA, dat 98% overeenkomt met de apensoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 15:01:52 ]
pi_80805874
Wat bestaat GeenStijl toch uit apatische autisten. Even doen alsof iemand 'gewoon' maar dood moet gaan. Niet dat ik het met deze vrouw eens ben, maar als er mensen zijn die compleet nutteloos zijn in deze maatschappij zijn het die kansloze rukkertjes daar wel, hun leven bestaat uit 'fap fap' op een website posten en mensen doodwensen.
-
pi_80805899
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:02 schreef Ritmo het volgende:
Wat bestaat GeenStijl toch uit apatische autisten. Even doen alsof iemand 'gewoon' maar dood moet gaan. Niet dat ik het met deze vrouw eens ben, maar als er mensen zijn die compleet nutteloos zijn in deze maatschappij zijn het die kansloze rukkertjes daar wel, hun leven bestaat uit 'fap fap' op een website posten.
Ze lazen mijn quote stiekem ook nog eens verkeerd.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:03:44 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80805926
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_80805986
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eerder tegenover 'wat'. De rest van het 'dierenrijk', als je gemakshalve er vanuit gaan dat wij daar toe behoren met onze DNA, dat 98% overeenkomt met de apensoort.
Wat een misvatting. 20 Jaar droogte en de mensheid is gedoemd uit te sterven. Dit itt microben, de simpelste levensvorm, die in kokend heet water kunnen overleven, of een reis naar Mars.
pi_80806045
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:02 schreef Ritmo het volgende:
Wat bestaat GeenStijl toch uit apatische autisten. Even doen alsof iemand 'gewoon' maar dood moet gaan. Niet dat ik het met deze vrouw eens ben, maar als er mensen zijn die compleet nutteloos zijn in deze maatschappij zijn het die kansloze rukkertjes daar wel, hun leven bestaat uit 'fap fap' op een website posten.
Ergens hoeft deze vrouw inderdaad geen strontbak over zich heen te krijgen, deze vrouw werkt zo hard ze kan om toch maar rond te komen. Zij leeft niet van een uitkering. De luxe die ze in betere tijden gekend heeft, heeft ze op moeten geven en wat rest zijn de paarden die zij samen met haar inmiddels overleden man hield. Waarschijnlijk staan de paarden symbool voor een herinnering aan mooiere tijden. Triest inderdaad maar echt heel slim zijn haar beslissingen niet.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:08:13 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80806075
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:00 schreef tommyvansesamstraat het volgende:
Ik hoef geen grenzen te stellen de beslissing ligt niet bij mij, ik geef alleen mijn mening over zwakbegaafden die niet in staat zijn zelf een kind op te voeden. Voor mij is dat een punt waarop de verzorgingsstaat te ver is doorgeschoten
En wie beslist of iemand daar wel of niet toe in staat is, het kind wat ik eerder noemde is door de rechter inmiddels weer thuis geplaatst.....

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een zwakbegaafd stel als ouders dan een zeer intelligent persoon zoals een Ferdi Elzas die in staat blijkt tot gruweldaden.

De intellgentie van een ouder zegt weinig over zijn/haar vermogen tot opvoeden.
En so what als die zwakbegaafde ouder zijn kind op de middelbare school niet kan helpen met huiswerk omdat hij zo niet weet wat het getal Pi is, of de stelling van Pythagoras niet kent of begrijpt.

Ook onder de "goedgekeurde" ouders zullen er voldoende zijn die dat niet weten, maar onder de hardwerkende intelligente ouders zijn er waarschijnlijk bij die niet eens tijd hebben om dat met hun kind te behandelen want ze zijn druk, druk, druk op het werk
En het domme blondje wat ze tot moeder geneukt hebben heeft ook al geen tijd, en weet ook niets van Pi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80806088
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een misvatting. 20 Jaar droogte en de mensheid is gedoemd uit te sterven. Dit itt microben, de simpelste levensvorm, die in kokend heet water kunnen overleven, of een reis naar Mars.
Jij denkt dat wij 20 jaar droogte niet kunnen overleven? Wat een misvatting.
Vraag ff aan de bewoners van de Sahara, de droogste plek ter wereld, hoe zij overleven

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 15:09:57 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 15:09:09 #48
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80806100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:34 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

We waren nog niet uitgepraat .
Jawel hoor, het ging alleen nog over een stel amateurs die menen verstand te hebben van biologie
Ok stelletje hokboeren
pi_80806256
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus ja, ik heb er ook baat bij deze maatschappelijke oplossing
Faalhaas.
pi_80806311
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wie beslist of iemand daar wel of niet toe in staat is, het kind wat ik eerder noemde is door de rechter inmiddels weer thuis geplaatst.....

En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een zwakbegaafd stel als ouders dan een zeer intelligent persoon zoals een Ferdi Elzas die in staat blijkt tot gruweldaden.

De intellgentie van een ouder zegt weinig over zijn/haar vermogen tot opvoeden.
En so what als die zwakbegaafde ouder zijn kind op de middelbare school niet kan helpen met huiswerk omdat hij zo niet weet wat het getal Pi is, of de stelling van Pythagoras niet kent of begrijpt.

Ook onder de "goedgekeurde" ouders zullen er voldoende zijn die dat niet weten, maar onder de hardwerkende intellente ouders zijn er waarschijnlijk bij die niet eens tijd hebben om dat met hun kind te behandelen want ze zijn druk, druk, druk op het werk
En het domme blondje wat ze tot moeder geneukt hebben heeft ook al geen tijd, en weet ook niets van Pi.
Een kind dat mishandeld wordt, wordt vaak ook teruggeplaatst omdat het trauma van gescheiden leven je ouders (zelfverwijt van kinderen e.d) groter is dan het trauma dat iemand krijgt door af en toe mishandeld te worden. Het is de beste van de 2 slechte keuzes vaak.

IQ en EQ spelen natuurlijk wel een grote rol in de opvoeding, opvoeding is je kind als persoon begrijpen en begrijpen in wat voor levensfase en de bijbehorende problemen iemand zit. Dat gaat makkelijker af als je over de nodige intelligentie beschikt.

Dus 1 hoogbegaafd persoon met waarschijnlijk een persoonlijkheidsstoornis doet zijn kind iets aan, dus zijn alle zwakbegaafden beter in opvoeden Jij bent goed in opvoeden dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')