abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80797640
Gehandicapten laten stemmen werkt niet M'n vader is wel eens met gehandicapten naar een voorlichtichting geweest over stemmen.. Meer dan de helft snapt er niets van en de andere stemt op wilders vanwege populistische uitspraken of op PnvD omdat ze diertjes zo leuk vinden
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_80797776
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:04 schreef DutchErrorist het volgende:
(...) stemt op wilders vanwege populistische uitspraken of op PnvD omdat ze diertjes zo leuk vinden
Wacht, dit klinkt bekend!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 april 2010 @ 11:09:20 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80797795
quote:
Gehandicapten laten stemmen werkt niet M'n vader is wel eens met gehandicapten naar een voorlichtichting geweest over stemmen.. Meer dan de helft snapt er niets van en de andere stemt op wilders vanwege populistische uitspraken of op PnvD omdat ze diertjes zo leuk vinden
Dus eigenlijk zeg je dat bv sbs6 kijkers gehandicapt zijn en dus ook niet mogen stemmen??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80798157
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat bv sbs6 kijkers gehandicapt zijn en dus ook niet mogen stemmen??
Naja qua niveau komt het wel overeen. Het luistert ook naar Frans Bauer en gaat naar Nederlandse feesten
pi_80798442
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 28 april 2010 @ 11:36:08 #26
3542 Gia
User under construction
pi_80798699
Volgens mij ging het er hier juist om gehandicapten onder curatele stemrecht te geven, mét begeleider. Dit in geval ze zelf graag willen stemmen.

Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen was er een item over op tv. Daar zaten een aantal gemeenteraadslieden in zo'n instelling voorlichting te geven over de gemeenteraad en stemmen e.d.

Bij navraag bleek er meer animo onder die mensen om juist links te stemmen, vanwege de vrijgevigheid richting ouderen en hulpbehoevenden of inderdaad PvdD, omdat ze zo van dieren houden.
Niet te verwarren met PnvD, DE, die ook wel van dieren houden, maar op een andere manier

Maar goed, ik vind dat iedereen die WIL stemmen en dit aan kan geven, moet mogen stemmen. Ieder heeft wel een eigen motivatie waarom hij/zij op een partij wil stemmen. En iedere motivatie is gegrond. Dat is democratie.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:42:02 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80798939
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Gia het volgende:
Volgens mij ging het er hier juist om gehandicapten onder curatele stemrecht te geven, mét begeleider. Dit in geval ze zelf graag willen stemmen.
Gehandicapten onder curatele hebben sinds een paar jaar stemrecht. Andere gehandicapten hebben het altijd al gehad. En voor beide groepen geldt hetzelfde als voor niet-gehandicapte kiezers: begeleiding (dus met z'n tweeën het stemhokje in) mag, maar alleen als het een lichamelijke beperking betreft. Een laag IQ of analfabetisme geldt niet als lichamelijke beperking. Er zijn ook geen plannen om dat aan te passen.
pi_80799147
Weer een tegenvaller voor de PVV.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:12 #29
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80799227
Ik werk in een intelling voor verstandelijk beperkten met communicatie problemen. Wanneer er stempassen binnenkomen nemen wij contact op met de mentor/curator met de vraag of die cliënt mag gaan stemmen.. Wanneer ze vinden dat hij/zij kan stemmen geven zij vaak een partij mee waarop er gestemd moet worden. Er gaat dan een begeleider mee om de cliënt te begeleiden in hun stem.
Maar 9 van de 10 keer vinden de mentor/curator het niet nodig dat de cliënt gaat stemmen en indien hij/zij hier zelf niet over kan oordelen wordt de pas weggegooid. Vaak is het bij deze groep cliënten ook een te grote belasting om uit hun vertrouwde omgeving te stappen en een onbegrijpelijke stem te doen.

Maar ik vind het goed dat personen die onder curatelen staan niet meer bij voorbaad hun stem worden ontzegt.
pi_80799671
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:23 schreef vosss het volgende:
Prima. Die mongolen hebben toch geen enkel idee
Denk dat jij je daar heel erg in vergist. Maar zeker nog nooit iemand met downsyndroom gesproken? Of niet verder gekomen dan aan/nakijken?
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Miriampje het volgende:
Ik werk in een intelling voor verstandelijk beperkten met communicatie problemen. Wanneer er stempassen binnenkomen nemen wij contact op met de mentor/curator met de vraag of die cliënt mag gaan stemmen.. Wanneer ze vinden dat hij/zij kan stemmen geven zij vaak een partij mee waarop er gestemd moet worden. Er gaat dan een begeleider mee om de cliënt te begeleiden in hun stem.
Maar 9 van de 10 keer vinden de mentor/curator het niet nodig dat de cliënt gaat stemmen en indien hij/zij hier zelf niet over kan oordelen wordt de pas weggegooid. Vaak is het bij deze groep cliënten ook een te grote belasting om uit hun vertrouwde omgeving te stappen en een onbegrijpelijke stem te doen.

Maar ik vind het goed dat personen die onder curatelen staan niet meer bij voorbaad hun stem worden ontzegt.
Maar veel mensen hebben wel gewoon een mening over het dagelijkse leven. Degene moet dan gewoon uitgelegd worden welke partij voor welke interesse van de patiënt mogelijk is.

Ik werk niet met ze. Heb een paar gehandicapte kinderen in mijn omgeving. Kind van een advocaat en kind van een voormalige hoge bij de KPN. Die wonen onder begeleiding, maar hebben wel een mening over de samenleving. Laten zich zelfs minder snel beïnvloeden dan de doorsnee achttien-jarige in een vrienden/familiekring etc.

Hun mening is hun mening en daar breng je ze vaak heel moeilijk van af.

Ik vind het dan ook ronduit vreemd dat een begeleider/curator daar niet de tijd voor wil nemen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_80799797
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Denk dat jij je daar heel erg in vergist. Maar zeker nog nooit iemand met downsyndroom gesproken? Of niet verder gekomen dan aan/nakijken?
[..]

Maar veel mensen hebben wel gewoon een mening over het dagelijkse leven. Degene moet dan gewoon uitgelegd worden welke partij voor welke interesse van de patiënt mogelijk is.
Dus jij zegt op welke partij de gehandicapte moet stemmen?
pi_80799947
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:02 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dus jij zegt op welke partij de gehandicapte moet stemmen?
Nee
Je benoemt de partijen die een mening/visie hebben over de punten die voor de gehandicapte (die dat zelf aangeeft) belangrijk zijn.

Kom op. zoveel moeite is het toch niet om je daar een beetje neutraal in op te stellen als curator/begeleider?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:12:26 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_80800142
90% van de Nederlanders heeft geen flauw benul hoe de verkiezingsprogramma's eruit zien van de partijen en stemmen puur vanwege oneliners, emoties of waarop hun ouders op stemmen.

Wat dat betreft zullen 'mongolen' niet heel veel kennis missen in vergelijking met normale Nederlanders.
pi_80800146
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee
Je benoemt de partijen die een mening/visie hebben over de punten die voor de gehandicapte (die dat zelf aangeeft) belangrijk zijn.

Kom op. zoveel moeite is het toch niet om je daar een beetje neutraal in op te stellen als curator/begeleider?
Nee maar jij denkt dat elke curator neutraal is? En daarnaast werkt het gewoon niet, ze snappen het niet. Laat ze dan gewoon lekker.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:12:36 #35
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80800151
Ik denk dat het wel lastig is om je een beetje neutraal op te stellen als curator/begeleider.
Misschien heeft het niet eens helemaal met neutraliteit te maken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer in alle standpunten. Dan zou je inderdaad alle partijprogramma's erbij moeten halen om de persoon goed genoeg voor te lichten welke partij zijn/haar standpunt uitdraagt.
Dat doen "normale" mensen ook niet bij hun keuze voor een partij
pi_80800319
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:12 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk dat het wel lastig is om je een beetje neutraal op te stellen als curator/begeleider.
Misschien heeft het niet eens helemaal met neutraliteit te maken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer in alle standpunten. Dan zou je inderdaad alle partijprogramma's erbij moeten halen om de persoon goed genoeg voor te lichten welke partij zijn/haar standpunt uitdraagt.
Dat doen "normale" mensen ook niet bij hun keuze voor een partij
Alsof begeleiders daar tijd voor hebben, die hebben het al druk genoeg met al die debiel rapporten en bronzen keurmerken en al die bagger

En je kan het ook niet aan de ouders overlaten want die zitten meestal ook vast in 1 partij en daar moet de zoon of dochter dan ook maar op stemmen.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:20:34 #37
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80800421
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:12 schreef Zwansen het volgende:
90% van de Nederlanders heeft geen flauw benul hoe de verkiezingsprogramma's eruit zien van de partijen en stemmen puur vanwege oneliners, emoties of waarop hun ouders op stemmen.

Wat dat betreft zullen 'mongolen' niet heel veel kennis missen in vergelijking met normale Nederlanders.
Dit dus
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80800434
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:17 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Alsof begeleiders daar tijd voor hebben, die hebben het al druk genoeg met al die debiel rapporten en bronzen keurmerken en al die bagger

En je kan het ook niet aan de ouders overlaten want die zitten meestal ook vast in 1 partij en daar moet de zoon of dochter dan ook maar op stemmen.
Ow, nu benoem je dus ook eigenlijk mijn punt. Jongelui van 18 gaat het net zo af. Zijn zelfs eerder te beïnvloeden dan iemand met een verstandelijke beperking hoor.

Dit heb ik meerdere keren gezien. Ja en amen zeggen naar de ouders, maar gewoon doen wat je in je hoofd had.

Of ze de gevolgen van dingen overzien is wat anders, maar ze hebben echt wel een mening of visie. Die hoor je gewoon te respecteren

Ik neem aan dat we het hier over verstandelijk gehandicapten en niet over kasplantjes hebben?
pi_80800577
De meeste verstandelijk gehandicapten stemmen toch hetzelfde als hun familie, gewoon omdat dat hen "ingefluisterd" wordt, of desnoods tegen de begeleiding gezegd wordt.
Aan de ene kant is het dus niet eerlijk dat hun familie eigenlijk een keer extra kan stemmen. Maar aan de andere kant gebeurd ditzelfde ook met 18 en 19 jarigen, dus die zouden dan ook niet mogen stemmen. Het ligt een beetje aan hoe verstandelijk gehandicapt deze mensen zijn, of ze een hoog niveau hebben of niet.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2010 @ 12:36:01 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_80800930
quote:
Daar zou je een conclusie kunnen uittrekken nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')