FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Telfort schrijft onterecht ¤2365,62 af, doet niks met klacht
Kluupkluupdinsdag 27 april 2010 @ 23:25


Verhaal in het kort:
Telfort schrijft onterecht ¤2365,62 af. Gestorneerd. Maar factuur blijft staan als 'onbetaald'

Verhaal in het lang:
Vorige maand (24 maart) was ik op studiereis in Marokko alwaar ik mijn maandelijkse smsje van Telfort kreeg met mijn nieuwe factuurbedrag.
"Beste klant, uw laatste rekening met een bedrag van E2365,62 is beschikbaar op Telfort.nl. Dit bedrag zal rond 29-03-2010 van uw rekening afgeschreven worden".

Mijn normale abonnementskosten zijn 30 euro, maar door wat 'foutjes' met 3G gebruik in het buitenland waren mijn rekeningen in jan. en feb. maarliefst boven de 100 euro (5,95 per mb!). Nu is dit natuurlijk een belachelijk bedrag voor het kijken van 3 filmpjes op Youtube, maar ok, ik had dit kunnen weten en voorkomen.

Maar na het ontvangen en betalen van deze facturen van meer dan 100 euro ben ik goed gaan letten op mijn data gebruik in het buitenland en was deze nieuwe factuur van meer dan 2000 euro een echte verassing.

Even kijken op 'Mijn Telfort' leerde mij dat er een fout gemaakt was door Telfort. Mijn gebruikerskosten (kosten buiten de bundel) bleken ¤1,- te zijn. Maar mijn abonnementskosten waren ¤2364,62! Ze hadden al mijn kosten vanaf 11-09-2006 nogmaals in rekening gebracht!

Ik heb vanuit Marokko de klantenservice gebeld (¤0,30 per minuut + kosten bellen in het buitenland a ¤0,50 per minuut?).. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik al zeker 10 minuten verder.. Ze erkenden de fout en deze zou hersteld worden.

Bij terugkomst (26 maart) zag ik dat de factuur nog steeds op Mijn Telfort stond, dus ik belde er weer achteraan. Na weer een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gezeten te hebben om alles uit te leggen stelde de medewerker me gerust "we trekken de automatische incasso in en de factuur wordt aangepast".

Een dag later stond ik in de AH mijn boodschappen te pinnen en ja hoor "Geen Saldo".

¤2364,62 afgeschreven! Direct met de Rabobank gebeld (wederom kosten gemaakt) en het geld gestorneerd.

Ik heb wederom gebeld met Telfort. Weeer het hele verhaal voorgelegd, weeer gelijk gekregen. 1000 maal excuses etc.. De beste vrouw zei uit het niets 'we maken u ¤1900,-' over..
Met verbazing zei ik haar het volgende:
Ik: "Ik heb u net uitgelegd dat ik het geld gestorneerd heb. Dit betekent terugvorderen. Dus ik heb het al terug!"
Telfort: "Wat is het probleem dan?"
Ik: "Dat de factuur nog steeds als 'niet betaald' staat.
Telfort: "Ok, dat zal ik regelen"
Ik: "Ok, fijn. U zei trouwens ¤1900,-. Dat is nog ¤400,- te weinig.
Telfort: "Nee meneer, dat is het bedrag dat u moet betalen"
Ik: "Ik ben ¤1,08 over mijn bundel gegaan! Dat maakt samen een kleine 30 euro! Heeft u de BTW wel meegerekend?"
Telfort: "Ah nee, sorry! Excuses!"

Sinds dit telefoontje niks meer gehoord van Telfort.

Ik heb deze maand ook nog eens 2 keer een mailtje gestuurd via het contactformulier, hier heb ik geen antwoord op gekregen, terwijl op de site 'reactie binnen 2 werkdagen' staat.

Nu, een maand later, staat de factuur er nog steeds. Maar het bedrag is veranderd naar ¤127,05, waarom weet ik niet:
20-03-2010 factuurnummer 100366400 30-03-2010 open ¤2365.62 openstaand ¤127.05

Voor maart moet ik volgens mijn eigen administratie nog ¤28,49 aan abonnementskosten betalen en ¤1,08 aan gebruikerskosten.
Daarnaast kan ik maximaal ¤10,- teruggestort krijgen voor mijn belkosten. Dit is me nu 4x beloofd per telefoon, maar nooit gekregen. Uiteraard is deze 10 euro maar een fractie van de kosten die ik heb gemaakt.

Kan ik een schadeclaim o.i.d. indienen? Moet ik via de rechter Telfort dwingen te luisteren en te handelen?
Ik kan HE-LE-MAAL niks doen aan deze situatie.


Ik ben al 4 jaar klant bij Telfort en heb altijd met rekeningen meteen betaald.

Ik word er echt moedeloos van. En het bezorgt me veel stress.
De slecht bereikbare klantenservice zegt telkens 'spijt' te hebben, maar er veranderd niks!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kluupkluup op 28-04-2010 13:24:36 ]
Paardinsdag 27 april 2010 @ 23:29
Bel morgen met de klantenservice. 0900-9596. Niet, ik herhaal, niet, dat gratis 0800-nummer bellen, dat heeft geen zin.
#ANONIEMdinsdag 27 april 2010 @ 23:29
Advocaat... Juridische stappen ondernemen als ze niet normaal willen luisteren.
drumminggoddinsdag 27 april 2010 @ 23:30
Ga ook weg bij telfort. Je wordt daar verneukt. Bij Vodafone kreeg ik in 2 uur bericht!
netolkdinsdag 27 april 2010 @ 23:31
gewoon dreigen dat je de consumenten bond gaat inschakelen of iets dergelijks, dan kan je soms heel veel voor elkaar krijgen...
Prutzenbergdinsdag 27 april 2010 @ 23:31
Opzeggen en andere provider nemen.
Kluupkluupdinsdag 27 april 2010 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:29 schreef Paar het volgende:
Bel morgen met de klantenservice. 0900-9596. Niet, ik herhaal, niet, dat gratis 0800-nummer bellen, dat heeft geen zin.
Welk nummer denk je dat ik al die tijd bel?! Ik bel ook het 0900 nummer! (a ¤0,30 per minuut!).
Daar houden ze me letterlijk en figuurlijk aan het lijntje omdat ik eerst alles telkens opnieuw moet uitleggen. Vervolgens is het 'sorry, excuses, we gaan er wat aan doen" en er veranderd helemaal niks..

Deze week verwacht ik mn nieuwe factuur, ben benieuwd
Paardinsdag 27 april 2010 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:31 schreef netolk het volgende:
gewoon dreigen dat je de consumenten bond gaat inschakelen of iets dergelijks, dan kan je soms heel veel voor elkaar krijgen...
Not gonna work!
Paardinsdag 27 april 2010 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:32 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Welk nummer denk je dat ik al die tijd bel?! Ik bel ook het 0900 nummer! (a ¤0,30 per minuut!).
Daar houden ze me letterlijk en figuurlijk aan het lijntje omdat ik eerst alles telkens opnieuw moet uitleggen. Vervolgens is het 'sorry, excuses, we gaan er wat aan doen" en er veranderd helemaal niks..

Deze week verwacht ik mn nieuwe factuur, ben benieuwd
Ach joh, je bent zelf ook maar een student.
Vriendelijkheiddinsdag 27 april 2010 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:32 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Welk nummer denk je dat ik al die tijd bel?! Ik bel ook het 0900 nummer! (a ¤0,30 per minuut!).
Daar houden ze me letterlijk en figuurlijk aan het lijntje omdat ik eerst alles telkens opnieuw moet uitleggen. Vervolgens is het 'sorry, excuses, we gaan er wat aan doen" en er veranderd helemaal niks..

Deze week verwacht ik mn nieuwe factuur, ben benieuwd
Ja kut, dat doen ze wel vaker, de ratten. Om intern kosten te besparen schakelen ze het 0900 nummer dan door naar die mensen van de gratis klantenservice..
Kluupkluupdinsdag 27 april 2010 @ 23:35
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:33 schreef Paar het volgende:

[..]

Ach joh, je bent zelf ook maar een student.
Dat gaat dus als volgt:
"Ja meneer, we regelen het"
<hangt telefoon op en zegt tegen collega:>
"Pff, lastig geval.. Die belt maar lekker een keer terug als ik er niet ben"
Quirdinsdag 27 april 2010 @ 23:40
tvp
-_Tommy_-dinsdag 27 april 2010 @ 23:41
Dan loop je een Telfort winkel binnen, leg daar het verhaal uit en laat hen bellen met de dealerhelpdesk. Dan kom je er vast wel uit. Verder zijn die bedrijven gewoon te stug voor woorden en kom je niet snel ergens... Roep ook eens dat je Kassa gaat inschakelen als eerder genoemde niet werkt!
Paranootdinsdag 27 april 2010 @ 23:42
sow jij bent rijk, bij mij kunnen ze dat geeneens afschrijven
netolkdinsdag 27 april 2010 @ 23:43
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dan loop je een Telfort winkel binnen, leg daar het verhaal uit en laat hen bellen met de dealerhelpdesk. Dan kom je er vast wel uit. Verder zijn die bedrijven gewoon te stug voor woorden en kom je niet snel ergens... Roep ook eens dat je Kassa gaat inschakelen als eerder genoemde niet werkt!
Kluupkluupdinsdag 27 april 2010 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:42 schreef Paranoot het volgende:
sow jij bent rijk, bij mij kunnen ze dat geeneens afschrijven
Automatische incasso he.. Dus je komt gewoon 2000 in de min..
-_Tommy_-dinsdag 27 april 2010 @ 23:45
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:42 schreef Paranoot het volgende:
sow jij bent rijk, bij mij kunnen ze dat geeneens afschrijven
Jawel hoor, maar dan wordt het een dag later teruggestort, daarom kon TS ook niet meer pinnen waarschijnlijk
Dennis101dinsdag 27 april 2010 @ 23:45
Probeer dit nummer de volgende keer eens:

0800-2735328
Paranootdinsdag 27 april 2010 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:44 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Automatische incasso he.. Dus je komt gewoon 2000 in de min..
moet je daar dan ook debetrente over betalen? zo ja -> verhalen op Telfort
Schuifpuidinsdag 27 april 2010 @ 23:50
Die telefoonkosten die je maakt door te bellen met klantenservice e.d. kan je vaak ook wel terugkrijgen als het echt hun fout is. KPN deed er bij mij destijds niet moeilijk over iig.
Paranootdinsdag 27 april 2010 @ 23:51
aangetekende brief wil nog wel eens helpen, maar Telfort is echt verschrikkelijk
princess-awoensdag 28 april 2010 @ 01:19
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:44 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Automatische incasso he.. Dus je komt gewoon 2000 in de min..
Alleen als je een limiet van 2000 hebt. Heb je dat niet dan wordt het afgeschreven, krijg je 2 dagen om je rekening aan te vullen en daarna haalt de bank haar centjes gewoon terug en mag de maatschappij het met jou zelf uitzoeken

Ik zou naar de winkel gaan en zodra de mensen daar niet meewerken aangetekende brieven sturen en dreigen met tv programmas. Een rechten student een interessant briefje laten schrijven over het wederrechtelijk wegnemen van jouw geld wil ook helpen
SuperrrTuxxxwoensdag 28 april 2010 @ 01:32
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:40 schreef Quir het volgende:
tvp
xminatorwoensdag 28 april 2010 @ 01:34
Tip schrijf je kwestie hier: forum.telfort.nl
opgebaardewoensdag 28 april 2010 @ 01:41
quote:
Op woensdag 28 april 2010 01:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]


ik heb gewoon een bookmark toegevoegd
edit: oops wat stom
Poepoogwoensdag 28 april 2010 @ 01:43
Ik krijg ook nog 450 euro van die gasten terug, op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven nadat ik met moeite de helft had terug had gehad.
Quinn_Dexterwoensdag 28 april 2010 @ 06:38
Je zou nog een poging kunnen wagen bij de Geschillencommissie Telecom
EINZwoensdag 28 april 2010 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
Roep ook eens dat je Kassa gaat inschakelen als eerder genoemde niet werkt!
Of je belt met die gasten van Radar.
Luc_Nilis_PSVwoensdag 28 april 2010 @ 12:28
Loop inderdaad even een winkel binnen van Telfort. Daar wordt het keurig opgelost. Stuur me anders even een PM met je nummer, dan kijk ik er zelf even naar en geef ik je het directe nummer van onze financiėle afdeling (020 nummer).
Kluupkluupwoensdag 28 april 2010 @ 12:30
Ik heb op advies van iemand hier mijn vraag gepost op het forum van Telfort. Binnen 3 uur werd ik net gebeld door Telfort.

Ze betalen me ¤40,- terug aan belkosten.
Dit zijn kosten die is heb gemaakt om te bellen naar de klantenservice, ook die vanuit Marokko.
Welke kosten hier niet zijn bij inbegrepen zijn de kosten die ik heb gemaakt om te bellen naar m'n ouders vanuit Marokko. Omdat ik namelijk lang in de wacht stond bij de Klatenservice, heb ik opgehangen en heb ik mijn ouders gevraagd om met Telfort te bellen. Ik kan niet bewijzen dat dit gesprek niet over de facuur van Telfort ging.
De hoge factuur van ¤2365,62 is gecrediteerd.

Wat heeft dit geintje me uiteindelijk gekost:
¤127,- (abonnementskosten + gebruikskosten voor maart & april)
Normale rekening is 30 euro per maand = ¤60 euro
¤40,- wordt teruggestort.

M.a.w. ¤27,- moet ik uit eigen zak betalen (dit zullen de kosten zijn geweest voor het bellen naar m'n ouders vanuit Marokko). Ik ben hier niet heel blij mee, maargoed. ¤27,- is nog te overzien..
Kluupkluupwoensdag 28 april 2010 @ 12:31
quote:
Op woensdag 28 april 2010 01:34 schreef xminator het volgende:
Tip schrijf je kwestie hier: forum.telfort.nl
dit bleek de gouden tip!
LeeHarveyOswaldwoensdag 28 april 2010 @ 12:47
Telfort heeft zelf geen inzicht in hun administratie. en als jij alles voor ze uitrekend, kan het je gerust gebeuren dat ze je.gelijk geven, maar dit administratief niet kunnen verwerken.

Laat Telfort op aantoonbare wijzen weten dat het onterecht is, en je niet gaat betalen.

Dan kan je daar volgende maand hun partners in crime, Intrum justitia en Blumer, stolker en roel, mee om de oren slaan.
Kluupkluupwoensdag 28 april 2010 @ 13:24
Was toch wel even schrikken

EINZwoensdag 28 april 2010 @ 13:25
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Telfort heeft zelf geen inzicht in hun administratie. en als jij alles voor ze uitrekend, kan het je gerust gebeuren dat ze je.gelijk geven, maar dit administratief niet kunnen verwerken.

Laat Telfort op aantoonbare wijzen weten dat het onterecht is, en je niet gaat betalen.

Dan kan je daar volgende maand hun partners in crime, Intrum justitia en Blumer, stolker en roel, mee om de oren slaan.
Er is nu een goeie plaat op de radio. “FUCK YOU I WON’T DO WHAT YOU TOLD ME!”
TheoddDutchGuywoensdag 28 april 2010 @ 14:01
Zulk soort zaken heb je bij iedere provider.

Het heeft me ooit een maand gekost om ervoor te zorgen dat ik een incorrecte verlengings abonnement gecorrigeerd kreeg.

7 verschillende "klantenservice nummers" gebeld.
Uren in de wacht moeten staan.. soms werd gewoon de verbinding verbroken na een uur.

Het is uiteindelijk in 15 minuten tijd goed gekomen dankzij een standaard klantenservice miepje op hun standaard nummer waar ze me de eerste keer zogenaamd niet konden helpen. (en zo het doorverbind spelletje : belt u dit nummer maar" was begonnen)

Dat was bij Vodafone overigens.

Het helpt om even lekker kwaad te worden en duidelijk te maken dat je schijtziek word van het niet geholpen worden na 2 maanden.
drumminggodwoensdag 28 april 2010 @ 14:26
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zulk soort zaken heb je bij iedere provider.

Het heeft me ooit een maand gekost om ervoor te zorgen dat ik een incorrecte verlengings abonnement gecorrigeerd kreeg.

7 verschillende "klantenservice nummers" gebeld.
Uren in de wacht moeten staan.. soms werd gewoon de verbinding verbroken na een uur.

Het is uiteindelijk in 15 minuten tijd goed gekomen dankzij een standaard klantenservice miepje op hun standaard nummer waar ze me de eerste keer zogenaamd niet konden helpen. (en zo het doorverbind spelletje : belt u dit nummer maar" was begonnen)

Dat was bij Vodafone overigens.

Het helpt om even lekker kwaad te worden en duidelijk te maken dat je schijtziek word van het niet geholpen worden na 2 maanden.
nooit problemen gehad met vodafone... zit er al jįren bij!
EINZwoensdag 28 april 2010 @ 15:01
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef drumminggod het volgende:

[..]

nooit problemen gehad met vodafone... zit er al jįren bij!
Ik heb ook geen problemen gehad met Vodafone. Maar ik zit er dan ook niet bij.
TheoddDutchGuywoensdag 28 april 2010 @ 15:24
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef drumminggod het volgende:

[..]

nooit problemen gehad met vodafone... zit er al jįren bij!
Good for you? .. wat moet ik nou met zo'n reactie.
Ik zit er ook al jaren bij en word toch blijkbaar geconfronteerd met zulke idiote situaties.
rub3nwoensdag 28 april 2010 @ 15:54
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:30 schreef Kluupkluup het volgende:
heb ik mijn ouders gevraagd om met Telfort te bellen. Ik kan niet bewijzen dat dit gesprek niet over de facuur van Telfort ging.
Hun nemen alle gesprekken toch op?
Poekewoensdag 28 april 2010 @ 16:11
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:

[..]

Hun nemen alle gesprekken toch op?
Nee, maar zij wel.
LeeHarveyOswaldwoensdag 28 april 2010 @ 17:04
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:

[..]

Hun nemen alle gesprekken toch op?
fokvragenwoensdag 28 april 2010 @ 19:34
Even naar Tros Radar Forum gaan en daar je verhaal exact knippen en plakken vanaf hier. Daar zitten namelijk mensen die werken bij Telfort en er voor zorgen dat het dezelfde dag nog opgelost is. Ik spreek uit ervaring met de waardeloze klantenservice van Telfort.

Wel even in de goede forum categorie plaatsten (Telfort mobiel ofzo)
Dennis101woensdag 28 april 2010 @ 19:35
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:34 schreef fokvragen het volgende:
Even naar Tros Radar Forum gaan en daar je verhaal exact knippen en plakken vanaf hier. Daar zitten namelijk mensen die werken bij Telfort en er voor zorgen dat het dezelfde dag nog opgelost is. Ik spreek uit ervaring met de waardeloze klantenservice van Telfort.

Wel even in de goede forum categorie plaatsten (Telfort mobiel ofzo)
Eerst lezen, dan reageren

Overigens geen slechte tip voor de volgende met problemen hoor.
Vriendelijkheidwoensdag 28 april 2010 @ 23:32
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb op advies van iemand hier mijn vraag gepost op het forum van Telfort. Binnen 3 uur werd ik net gebeld door Telfort.

Ze betalen me ¤40,- terug aan belkosten.
Dit zijn kosten die is heb gemaakt om te bellen naar de klantenservice, ook die vanuit Marokko.
Welke kosten hier niet zijn bij inbegrepen zijn de kosten die ik heb gemaakt om te bellen naar m'n ouders vanuit Marokko. Omdat ik namelijk lang in de wacht stond bij de Klatenservice, heb ik opgehangen en heb ik mijn ouders gevraagd om met Telfort te bellen. Ik kan niet bewijzen dat dit gesprek niet over de facuur van Telfort ging.
De hoge factuur van ¤2365,62 is gecrediteerd.

Wat heeft dit geintje me uiteindelijk gekost:
¤127,- (abonnementskosten + gebruikskosten voor maart & april)
Normale rekening is 30 euro per maand = ¤60 euro
¤40,- wordt teruggestort.

M.a.w. ¤27,- moet ik uit eigen zak betalen (dit zullen de kosten zijn geweest voor het bellen naar m'n ouders vanuit Marokko). Ik ben hier niet heel blij mee, maargoed. ¤27,- is nog te overzien..
vieze krent
EINZdonderdag 29 april 2010 @ 09:05
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:32 schreef Vriendelijkheid het volgende:

[..]

vieze krent
ben1234maandag 3 mei 2010 @ 10:46
Officiėle klacht bij de OPTA of http://www.degeschillencommissie.nl/ waar Telfort ook bij aangesloten is!
goofy_goobermaandag 3 mei 2010 @ 10:50
LOL, al die mensen die roepen dat je in dit soort situaties moet gaan dreigen met Kassa of Radar. Dat horen die lui ook niet iedere dag. Dan lachen ze je echt de deur uit.
#ANONIEMmaandag 3 mei 2010 @ 12:15
Dat laatste. Die doen er ook geen zak mee trouwens.
goofy_goobermaandag 3 mei 2010 @ 12:22
Precies. Pas als er een hoop mensen in 1x klagen en het kijkcijfers oplevert, dan doen ze er iets mee.
Kluupkluupdinsdag 4 mei 2010 @ 22:44
Vandaag binnen gekregen.. Een 'goedmakertje' van Telfort..

stavromulabetadinsdag 4 mei 2010 @ 22:51
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:45 schreef Dennis101 het volgende:
Probeer dit nummer de volgende keer eens:

0800-2735328
of 020-2002000 en vooral stug volhouden totdat je iemand te spreken krijgt die je kan helpen. Meestal krijg je dan mensen die niet de taak hebben om jou te helpen, maar wel meer kunnen doen dan een miep in een uitbesteed callcenter. Eventueel proberen te bluffen en naar een afdeling vragen (maar dan moet je wel een idee hebben wat je moet vragen).
Kluupkluupdinsdag 4 mei 2010 @ 23:04
Ik heb dus nu wel goede ervaringen met je verhaal op het telfort-forum zetten..
xminatorwoensdag 5 mei 2010 @ 01:14
Geen dank, enorm handige forum.
Tashawoensdag 5 mei 2010 @ 01:52
Zeg nu zelf, een blommigje en mega excuses. Dat is toch best aardig.
Paarwoensdag 5 mei 2010 @ 02:13
9596
Kluupkluupwoensdag 5 mei 2010 @ 02:43
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:52 schreef Tasha het volgende:
Zeg nu zelf, een blommigje en mega excuses. Dat is toch best aardig.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:04 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb dus nu wel goede ervaringen met je verhaal op het telfort-forum zetten..