quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:57 schreef Foutje. het volgende:
[..]
Hij mag al een hoop niet... Bepaalde handelingen maken me erg ongemakkelijk en dan verdwijnt de zin als sneeuw voor de zon. En de zin is zowiezo altijd ver te zoeken, het is nog maar zeer zelden dat ik spontaan denk: woooo ik heb zin En omdat hij juist een gezond libido heeft voel ik me met de dag schuldiger. Een normale vrouw vindt het leuk om haar vent te 'belonen' met seks, voor mij werkt dat juist averechts. Omdat als hij iets superliefs doet ik meteen denk: nu moet ik hem belonen, maar shit ik heb nu echt niet de behoefte aan seks, maar het moet eigenlijk wel want hij is zo lief, en zo zit je in een neerwaartse spiraal want dan gaat het op dwang lijken.
Ik weet dat het maar hersenspinsels zijn. Maar probeer maar eens ergens niét aan te denken.
Het zit gewoon verkeerd in mijn kop en dat krijg ik nu wel door. Maar wat ik eraan moet doen en vooral: moet ik hem ermee lastig vallen (alweer). Ik ben bang dat hij net zo denkt als iedereen hier.
Oh liefje toch, hoe kom je toch op het idee dat je iets superliefs moet belonen met seks?
Misschien dat er soms met een knipoog wordt "beloond", maar dan was er toch ook al wel zin en was het anders ook wel gebeurd.
En ja je moet hierover praten, maar je "moet" ook tegelijkertijd proberen dit aan te pakken, door bv met een seksuoloog te gaan praten, of een psycholoog.
Jij voelt je namelijk superschuldig en de drempel wordt alleen maar groter en groter erdoor, door er samen over te praten en er verder zelf aan te werken kan je elkaar veel meer steunen hierin, wordt het voor beiden beter en met wat hulp erbij komt het met die seks dan ook wel goed.
Als er wat in het verleden is gebeurd dan is dat niet jouw schuld en is het niet gek dat het wat moeizaam gaat, alleen moet je het jezelf niet aandoen om die vervelende ervaring alles te laten overschaduwen, claim jezelf weer terug, je lichaam weer terug en je geest, met wat hulp is dat heel goed mogelijk!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.