Ja, helemaal niet erg inderdaad. Want met die verbouwing creëer je een enorme overwaarde!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef inXs het volgende:
[..]
opzich is een hypotheek van 110% niet zo heel erg, vooral als de extra 10% echt werd gestoken in verbouwing of opknappen.
Ja, als... als...quote:Een tophypotheek heeft niet veel te maken met inkomen, maar met de waarde van het huis. Als je daarna gewoon het boeltje aflost... Vooral bij nieuwbouw gebeurd het vaak, omdat je het huis casco aanschaft bijvoorbeeld.
110% t.o.v. wat, dat maakt het verschil lijkt mij. Als je 110% van de koopsom leent en de marktwaarde stijgt binnen een paar jaar uit boven deze waarde, dan zit je redelijk safe. Maar als dat 110% is van de executiewaarde dan kan je toch wel eens in de problemen komen imho.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef inXs het volgende:
opzich is een hypotheek van 110% niet zo heel erg, vooral als de extra 10% echt werd gestoken in verbouwing of opknappen. Een tophypotheek heeft niet veel te maken met inkomen, maar met de waarde van het huis. Als je daarna gewoon het boeltje aflost... Vooral bij nieuwbouw gebeurd het vaak, omdat je het huis casco aanschaft bijvoorbeeld.
Precies, veel leenkoningen doen juist een AVH vanwege het feit dat dit hun laatste optie was om een huis te kunnen kopen. Die sparen niet maar hopen op overwaarde en gokken op een stijgend inkomen.quote:
Dat boeit inderdaad veel als je gewoon je hypotheek betaaldquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, veel leenkoningen doen juist een AVH vanwege het feit dat dit hun laatste optie was om een huis te kunnen kopen. Die sparen niet maar hopen op overwaarde en gokken op een stijgend inkomen.
Wat een vreemde opmerking. Wie is hier afgunstig? Jij?quote:
Wanneer, waarom, hoe?quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, veel leenkoningen doen juist een AVH vanwege het feit dat dit hun laatste optie was om een huis te kunnen kopen. Die sparen niet maar hopen op overwaarde en gokken op een stijgend inkomen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:27 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Wat een vreemde opmerking. Wie is hier afgunstig? Jij?
Dat is waar. Maar mensen onderschatten nog al eens wat er allemaal in een mensenleven kan gebeuren waardoor het betalen van die hypotheek ineens zo vanzelfsprekend niet meer is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat boeit inderdaad veel als je gewoon je hypotheek betaald
Waardoor het geen pepernoot zou uitmaken of die hypotheek 110% of 80% van de waarde van de woning is....quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:29 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar mensen onderschatten nog al eens wat er allemaal in een mensenleven kan gebeuren waardoor het betalen van die hypotheek ineens zo vanzelfsprekend niet meer is.
Ben het met je eens, gewoon niks doen en bij papa en mama blijven wonen en sparenquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:29 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar mensen onderschatten nog al eens wat er allemaal in een mensenleven kan gebeuren waardoor het betalen van die hypotheek ineens zo vanzelfsprekend niet meer is.
Och, er zijn legio aantrekkelijkere opties om je niet uit te laten kleden door vastgoedmaffia.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben het met je eens, gewoon niks doen en bij papa en mama blijven wonen en sparen
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waardoor het geen pepernoot zou uitmaken of die hypotheek 110% of 80% van de waarde van de woning is....
----quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:34 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Ben jij niet helemaal goed ofzo?
In dat geval kan je maar beter losbandig leven en wel zien wat de dag van morgen brengt? Stel dat je minder inkomsten hebt in de toekomst en deze niet meer toereikend zijn om 110% te financieren maar wel 80%, dat lijkt mij wel degelijk een enorm verschil.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Waardoor het geen pepernoot zou uitmaken of die hypotheek 110% of 80% van de waarde van de woning is....
Ik heb al gelezen dat je niet helemaal weet hoe een hypotheek werkt, dus ik ben nog steeds benieuwd naar je argumenten.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:34 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Ben jij niet helemaal goed ofzo?
Onderwijs de ontwetende medemensquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:32 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Och, er zijn legio aantrekkelijkere opties om je niet uit te laten kleden door vastgoedmaffia.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb al gelezen dat je niet helemaal weet hoe een hypotheek werkt, dus ik ben nog steeds benieuwd naar je argumenten.
Als jij je hypotheeklasten gewoon betaalt, is de waarde niet zo relevant. Als jouw inkomen wegvalt, is de hoogte van die lasten relevant, niet de hoogte ten opzichte van de waarde van de woning (Wat sowieso al een arbitraire waarde is, aangezien deze pas bij verkoop gerealiseerd wordt).quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In dat geval kan je maar beter losbandig leven en wel zien wat de dag van morgen brengt? Stel dat je minder inkomsten hebt in de toekomst en deze niet meer toereikend zijn om 110% te financieren maar wel 80%, dat lijkt mij wel degelijk een enorm verschil.
Oh, wacht... jij was die persoon die alles over home finance denkt te weten, en die laatst bijdehand zat te doen over dat banksparen binnen de erfenis valt en een verzekering juist niet!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb al gelezen dat je niet helemaal weet hoe een hypotheek werkt, dus ik ben nog steeds benieuwd naar je argumenten.
Ah, je weet er echt niets vanquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:39 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Oh, wacht... jij was die flapdrol die alles over home finance denkt te weten, en die laatst bijdehand zat te doen over dat banksparen binnen de erfenis valt en een verzekering juist niet!
Simpele. Je hebt echt geen flauw idee.
Man man man wat een simplistische voorstelling van zaken weer.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als jij je hypotheeklasten gewoon betaalt, is de waarde niet zo relevant. Als jouw inkomen wegvalt, is de hoogte van die lasten relevant, niet de hoogte ten opzichte van de waarde van de woning (Wat sowieso al een arbitraire waarde is, aangezien deze pas bij verkoop gerealiseerd wordt).
Als ik ¤1.000 per maand niet kan betalen, dan lukt 900 waarschijnlijk ook niet.
Jij weet er gewoon geen ruk van. Dat heb ik allang aangetoond. Mensen die bij jou een hypo afsluiten zijn echt dom.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, je weet er echt niets van. Je hoeveelste kloon is dit inmiddels?
Misschien moet je je gewoon eens goéd verdiepen in de materie, voordat je mee mag blaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |