abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:04 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80795950
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:06 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom leven veel dieren dan in kuddes en zorgen ze voor elkaar, als dat evolutionair zo ongunstig is?
Kuddes zorgen puur en alleen door aantallen voor elkaar. Zieke dieren of dieren die niet mee kunnen zullen als eerste worden opgepeuzeld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:35 #152
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80795974
Kunnen jullie niet ergens anders gaan neuzelen over je quasipseudobiologietjes
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 28 april 2010 @ 10:12:15 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80796057
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef padlarf het volgende:
Kunnen jullie niet ergens anders gaan neuzelen over je quasipseudobiologietjes
Als het je niet bevalt dan verwijder je jezelf toch uit deze topicpool. Evolutionair gezien zeer verantwoord!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_80796088
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kuddes zorgen puur en alleen door aantallen voor elkaar. Zieke dieren of dieren die niet mee kunnen zullen als eerste worden opgepeuzeld.
Ik zag ooit een youtube filmpje van een kudde die een groep leeuwen wegjoeg omdat ze één rund van de kudde te grazen hadden genomen.

Maar goed: als één van je vrienden zegt dat hij ernstig ziek is, sla je dan ook van dat soort wartaal uit of doe je dan wel gewoon normaal?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:15:07 #155
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796137
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Maar goed: als één van je vrienden zegt dat hij ernstig ziek is, sla je dan ook van dat soort wartaal uit of doe je dan wel gewoon normaal?
Waarom probeer je nu de emotie-kaart uit te spelen dan? Wat ik zeg is biologisch gezien gewoon correct. Dat het sociaal niet wenselijk is voor jou om geconfronteerd te worden ermee is niet mijn probleem

Daarnaast laat je je intolerantie tegenover andersdenkenden weer lekker blijken getuige je opmerkingen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:15:38 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80796153
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik zag ooit een youtube filmpje van een kudde die een groep leeuwen wegjoeg omdat ze één rund van de kudde te grazen hadden genomen.

Maar goed: als één van je vrienden zegt dat hij ernstig ziek is, sla je dan ook van dat soort wartaal uit of doe je dan wel gewoon normaal?
Wat is 'gewoon normaal'?

Dat is ook maar een opgelegde moraal van de meerderheid!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:16:35 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796178
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat is 'gewoon normaal'?

Dat is ook maar een opgelegde moraal van de meerderheid!
Ik denk niet dat deze opmerking aan hem besteed is, helaas.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80796304
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom probeer je nu de emotie-kaart uit te spelen dan? Wat ik zeg is biologisch gezien gewoon correct. Dat het sociaal niet wenselijk is voor jou om geconfronteerd te worden ermee is niet mijn probleem
Ik probeer de emotie-kaart helemaal niet te spelen, jij gaat over je eigen emoties. Dat jij net een zeldzaam moment in je leven had dat je wat emoties voelde toen je mijn vraag las, daar kan ik niks aan doen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon: zeg jij tegen ernstig zieke vrienden of familieleden ook "joh wat kan mij het schelen dat je ziek bent flikker op ga maar lekker dood"? Of is het dan opeens "anders"?
quote:
Daarnaast laat je je intolerantie tegenover andersdenkenden weer lekker blijken getuige je opmerkingen
Hoezo, Calimero, je mag gewoon zeggen wat je wil hoor.
pi_80796397
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat is 'gewoon normaal'?

Dat is ook maar een opgelegde moraal van de meerderheid!
Nou en?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:24:42 #160
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796417
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:20 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik probeer de emotie-kaart helemaal niet te spelen, jij gaat over je eigen emoties. Dat jij net een zeldzaam moment in je leven had dat je wat emoties voelde toen je mijn vraag las, daar kan ik niks aan doen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
En waar heb ik iets over emoties gezegd dan precies? Ik beschrijf hoe de natuur in elkaar steekt, ik doe geen waardeoordeel over emoties, sociaal gedrag of cultivisme.
quote:
Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon: zeg jij tegen ernstig zieke vrienden of familieleden ook "joh wat kan mij het schelen dat je ziek bent flikker op ga maar lekker dood"? Of is het dan opeens "anders"?
Waar heb ik dat eerder gezegd dan? Daarnaast is de relevantie van jouw vraag er niet, dus ik snap niet waar je met die vraag heen wilt? Je wilt misschien horen dat ik dan 'anders' zou reageren, maar dat 'anders' is er niet, omdat ik nooit eerder heb geroepen dat zulke mensen dood zouden moeten gaan.

Ik heb gezegd dat mensen die vroeger niet voor zichzelf konden zorgen dood gingen, zonder daarbij een uitspraak te doen over het sociale gedrag van de mens hedentendage.

Zoiets noemt men ook wel een constatering, en dat je die onderuit probeert te halen is niet alleen onnodig, maar ook behoorlijk apart.
quote:
Hoezo, Calimero, je mag gewoon zeggen wat je wil hoor.
Ja hoor, het is alleen stuitend om te zien dat jij geen onderscheid kan maken tussen sociaal cultureel gedrag van de mens en de werking van de natuur.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:25:51 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80796456
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nou en?
Dat jullie deze discussie op twee verschillende normalen zitten te voeren! Men, chill weetje, relax. Peace.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_80796468
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan het bot vinden, maar het is wel hoe het er vroeger aan toe ging. Elk diersoort is erop gericht om de sterksten te laten overleven. Dat wij als enige soort ervoor kiezen ook onze 'zwakkeren' te laten leven zorgt ervoor dat we als ras zijnde steeds zwakker worden. Dat kan je bot vinden, dat kan je onzinnig vinden, het is wel wat er nu gebeurt.
[..]

Zo is het wel hoe de natuur het bedoeld heeft, ja. Dat wij direct ingaan tegen Moeder Natuur blijft natuurlijk niet zonder gevolgen.
Wij mensen zijn al zover dat we boven de natuur staan.
Nu kun je wel zeggen dat vroeger de sterksten overleefden, maar het leven was ook zwaarder. Op je 40ste was je vaak al 'op'. Terwijl een veertigjarige nu nog middenin het leven staat. Dus doordat we zo goed voor onszelf en onze medemensen zorgen zijn we toch wel sterker dan die mensen van pakweg 100 jaar en meer geleden.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:26:31 #163
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796482
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat jullie deze discussie op twee verschillende normalen zitten te voeren! Men, chill weetje, relax. Peace.
Inderdaad, deze user is nogal aangebrand. Misschien voelt hij zich aangesproken?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:28:27 #164
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_80796539
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef SingleCoil het volgende:
Paardenworst, paardenbiefstuk,
Jammie.
Overigens, wat een stomme snol Omdat je niet de nieuwste Full-HD tv kan kopen ben je niet armoedig
Mijn oudoom had vroeger geen geld om voetbalschoenen te kopen, die waren blij met eten en water, even ter vergelijking.
Deathlift or Die.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:29:32 #165
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796579
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wij mensen zijn al zover dat we boven de natuur staan.
Ja, dat zagen we met de uitbarsting van die vulkaan vorige week....
Wij staan niet boven de natuur. Wij denken dat. Net zoals we eeuwen geleden dachten dat wij het middelpunt van het heelal zouden zijn.
Menselijke arrogantie, dat gaat onze ondergang worden, let maar op.
quote:
Nu kun je wel zeggen dat vroeger de sterksten overleefden, maar het leven was ook zwaarder.
Correct.
quote:
Op je 40ste was je vaak al 'op'. Terwijl een veertigjarige nu nog middenin het leven staat.
Ook correct.
quote:
Dus doordat we zo goed voor onszelf en onze medemensen zorgen zijn we toch wel sterker dan die mensen van pakweg 100 jaar en meer geleden.
Nee, we zijn niet 'sterker'.
Onze levensverwachting groeit omdat wij de kwaliteit van het leven verbeteren, maar wij zijn ook gewoon vatbaar voor griep, ziekte of andersoort menselijk leed.

Deze trend is trouwens ook waarneembaar bij elk ander diersoort, bijvoorbeeld katten en honden. Deze leven ook steeds langer, niet in de laatste plaats omdat zij profiteren van de verbetering van onze levensstandaarden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80796598
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En waar heb ik iets over emoties gezegd dan precies? Ik beschrijf hoe de natuur in elkaar steekt, ik doe geen waardeoordeel over emoties, sociaal gedrag of cultivisme.
Dat doe je wel. Je plaatst egoisme, boven altruisme. Egoisme zou onderdeel zijn van de natuur "zoals het hoort", en altruisme is van bovenaf opgelegd of zo.

Ik zie het meer beide als onderdeel van de natuur.
quote:
Waar heb ik dat eerder gezegd dan? Daarnaast is de relevantie van jouw vraag er niet, dus ik snap niet waar je met die vraag heen wilt? Je wilt misschien horen dat ik dan 'anders' zou reageren, maar dat 'anders' is er niet, omdat ik nooit eerder heb geroepen dat zulke mensen dood zouden moeten gaan.

Ik heb gezegd dat mensen die vroeger niet voor zichzelf konden zorgen dood gingen, zonder daarbij een uitspraak te doen over het sociale gedrag van de mens hedentendage.

Zoiets noemt men ook wel een constatering, en dat je die onderuit probeert te halen is niet alleen onnodig, maar ook behoorlijk apart.
Maar je geeft ze dus geen medicijnen? Verzwakt het ras ja immers.
quote:
Ja hoor, het is alleen stuitend om te zien dat jij geen onderscheid kan maken tussen sociaal cultureel gedrag van de mens en de werking van de natuur.
Dan mag jij nog wel zeggen wat jij wil, wannebe martelaar.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:33:02 #167
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796672
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat doe je wel. Je plaatst egoisme, boven altruisme. Egoisme zou onderdeel zijn van de natuur "zoals het hoort", en altruisme is van bovenaf opgelegd of zo.

Ik zie het meer beide als onderdeel van de natuur.
Vertel, waar doe ik dat? Wees ook even zo lief om een quote te plaatsen, jouw 'woord' is namelijk nogal....subjectief.
quote:
Maar je geeft ze dus geen medicijnen? Verzwakt het ras ja immers.
Jij snapt echt het onderscheid niet he? Ik heb het je al 3 keer proberen uit te leggen, maar het wil blijkbaar niet inzinken dat het onderscheid tegenwoordig juist cultureel/sociaal van aard is ipv biologisch.
quote:
Dan mag jij nog wel zeggen wat jij wil, wannebe martelaar.
Die steken onder water heeft weinig zin zolang je de essentie van de discussie niet snapt
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80796703
Ik heb nergens gezegd dat we onkwetsbaar zijn Scorpie. Maar wij laten de natuur niet met ons doen wat zij wilt, wij doen dat. En dan heb ik het dus niet over vulkaanuitbarstingen en andere natuurrampen, maar het vermogen tot ingrijpen dat wij hebben op ons leven.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:35:50 #169
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796747
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat we onkwetsbaar zijn Scorpie. Maar wij laten de natuur niet met ons doen wat zij wilt, wij doen dat. En dan heb ik het dus niet over vulkaanuitbarstingen en andere natuurrampen, maar het vermogen tot ingrijpen dat wij hebben op ons leven.
Welk vermogen? Ondanks onze technologische voortgang gaan mensen nog steeds dood aan AIDS en kanker. En aan nieuwe virussen die de kop opsteken zoals H5N1 en consorten. Zo goed hebben wij die natuur dus ook niet onder controle

Daarnaast zijn wij een plaag voor deze planeet, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen toch?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:38:27 #170
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80796830
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:35 schreef Scorpie het volgende:
Welk vermogen? Ondanks onze technologische voortgang gaan mensen nog steeds dood aan AIDS en kanker. En aan nieuwe virussen die de kop opsteken zoals H5N1 en consorten. Zo goed hebben wij die natuur dus ook niet onder controle
Maar dat is dan weer grotendeels te danken aan de mensen die vinden dat we 'gewoon normaal' moeten doen en 'het leven zijn beloop moeten laten' zonder al teveel genetisch ingrijpen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:43:11 #171
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80796996
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer grotendeels te danken aan de mensen die vinden dat we 'gewoon normaal' moeten doen en 'het leven zijn beloop moeten laten' zonder al teveel genetisch ingrijpen.
Nou ja, er zijn mensen die denken dat wij al genetisch gemodificeerd worden, en besproeid worden met chemicalien om ons rustig te houden
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:48:56 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80797156
Als die vrouw het nog even kan volhouden, vanaf 2011 gaan we met de werkgelegenheid weer omhoog, vanwege het massaal met pensioen gaan van de babyboom generatie uit 1945.
pi_80797631
Ik wacht op reacties van Volkskrantlezers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')