abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96639849
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:21 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Met snowboarden heeft een helm me toch al eens uit het ziekenhuis gehouden ;)
Verder ligt het er toch wel aan waar en hoe je rijd.. Ben net begonnen met mountainbike en ga toc nog wel een helmpje halen hoor ;)
mja voor offroad ga ik ook helmpje aanschaffen :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_96642826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:08 schreef Ferdii het volgende:
zonder helm is dan ook dom :)

Ff vraagje,

Tijd geleden met aantal vrienden op de MTB baan in schoorl gefietst. Baantje van 15 kilometer.

Nu gaan we komende zondag weer fietsen, maar helaas niet in schoorl ivm met de branden :P fietsen door een maanlandschap is ook niet zo leuk :P

Nu zijn we een beetje aan het zoeken naar een andere MTB baan. Mij leek de baan in Rheden (veluwezoom) wel wat, echter is deze een stukje langer (52km). Iemand ervaring met beide banen en kan aangeven of Rheden net zo loopt als de baan in Schoorl (dus berg op, berg af, enkel minipaadjes met gaten in de weg etc). Of is die 52 km grotendeels over redelijk plat gereden vlak terrein?
iemand die op beide banen is geweest of iets over de baan in rheden kan zeggen? :P
hardcoholic
pi_96646385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik freeride niet in BC hoor :')
En met de stadsfiets kan ik de 50 ook wel halen, ben je afhankelijk van meer factoren dan solo mtben, die trut die voorrang niet snapt, de scooterrijder die liever op zn achterwiel rijdt, de forens die snel de pda checkt terwijl hij de weg al oprijdt..
Als je mountainbike zo gevaarlijk vind, hoe overleven jullie de normale wereld? :?

Ik bmx, rij motor, snowboard, wielrennen en mountainbiken, heb ik mijn leven wel eens pijn gedaan, mn kop gestoten en wat littekens opgelopen. Maar dat belet me niet in het plezier en de vrijheid ;) Twee jaar terug met bijna 50 aangereden, deed pijn ja, draag ik nu een helm lopend? Hell no!

Nogmaals: ik woon in de randstad, niet canada :')
Ik woon middenin amsterdam en daar rij je nooit 50 met je stadsfiets. En je doel is niet snelheid, maar op de plaats van bestemming komen. Omdat je met een mtb wel standaard snel rijdt heb je simpelweg minder controle en kun je harder vallen.

Maar als je het niet wilt snappen moet je het zelf weten. Het is alleen pertinent onwaar dat stadsfietsen of wandelen net zo 'gevaarlijk' is als racefietsen of mountainbiken.
pi_96646430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:57 schreef Ferdii het volgende:

[..]

iemand die op beide banen is geweest of iets over de baan in rheden kan zeggen? :P
Ik ken alleen Schoorl en weet uit allerlei verslagen van mensen en in boekjes dat het een van de allermooiste van Nederland is.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:46:52 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96647107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:29 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik woon middenin amsterdam en daar rij je nooit 50 met je stadsfiets. En je doel is niet snelheid, maar op de plaats van bestemming komen. Omdat je met een mtb wel standaard snel rijdt heb je simpelweg minder controle en kun je harder vallen.

Maar als je het niet wilt snappen moet je het zelf weten. Het is alleen pertinent onwaar dat stadsfietsen of wandelen net zo 'gevaarlijk' is als racefietsen of mountainbiken.
Oh de "ik heb het niet gezien dus het kan niet"-logica
pi_96648827
Is het bij een bmx echt een meerwaarde als het stuur 360 graden kan draaien en als de fiets zelf 360 graden om het stuur kan draaien?

Ik wilde namelijk een Verde Cadet kopen:
http://www.urbanassault.n(...)t%202011%20Purple%22

Alleen ik kwam er achter dat het stuur niet 360 graden kan draaien. Met de Hoffman Condor kan dit wel alleen die is wel echt een stuk zwaarder. Op de site staat dat die rond de 12 kilogram is, maar heel veel andere sites vertellen me dat die rond de 13 á 13.5 kilogram is.
http://www.urbanassault.n(...)or%202011%20Black%22

Is het dus een meerwaarde als het stuur 360 graden kan draaien?
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:32:32 #207
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96649143
Als je barspins en tailwhips wilt doen..
pi_96649291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:32 schreef Life2.0 het volgende:
Als je barspins en tailwhips wilt doen..
Ja, dat weet ik dus niet... Ik ben pas een beginner, heb het nog nooit gedaan. Ik weet dus niet wat ik wil. Is het echt vet om die barspins en tailwhips te kunnen?
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:16:36 #209
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_96684538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:30 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik ken alleen Schoorl en weet uit allerlei verslagen van mensen en in boekjes dat het een van de allermooiste van Nederland is.
Kijk ook even op http://www.mtbroutes.nl. Als je richting 't oosten wilt, dan zou ik naar Nijmegen gaan. Die route is bijna net zo lang (43 km als je groen + rood pakt), maar m.i. veel leuker en afwisselender. Bovendien moet je bij de Posbank (Rheden) een sticker op je fiets hebben (soort vignet dus, kost een paar euro). In ieder geval was dat een paar jaar geleden, daarna ben ik er nooit meer geweest. Die route bij Rheden is ook twee kanten op aangegeven, dus continue tegenliggers en de helft is over de hei terug (dus vlak). Vaak ook slecht onderhouden/aangegeven (terwijl je dus wel moet betalen....). Maar zoals ik zei, dat was een paar jaar geleden, misschien is 't verbeterd.

De Montferland route is ook leuk (bij Zeddam/Beek). Vaak wel zanderig, dus dat zal nu met de droogte wel helemaal zo zijn. Hier heb je ook een sticker nodig helaas, maar deze route wordt tenminste een beetje onderhouden, dus dan vind ik betalen minder erg.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_96686613
http://www.fietsersbond.nl/op-fiets/fietsroute-planner
voor als je een keertje gaat toure ipv offroad dan kun je hier routes en rondes plannen :D
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_96698291
*Meldt zich alvast even in dit topic, en gaat even lekker lezen ^O^

Ik heb al 12 jaar geen mountainbike meer.. :@
Maar morgen ga ik een Cube Analog Disc 2011 kopen *O*
Ik ben niet iemand die het hele land doorgaat, daar heb ik de mogelijkheden niet voor, en voordat ik mijzelf weer een mountainbiker mag noemen moet echt eerst de conditie een stukje omhoog maar kan in mijn omgeving wel leuk fietsen/mountainbiken. Spaarnwoude, Kennemerduinen.
Echt super wilde dingen ben ik niet van plan, dus geen jumps enzo.

Ik heb meteen een vraagje, ik wil best graag een cameraatje op mijn stuur en zie veel moois maar het is erg duur. Nu heb ik wel een FullHD pocketcamera en die kan je op een statief zetten (dat is een standaard schroefmaat geloof ik). Weet iemand hier toevallig of er stuurbeugeltjes verkrijgbaar zijn met een statiefschroef? Dat zou ideaal zijn.
-weg-
pi_96701878
Ik fiets nooit speciale routes, ik rij gewoon een beetje door mijn wijk of wat verder natuurlijk en zie wel of daar grappige paadjes zijn, rare jumps van stoepjes of openstaand hekken bij weilanden.

Is het rijden van deze speciale mountainbike-routes echt een aanrader of is het best wel saai? Want ik vind het wel leuk als het een beetje ruig is.
pi_96704755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:12 schreef Moffol het volgende:
Ik fiets nooit speciale routes, ik rij gewoon een beetje door mijn wijk of wat verder natuurlijk en zie wel of daar grappige paadjes zijn, rare jumps van stoepjes of openstaand hekken bij weilanden.

Is het rijden van deze speciale mountainbike-routes echt een aanrader of is het best wel saai? Want ik vind het wel leuk als het een beetje ruig is.
In Schoorl/Bergen voel ik me echt niet alsof ik in Noord-Holland fiets. Prachtige omgeving, uitdagende paadjes, constant op en af en als bonus nog een pittig klimmetje op het eind.

Toen ik daar voor het eerst ging mountainbiken was ik dan ook echt aangenaam verrast. Verder ken ik overigens niet zoveel parcoursen in Nederland, want in mijn omgeving heb je verder niet echt heel veel, en wat er wel is dat is niet zo leuk als Schoorl.
pi_96712149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:16 schreef FHR het volgende:

[..]

Kijk ook even op http://www.mtbroutes.nl. Als je richting 't oosten wilt, dan zou ik naar Nijmegen gaan. Die route is bijna net zo lang (43 km als je groen + rood pakt), maar m.i. veel leuker en afwisselender. Bovendien moet je bij de Posbank (Rheden) een sticker op je fiets hebben (soort vignet dus, kost een paar euro). In ieder geval was dat een paar jaar geleden, daarna ben ik er nooit meer geweest. Die route bij Rheden is ook twee kanten op aangegeven, dus continue tegenliggers en de helft is over de hei terug (dus vlak). Vaak ook slecht onderhouden/aangegeven (terwijl je dus wel moet betalen....). Maar zoals ik zei, dat was een paar jaar geleden, misschien is 't verbeterd.

De Montferland route is ook leuk (bij Zeddam/Beek). Vaak wel zanderig, dus dat zal nu met de droogte wel helemaal zo zijn. Hier heb je ook een sticker nodig helaas, maar deze route wordt tenminste een beetje onderhouden, dus dan vind ik betalen minder erg.
thanks voor de tip :) na wat overleg met vrienden en routes afstruinen op internet gaan we naar Nijmegen toe (rijk van Nijmegen) :) Ben erg benieuwd :)
hardcoholic
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:28:49 #215
33800 FHR
pi_96719249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:00 schreef Ferdii het volgende:

[..]

thanks voor de tip :) na wat overleg met vrienden en routes afstruinen op internet gaan we naar Nijmegen toe (rijk van Nijmegen) :) Ben erg benieuwd :)
Op sommige stukken hebben ze nieuwere stukjes singletrack aangelegd. Dat is met name op stukken waar je anders op een fietspad of grindpad zou rijden. Alleen is bij deze nieuwe stukjes niet altijd goed aangegeven waar ze beginnen. Je verdwaalt niet, maar je kan hierdoor soms leuke stukjes missen. Goed je ogen open houden dus!
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:53:57 #216
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96732317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:47 schreef Auti het volgende:
*Meldt zich alvast even in dit topic, en gaat even lekker lezen ^O^

Ik heb al 12 jaar geen mountainbike meer.. :@
Maar morgen ga ik een Cube Analog Disc 2011 kopen *O*
Ik ben niet iemand die het hele land doorgaat, daar heb ik de mogelijkheden niet voor, en voordat ik mijzelf weer een mountainbiker mag noemen moet echt eerst de conditie een stukje omhoog maar kan in mijn omgeving wel leuk fietsen/mountainbiken. Spaarnwoude, Kennemerduinen.
Echt super wilde dingen ben ik niet van plan, dus geen jumps enzo.

Ik heb meteen een vraagje, ik wil best graag een cameraatje op mijn stuur en zie veel moois maar het is erg duur. Nu heb ik wel een FullHD pocketcamera en die kan je op een statief zetten (dat is een standaard schroefmaat geloof ik). Weet iemand hier toevallig of er stuurbeugeltjes verkrijgbaar zijn met een statiefschroef? Dat zou ideaal zijn.
Hey, dat is ook mijn 'achtertuin'. Een camera op je stuur is volgens mij veel te schokgevoelig. Ik krijg de indruk dat het gangbaar is om een camera op de helm te bevestigen omdat de nek dan een goede schokbreker is.
Life is what you make it.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:59:21 #217
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96732676
Helmcam nemen ja, op je stuur zetten wordt één grote waas.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 07:38:32 #218
33800 FHR
pi_96737023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:47 schreef Auti het volgende:

Zoals hier boven ook al gezegd: zet 'em op je helm ipv op je stuur. Je hoofd draai je namelijk naar waar je naar toe gaat (je kijkt vooruit), maar je stuur staat in een raaklijn aan de bocht. Je stuur (en dus de camera erop) kijkt dus altijd direct "de bocht uit" en van het pad af waardoor je maar weinig ziet. Wat nog wel aardig is ter afwisseling is de camera ergens aan je frame maken, bij voorkeur met de voorvork in zicht. Of achteruit (op je frame of rugzak) als je voor iemand fietst. Of (toch) aan je stuur en dan terug omhoog kijkend zodat je je zelf filmt.
pi_96743527
Hmm, jullie hebben inderdaad wel een goed punt! Dat wordt sparen dus. Een helmcam is wel een mooie leuke gadget, maar ook prijzig.
Bedankt voor de adviezen ^O^

Vandaag mijn fiets besteld en ik kan hem woensdag ophalen *O*
Volgens mij is het wel 1 van de beste fietsen dat je kan kopen voor 650 euro.
-weg-
pi_96760670
Hebben er hier mensen ervaring met Xtrail bikes? Deze heeft op zich een mooie prijs (voor een beginner) en schijnt een van de beste mtb's te zijn voor 500 euro, aldus verschillende fora.

http://www.fietssportief.(...)ke-2011-save-4-0/763
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:56:26 #221
329333 Moffol
Tietne.
pi_96760886
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:51 schreef GuitarJJ het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met Xtrail bikes? Deze heeft op zich een mooie prijs (voor een beginner) en schijnt een van de beste mtb's te zijn voor 500 euro, aldus verschillende fora.

Geen ervaring mee, maar als er gezegd wordt dat het een goede bike is, op verschillende fora, dan kan je er wel vanuit gaan dat het een goede koop is! ;)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:29:26 #222
258860 Cliffy
Groovy!
pi_96765071
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:51 schreef GuitarJJ het volgende:

Voor die prijs zul je weinig nieuws vinden dat beter is afgemonteerd :)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:12:38 #223
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96798753
Zit ook te denken om een Mountainbike aan te schaffen.

Heb verder nog nooit gemountainbiked, en ben voorlopig ook niet van plan om het super fanatiek te doen. Gewoon af en toe lekker fietsen op een niet al te moeilijk/zwaar parcour.
Verder heb ik ook het geld niet om er veel aan uit te geven.
Nu kwam ik dit tegen:
http://www.mountainbikeco(...)nch-zwart-10817.html
Zeer goedkoop dus voor een mountainbike (125 euro). Nu snap ik dat het niet de beste kwaliteit is maar is het goed genoeg voor het doel dat ik ermee heb? Of denken jullie dat het naar 2 keer fietsen al uit elkaar valt en dat er totaal niet fijn op te fietsen zal zijn?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:16:30 #224
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96798875
Waarom niet gewoon een vergelijkbare op martkplaats voor 4 tientjes?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:23:49 #225
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96799174
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:16 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom niet gewoon een vergelijkbare op martkplaats voor 4 tientjes?
Bij een vergelijkbare fiets die ook nog eens 2e hands is heb ik niet veel vertrouwen in dat hij het lang vol gaat houden/beetje fijn fietst :P
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:46:50 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96802241
Ik zou persoonlijk niet de moeite doen voor een halfords fiets van 125 euro en vertrouwen dat je daar enige kwaliteit voor krijgt, dan zou ik voor die paar tientjes een stationmtb kopen die eigenlijk gewoon hetzelfde is, als je toch beetje kennis wilt maken met mountainbiken..
Dergelijke fietsen, zowel nieuw of oud zijn simpelweg niet geschikt voor mountainbiken, dus dan maakt het niet uit welke je neemt
Voor grind/zandpaden is dus geen verschil tussen een stationfiets of een halfordsfiets, maar zodra je ook een keer over een bult of van een bergje af kun je het met beide vergeten.. Het verschil tussen 'rijden' (paadjes volgen) en mtben (het echte werk) is te groot om met zo'n fiets te kunnen, dus zou ik zeggen bespaar je de moeite en het geld :P
pi_96814974
Ik heb laatst een 2ehands mountainbike gekocht. Een Focus met allemaal deore spullen erop. Dat is wel al redelijk voor de beginnende fietser. Nieuwe set tandwielen zaten erop en dat voor 200 euro. En ik kom van zo'n halfgaar halfords ding af. Verschil is echt groot. Beter een redelijke tweedehands, dan een bagger nieuwe.
pi_96847008
Giant Talon 2, van 800 euro nu voor 599 euro. Is dit wat? Een vriend heeft pas de Talon 1 gekocht en is er zeer tevreden mee.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Frame:           Aluxx Alu Fluid formed
Versnellingen:    27 versnellingen
Remsysteem:    Giant Root hydraulic disc
Banden:           Maxxis Crossmark 2.1
Voorvork:           Rock Shox Dart 2 100mm
Zadel    :               Giant Cross Trail D2
Zadelpen:           Giant Connect
Stuurpen:           Giant Connect
Wielmaat:           26 inch
Gewicht:           ca. 13.8 kg
Wielen:           Giant Wielset
Derailleur voor:      Shimano Alivio
Derailleur achter:  Shimano Deore shadow
Shifters:           Shimano Deore 27 speed
Crackstel:           Shimano Octalink Triple
Pedalen:           Giant platform

zondag 15 mei 2011 @ 17:27:14 #229
329333 Moffol
Tietne.
pi_96847399
@ Life2.0

Als je met een van een halfpipe afrijdt of gewoon van een steil iets moet je dan erg naar achter hangen? Of flikker je niet zo snel voorover als je van een steil iets afrijdt met een bmx (omdat die zo klein is en het zwaartepunt meer in het midden zit). Met een mtb namelijk wel als ik het gezicht van een vriend van me zie die niet genoeg naar achter leunde bij een korte steile afdaling.
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2011 @ 17:38:41 #230
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_96847788
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Giant Talon 2, van 800 euro nu voor 599 euro. Is dit wat? Een vriend heeft pas de Talon 1 gekocht en is er zeer tevreden mee.

Giant bouwt over het algemeen goede fietsen. Als ik zo naar de specs kijk is het een leuke fiets. De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse. Ik heb de Dart 3 op mijn fiets zitten, en die bevalt redelijk.

Paar klikpedalen erop, en gaan.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:42:09 #231
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96850028
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:27 schreef Moffol het volgende:
@ Life2.0

Als je met een van een halfpipe afrijdt of gewoon van een steil iets moet je dan erg naar achter hangen? Of flikker je niet zo snel voorover als je van een steil iets afrijdt met een bmx (omdat die zo klein is en het zwaartepunt meer in het midden zit). Met een mtb namelijk wel als ik het gezicht van een vriend van me zie die niet genoeg naar achter leunde bij een korte steile afdaling.
Naar achter leunen hoeft helemaal niet, gewoon paralel aan de 'weg' blijven..
  zondag 15 mei 2011 @ 18:52:42 #232
329333 Moffol
Tietne.
pi_96850439
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Naar achter leunen hoeft helemaal niet, gewoon paralel aan de 'weg' blijven..
Hoe bedoel je parallel aan de weg blijven? Kun je 't misschien even painten..?

Als je een steile afdaling doet met de mtb, en dan bedoel ik dus 50 graden naar beneden of zo dan moet je toch wel een beetje naar achteren hangen?
  zondag 15 mei 2011 @ 19:06:45 #233
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96851002
Hangt nogal van de situatie af, maar met momentum en gestrekte armen kun je aardig wat afdalinen maken.. Het 'reet boven achterwiel' heb je meer wat aan als je langzamer gaat. Let wel dat je je zwaartepunt wel naar achter/beneden gooit en maar ik zou niet weten hoe ik dat goed uit moet leggen :+
  zondag 15 mei 2011 @ 19:10:18 #234
329333 Moffol
Tietne.
pi_96851131
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:06 schreef Life2.0 het volgende:
Hangt nogal van de situatie af, maar met momentum en gestrekte armen kun je aardig wat afdalinen maken.. Het 'reet boven achterwiel' heb je meer wat aan als je langzamer gaat. Let wel dat je je zwaartepunt wel naar achter/beneden gooit en maar ik zou niet weten hoe ik dat goed uit moet leggen :+
Ja, dan ga ik gewoon wat meer aan m'n stuur hangen, haha. Dat ik een beetje boven het achterwiel hang.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:33:39 #235
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96852132
Ga maar eerst nose manuals oefenen, je moet behoorlijk over je stuur leunen om over je balanspunt te komen
  zondag 15 mei 2011 @ 19:34:34 #236
329333 Moffol
Tietne.
pi_96852169
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:33 schreef Life2.0 het volgende:
Ga maar eerst nose manuals oefenen, je moet behoorlijk over je stuur leunen om over je balanspunt te komen
Ja da's zeker waar. Maar als je steil naar beneden gaat, ga je toch veel sneller over je balanspunt?
pi_96852718
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:38 schreef Marc H het volgende:

[..]

Giant bouwt over het algemeen goede fietsen. Als ik zo naar de specs kijk is het een leuke fiets. De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse. Ik heb de Dart 3 op mijn fiets zitten, en die bevalt redelijk.

Paar klikpedalen erop, en gaan.
Thanks! Denk dat ik hem dan maar eens moet gaan testen! :)
  zondag 15 mei 2011 @ 19:52:14 #238
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96853007
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:34 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ja da's zeker waar. Maar als je steil naar beneden gaat, ga je toch veel sneller over je balanspunt?
Klopt, daarom op vlakke grond, of manualen vanaf kleine heuveltjes, om gevoel te krijgen
  maandag 16 mei 2011 @ 18:49:21 #239
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96897409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou persoonlijk niet de moeite doen voor een halfords fiets van 125 euro en vertrouwen dat je daar enige kwaliteit voor krijgt, dan zou ik voor die paar tientjes een stationmtb kopen die eigenlijk gewoon hetzelfde is, als je toch beetje kennis wilt maken met mountainbiken..
Dergelijke fietsen, zowel nieuw of oud zijn simpelweg niet geschikt voor mountainbiken, dus dan maakt het niet uit welke je neemt
Voor grind/zandpaden is dus geen verschil tussen een stationfiets of een halfordsfiets, maar zodra je ook een keer over een bult of van een bergje af kun je het met beide vergeten.. Het verschil tussen 'rijden' (paadjes volgen) en mtben (het echte werk) is te groot om met zo'n fiets te kunnen, dus zou ik zeggen bespaar je de moeite en het geld :P
http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=1&df=1
En wat vinden jullie van deze fiets voor een beginner die er niet al teveel aan uit wil geven?
Voor en achtervering, schijfremmen..
  maandag 16 mei 2011 @ 22:08:42 #240
329333 Moffol
Tietne.
pi_96912841
Hier een super noob filmpje van mij met m'n 3 dagen oude bmx. Ik kan er geen reet van, maar toch.

Life2.0, hoe kan je zo'n bunny hop hoog krijgen? Veel oefenen of die ik iets fout?

(Let niet op het einde, "Stop maar" met een droge stem :') )

maandag 16 mei 2011 @ 22:15:42 #241
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96913447
Oefenen, oefenen en nog meer oefenen. Techiek heb je al dus vooral oefenen, stoepjes op is het makkelijkste; kun je steeds een hoger stoepje zoeken..

En dan eens proberen met een blikje, en 2 blikjes.. en dan 3 :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:11:53 #242
33800 FHR
pi_96926833
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:08 schreef Moffol het volgende:
Hier een super noob filmpje van mij met m'n 3 dagen oude bmx. Ik kan er geen reet van, maar toch.

Life2.0, hoe kan je zo'n bunny hop hoog krijgen? Veel oefenen of die ik iets fout?

(Let niet op het einde, "Stop maar" met een droge stem :') )

Als je voorwiel in de lucht is, je hand naar voren draaien en je voeten naar achter en omhoog duwen, dan komt je achterwiel mee. Het helpt ook als je de fiets eerst even iets omlaag duwt, door de banden veert 'ie dan al iets omhoog.
pi_96963976
In het weekend wezen mountainbiken (nooit eerder gedaan) in Schoorl. Best wel tof moet ik zeggen :D
Had geen helm op overigens. Naderhand misschien wel handiger, soms ga je toch best steil naar beneden met onderweg genoeg kuiltjes, stronken en bomen (kom je wel eens tegen in een bos) waar je tegenaan kan knallen.
Zo'n beetje de laatste helling wilden alleen mijn kuiten niet meer. Sowieso hebben we iets meer afstand afgelegd. Na een km of 5 brak de ketting van de vriend met wie ik mee was :') Wisten daar de weg niet dus op goed geluk voetgangerspad gezocht en ook op goed geluk een richting gekozen bij kruisingen. Nieuwe bike meegekregen en een stuk verderop het parcours weer opgedoken.

In ieder geval aangenaam verrast, leuke bezigheid.

Overigens best bizar om door het verbrande stuk te rijden. Je ruikt het uiteraard, alles zwart.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:51:11 #244
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_96967973
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:38 schreef Marc H het volgende:

[..]
De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse.
Hoho...de Suntour Epicon is van een ander niveau dan de instap-suntours hoor. Een Epicon kan zich echt wel meten met de Dart 3 (wat ook gewoon een instapvork is)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_96992509
Vandaag mijn Cube Analog Disc opgehaald *O*
Wat een lekker ding! :D Ik ben er erg tevreden over.
Het enige minpuntje vind ik dat de handvaten wat dun zijn en erg hard, ik krijg al snel last van mijn palmen maar dat zal ook even wennen zijn. Toch denk ik dat ik wel ga kijken voor wat dikkere en zachtere exemplaren.

Hij fietst heerlijk! En remt als een gek :P

Ik heb ook nog een fietscomputertje gekocht, een draadloze, want bij het monteren van mijn oude computertje knipte ik gewoon het draadje door :@ :') .

Tzt wil ik graag upgraden naar Sram X0 gripshifters en achterderailleur. Ik vind gripshift veel beter en vroeger had ik ook Sram 1:1 spul en dan wil je eigenlijk niets anders meer.
-weg-
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:47:22 #246
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97020466
CUBE is mooi spul...ben momenteel bezig met de aankoop van een ATB en daarbij gaat het tussen 3 bikes:

- Stevens 7S
- Cube Acid
- Cube LTD Comp

De Analog is toch die mat-grijze, met rood? Kleurstelling vind ik wel héél fraai, maar de afmontage was me iets te mager evenals de vork. Kom maar op met de foto';s van je bike zou ik zeggen ;)
pi_97040025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:47 schreef joers1 het volgende:

De Analog is toch die mat-grijze, met rood? Kleurstelling vind ik wel héél fraai, maar de afmontage was me iets te mager evenals de vork. Kom maar op met de foto';s van je bike zou ik zeggen ;)
Klopt ja, ik vind het ook een erg mooie kleurstelling. Bij mij lag de keuze ook aan het budget, en ik ben ook van plan om nog te gaan upgraden.
Over de voorvork ben ik vooralsnog niet ontevreden, hij voldoet en ik ga er van uit dat hij dat ook nog wel eventjes blijft doen.. alleen het merkje is niet zo mooi.
Ik zal morgen wat foto's maken :Y

Vandaag 55 kilometer gefietst, dat voel ik nu wel.. ik moet echt weer helemaal conditie gaan opbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Auti op 19-05-2011 19:58:25 ]
-weg-
pi_97043878
M'n BULLS Copperhead 3 is weer helemaal nagekeken dus binnenkort maar weer eens gebruiken :)

Vriend van m'n zus is fietsenmaker en verdomde handig en behulpzaam, wat ideaal!
pi_97066329
Hier is alvast een, niet zo mooie, foto

-weg-
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:24:00 #250
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97067485
Hee...hebben Cube Analog's geen remote lockout?
In elk geval een mooiie bike...vind de kleurstelling ook wel fraai. Ik zelf ga vanavond proefrijden o peen Cube Acid en een Cube LTD Comp. De Acid heeft exact hetzelfde frame, maar een iets andere afmontage/vork en andere kleuren.
pi_97068039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:24 schreef joers1 het volgende:
Hee...hebben Cube Analog's geen remote lockout?
In elk geval een mooiie bike...vind de kleurstelling ook wel fraai. Ik zelf ga vanavond proefrijden o peen Cube Acid en een Cube LTD Comp. De Acid heeft exact hetzelfde frame, maar een iets andere afmontage/vork en andere kleuren.
Nee, geen remote zoals wel op de Dart3 zit, maar ik zal het weinig gebruiken dus voor mij was het geen punt.
Zelf wou ik ook erg graag een Acid (al vind ik deze kleuren wel mooier, maar daar koop je geen fiets op), maar die is 200 euro duurder en dan nog zou ik graag dingen later willen veranderen.
Dus ik heb erg zitten twijfelen en zitten denken en ook nog gekeken naar de Attention, die zit er tussenin, uiteindelijk is het toch de Analog Disc geworden.

Wel moet ik zeggen dat ik na gisteren gereden te hebben echt zo spoedig mogelijk die Alivio en slx "rommel" eraf wil hebben.. Het werkt maar ik kan er niet vrolijk enthousiast om worden.
Mijn vorige fiets (jaren terug) was XTR/XT + Sram ESP 7.0 afgemonteerd, en het verschil merk ik echt wel.

Ik wil een XTR voorderailleur, een Sram X9 achter en X0 gripshifters, dan zit ik wel goed.
Ik ben benieuwd wat je van de Acid vindt.

Welke kettingspray raden jullie aan?
-weg-
pi_97068883
Straks even naar de fietsenwinkel. Kijken of die Talon 2 wat is :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:44:15 #253
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97072817
Bij mijn dealer is de Acid maar 100 euro duurder dan de Attention...;)
Ik ga wss. voor de Acid...de zwart-witte dan, want die grijz-lime vind ik iets te "gewaagd"
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:44:41 #254
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97072836
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:02 schreef GuitarJJ het volgende:
Straks even naar de fietsenwinkel. Kijken of die Talon 2 wat is :)
De 29' er? Of de "normale" ?
Voor dat geld heb je wellicht fietsen met een betere vork en betere afmontage, Tenzij je echt perse Giant wilt...
pi_97073726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:28 schreef FHR het volgende:

[..]

Op sommige stukken hebben ze nieuwere stukjes singletrack aangelegd. Dat is met name op stukken waar je anders op een fietspad of grindpad zou rijden. Alleen is bij deze nieuwe stukjes niet altijd goed aangegeven waar ze beginnen. Je verdwaalt niet, maar je kan hierdoor soms leuke stukjes missen. Goed je ogen open houden dus!
Afgelopen zondag in nijmegen geweest! mooi parcours met leuke klimmetjes en prachtige omgeving! Aantal keer verkeerd gereden of stil gestaan om de goede weg te zoeken. Was niet heel goed aangegeven af en toe! Verder was het een erg mooi gebied en leuk om door te fietsen!
hardcoholic
pi_97077508

-weg-
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:39:16 #257
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97077682
Hele nette bike hoor, absoluut. Draadloos tellertje neem ik aan?

Ik vind dat mat-zwarte/grijze echt fraai!
pi_97078747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:39 schreef joers1 het volgende:
Hele nette bike hoor, absoluut. Draadloos tellertje neem ik aan?

Ik vind dat mat-zwarte/grijze echt fraai!
Draadloos ja, staat er ook op ;)
Ik ben ook erg blij met de kleur, het heeft wel een klein beetje geholpen bij de keuze.
Om terug te komen op je vorige post, bij mijn dealer is de Acid ook 100 euro duurder dan de Attention, maar ik doelde op het verschil tussen de Analog en de Acid. Toen ik de Acid had weggestreept heb ik nog gedacht aan een Attention, maar omdat ik toch wil upgraden en ik geen probleem zag in de voorvork, heb ik 100 euro bespaard op de basis.
Daarnaast heb ik deze mee voor 599 ipv 649.
-weg-
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:48:31 #259
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97080766
Oow okido, ik ga zelf vanavond kijken voor óf een Attention of een Acid.
Beide in de zwart-witte varient. Ik vind de grijze Acid erg gaf, maar die is wel heel mode-gevoelig, met zn mat-grijs en lime :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:57:13 #260
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_97081179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:34 schreef Auti het volgende:

[ link | afbeelding ]
:D Ik wist niet eens dat er een parcours was hier in Spaarnwoude. Binnenkort ook eens kijken of mijn hybride dat trekt.
pi_97084060
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

:D Ik wist niet eens dat er een parcours was hier in Spaarnwoude. Binnenkort ook eens kijken of mijn hybride dat trekt.
Al jaren! Rondom de klimmuur, dus eigenlijk midden in het Dance Valley gebied, als je langs de parkeerplaats van SnowPlanet omhoog gaat richting de klimmuur dan begint het parcours aan je rechterhand. En buiten het parcours is er daar rondom ook nog genoeg te klimmen en naar beneden te stuiteren (maar dat zijn voetpaden of de sleeheuvel :o ) of gewoon asfalt.
-weg-
pi_97085137
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:44 schreef joers1 het volgende:

[..]

De 29' er? Of de "normale" ?
Voor dat geld heb je wellicht fietsen met een betere vork en betere afmontage, Tenzij je echt perse Giant wilt...
De "normale". Hij was afgeprijsd van 800 euro naar 599 euro, dus het leek mij een mooie deal. Volgens de verkoper en een vriend is het ook een prima (beginners)fiets en is er niet veel beters te krijgen voor 600 euro. Daarnaast krijg ik er een draadloze kilometerteller en wat standaardzooi (reflectoren, bel, etc.) bij.

Het is niet zo dat ik op extreme parcours ga rijden oid. Meer het wat softe fietsen op fietspaden, bospaadjes etc. ;)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Kleuren            Team Blue
Frame              New Giant AluxX aluminium, Fluid formed
Voorvork           Rock Shox Dart 2 100mm TurnkeyTM lockout
Stuur                Giant Connect, low rise 31.8
Stuurpen           Giant Connect
Zadelpen           Giant Connect, 375x30.9
Zadel                Giant Cross Trail, D2
Pedalen            Giant platform (similar to Escape)
Shifters             Shimano Deore 27 speed
Voor derailleur   Shimano Alivio
Achter derailleur Shimano Deore shadow
Remmen           Giant Root hydraulic disc, White edition
Remhendels      Giant Root, White edition
Cassette           Shimano HG50 11-34
Ketting              Shimano HG73
Crankset           FSA Dyna Drive 44/32/22
Bottom              BracketFSA RPM Cartridge
Velgen              Alex custom for Giant, double wall aluminium
Naven               Formula disc
Spaken             Black stainless steel
Banden             Maxxis Cross+Mark 2.0"
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:06:03 #263
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97096698
Dat is een mooie deal inderdaad, voor dat geld heb je een prima bike.
Ik heb net een Cube Acid gekocht...zal over een week geleverd worden. Ongelooflijk, in dat uur dat ik in de winkel was, zijn er werkelijk 7 cube atb's verkocht!

Dit is 'm geworden:
pi_97110231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:06 schreef joers1 het volgende:
Dat is een mooie deal inderdaad, voor dat geld heb je een prima bike.
Ik heb net een Cube Acid gekocht...zal over een week geleverd worden. Ongelooflijk, in dat uur dat ik in de winkel was, zijn er werkelijk 7 cube atb's verkocht!

Dit is 'm geworden:
[ afbeelding ]
Cube is erg populair :Y
Nice, die Acid ^O^ Ook in die kleuren of toch de zwart-wit?
-weg-
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:46:11 #265
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97112068
Kom hier ook eens kijken... :+
10 jaar geleden heb ik een tijdje z'n Aldi/Lidl/Halfords mountainbike gehad, en toen wel veel plezier ermee gehad.
Inmiddels begin ik weer intresse in het mountainbike te krijgen, en nu is het dus de zoektocht naar een nieuwe fiets. Probleem is alleen dat ik er eigenlijk niks vanaf weet. :P

Het zullen alleen zandpaadjes en bospaadjes worden op een loze zaterdagmiddag, maar wil wel graag wat kwaliteit, dat ik niet na elke rit nog lig te sleutelen van onderdelen die eraf gestuiterd zijn.

Wat voor fiets is dan aan te raden? Zijn gebruikte fietsen bijvoorbeeld ook goed? Ik wil vanwege het opstarten ook niet gelijk duizenden euro eraan uitgeven..
pi_97113275
Waar hebben jullie je fietskleding gekocht? En wat is handig om te hebben?

Korte fietsbroek + zeem (ik zie dat de meeste een soort van 'bretels' hebben)
Fietsshirt
Handschoentjes?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:05:59 #267
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97114379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Cube is erg populair :Y
Nice, die Acid ^O^ Ook in die kleuren of toch de zwart-wit?
Ook in deze kleuren...heb ze beiden bekeken, maar deze kleur sprak me echt mega aan :)
Ik heb al een matzwart-witte racefiets en dus wilde ik voor m natb wat anders ;)

Wat betreft de vraag voor fietskleding? Ik draag zelf kleding van de club (onze TWC). Maar heb ook wat setjes prive. Een goedkope winkel, waar ik goede ervaring mee heb is: www.cyclewear.nl
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:25:42 #268
33800 FHR
pi_97114991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:39 schreef Auti het volgende:

[..]

Wel moet ik zeggen dat ik na gisteren gereden te hebben echt zo spoedig mogelijk die Alivio en slx "rommel" eraf wil hebben.. Het werkt maar ik kan er niet vrolijk enthousiast om worden.
Mijn vorige fiets (jaren terug) was XTR/XT + Sram ESP 7.0 afgemonteerd, en het verschil merk ik echt wel.

Ik wil een XTR voorderailleur, een Sram X9 achter en X0 gripshifters, dan zit ik wel goed.
Ik ben benieuwd wat je van de Acid vindt.

Welke kettingspray raden jullie aan?
SLX wordt juist veel geroemd omdat het zo goed is. Werkt goed, niet te zwaar, goede levensduur. Alivio zou ik er wel af halen inderdaad, maar SLX pas vervangen zodra het versleten is. Ik heb ook jaren met gripshifts gereden, maar ik ben er nu helemaal vanaf. Toch te vaak dat ik per ongeluk schakelde als ik m'n handen verdraaide op het stuur of als 't erg bumpy was. En ook one-finger remmen gaat minder goed doordat die dingen altijd zo dik zijn en met rapidfire kan ik de shifters en remmer beter positioneren op het stuur. Met gripshifts had ik ook nog wel eens dat het stuk gewone grip ging meedraaien. Maar het is persoonlijke voorkeur....

En qua kettingspul: Pedros Icewax of ChainJ (afhankelijk van de omstandigheden). En Motorex heeft ook wel goed spul, bijvoorbeeld de Wet Lube.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:20:39 #269
318754 Auti
-weg-
pi_97149399
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:25 schreef FHR het volgende:

[..]

SLX wordt juist veel geroemd omdat het zo goed is. Werkt goed, niet te zwaar, goede levensduur. Alivio zou ik er wel af halen inderdaad, maar SLX pas vervangen zodra het versleten is. Ik heb ook jaren met gripshifts gereden, maar ik ben er nu helemaal vanaf. Toch te vaak dat ik per ongeluk schakelde als ik m'n handen verdraaide op het stuur of als 't erg bumpy was. En ook one-finger remmen gaat minder goed doordat die dingen altijd zo dik zijn en met rapidfire kan ik de shifters en remmer beter positioneren op het stuur. Met gripshifts had ik ook nog wel eens dat het stuk gewone grip ging meedraaien. Maar het is persoonlijke voorkeur....

En qua kettingspul: Pedros Icewax of ChainJ (afhankelijk van de omstandigheden). En Motorex heeft ook wel goed spul, bijvoorbeeld de Wet Lube.
Het is inderdaad erg persoonlijk, ik zweer zelf dus echt bij gripshift (van Sram), ik heb verschillende systeempjes van Shimano geprobeerd, weet de namen niet maar ik weet wel vrijwel zeker dat ik niet met XTR shifters heb gereden dus daarvan kan ik niet zeggen of ik het goed vind werken, zal ongetwijfeld maar ik vind de bediening gewoon niet prettig en gripshift vind ik veel prettiger.

Het punt nu, bij mijn Analog, is dat ik het echt te traag vind schakelen, en bij last kan je het wel vergeten. Ik heb een SLX achterderailleur, maar die is echt te traag.. dit zal wel door de Alivio shifters komen? Voorderailleur is Alivio en die is nooit thuis ;) Ik moet echt heel technisch rijden en het parcours kennen want als ik bij een stevige klim kom en ik zit op het verkeerde voorblad dan ben ik al te laat..

Maar goed, ik ben iemand die erg stug is in dingen die ik gewend ben, ik weet nog heel erg goed hoe goed mijn vorige fiets schakelde.. zo snel, en altijd en klik PANG klik PANG.. 1:1 van Sram _O_ , daar wil ik echt naar terug.

Er is maar 1 minpuntje, Sram shifters werken alleen op Sram 1:1 achterderailleurs..
-weg-
pi_97151225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:05 schreef joers1 het volgende:

[..]

Wat betreft de vraag voor fietskleding? Ik draag zelf kleding van de club (onze TWC). Maar heb ook wat setjes prive. Een goedkope winkel, waar ik goede ervaring mee heb is: www.cyclewear.nl
Thanks!
Kwam gisteren toevallig nog bij de Perry Sport, dus heb daar al het een en ander gekocht. Ze hadden toevallig kleding in de aanbieding :)
pi_97190998
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Thanks!
Kwam gisteren toevallig nog bij de Perry Sport, dus heb daar al het een en ander gekocht. Ze hadden toevallig kleding in de aanbieding :)
heb mijn kleding in een duitse winkel gekocht, ook goede service, levertijd duurde 2 weken ivm overboekingsbetaling die hier nog goedgekeurd moest worden enzo.

* Crazy-M is van plan om een fietscomputer aan te schaffen.
iemand hier ervaring mee? hoor dat ze op een mtb niet altijd makkelijk te monteren zijn. liefst draadloos ;)
Ik luister NL-Talig
  FOK!fotograaf maandag 23 mei 2011 @ 12:04:01 #272
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_97193550
Ik zat daar ook mee, en wilde ook geen kabels, en voorzag ook problemen door de verende vork, sensoren die achter takken bleef hangen, enz. Toen zag ik de Garmin Edge. Het is een GPS, dus geen sensoren op de wielen. Ik gebruik een Edge 605 een van de simpelere uitvoeringen. Duurdere hebben hartfrequentie monitor en trapfrequentie, maar dat had ik toch niet nodig. Ik geef toe, het is een dure oplossing(+/200), maar het is een fijn apparaat.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_97193638
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:04 schreef Marc H het volgende:
Ik zat daar ook mee, en wilde ook geen kabels, en voorzag ook problemen door de verende vork, sensoren die achter takken bleef hangen, enz. Toen zag ik de Garmin Edge. Het is een GPS, dus geen sensoren op de wielen. Ik gebruik een Edge 605 een van de simpelere uitvoeringen. Duurdere hebben hartfrequentie monitor en trapfrequentie, maar dat had ik toch niet nodig. Ik geef toe, het is een dure oplossing(+/200), maar het is een fijn apparaat.
idd stuk duurder dan de 25 euro dingetjes :P :P
maar is nog wel iets om te overwegen via de GPS
Ik luister NL-Talig
  maandag 23 mei 2011 @ 12:51:21 #274
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_97195255
Dan kan je beter de Garmin Forerunner 305 halen, heb je er ook hartslagmeting bij en een lagere prijs.
Of denk je dat je echt dat scherm gaat gebruiken om je route te bepalen?
pi_97197444
Ik heb zelf een simpel 30 euro draadloos fietscomputertje. De VDO A8+. GPS is te duur voor mij.
Ik gebruik het vooral om de afgelegde afstand te meten, snelheid vind ik niet eens zo heel belangrijk maar is altijd leuk natuurlijk.
Het werkt, ziet er leuk uit, en is niet duur. Maar hij is wel een beetje traag van begrip, dat komt door het draadloze. Bij versnellen duurt het even voordat hij de snelheid goed weergeeft. Er zit dus een lichte vertraging in het signaal, mijn A8 met draadje had dit niet.
De zender van de draadloze versie is ook een stuk groter, maar imho niet hinderlijk.. Ik heb hem goed weten te plaatsen.
-weg-
  maandag 23 mei 2011 @ 22:26:03 #276
33800 FHR
pi_97225931
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Het punt nu, bij mijn Analog, is dat ik het echt te traag vind schakelen, en bij last kan je het wel vergeten. Ik heb een SLX achterderailleur, maar die is echt te traag.. dit zal wel door de Alivio shifters komen? Voorderailleur is Alivio en die is nooit thuis ;) Ik moet echt heel technisch rijden en het parcours kennen want als ik bij een stevige klim kom en ik zit op het verkeerde voorblad dan ben ik al te laat..

Maar goed, ik ben iemand die erg stug is in dingen die ik gewend ben, ik weet nog heel erg goed hoe goed mijn vorige fiets schakelde.. zo snel, en altijd en klik PANG klik PANG.. 1:1 van Sram _O_ , daar wil ik echt naar terug.

Langzaam schakelen ligt meestal niet aan het derailleur an sich, maar aan de afstelling en vooral aan de tandwielen. Bij duurdere tandwielen zijn de up- en downshifts ramps en pinnetjes beter. Ik heb zelf compleet XT erop zitten en dat schakelt inderdaad wel snel, zelfs naar groter tandwiel (zowel voor als achter).
pi_97235071
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:51 schreef Schanulleke het volgende:
Dan kan je beter de Garmin Forerunner 305 halen, heb je er ook hartslagmeting bij en een lagere prijs.
Of denk je dat je echt dat scherm gaat gebruiken om je route te bepalen?
Wat je niet hebt, dat gebruik je niet ;) zo is het altijd ;)
Heb wel een keer zitten kijken voor een fiets computer die ook de route kan tonen. En kun je er ook de MTB routes in dumpen ;) is wel weer makkelijk ...
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:35:49 #278
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97246918
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:51 schreef Schanulleke het volgende:
Ik gebruik de gps alleen om achteraf de gereden routes online te kunnen bekijken....maar de forerunner is meer specifiek een hardloophorloge.En de emeerprijs met een Edge 500 is erg klein
pi_97246980
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:26 schreef FHR het volgende:

[..]

Langzaam schakelen ligt meestal niet aan het derailleur an sich, maar aan de afstelling en vooral aan de tandwielen. Bij duurdere tandwielen zijn de up- en downshifts ramps en pinnetjes beter. Ik heb zelf compleet XT erop zitten en dat schakelt inderdaad wel snel, zelfs naar groter tandwiel (zowel voor als achter).
Hmm, ik wist niet dat dat ook nog zo veel invloed zou hebben. Een XT cassette staat nu ook op het verlanglijstje :D En dan heel hard gaan sparen voor dit setje
http://www.bike2build.nl/(...)peed/170mm-44x32x22t
-weg-
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:47:22 #280
258860 Cliffy
Groovy!
pi_97268593
Mijn bike :s)

pi_97338409
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:57 schreef GuitarJJ het volgende:
[ afbeelding ]

Net opgehaald :)
Nice! Maar ik vind het wel een soort van smurfen blauw, niet de mooiste kleur blauw igg. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik had vroeger deze Giant.

Dat was verrassend goed spul! :Y
-weg-
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:17:10 #283
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97347725
Mijn Cube is klaar, mag m ophalen
pi_97376548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Nice! Maar ik vind het wel een soort van smurfen blauw, niet de mooiste kleur blauw igg. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik had vroeger deze Giant.

[ afbeelding ]

Dat was verrassend goed spul! :Y
Ik vind het wel een mooie kleur. Past ook wel goed bij de witte onderdelen!
De kleur blauw op jouw foto vind ik dan weer wat minder! :P
pi_97454110
TVP. Ik wil weer gaan sporten en mountainbiken is iets wat me wel heel erg leuk lijkt. Fietsen vind ik leuk, natuur vind ik leuk dus het lijkt me een hele leuke combinatie :) Mountainbiken jullie 's winters ook?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 29 mei 2011 @ 14:24:23 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97456017
Als het maar niet ijzelt (of het moet juist sneeuwen :9 ) of regent.
pi_97457012
Ok dan :) Heb je nog tips m.b.t. het kijken naar mountainbikes? Als ik zo door de topics lees hoor ik dat Cube een heel degelijk merk is. Klopt dat?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 29 mei 2011 @ 15:38:26 #288
258860 Cliffy
Groovy!
pi_97457926
Dit is handig om eens door te lezen.. Cube maakt leuke fietsen voor leuke prijzen, door MTB fanatiekelingen word er nog wel eens op neergekeken maar dat slaat eigenlijk nergens op.. ;) Kijk bv ook eens op www.canyon.com
pi_97458894
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef Cliffy het volgende:
Dit is handig om eens door te lezen.. Cube maakt leuke fietsen voor leuke prijzen, door MTB fanatiekelingen word er nog wel eens op neergekeken maar dat slaat eigenlijk nergens op.. ;) Kijk bv ook eens op www.canyon.com
Thanks voor de tip, ik ga even lezen :)
  zondag 29 mei 2011 @ 21:59:50 #290
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97474328
Niets mis met Cube...en over dat imago?? Dat valt echt heel erg mee. Ik merk in onze twc juist, dat merken als X-Trail en Focus meer "neerkijkers" trekt en de meningen daarover veel negatiever zijn (als het gaat om imago dan!) dan bij Cube of Canyon. Laatstgenoemden zijn behoorlijk "upcoming"
pi_97486049
Rijd zelf al een aantal jaren Cube Acids
Prima fietsen :)

iemand een idee om schijfremmen schoon te maken ? die van mij piepen en kraken als een gek met het remmen....
heb wel busje luchtdruk maar denk niet echt helpt :X :X
Ik luister NL-Talig
  maandag 30 mei 2011 @ 15:35:07 #292
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97497991
Toevallig gister remmen eens bijgesteld, such powerrr! :D

Gewoon loshalen, remmenreiniger erover, terugzetten maar nog niet vastdraaien, rem vol indrukken en vastmaken :Y
pi_97505947
Vanmiddag m'n eerste rondje gefietst. 20 km. Niet zo heel ver, maar moet toch ergens mee beginnen! :) Gemiddelde snelheid was 23 km/h, topsnelheid 35 km/h.

Was trouwens vooral "on road". Moet de mooie plekjes hier nog ontdekken!

Handschoentjes zijn trouwens erg fijn! Geen last van zere en/of zweethanden ^O^
  maandag 30 mei 2011 @ 19:54:00 #294
33800 FHR
pi_97508797
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:56 schreef Crazy-M het volgende:
Rijd zelf al een aantal jaren Cube Acids
Prima fietsen :)

iemand een idee om schijfremmen schoon te maken ? die van mij piepen en kraken als een gek met het remmen....
heb wel busje luchtdruk maar denk niet echt helpt :X :X
Piepen heb ik eigenlijk alleen maar als ze nat zijn (Formula The One, die zijn berucht daarom met de sintered blokken). Maar kraken? Zitten de remklauwen wel goed vast? En zit er nog wel remvoering op je blokken of ben je met metaal op metaal aan het remmen?

De schijf kan je het beste schoonmaken met brake cleaner (bij de autohandel halen) of wat andere alcohol-achtige meuk zoals spiritus (geen terpentine, dat is vet). Als de zuiger vies zijn (waardoor ze niet meer goed naar binnen/buiten bewegen) dan blokken eruit, rem beetje inknijpen zodat de zuigers naar buiten komen en afspuiten met brake cleaner en met een tandenborstel er langs. Als ze opgedroogd zijn (kwestie van halve minuut ofzo), dan blokken er weer in en met een grote platte schroevendraaier voorzichtig de blokken weer terug naar buiten duwen.

Als de klauw niet goed uitgelijnd staat, heb je ook kans op geluid. Als het postmount is (zie hieronder), is het makkelijk: boutjes iets los draaien zodat de klauw heen-en-weer kan, rem inknijpen, boutjes aandraaien en rem loslaten. Als je International standaard is het lastiger, dan moet je er ringen tussen zetten of er tussen uit halen.

Postmount (boutjes staan "langs" het wiel):

International Standard (boutjes wijzen naar het wiel):

Piepen/kraken kan ook komen doordat de bevestigingspunten vies of niet vlak zijn. Er zijn speciale tools om deze te vlakken. Daarna de boel weer met schone/nieuwe ringen en boutjes (met wat Loctite) vast zetten.

Kromme schijven kan je repareren door 'em gewoon wat terug te buigen met een flinke tang, of timmeren op een werkbank. Als 'ie echt erg krom is, een nieuwe kopen (maar dan past 'ie meestal ook niet meer door de remklauw heen).

En ontluchten is ook erg aan te raden. Helpt niet tegen piepen/kraken, maar dan doen ze 't wel opeens weer beter.
  maandag 30 mei 2011 @ 20:04:33 #295
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97509318
^Uitgebreide versie :P

Maar loctide om je klauwen vast te zetten, lijkt me ietswat overdreven; alleen maar gezeik als het weer los moet.
  maandag 30 mei 2011 @ 20:09:57 #296
33800 FHR
pi_97509543
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef Life2.0 het volgende:
^Uitgebreide versie :P

Maar loctide om je klauwen vast te zetten, lijkt me ietswat overdreven; alleen maar gezeik als het weer los moet.
Je moet ook niet die muurvaste Loctite hebben, maar die ene tegen kraken en vastzitten door roest/troep. Weet even niet meer uit m'n hoofd welk nummer dat dat is. Of Shimano montagepasta, Park Tools anti-seize, in ieder geval zoiets is wel handig. Dan krijg je ze juist nog een keer los ipv dat ze vast gaan zitten door troep.
  maandag 30 mei 2011 @ 20:43:59 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97511210
Gewoon onderhoud+goed gereedschap
pi_97513408
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:54 schreef FHR het volgende:

[..]

Piepen heb ik eigenlijk alleen maar als ze nat zijn (Formula The One, die zijn berucht daarom met de sintered blokken). Maar kraken? Zitten de remklauwen wel goed vast? En zit er nog wel remvoering op je blokken of ben je met metaal op metaal aan het remmen?

De schijf kan je het beste schoonmaken met brake cleaner (bij de autohandel halen) of wat andere alcohol-achtige meuk zoals spiritus (geen terpentine, dat is vet). Als de zuiger vies zijn (waardoor ze niet meer goed naar binnen/buiten bewegen) dan blokken eruit, rem beetje inknijpen zodat de zuigers naar buiten komen en afspuiten met brake cleaner en met een tandenborstel er langs. Als ze opgedroogd zijn (kwestie van halve minuut ofzo), dan blokken er weer in en met een grote platte schroevendraaier voorzichtig de blokken weer terug naar buiten duwen.

Als de klauw niet goed uitgelijnd staat, heb je ook kans op geluid. Als het postmount is (zie hieronder), is het makkelijk: boutjes iets los draaien zodat de klauw heen-en-weer kan, rem inknijpen, boutjes aandraaien en rem loslaten. Als je International standaard is het lastiger, dan moet je er ringen tussen zetten of er tussen uit halen.

Postmount (boutjes staan "langs" het wiel):
[ afbeelding ]

International Standard (boutjes wijzen naar het wiel):
[ afbeelding ]

Piepen/kraken kan ook komen doordat de bevestigingspunten vies of niet vlak zijn. Er zijn speciale tools om deze te vlakken. Daarna de boel weer met schone/nieuwe ringen en boutjes (met wat Loctite) vast zetten.

Kromme schijven kan je repareren door 'em gewoon wat terug te buigen met een flinke tang, of timmeren op een werkbank. Als 'ie echt erg krom is, een nieuwe kopen (maar dan past 'ie meestal ook niet meer door de remklauw heen).

En ontluchten is ook erg aan te raden. Helpt niet tegen piepen/kraken, maar dan doen ze 't wel opeens weer beter.
mja hij was bij de fietsenmaker voor een onderhoud en toen had ik het al aangegeven. hebben ze hem gereinigd maar nog geen week later kwam het weer terug.
Dit weekend even naar kijken, remmen enzo doet hij nog wel goed
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:38:49 #299
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97559490
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef GuitarJJ het volgende:

Handschoentjes zijn trouwens erg fijn! Geen last van zere en/of zweethanden ^O^
Wat voor handschoentjes heb je?
pi_97567018
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef joers1 het volgende:

[..]

Wat voor handschoentjes heb je?
Standaarddingetjes :) Handschoentjes zonder vingertoppen. Verder zitten er nog van die 'gripkussentjes' bij de handpalm.

Kostte een euro of 20 bij de Perry Sport. Merk is Ultima.
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:42:58 #301
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_97613031
ooow ok.
Net een rugzak in bestelling gedaan...voor het mtb' en en racefietsen.

Deuter Superbike 18 EXP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')