abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83213452
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan vond aardbei ook heel lekker! Alleen staat in het lijstje van borstvoeding.com dat je er beter mee kunt wachten tot de leeftijd van 1 jaar. Ik heb ergens gehoord dat je het allergierisico ongedaan kunt maken door aardbeien af te spoelen met warm water. Is dat nou een fabeltje of zit er echt iets in? Hoe werkt dat dan?
Wat ik begrepen heb is dat de pitjes erg allergeen zijn. Dus als je ze zou schillen moet het beter zijn. Maar goed ik weet dat niet zeker.

Ik voer Ko wel zijn yoghurt.
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met voeren. Op het cb zeiden ze dat je het lepeltje op zijn tong moet leggen en dat hij het er zelf af moet schrapen.
Dit vanwege een betere ontwikkeling van zijn mondspieren ed.
Dus ipv het zo aan zijn bovenkaakje afsmeren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83213612
Ik wist niet eens dat daar ook een bepaalde techniek bij hoorde. Toch wel rocket science dus, voeren.

Ik laat Ivan zichzelf helemaal ondersmeren met het lepeltje en er komt ook iets in z'n mond terecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83213711
Ja, ik had het dus ook nog nooit gehoord. Komt dat ineens weer op je bord.

Ik moet Ko ook eens zelf met zijn lepel en yoghurt laten knoeien. Dat vind hij vast leuk.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:20:57 #204
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83213855
Ik heb nog ergens een geweldig filmpje van S die haar yoghurt zelf eet.Dan doet ze keurig de lepel in de yoghurt, om vervolgens de achterkant in haar mondje te doen. Ze draaide de lepel dus niet na het opscheppen zeg maar. Ik vond dat echt hylarisch.
pi_83213918
Wanneer mag je eigenlijk vette vis geven, bijv haring?
Het is natuurlijk wel rauw, maar ik zou echt niet weten wanneer je zoiets proberen kan. Bij 1 jaar ofzo?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83214053
Hier kijk ik altijd en daar zeggen ze dus met 9-10 maanden al.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 21:29:42 #207
5428 crew  miss_sly
pi_83214536
yoghurt probeer ik ook nog te voeren, maar dat wordt steeds lastiger. Ze wil het zelf doen, maar krijgt nog niet echt een hap binnen. Dus momenteel probeer ik er eerst een paar happen zelf in te krijgen, voor ze zich ineens realiseert dat ze zelluf wil

oeke, ik doe gewoon het lepeltje richting haar mond, en dan komt ze met open mond de lepel tegemoet en sabbelt hem leeg, liefst met bijpassende smakgeluidjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83215243
Dat leegsabbelen doet Ko ook.

Ko is vrij laat begonnen met van een lepeltje eten en had al snel deze manier te pakken.
Ik moest er gewoon aan denken en vroeg me dat af.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 21:46:06 #209
5428 crew  miss_sly
pi_83215885
ik vraag me ook af hoe we dat soort dingen aan moeten pakken. Nu eet ze, behalve de yghurt, eigenlijk alles nog steeds met de hand. Maar ooit zullen we met de vork aan de slag moeten. Ik vind alleen dat eten met de handjes zo leuk Ze eet soms letterlijk haar vingers ergens bij op; dan heeft ze iets in haar mond gedaan en zitten er nog kruimeltjes op haar vingers, hand of zelfs pols, en dan gaat ze daaraan likken of sabbelen om ook die kruimeltjes te pakken te krijgen

Wel leg ik er nu steeds vaker een vork bij en als ze daar interesse in toont, dan doe ik soms een stukje aan de vork zodat ze die zelf in haar mond kan stoppen. En als ze daar dan genoeg van heeft, krijgt ze de vork om te oefenen.
pi_83217194
Geweldig, Groofsken!

Ik schep zelf yoghurt op het lepeltje voor Ivan en hij grijpt met zijn hand naar het lepeltje en stopt het dan zelf in z'n mond. Soms gaat dat niet horizontaal maar verticaal, maar dan kan hij nog de restjes eraf sabbelen. Hij is nog echt te jong om zelf yoghurt op te scheppen. Als ik hem zijn gang laat gaan pakt hij volgens mij het bakje met beide handen en houdt hij het boven zijn hoofd op de kop. Zo komt er natuurlijk ook wat in.

M'n moeder had als tip om Ivan zijn brood met een vorkje te laten eten. Dat vond ik niet eens zo'n gek idee. Ik eet zelf m'n brood niet eens met een vork, maar goed.
pi_83240484
Is toch nog steeds lekker met je handen eten? Ik wel.

Aks yoghurtbakje hadden wij er eentje met vierkante afgeronde hoeken, alles glotste zo naar binnen.
pi_83240779
Mijn zoon van 9 eet nog steeds meestal met zijn handen. Echt. Ik krijg het hem niet aangeleerd om met vork te eten.
Ik weet niet hoe dat komt. De zin; pak je vork nu, hebben we al duizend keer uitgesproken.

Als ik hem dwing de vork te pakken dan prikt hij iets aan zijn vork en pakt het er met zijn andere hand af om het in zijn mond te stoppen

Mijn jongste zoon daarentegen at op zijn 2de al netjes met een vork.
pi_83352142
Yoghurt is ook heel lekker!

edit: wij voeren de yoghurt niet, ik dip alleen de lepel erin en geef het dan aan Emma. Ik heb het bakje aangeboden, zodat ze met d'r handen erin kon, maar dat snapte ze echt nog niet. Ze probeerde alleen mijn hand te pakken die het bakje vasthad
pi_83352493
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:23 schreef oeke het volgende:
Hier kijk ik altijd en daar zeggen ze dus met 9-10 maanden al.
Wat een mooi overzichtelijk schema, dankjewel!

Beetje kwark of zo'n babydanoontje laat ik hem ook wel eens zelf eten, ik doe hetzelfde als WupWup; wel op de lepel doen en dan de lepel aan hem geven.
Erg grappig om te zien dat hij steeds verder zn mond open doet om de lepel goed te richten hahaha
edit: oeps ik zie dat kwark pas bij 7maanden mag. Ik geef het wel eens als tussendoortje om 15.00 een paar hapjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83352525
edit dubbel
pi_83366300
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:39 schreef WupWup het volgende:
Yoghurt is ook heel lekker!

[ afbeelding ]

edit: wij voeren de yoghurt niet, ik dip alleen de lepel erin en geef het dan aan Emma. Ik heb het bakje aangeboden, zodat ze met d'r handen erin kon, maar dat snapte ze echt nog niet. Ze probeerde alleen mijn hand te pakken die het bakje vasthad
Zo doen wij het ook! En Ivan vindt yoghurt heerlijk.

Ik heb vandaag en gister gemerkt dat Ivan op een bepaald moment erg met zijn yoghurt ging spelen en niet meer zo gretig at. Volgens mij is dat het eerst teken dat ik ooit bij hem heb gezien van verzadiging! En hij kauwt de laatste week ook beter en kokhalst veel minder vaak. Ik ben er heel blij mee!

Lieve foto trouwens, WupWup. Ze heeft prachtige ogen.
  zondag 27 juni 2010 @ 19:56:59 #217
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83369856

zondag 27 juni 2010 @ 19:58:14 #218
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83369911
Wat een lieve foto Wupwup, ze ziet eruit zo geconcentreerd uit. Al haar aandacht bij het proeven.
pi_83372533
Oh R.
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:34:06 #220
5428 crew  miss_sly
pi_83480439
Weet iemand hier hoe het zit met krentenbollen? Volgens het introductieschema van Kleintjes is dat vanaf 1,5 jaar; is dat omdat er (veel) suiker in zit?

Mijn schoonmoeder heeft Senna gisteren een krentenbol gegeven (dat gaf ik mijn kinderen ook altijd...nou fijn, maar wij hadden het nog niet op de lijst van dingen staan die ze mag eten).
pi_83481274
Lijkt me niet zo'n probleem miss. Volgens mij zijn krentenbollen gemaakt van wit meel of hoe zeg je dat, net als witte broodjes dus. Er zal ongetwijfeld wat suiker inzitten maar volgens mij is dat niet heel extreem.

En het schema van kleintjes is natuurlijk wel erg strikt en voorzichtig, Senna is bijna 1 dus het is denk ik niet heel erg, die ene keer een krentenbolletje. Misschien gewoon even aan je schoonmoeder mededelen dat je het in het vervolg niet wilt hebben en het daarbij laten?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:57:12 #222
5428 crew  miss_sly
pi_83481370
Heb ik ook gedaan, gezegd dat we dat liever nog niet hebben en geen probleem van gemaakt. Maar goed, het ging me meer om het feit dat ze het had gedaan zonder te overleggen, terwijl we vanaf het begin gezegd hebben dat ze niets mag geven waarvan wij neit hebben gezegd dat het mag.

En toen vroeg ik me ook af waarom krentenbollen pas met 1,5 op het lijstje staan. Aangezien brood mag en krentjes (bijna?) ook, moet het dan aan de suiker liggen, lijkt me?
pi_83481629
Volgens Owlet geloof ik, was dat omdat er erg veel suiker in zit inderdaad.
pi_83481795
Ja zal wel aan de suiker liggen dan.
Krentjes geef ik hier eigk al best lang. Stond in een recept van de opperdepop, couscous met krentjes Amélie trekt het bakje nog net niet uit mn hand als ze dat krijgt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:11:35 #225
5428 crew  miss_sly
pi_83481945
Krentjes krijgt Senna sinds een week of 2 ook wel eens, zo'n klein doosje. Vindt ze geweldig, lekker proberen die krentjes eruit te peuteren met haar kleine vingertjes

Maar ze krijgt die maar soms, als extraatje en daar zit natuurlijk geen extra suiker in. Druiven krijgt ze ook wel eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')