erg hequote:Op donderdag 29 juli 2010 16:18 schreef WupWup het volgende:
whahaha twinkly, jij knoeit zelf net zo hard mee met de prut op tafel leggen
maarreh, courgettepannekoekjes? Vertel!
Ja, het kan best met melk, net als gewone pannenkoeken. Maar ik heb het met water gedaan omdat ik hem nog geen koemelk wil geven, yoghurt is toch al wat meer verteerd. En ik had geen zin om speciaal voor de pannenkoekjes te gaan kolven iddquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:31 schreef WupWup het volgende:
Klinkt goed! Wij moeten nog even wachten dan inderdaad. Zou het ook met melk kunnen ipv water? Niet dat ik er om sta te springen om nog meer te kolven overigens
Prenatal!!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:28 schreef Ca.ra het volgende:
Ik was het van de bordjesvraag Serpente. Maar die magic mat van Twinkly klinkt ook goed! Eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.
Beetje een late reactiequote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin inmiddels zelfs lol te krijgen in het geknoei!* Ivan heeft vandaag risotto met doperwtjes en parmezaan gegeten. Ik begon hem te voeren met een lepeltje maar hij kon het eigenlijk best goed zelf eten doordat het lekker plakkerig was. Nou ja, goed, er ging ook wel heel veel naast.
*Zolang het maar niet tegen de muur belandt.![]()
En die oogjes van Lente!
Dat is zelfbedacht. We maken gewoon risotto zoals we dat voor onszelf doen, maar dan met water in plaats van bouillon. Als je de risotto niet te waterig/papperig wilt moet je ervoor zorgen dat je die van het vuur haalt op het moment dat alle vocht er bijna ingetrokken is (als je de risotto nog even laat staan absorbeert die nog steeds vocht).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Beetje een late reactiemaar is dat van het recept uit opperdepop of zelfbedacht? Ik vond die in opperdepop namelijk erg waterig eruit zien, dus nog niet geprobeerd.
Ik heb alleen hier op Fok wat rondgelezen. Ik weet het wel van die kokhalsreflex, alleen mijn man vond het opeens eng (terwijl hij de sperzieboontjes en rijstwafel prima vondquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Om te proeven hoef je niks door te slikken![]()
Kokhalzen voorkomt overigens juist dat een kindje stikt. Stikken doe je op het moment dat iets je luchtpijp blokkeert. Op dat moment kun je dus ook geen geluid maken. Kokhalzen is een natuurlijk reflex en bij baby's ligt die reflex nog vrij ver voorin de mond. Je zult merken dat in verloop van tijd die reflex naar achteren verplaatst en Harry ook eten kan gaan doorslikken.
Heb je ook het boek van Gill Rapley gelezen? Ik vond dat zelf wel heel prettig om goed voorbereid aan de slag te gaan en nog steeds pak ik wel eens dat boek erbij om weer wat op te zoeken. Tot nu toe heb ik Emma 2 keer uit haar kinderstoel gehaald om te helpen. Beide keren had niet nodig geweest, want ze werkt het stukje zelf alweer eruit voor ik iets had gedaan. En ging vrolijk verder met het volgende stuk eten
ja dat was hier precies zoquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas doet het echt heel bewust en expres. Stukje pakken, arm naar buiten en hoppa. En ondertussen mij heel guitig aankijken. Nou hoeft hij voor mij echt niet te eten alsof we in een viersterrenrestaurant zitten, maar inderdaad: het is wel zonde als al dat 'goede' eten zomaar weggegooid wordt.
Maar jullie zeggen dus eigenlijk negeren en dan gaat het na verloop van (lange) tijd weer over?
Ik heb er een kussen naast gepropt, maar het gaat steeds beterquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:33 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe gaat het zitten in de kinderstoel nu Asy? Al stabieler zo te zien?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is juist een prima strategie om je kind niet een vol bord voor te schotelen maar een stukje of een paar stukjes eten per keer. Sommige kinderen gaan er echt beter door eten.
Ik ga bij Ivan steeds relaxter om met het rapley'en. Soms voer ik hem zijn avondeten met een lepel of vorkje en soms laat ik hem zelf aanklooien. Soms geef ik hem een bordje met brood en soms geef ik hem zijn brood stukje voor stukje. Het is maar net waar ík zin in heb, eigenlijk.
Ivan doet twee vrij irritante dingen:
* Hij stopt veel te veel tegelijkertijd in zijn mond. Volgens mij zou ik bakken met geld aan hem kunnen verdienen als ik hem aan een of andere food contest mee laat doen.![]()
* Recentelijk gaat hij in zijn kinderstoel achterover hangen. We vermoeden dat hij het concept 'grapjes maken' onder de knie heeft. Hij is alleen de enige die het grappig vindt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |