abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84309761
Nou, precies! Nectarine was me nog niet eens opgevallen, maar het rijstvoorbeeld wel. Ik dacht dat het misschien met de vorm te maken zou kunnen hebben, dus dat ze zich makkelijker verslikken in rijst?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84310235
Wup wat een enorm stuk meloen lekkerrrrr!

Ik heb geen idee wat de gedachten achter het schema van kleintjes zijn...
Overigens is nectarine hier helemaal in de roos! Kleine slobber!
Fake it till you make it...
pi_84499899
Ik snap het schema soms ook niet helemaal, bij brood raadt hij aan met volkoren te beginnen en bij pasta en zo moet je met de volkoren variant juist rustig aan doen..

Wup wat een geweldige foto met dat stuk meloen :D

Timo eet 's ochtends en 's middags zn brood gewoon goed (mits er beleg op zit waar hij zin in heeft...) en fruit gaat eigenlijk ook erg goed, tussendoortje zoals rijstwafel en soepstengel ook.. maar avondeten is echt een drama. Hij eet gewoon amper, wil echt bijna niks proberen en kijkt al héél vies als hij het nog niet eens in zn mond gehad heeft en gaat er daarna mee gooien.
Pannenkoeken met fruit gaan er prima in, een wrap met avocado en een vegetarisch balletje ook, verder nog tomaat en komkommer maar dat is meteen alles wat hij eten wil.. Pasta stopt hij wel in zn mond, ook champignon en courgette wel, maar echt eten doet hij het nog steeds niet. En om nou elke avond pannenkoeken te geven lijkt me niet zo'n goed idee :+ Iemand tips?
Ik maak me er toch wel een beetje zorgen om, omdat hij afgevallen is de afgelopen tijd en sowieso al niet zo'n zwaargewicht was. Brood geven kan natuurlijk ook 's avonds, maar ik wil graag dat hij warm gaat eten.. Ik heb van de week zelfs een potje geprobeerd maar dat was bepaald geen succes :X
pi_84502437
Ik heb Niels net een rijstwafel met wat Marmite gegeven en hij vertrok geen spier
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84555770
Bwaah, ik haat knoeien met eten!

Maar ja, het doel heiligt de middelen, zullen we maar denken. :+

pi_84563120
Ik begin inmiddels zelfs lol te krijgen in het geknoei!* Ivan heeft vandaag risotto met doperwtjes en parmezaan gegeten. Ik begon hem te voeren met een lepeltje maar hij kon het eigenlijk best goed zelf eten doordat het lekker plakkerig was. Nou ja, goed, er ging ook wel heel veel naast.

*Zolang het maar niet tegen de muur belandt. :X

En die oogjes van Lente! O+
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:16:18 #257
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84565886
Serpente, waar heb je dat bordje vandaan? Dat ziet er stabiel uit!
Thomas is een bordjes-kieperd. Ik heb nu ploppies gekocht en dat werkt wel. Maar jouw bordje ziet er ook handig uit!

Thomas eet tegenwoordig ook met een vorkje (als ik de stukjes aanprik natuurlijk). Ik heb het idee dat het makkelijker gaat (dat hij meer eet) als hij wat te friemelen heeft. Eten is tegenwoordig niet meer interessant genoeg, wordt niet meer gezien als speelgoed. En echt speeltjes aan tafel daar ben ik eigenlijk tegen. Dus dat vorkje was eigenlijk als soort van speelgoed bedoeld, maar het eten ermee vindt hij ook heel leuk.

(telefoonfilmpje, kleuren zijn ietwat overdreven, instellingen van de telefoon stonden niet goed)

Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84566438
Wat een leuke foto's Sserpente! Ze vind het lekker he?
En die troep tja, het zit al helemaal in mijn systeem, na het eten washandje/doekje/stoffer en blik.

Thomas, wat leuk om jou eens op een filmpje te zien, wat een leuk jongetje ben je!

Chan, wat lastig is dat he? Ko eet ook bijna geen groenten. Hij stopt het wel allemaal in zijn mond, maar spuugt het de helft van de tijd weer uit. Ik ben op een gegeven moment ook bv courgette heel zacht gaan bakken in olijfolie en daar verkruimelde ik een minibeetje groentenbouillonblok overheen. Dat eet hij de ene keer met smaak op en de andere keer absoluut niet. :?

Hij wil nu ook geen eigen bordje meer met gekookte groenten, hij wil echt alleen wat papa en mama eten. Dus tegenwoordig eet hij roti, allerlei pasta's en groentetaart en het smaakt hem goed ook.
Hij eet trouwens erg netjes vind ik. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39:12 #259
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84566902
Oeke, laatst in het grote babietjestopic tipte er iemand courgettepannenkoekjes. Ik heb ze gemaakt voor Thomas en het was een succes! Smullen joh.

En dank voor het compliment.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:55:53 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84567658
Wij zijn hier ook van de Rapley. :)
Deels vanuit nood omdat mevroi alles zelluf wenst te doen, en het lepeltje zelf wil vast houden en rondzwieren, voordat er geknaagd wordt :') maar ook zeker omdat het gewoon leuk is! *O*

al vind ik het wel steeds zonde als ze weer eens wat fijn knijpt, zonder het echt te proeven...
en wat is dan wijsheid? grote stukken, want die kan ze goed vasthouden? of kleine stukjes, want daar verslikt ze zich niet zo in?

watermeloen was iig niet echt een groot succes vanavond. mango en suikermeloen daarentegen wel :Y)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84629969
Davinia in grote stukken verslikt ze zich juist niet en ze leert vanzelf er kleine stukjes vanaf te eten. De stukken die te groot zijn worden eruit gewerkt dmv het kokhalsreflex. Niels heeft zich nog maar twee keer verslikt, een keer in de auto toen hij moest spugen ( :'( ) en een keer in water.

Speciaal voor Ssserpente :+ :@
Die courgettepannenkoekjes kunnen ook met andere kleingesneden of geraspte groenten en met aardappel :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 16:01:42 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84631511
whahaha twinkly, jij knoeit zelf net zo hard mee met de prut op tafel leggen :P
maarreh, courgettepannekoekjes? Vertel!
pi_84631841
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:18 schreef WupWup het volgende:
whahaha twinkly, jij knoeit zelf net zo hard mee met de prut op tafel leggen :P
maarreh, courgettepannekoekjes? Vertel!
erg he :P :@ Is goed voor zijn zintuiglijke ontwikkeling O-)

Bloem en ei mengen, al roerende met de garde water toevoegen tot het een beslagje wordt, geraspte courgette toevoegen en bakken maar! Zo hebben we gevierd dat Niels 9 maanden was en ei mag. Laatst heb ik ook nog havermoutvlokken eraan toe gevoegd :9
pi_84632051
Klinkt goed! Wij moeten nog even wachten dan inderdaad. Zou het ook met melk kunnen ipv water? Niet dat ik er om sta te springen om nog meer te kolven overigens :')
pi_84632496
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:31 schreef WupWup het volgende:
Klinkt goed! Wij moeten nog even wachten dan inderdaad. Zou het ook met melk kunnen ipv water? Niet dat ik er om sta te springen om nog meer te kolven overigens :')
Ja, het kan best met melk, net als gewone pannenkoeken. Maar ik heb het met water gedaan omdat ik hem nog geen koemelk wil geven, yoghurt is toch al wat meer verteerd. En ik had geen zin om speciaal voor de pannenkoekjes te gaan kolven idd :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 17:23:00 ]
pi_84633996
Speciaal voor Claudia, ter vergelijking met hoe Ivan een boterham eet :D
En Niels heeft ook watermeloen gehad vorige week :9

pi_84697040
Gatver, Twink, dat papfilmpje. Ik heb 'm niet eens helemaal afgekeken. :@ Hij heeft wel een superlief koppie, hoor, je ventje. O+

Iemand vroeg dat van dat bordje. Da's heul geen handig ding. Tenminste niet voor onze kinderstoel. Je kan 'm op een groter oppervlak wel iets vacuum duwen, maar daar is bij ons het blad van de kinderstoel te klein voor. Is van Tupperware.
pi_84697800
:P het is ook wel een ernstig ranzig filmpje hoor :* En zo erg is het eigenlijk nooit, daarom was dit ook filmpjeswaardig. Mijn broertje kan er ook echt niet tegen, die vond het laatst niet zo fijn toen hij bij ons at terwijl Niels toen eigenlijk heel netjes aan het eten was.

Ziet er heel handig uit dat bordje. Wij hebben sinds gisteren van tommee tippee de magic mat, die plak je vaccuum aan de tafel en daar plak je weer het bord op.
Gisteren heeft Niels dus echt zelf uit een bordje gegeten en smullen dat hij deed! Tot nu toe legde ik steeds een nieuw stukje eten voor hem neer.
Ik had volkoren penne met wat tomatenpuree, oregano en thijm, lange stukken gebakken courgette, fijngesneden bloemkool en wat halve zwarte olijfjes gemaakt.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:28:15 #269
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84698813
Ik was het van de bordjesvraag Serpente. Maar die magic mat van Twinkly klinkt ook goed! Eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.
pi_84698821
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:28 schreef Ca.ra het volgende:
Ik was het van de bordjesvraag Serpente. Maar die magic mat van Twinkly klinkt ook goed! Eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.
Prenatal!!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:07:14 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85219307
Nou, hier zijn we dan ook begonnen met fruit en groenten.
Van de week had meneertje sperziebonen en courgette en gisteren wortel. En opeens vindt papa het eng met de wortel want dadelijk stikt ie erin?

Ik vind het ook wel eens griezelig hoor, als Harry begint te kokhalzen. Hij sabbelt er namelijk hele kleine stukjes vanaf. Maar goed...
Rijstwafel vindt hij ook wel lekker. De broodkorst die ik hem had gegeven belandde binnen een paar tellen op de grond en daar waren de honden blij mee ;)

Wat ik me nu wel afvraag: krijgt hij zo wel genoeg binnen om te proeven? Of moet ik toch ook een beetje gaan pureren voor het proeven?
pi_85228180
Om te proeven hoef je niks door te slikken ;)
Kokhalzen voorkomt overigens juist dat een kindje stikt. Stikken doe je op het moment dat iets je luchtpijp blokkeert. Op dat moment kun je dus ook geen geluid maken. Kokhalzen is een natuurlijk reflex en bij baby's ligt die reflex nog vrij ver voorin de mond. Je zult merken dat in verloop van tijd die reflex naar achteren verplaatst en Harry ook eten kan gaan doorslikken.
Heb je ook het boek van Gill Rapley gelezen? Ik vond dat zelf wel heel prettig om goed voorbereid aan de slag te gaan en nog steeds pak ik wel eens dat boek erbij om weer wat op te zoeken. Tot nu toe heb ik Emma 2 keer uit haar kinderstoel gehaald om te helpen. Beide keren had niet nodig geweest, want ze werkt het stukje zelf alweer eruit voor ik iets had gedaan. En ging vrolijk verder met het volgende stuk eten :')
pi_85229700
Enige nadeel van de raplye methode is dat het altijd zo'n onwijze teringzooi op de grond wordt. Voor de rest ben ik al bijna 4jr helemaal voor en de resultaten zijn ook verbluffend. De koters hebben de incidentele snoepdrank, banaantje, lollie, colaflesje etc. Maar dat is dan ook alles. Zodra ze kunne kiezen tussen vers fruit en snoep, kiezen ze het 1e. Volop genieten van kersen, aardbeien, banaan, nectarine(!), peer en appel (met verse kaneel, zonder suiker). Nou dan ben ik heel trots en helemaal na het lezen van het boek over eten van Catan (de broer vd maker vh spel) en dat wat hij schrijft vermoedde ik al. Groente is niet persé nodig in zulke hoeveelheden als je fruit maar wel eet. Vezels zitten heel veel in peer bijv.

Maar momenteel zijn qua groenten, erwten, boontjes, paksoiblaadjes en worteltjes heel populair. Ik kan de oudste helemaal blij maken met een peentje (lekker zoet zegt ze). En laatstehad ze uit de boodschappentas de winterpeen gejat, die voor de soep bedoeld was. En op de bank op te knagen, nou ja, lamaar denk ik dan. Wel effe erop wijzen dat zomaar pakken niet mag hè, altijd vragen!

Enfin Rapley, of gewoon normaal voedsel geven, werkt voor mij prima en de 3e krijgt net zo'n behandeling.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_85239093
Bij Rapley geeft je toch ook gewoon normaal voedsel of ben ik nou van de wap... :?
Ondanks Rapley hier absoluut een niet groente en fruit liefhebster. Een appeltje of peertje gaat er redelijk in meestal, banaan ook wel. Aardbeien liefst met slagroom en dat is het wel aan fruit.
Groente eet ze eigenlijk helemaal niet op het moment, sowieso avondeten niet, hooguit af en toe een stukje vlees...
Zal de leeftijd wel zijn.
pi_85249866
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin inmiddels zelfs lol te krijgen in het geknoei!* Ivan heeft vandaag risotto met doperwtjes en parmezaan gegeten. Ik begon hem te voeren met een lepeltje maar hij kon het eigenlijk best goed zelf eten doordat het lekker plakkerig was. Nou ja, goed, er ging ook wel heel veel naast.

*Zolang het maar niet tegen de muur belandt. :X

En die oogjes van Lente! O+
Beetje een late reactie :P maar is dat van het recept uit opperdepop of zelfbedacht? Ik vond die in opperdepop namelijk erg waterig eruit zien, dus nog niet geprobeerd.

Nijna hassan zal vast de gangbare manier van voeren versus rapley bedoelen denk ik?

Wij hadden vandaag rijst met een chinees gerecht yu xiang rou, varkensvlees met een soort vissaus en groente

:Y)

het ging er goed in en ze heeft het meeste zelf gegeten :D
de stukjes vlees pakte ze gewoon vast en beet ze steeds een stukje vanaf. Paprika vond ze niet zo boeiend maar de prei ging als een gek naar binnen :o

We eten hier dus eigenlijk steeds vaker rijst omdat het zo lekker makkelijk is :P wij eten allebei graag rijst en nu Amélie zelf goed eet blijkt de rijst die wij eten ideaal te zijn, lekker plakkerig dus hendig voor haar haha.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:44:53 #276
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85251655
Ja! Zal ik ook eens meekletsen? Ik lees af en aan wel mee hoor, maar eigenlijk post ik hier nooit omdat ik niet zo veel toe te voegen heb. Ik heb nu eigenlijk wel een vraag: Stef is dus ook enorm gelukkig met de Rapley-methode (wij ook, tot we moeten opruimen :')), maar nu vraag ik me af: wanneer ga je over van 'losse' groenten en fruit tot echte, samenhangende maaltijden?

Als Stef nu avondeten krijgt krijgt hij bijv. boontjes en aardappeltjes los om en om (en dan soms nog onze groente tussendoor, als wij iets anders eten, hij daar interesse in toont en we er geen zout ofzo in hebben gedaan), maar hiero zie ik kinders echt mááltijden eten zeg maar. Met bordjes ook enzo, terwijl wij alles eigenlijk gewoon op tafel leggen voor hem. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Oh, en jullie foto's zijn zó O+

Ik heb er ook nog wel een aantal, ik zal eens een keer zoeken..
3!
pi_85252017
Oh dat vond ik ook heel lastig Trix, die omschakeling van wanneer is een partje dit of dat niet meer genoeg. Amélie is nu al bijna 1 natuurlijk dus in feite eet ze gewoon met ons mee, dwz als ik het geschikt genoeg vind.

We zijn uiteraard met 6 maanden begonnen met een reepje komkommer, dan weer een partje tomaat, of een partje peer. Ging allemaal super. Maar ik vond het lastig in te schatten wanneer je nou meer aan ging bieden en van wat dan enzo.
Pasta vond ik toen erg prettig omdat het een soort alles-in-een is, dus gewoon sliertjes slobberen en dan zit er wel iets van saus/groenten aan of bij. Dat zou je eventueel kunnen proberen.
Ik merkte zelf dat Amélie op een bepaald moment gewoon niet meer genoeg had aan die 3 boontjes die ze at. Niet dat meer boontjes aanbieden zin had want dat at ze niet per se, maar bijvoorbeeld aardappels of rijst erbij at ze weer wel.

Wat hier het lastigste was, was B. zover krijgen dat ie de omschakeling maakte dat zn kleine meisje écht niet meer genoeg had aan 's middags een flubbertje banaan en 's avonds een stukje tomaat :P ik heb hem echt moeten overtuigen van dat ze meer nodig had, in hoeveelheid maar ook in frequentie en in variatie enzo. Hij heeft daar erg aan moeten wennen :D

Overigens gaat eten nog steeds wel om-en-om hier vaak hoor :Y ik had laatst uit de opperdepop die gestoofde kippenbouten met rozemarijn/tomatenprut en aardappeltjes met knoflook uit de oven. Ze kreeg dan weer een snipper kip om te eten en dan weer een aardappel enz.
Ik merk wel dat als ik alles tegelijk voorzet dat ze enkel hetgeen eet wat ze het lekkerst vindt :D ze lijkt op me :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85253163
Iris krijgt haar bordje voor zich en wil het graag zelf doen, maar ik heb wel gemerkt dat het beter werkt als we met dingen die wat lastiger met de hand te eten zijn, haar zelf een lepeltje geven en dan met een ander lepeltje ook af en toe een hap geven. Dan krijgt ze meer binnen en experimenteert intussen zelf lekker verder. Anders raakt ze gefrustreerd dat het niet vlot genoeg gaat.
Wij hebben in het begin echt alleen groente gegeven of dan wat groente en aardappel, eerst stukje voor stukje. Tegenwoordig laat ze haar bord staan en eet zelf. En eigenlijk eet ze zo goed als met ons mee. De kip tandoori van gisteren heeft ze ook van zitten smullen. Ik ben dan niet zo scheutig met die saus voor haar, toch best zout volgens mij, maar ze vond het wel lekker.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:42 #279
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85253752
Leuk dat er zoveel kindjes met rapley worden groot gebracht, ik ken ze niet in mijn omgeving :D

Elyas krijgt ook alleen maar volgens rapley en het gaat super! Favoriet zijn kers, meloen, perzik en banaan, en bij groenten broccoli, doperwt, bloemkool en wortel. Andijvie was geen succes :') Spaghetti en aardappel wel, rijst nog niet geprobeerd.

Ik vind het jammer dat ik bij de anderen niet 100% rapley heb gedaan, deed het bij ieder kind meer en eerder, maar begon altijd met prakjes, achteraf bezien niet nodig, maar wist ik veel toen :D Elyas heeft eigenlijk alleen maar volgens rapley gekregen en bevalt me prima!
pi_85254297
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Beetje een late reactie :P maar is dat van het recept uit opperdepop of zelfbedacht? Ik vond die in opperdepop namelijk erg waterig eruit zien, dus nog niet geprobeerd.
Dat is zelfbedacht. We maken gewoon risotto zoals we dat voor onszelf doen, maar dan met water in plaats van bouillon. Als je de risotto niet te waterig/papperig wilt moet je ervoor zorgen dat je die van het vuur haalt op het moment dat alle vocht er bijna ingetrokken is (als je de risotto nog even laat staan absorbeert die nog steeds vocht).

Icantrix, we hebben Ivan van de ene op dag 's avonds gerechten laten eten in plaats van bijvoorbeeld aardappelen/pasta en groenten. Het was vooral voor ons een omschakeling, niet voor hem. Hij vindt het allemaal best en geniet er ontzettend van. Ik weet niet wat de verantwoorde aanpak is, maar ik had eigenlijk geen zin meer om er veel over na te denken. Mijn lief vond het leuk om gerechtjes te maken en nu krijgt Ivan dus ook wel eens vlees.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:46:53 #281
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85254368
Ah, thnx voor jullie reacties, Huupz en Nijna :* Pasta is wel een goeie, en dan misschien wat tomatensaus erdoorheen (tomaat doet het goed bij 'm :)) en wat groentetjes ofzo.. Wanneer zijn jullie ook gebakken voedsel aan gaan bieden? Wij koken tot nu toe alles, maar bij bijv. courgette ziet dat er nu niet echt heel aantrekkelijk uit ofzo, het doet een soort van spons-dingen ofzoiets :{ Wij bakken in milde olijfolie, dat zou misschien best al moeten kunnen? De 24e is hij 9 maanden oud.

Fruit gaat er trouwens in als een bezetene, hij raakt wild-enthousiast als hij een mandarijn of een banaan in de smiezen krijgt. En ja, zélluf doen, dat is de bom natuurlijk :D

Tan, ik ken IRL ook geen echte rapley-ers, heb wel een vriendin die ook al vrij vroeg stukken eten is gaan aanbieden en haar zoon eet ook als een trein O+

[edit]Claudia, haha, volgens mij is dat het ook vooral he? Je moet er dan zelf een soort van aan wennen ofzo. Nouja, van het weekend hebben we meer de tijd, dus dan gaan we maar eens een pasta'tje brouwen voor hem :) En een grondzeil tevoorschijn trekken, schat ik :') [/edit]

[nogmeeredit]Nouja zeg, de laatste goede foto's die ik maakte van een etend Stefje zijn van tijdens onze vakantie, da's net voordat hij kon kruipen. Ik dacht dat er niet zo veel verschil zou zijn, maar JEMIG wat was hij toen een dikzakje zeg! Hij heeft heul niet zoveel babyvetjes meer.. Mijn kleine spekkie is weg! :') [/nogmeeredit]

[ Bericht 12% gewijzigd door Incantrix op 13-08-2010 20:56:00 ]
3!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:30:56 #282
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85256446
Thomas doet de laatste tijd wat lastig met eten, hij gooit heel veel op de grond. Herkenbaar? En zo ja, hoe leer je dat af? Help!
Eerder gooide hij alleen eten op de grond als teken van 'klaar!' of zo nu en dan per ongeluk een stukje, maar de laatste tijd gaat het heel gericht, en als hij nog steeds wel trek heeft. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Nee zeggen? (luistert hij vooralsnog niet naar) Negeren en hopen dat het vanzelf over gaat?

Ik maak de laatste tijd regelmatig 'koekjes' voor Thomas. Hier in nederland zijn ze niet zo bekend, maar in de UK worden vrij vaak fishcakes gebakken.
Dan prak ik wat aardappel met een blikje tonijn, wat mais en een andere (gare) groente, en een of twee eitjes. Dat wordt een drabberig deegje waar je in de koekenpan kleine koekjes van kunt bakken. Zijn goed in te vriezen en snel uit de vriezer te trekken voor een 'fast food' maaltijd.

Rijst hebben we ook nog niet los aangeboden, zal ik komende week eens proberen.
*ook grondzeil aanschaffen gaat*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:31:12 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85256456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Om te proeven hoef je niks door te slikken ;)
Kokhalzen voorkomt overigens juist dat een kindje stikt. Stikken doe je op het moment dat iets je luchtpijp blokkeert. Op dat moment kun je dus ook geen geluid maken. Kokhalzen is een natuurlijk reflex en bij baby's ligt die reflex nog vrij ver voorin de mond. Je zult merken dat in verloop van tijd die reflex naar achteren verplaatst en Harry ook eten kan gaan doorslikken.
Heb je ook het boek van Gill Rapley gelezen? Ik vond dat zelf wel heel prettig om goed voorbereid aan de slag te gaan en nog steeds pak ik wel eens dat boek erbij om weer wat op te zoeken. Tot nu toe heb ik Emma 2 keer uit haar kinderstoel gehaald om te helpen. Beide keren had niet nodig geweest, want ze werkt het stukje zelf alweer eruit voor ik iets had gedaan. En ging vrolijk verder met het volgende stuk eten :')
Ik heb alleen hier op Fok wat rondgelezen. Ik weet het wel van die kokhalsreflex, alleen mijn man vond het opeens eng (terwijl hij de sperzieboontjes en rijstwafel prima vond :D)

Vandaag bij opa en oma heeft hij in elk geval laten zien dat een rijstwafeltje zich prima laat mishandelen door hem ;)
En rommel op de grond heeft bij ons geen kans. Daar hebben wij honden voor ;)

Mja, ik hoop dat de rest zich een beetje vanzelf wijst. Harry heeft nog niet echt een ritme wat eten betreft dus ik weet ook niet zo goed wanneer nou dingen aan te bieden. Vooralsnog geef ik gewoon wat groenten of een halve rijstwafel als wijzelf avondeten hebben. Kunnen wij rustig eten en hij heeft ook wat om handen ;)

vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:33:16 #284
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85256586
Hoe gaat het zitten in de kinderstoel nu Asy? Al stabieler zo te zien?
pi_85256991
ca.ra, Amélie deed dat ook. :') of nouja, doet. Soms gewoon om te zien wat er gebeurt als ze het broodje een zetje over het randje geeft, of als ze een boontje keihard op de grond keilt :D Soms heeft ze er gewoon geen zin in dat hele eten, dan heeft ze niet zoveel trek ofzo en wil ze liever spelen.

Inmiddels eet ze wel iets beter en netter maar er eindigt nog steeds veel op de grond.
Ik vind het ook lastig, vooral omdat ik dan met slaap in mn ogen een boterham te smeren die zij vervolgens op de grond parkeert keer op keer, zonde enzo. Maar ik heb me er maar bij neergelegd toen ik gemerkt heb dat het vanzelf minder werd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85257333
Asy wat is hij lekker bezig met die rijstwafel!

Ca.ra dat doet Timo ook.. Héél erg veel.. continu eigenlijk haast.. Hoewel tegenwoordig met brood bijna niet meer. En ik heb hem ook zover dat hij de stukjes af en toe aan mij geeft als hij niet meer hoeft.. Hoewel hij het vooral een leuk spelletje vindt mij voortdurend de stukjes te geven en ze daarna weer uit mn hand te grissen :P
Het wordt dus beter, maar ik vond het láng duren voordat ik daar wat van merkte..
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:55:21 #287
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85257748
Thomas doet het echt heel bewust en expres. Stukje pakken, arm naar buiten en hoppa. En ondertussen mij heel guitig aankijken. Nou hoeft hij voor mij echt niet te eten alsof we in een viersterrenrestaurant zitten, maar inderdaad: het is wel zonde als al dat 'goede' eten zomaar weggegooid wordt.

Maar jullie zeggen dus eigenlijk negeren en dan gaat het na verloop van (lange) tijd weer over?
pi_85257774
Ca.ra, Iris deed dat ook, maar ik had echt het idee dat dat dan was omdat ze klaar was.
We hebben haar steeds weer verteld dat als ze klaar is, ze het op haar bord kan laten liggen en dat doet ze nu wel beter. Dan schuift ze haar bordje weg O+.
Maar soms wordt er nog steeds wel driftig gegooid hoor ;)
pi_85257928
Cara dat doet Timo ook echt, heel bewust terwijl hij mij aankijkt zo zn armpje opzij met iets er in en dan loslaten en dan zn ondeugendste blik opzetten.. En als ik dan zeg dat het niet mag doet hij het nog een keer.. Dus negeren helpt hier wel ja :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:59:38 #290
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85257979
Oh nee hij is dan echt nog niet klaar hoor.
Meestal gaat het wel wat beter als ik maar een of twee stukjes geef per keer, maar ik had eigenlijk liever dat hij leert om te gaan met een vol bord/bakje.

En het is ook niet dat ik te veel geef, ik kan goed inschatten hoe veel hij eet.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:01:05 #291
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85258044
Thanks, negeren dus!

Zo fijn om zo nu en dan even een klankbord te hebben hier he!
pi_85258049
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas doet het echt heel bewust en expres. Stukje pakken, arm naar buiten en hoppa. En ondertussen mij heel guitig aankijken. Nou hoeft hij voor mij echt niet te eten alsof we in een viersterrenrestaurant zitten, maar inderdaad: het is wel zonde als al dat 'goede' eten zomaar weggegooid wordt.

Maar jullie zeggen dus eigenlijk negeren en dan gaat het na verloop van (lange) tijd weer over?
ja dat was hier precies zo :Y
B. voert haar dan soms wat kleine stukjes dus zonder het haar zelf te laten pakken. Niet helemaal rapley-verantwoord maar och :P wij merkten dat ze op een bepaald punt wel jengelde omdat ze honger had (logisch!) maar dat ze alle stukjes brood overboord kiepte. Op die manier, stukje zelf en stukje door papa kreeg ze wel voldoende binnen nog.

Ik had ook echt het gevoel dat ik kon wachten tot ik een ons woog en dat ze het nooit zou leren maar eerlijk is eerlijk, het gaat echt ineens weer veel beter. Het duurde alleen wel een tijd :X Ze lijkt nu een soort van door te hebben dat als ze honger heeft dat ze die dingen dan moet eten, dat zij er niet van opknapt als ze de grond voert :+
Niet teveel energie insteken, negeren is idd het handigst denk ik anders gaat Thomas het straks doen om jouw reactie en das helemaal niet de bedoeling natuurlijk.

Het is een faaaaaaaaaaaaaaase c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:02:25 #293
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85258133
ow ja faaaaaase. bluh.

en iedereen schrijft altijd faaaaaaaaaase omdat die krengen veels te lang duren!
pi_85258284
Ohw ja Timo graait ook wel eens in één keer zn hele bord leeg en gooit het dan zo op de grond, dan negeer ik het niet, dat vind ik wel echt te ver gaan.. En ik heb de indruk dat hij nu ook een beetje begint te luisteren naar me als ik zeg dat dat niet mag.. Een héél klein beetje, maar toch..

Huup dat doe ik ook wel af en toe, stukjes in zn mond... Timo zit soms zo te dromen en naar buiten te staren dat hij vergeet te eten dus dan help ik m een beetje :) Wel héél schattig, zn mondje gaat dan wel open en hij eet dan ook echt lekker maar het lijkt wel of hij de wereld om m heen dan vergeten is O+
pi_85258454
Ohh en ik zie nu pas dat er nog meer foto's neergezet zijn vandaag :D

Amélie wat doe je dat knap met die rijst! Kan Timo nog wat van leren :P

Elyas aan de doperwten, die moeten we hier ook maar eens proberen!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:11:09 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85258646
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:33 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe gaat het zitten in de kinderstoel nu Asy? Al stabieler zo te zien?
Ik heb er een kussen naast gepropt, maar het gaat steeds beter :Y

Ca.ra, voor de zooi op de grond gewoon een hond aanschaffen ;)
Ik denk dat negeren ook het beste is (maar niet altijd de makkelijkste optie)
pi_85258705
Wij zetten dus geen bord met broodjes meer neer omdat het idd met bord en al omgekiept wordt :@ met avondeten doen we sinds kort een eigen bordje geven en dat lijkt goed te gaan tot nu toe. Brood geef ik per stukje op het plankje van de stoel, dat gaat het best tot nu toe. We moeten binnenkort maar weer eens een heel bordje neerzetten kijken hoe dat gaat.

Als Amélie wel herhaaldelijk alles op de grond gooit én ze duwt het brood weer uit haar mond (en gooit dat ook op de grond }:| ) dan haal ik het brood meestal weg. Ik zeg er altijd bij, als je niet hoeft dan niet dat is prima maar er wordt niet met het eten gegooid, daarna zet ik haar op de grond. Tot nu toe zonder protest dus ze zal wel niet hoeven dan ofzo.

Chan wat schattig O+ je hebt ook echt een klein dromertje hè <3

Harry en Elyas O+ ik vind het zo'n tof gezicht om al die kindjes zo lekker te zien eten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85259130
Het is juist een prima strategie om je kind niet een vol bord voor te schotelen maar een stukje of een paar stukjes eten per keer. Sommige kinderen gaan er echt beter door eten.

Ik ga bij Ivan steeds relaxter om met het rapley'en. Soms voer ik hem zijn avondeten met een lepel of vorkje en soms laat ik hem zelf aanklooien. Soms geef ik hem een bordje met brood en soms geef ik hem zijn brood stukje voor stukje. Het is maar net waar ík zin in heb, eigenlijk.

Ivan doet twee vrij irritante dingen:
* Hij stopt veel te veel tegelijkertijd in zijn mond. Volgens mij zou ik bakken met geld aan hem kunnen verdienen als ik hem aan een of andere food contest mee laat doen. B-)
* Recentelijk gaat hij in zijn kinderstoel achterover hangen. We vermoeden dat hij het concept 'grapjes maken' onder de knie heeft. Hij is alleen de enige die het grappig vindt. }:|
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:28 #299
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85259141
Pfff tja het is gewoon allemaal moeilijk. Slecht eten 's avonds betekent ook slecht slapen, en het slapen gaat de laatste maand toch al op zijn best matig. Het aantal keren gillend wakker worden is momenteel teruggebracht na 2 a 3 keer per nacht, en daar zijn we al HEEL blij mee.

Na zo'n gooi-en-smijtsessie laatst at hij met wat hulp van mijn kant eerst nog ongeveer de hoeveelheid die hij weggegooid had, en daarna zelfstandig nog 1/8 watermeloen, dus vol zitten kan ik me niet echt voorstellen.
(overigens: watermeloen wordt nooit moedwillig weggesmeten, dat is echt zijn lievelings-lievelings-eten op het moment)

Het is gewoon lastig, aan de ene kant wil ik dat hij zijn gevoel leert volgen. En als hij genoeg viskoekjes heeft gegeten, maar nog wel watermeloen op kan is het prima. Nouja, jullie begrijpen het wel.

Claudia, Thomas gaat nog wel eens soort van achterstevoren zitten in zijn kinderstoel. Wat hier redelijk werkt is hem belonen met iets wat hij ontzettend leuk vindt: samen op tafel timmeren. Helemaal leuk als ik het met mijn trouwring doe. Dus na ieder hapje dat er netjes in gaat (doe maar hap, ja doe maar hap, goedzoooooo lekker he) gaan we dan samen timmeren, of klappen in onze handen. Je moet toch wat he 8)7
pi_85259556
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is juist een prima strategie om je kind niet een vol bord voor te schotelen maar een stukje of een paar stukjes eten per keer. Sommige kinderen gaan er echt beter door eten.

Ik ga bij Ivan steeds relaxter om met het rapley'en. Soms voer ik hem zijn avondeten met een lepel of vorkje en soms laat ik hem zelf aanklooien. Soms geef ik hem een bordje met brood en soms geef ik hem zijn brood stukje voor stukje. Het is maar net waar ík zin in heb, eigenlijk.

Ivan doet twee vrij irritante dingen:
* Hij stopt veel te veel tegelijkertijd in zijn mond. Volgens mij zou ik bakken met geld aan hem kunnen verdienen als ik hem aan een of andere food contest mee laat doen. B-)
* Recentelijk gaat hij in zijn kinderstoel achterover hangen. We vermoeden dat hij het concept 'grapjes maken' onder de knie heeft. Hij is alleen de enige die het grappig vindt. }:|
:D
Nou, opgeven die hap! :P

Ca.ra dat doen we hier ook hahaha Amélie vind het prachtig als ik dan roep oooooh grote meid!! :o en dan als ze de hap daadwerkelijk op heeft in mn handen klap. Dan gaat ze ook klappen en gaat de mond alweer open voor de volgende hap :')
ik ben niet zo van die niet-belonen-opvoedstrategie :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')