abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83481956
En toen had ze er ook nog de goede tip bij dat het krentenbrood van de natuurwinkel zonder toegevoegde suiker zou zijn (of was dat weer p_iglet).

Haha R, wat heerlijk! Volgens mij was je expres buiten gaan zitten groof

Emma houdt van nectarine Ik had helemaal niet door dat ze dat pas bij 9 maanden mag, maar ze vindt het heeeeeeeeeeeerlijk en belangrijker nog: geen enkele overgevoelige reactie! Weet iemand of het nu in principe groen licht is voor nectarine of dat het toch slimmer is om alsnog pas bij 9 maanden weer te geven?
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:52:39 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483558
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Weet iemand hier hoe het zit met krentenbollen? Volgens het introductieschema van Kleintjes is dat vanaf 1,5 jaar; is dat omdat er (veel) suiker in zit?
Die heeft Esmee in onze vakantie echt verslonden Nou ja blijkbaar kan ze er goed tegen zullen we maar denken

Huup de couscous met krentjes was bij Linde ook favoriet

Esmee heeft gisteren voor het eerst gewoon met ons meegerommeld meegegeten: rijst met room, courgette, champignons, ui en paprika. Gingen best wat lepeltjes in (wel zelf meehelpen met vasthouden he). En favoriet is magere vanillekwark met wat biobim erdoor. Dan begint ze al te kraaien als ze ziet dat ik het in een schaaltje doe
pi_83483652
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Die heeft Esmee in onze vakantie echt verslonden Nou ja blijkbaar kan ze er goed tegen zullen we maar denken
Foto?

hoe gaat het nu met het eten van Esmee?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83483678
ja snel editten hè
gaat beter dus? fijn!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:56:59 #230
5428 crew  miss_sly
pi_83483729
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:11 schreef WupWup het volgende:
En toen had ze er ook nog de goede tip bij dat het krentenbrood van de natuurwinkel zonder toegevoegde suiker zou zijn (of was dat weer p_iglet).

Haha R, wat heerlijk! Volgens mij was je expres buiten gaan zitten groof

Emma houdt van nectarine Ik had helemaal niet door dat ze dat pas bij 9 maanden mag, maar ze vindt het heeeeeeeeeeeerlijk en belangrijker nog: geen enkele overgevoelige reactie! Weet iemand of het nu in principe groen licht is voor nectarine of dat het toch slimmer is om alsnog pas bij 9 maanden weer te geven?
Aangezien Senna nergens echt op reageerde en wij ook beiden geen enkele voedselallergie hebben, ben ik ook wat eerder begonnen met bijvoorbeeld aardbeien. Toen ze daar niet op reageerde, ben ik dat gewoon blijven geven.

Stiemie, wat fijn dat het beter gaat met het eten van Esmee en als jullie het prima vinden, die krentenbollen, en Esmee vindt ze lekker en het gaat goed, moet je dat toch gewoon blijven geven

Wij willen gewoon de suikerinname zoveel mogelijk beperken voorlopig, dus dan liever ook geen krentenbollen

Het schema van Kleintjes is erg voorzichtig, juist met het oog op allergieen. Ik neem aan dat als ze ergens niet op reageert, ze dat ook neit zal gaan doen. Ik zou het dus maar gewoon blijven geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:58:57 #231
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483802
Hahaha ja net langs elkaar heen, solly Lief dat je het vraagt!

Esmee heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing en die bestaat vooral uit: zelf doen. Dus brood eet ze alleen als ze zelf de stukjes mag pakken en in haar mond mag doen. Fruit alleen als het bv in 4-en gesneden druiven zijn en appel in dunne plakjes etc. Kom niet aan met een fruithapje, want dat eet ze gewoon niet. Drinken is net zo. Ze wil geen water of sap uit haar fles, maar wel uit een rietjesbeker want die kan ze dan zelf vast houden. En soms wordt ze heel wild met eten gewoon uit enthousiasme. (Ze heeft inmiddels de bijnaam Animal van de muppets)
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:12 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483902
Miss het waren misschien 3 bolletjes in 2 weken, maar ze vond het geweldig lekker. Ik merk dat ik er nu trouwens wel makkelijker mee ben dan eerst bij Linde. Daar lette ik meer bij op, maar nu vind ik een beetje suiker op die manier niet zo erg als het maar met mate is en niet te vaak. Maar ik doe bijvoorbeeld zeker geen extra suiker in yoghurt/thee/over fruit.
pi_83484037
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:11 schreef WupWup het volgende:
Het was P_iglet inderdaad, niet Owlet.

Leuk dat Esmee, lekker aan het eten is. En een opluchting voor jullie!
Ko wil tegenwoordig ook alleen nog maar van ons bord en zelf doen. Dus dat is af en toe wel lastig. Vooral met scherp eten. En op zout probeer ik nu goed te letten, maar dat gaat me zwaarder dan suiker, eerlijk gezegd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83484318
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:58 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja net langs elkaar heen, solly Lief dat je het vraagt!

Esmee heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing en die bestaat vooral uit: zelf doen. Dus brood eet ze alleen als ze zelf de stukjes mag pakken en in haar mond mag doen. Fruit alleen als het bv in 4-en gesneden druiven zijn en appel in dunne plakjes etc. Kom niet aan met een fruithapje, want dat eet ze gewoon niet. Drinken is net zo. Ze wil geen water of sap uit haar fles, maar wel uit een rietjesbeker want die kan ze dan zelf vast houden. En soms wordt ze heel wild met eten gewoon uit enthousiasme. (Ze heeft inmiddels de bijnaam Animal van de muppets)

lekker ding hahhaha ik zie het helemaal voor me, Animal ghehe, mét wilde haardos natuurlijk.

Nouja goed, een gebruiksaanwijzing, het is fijn dat ze eet en prettig voor jullie dat je de gebruiksaanwijzing hebt gevonden, de rest komt vast vanzelf wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83484696
Ik vind het ook lastig voor de oppassers, hoor. Mijn schoonmoeder had pas een prutje voor Ivan gemaakt met verschillende soorten bessen. Ze wist dat hij al wel fruit mocht en ze had het voor de zekerheid nog even opgezocht. Ik heb haar nu het schema gegeven van borstvoeding.com.

Wij eten zelf nooit krentenbollen, dus het zou niet zo snel bij me opkomen om er één aan Ivan te geven. Het gaat eigenlijk vanzelf: ik eet volkorenbrood met smeergeitenkaas - hij ook, ik eet yoghurt - hij ook, ik eet peer - hij ook. Ik ben benieuwd of dat straks met het avondeten lukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83504090
Eetspam!

Wat zit er op dit broodje?

Pincetgreep!

Fruit!

Nog meer fruit!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:30:03 #237
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83620849
Oeke, wat heb je toch een lekker knulletje. En wat staat dat bloesje hem lief zeg , dat had je zelfgemaakt toch?

En die laatste twee, zijn die in jullie eigenste tuintje?
pi_83621094
Jep zelfgemaakt, met diep decollete!
En die laatste 2 zijn in ons buurtpark, na het boodschappen doen. Even uitpuffen en al het fruit uit de boodschappentas plukken.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:43:56 #239
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621325
Ik heb echt de ontdekking gedaan wat betreft het boodschappen doen, dat gezeul steeds met tassen enzo . Ik heb een Ikea-tas-op-wieltjes, echt ideaal en alles past erin. R in de doek, S lopend/fietsen/steppend (net waar ze zin in heeft) en hobbelen maar. Ik word er niet moe van, geen snijdende handvatten in mijn vingers, niet even pauzeren en steeds wisselen van arm.

Ongelooflijk offtopic, dat wel.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:50:11 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621545
Ontopic.

Mijn dochter vindt het echt hylarisch als mijn zoon kokhalzend vieze gezichten trekt bij het proeven van nieuwe dingen . Maar het deert hem niks, mijn kleine, dappere.

pi_83621552
Haha, die hebben wij ook! Niet van de Ikea maar van de markt. Superfijn!
Maar nu gingen we gewoon even gezellig de markt op met zijn drietjes en dan gaat P. toch ineens heel veel fruit kopen...
pi_83621618
Haha, doet ze hem ook na? Wedstrijdje vieze gezichten trekken?
Wat een leuk duo zo! Met die krullenbossen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:56:24 #243
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621794
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:52 schreef oeke het volgende:
Haha, doet ze hem ook na? Wedstrijdje vieze gezichten trekken?
Wat een leuk duo zo! Met die krullenbossen.
Ja leuk hè, het haar van R krult met de dag meer. Ben benieuwd of het ook echt pijpenkrullen worden zoals S heeft.

Soms doet ze mee, maar meestal kijkt ze gewoon heel aandachtig naar hoe hij doet en moet dan dus heel hard lachen als hij rillingen krijgt, of kohalst, of vieze gezichten trekt.
pi_83716477
Mmmmm, kersen!
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 13:01:55 #245
5428 crew  miss_sly
pi_83718350
Och, kijk dat snoetje dan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83731411
Ohh Wup wat een schatje Niels vindt kersen ook mjummmmmie Hij zegt bij lekkere dingen ook echt letterlijk "mmmm" tijdens het eten
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84303616

Twijfelachtig of ze het wel helemaal lekker vond, maar ze nam steeds wel weer een hap. Als ik de meloen maar vasthield...
Fake it till you make it...
pi_84307572
Leuk Nijna!

Na een korte bijvoedingsstop ivm de ontlasting, zijn we gisteravond weer begonnen. Ook watermeloen!

Sorry, beetje wazig door telefoonfoto
pi_84307899
Haha, wat is ze lekker bezig met dat gigantische stuk watermeloen!

Ik heb nog een vraagje. Ik heb pas voor het eerst meegemaakt dat wij iets geïntroduceerd hebben waar we volgens het consultatiebureau beter nog even mee kunnen wachten, namelijk yoghurt. Volgens het voedselintroductieschema mag yoghurt na 7-9 maanden. Omdat ik bij het consultatiebureau in 'ja en amen'-modus zat heb ik niet gevraagd wat de reden is dat je beter nog even met yoghurt kunt wachten. Hebben jullie enig idee? En is het oké om elke dag yoghurt te geven of is het beter om mate te houden? Het is toch weer een extra portie zuivel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84309589
Omdat het koemelk is. En ik weet ook niet wat nu wijsheid hierin is. Ik snap sommige dingen van het introductieschema van Kleintjes ook niet zo goed. Hij zal er ongetwijfeld goed over nagedacht en onderbouwd hebben, maar perzik bij 6 maanden en nectarine bij 9, rijstwafel en rijstmeel bij 6 maanden en dan weer rijst bij 8-9 maanden? Of zie ik nu dingen over het hoofd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')