Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.quote:Op maandag 26 april 2010 20:18 schreef BrandX het volgende:
Kan je ook aangeven wat jou heeft doen besluiten niet (meer) te geloven?
Ik ga er overigens gemakshalve van uit dat je, zoals de meeste Turken enz. Islamitisch bent opgevoed?
Wat vinden je ouders/familie daarvan? Ik begrijp dat dat doorgaans veel problemen geeft?quote:Op maandag 26 april 2010 20:19 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezenquote:Op maandag 26 april 2010 20:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Wat vinden je ouders/familie daarvan? Ik begrijp dat dat doorgaans veel problemen geeft?
(sorry als ik te veel vraag, maar vind dit interessant)
quote:
True.quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezen
Jupp. Zit in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 26 april 2010 20:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
geldt dit voor jou ook, o.us? Jij bent toch Marokkaans?
quote:
zwaar wel!quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezen
Wat voor liefde van je ouders is dat als ze jouw keuzes niet respecteren?quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Daar moet je het bij mijnquote:Op maandag 26 april 2010 20:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
zwaar wel!![]()
Ik hoop dat het blijft werken voor je (en jou ook o.us). Niet omdat ik tegen het Islamitisch geloof ben, maar wel omdat ik vind dat iedereen vrij is om te kiezen wat hij of zij wel of niet geloofd, zolang de keuze maar geen nadelige consequenties heeft voor anderen.
Want de paar "" roepers hier, ik ken zat Islamieten die gewoon prima mensen zijn, niets mis mee, en al dat radicale (wat in weze is waar jullie tegen ageren) ook afwijzen
quote:Op maandag 26 april 2010 21:02 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Daar moet je het bij mijnniet in zoeken. Het gaat er hierbij om dat ik het goed vind dat iemand zijn eigen weg / visie volgt en dat hoeft niet alleen, zoals in dit geval, op religisues vlak te zijn.
Nee, geen turk.quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Dus o.us en AryaMehr zijn ook ongelovige Turken?
Maar geloof je dan niet meer, of geloof je alleen niet in de leer?quote:Op maandag 26 april 2010 20:19 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.
Hoe ga je dit regelen bij het tegenkomen van aan partner en in een later stadium huwelijk?quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Deze regeltjes zijn voor de familie en dergelijke wel van doorslaggevend belang, daar zit het probleem.quote:Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Maar geloof je dan niet meer, of geloof je alleen niet in de leer?
God bestaat (in ieder geval in mijn hoofd) wel. Ik geloof alleen niet in de (door mensen opgestelde en geschreven) regeltjes.
Het is natuurlijk handig als je zelf ook je topic door leestquote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Dus o.us en AryaMehr zijn ook ongelovige Turken?
Doe eens normaal man. Iedereen moet zelf weten wat hij denkt en vindt, ongeacht afkomstquote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Ongelovige lui van bovengenoemd komaf zijn de etniciteit onwaardig.
Weinig om trots op te zijn.
Uhuh en dit is wat ik denk.quote:Op maandag 26 april 2010 21:43 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Doe eens normaal man. Iedereen moet zelf weten wat hij denkt en vindt, ongeacht afkomst
Dus beetje tegen een debiel gaan argumenteren?quote:Op maandag 26 april 2010 21:44 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Onderbouw jouw argument eens. Anders ben je net zo debiel als ons
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus beetje tegen een debiel gaan argumenteren?
En jouw opvattingen, standpunten, mening, overtuiging en voorkeur zit in?quote:Op maandag 26 april 2010 21:48 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..
Ik zie mezelf als persoonlijkheid niet aan het leer, ik zie nooit wanneer Allah mij beloont, zo veel hoop in hem gehad, zo veel verloren, ben een goed mens, altijd wezen vasten, gebad en naar het moskee geweest krijg ik een kutleven voor terug.quote:Op maandag 26 april 2010 21:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jouw opvattingen, standpunten, mening, overtuiging en voorkeur zit in?
Precies, je bent een mens. Dat is het enige wat telt, een 'ongelovige vulmaarinwatvoorras' vermelden is net zo relevant als zeggen dat je een roodharig kapitalist bent in mijn ogen. Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.quote:Op maandag 26 april 2010 21:51 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik zie mezelf als persoonlijkheid niet aan het leer, ik zie nooit wanneer Allah mij beloont, zo veel hoop in hem gehad, zo veel verloren, ben een goed mens krijg ik een kutleven voor terug.
Probeer mij dan maar eens te gaan overtuigen van zijn bestaan, zonder te gaan aanvallen en mij minderwaardig te gaan bestempelen. Geldt ook voor de anderen.
Wat is de meerwaarde van een geloof, als het niet oprecht is. Denk je niet dat jouw God niet liever één oprechte gelovige heeft, die echt in hem gelooft, dan tien anderen, die wel zeggen in hem te geloven, maar gewoon denken, Kust eens dik mijn kloten prustgod.quote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Ongelovige lui van bovengenoemd komaf zijn de etniciteit onwaardig.
Weinig om trots op te zijn.
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?quote:Op maandag 26 april 2010 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, je bent een mens. Dat is het enige wat telt, een 'ongelovige vulmaarinwatvoorras' vermelden is net zo relevant als zeggen dat je een roodharig kapitalist bent in mijn ogen. Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.
Dat doe ik net.quote:Op maandag 26 april 2010 21:57 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?
Misschien ben ik wel dom, want ik begreep jou niet. Ik weet het of je het in klare taal kan zeggen dat iedereen hier wel kan begrijpen.. zou wel prettig zijn.quote:
Reageer dan zoals je het (niet) begrijpt, met name op het gedeelte dat je niet begrijpt.quote:Op maandag 26 april 2010 21:59 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel dom, want ik begreep jou niet. Ik weet het of je het in klare taal kan zeggen dat iedereen hier wel kan begrijpen.. zou wel prettig zijn.
quote:Op maandag 26 april 2010 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reageer dan zoals je het (niet) begrijpt, met name op het gedeelte dat je niet begrijpt.
Dit. Als ik geen moslim meer ben, ben ik geen Marokkaan of Turk meer? Wtf?quote:Op maandag 26 april 2010 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.
Sowieso is het volstrekt zinloos om enig waarde aan de mening van een doorsnee internet-gebruiker te hechten.quote:Op maandag 26 april 2010 21:57 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?
Iaw, waarom zou je retoriek van een 3e partij gebruiken om jezelf mee te omschrijven, dig? Een partij waar je van bent afgestapt.quote:Op maandag 26 april 2010 22:02 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
[..]
Dit. Als ik geen moslim meer ben, ben ik geen Marokkaan of Turk meer? Wtf?
Dus ik mag niet zeggen dat ik een Turk ben en er trots op ben? Omdat ik geen moslim meer ben?quote:Op maandag 26 april 2010 22:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iaw, waarom zou je retoriek van een 3e partij gebruiken om jezelf mee te omschrijven, dig? Een partij waar je van bent afgestapt.
lamaquote:Op maandag 26 april 2010 22:04 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Dus ik mag niet zeggen dat ik een Turk ben en er trots op ben? Omdat ik geen moslim meer ben?
Jij plaatst ook reacties op dit forum... dus ergens reactie en enige waarde kan ik wel begrijpen. Met de gedachtengang dat alle online meningen onzinnig zijn vind ik te overtrokken.quote:Op maandag 26 april 2010 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sowieso is het volstrekt zinloos om enig waarde aan de mening van een doorsnee internet-gebruiker te hechten.
Wat hier staat is in mijn ogen de enige waarheid... elk individu is vrij om hiervoor (al dan niet) te kiezen...quote:Op maandag 26 april 2010 21:48 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef netflanders het volgende:
Ik zeg dit weinig, maar ik heb toch wel respect voor de TS en de andere posters die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik begrijp Triggershot z'n reactie niet. Hij lijkt te zeggen dat je geen echte Nederlander bent als je geen calvinist bent en boerenkool lust. Geloof is maar een stukje van een cultuur en maakt al helemaal weinig uit voor etniciteit. Of zijn Grieken geen echte Grieken wanneer ze niet in Zeus geloven? Moeten mensen van Perzische komaf (veel Sumerisch mtDNA) het liefst nog steeds in Inanna, Enki en An geloven? Immers, etniciteit en zo.
Mensen van Perzische afkomst veel Sumerisch mtDNA? Overigens hebben de Perzen nooit in Sumerische goden geloofd, maar in oud-Iraanse goden als Ahura Mazda.quote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef netflanders het volgende:
Ik zeg dit weinig, maar ik heb toch wel respect voor de TS en de andere posters die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik begrijp Triggershot z'n reactie niet. Hij lijkt te zeggen dat je geen echte Nederlander bent als je geen calvinist bent en boerenkool lust. Geloof is maar een stukje van een cultuur en maakt al helemaal weinig uit voor etniciteit. Of zijn Grieken geen echte Grieken wanneer ze niet in Zeus geloven? Moeten mensen van Perzische komaf (veel Sumerisch mtDNA) het liefst nog steeds in Inanna, Enki en An geloven? Immers, etniciteit en zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |