Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.quote:Op maandag 26 april 2010 20:18 schreef BrandX het volgende:
Kan je ook aangeven wat jou heeft doen besluiten niet (meer) te geloven?
Ik ga er overigens gemakshalve van uit dat je, zoals de meeste Turken enz. Islamitisch bent opgevoed?
Wat vinden je ouders/familie daarvan? Ik begrijp dat dat doorgaans veel problemen geeft?quote:Op maandag 26 april 2010 20:19 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezenquote:Op maandag 26 april 2010 20:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Wat vinden je ouders/familie daarvan? Ik begrijp dat dat doorgaans veel problemen geeft?
(sorry als ik te veel vraag, maar vind dit interessant)
quote:
True.quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezen
Jupp. Zit in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 26 april 2010 20:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
geldt dit voor jou ook, o.us? Jij bent toch Marokkaans?
quote:
zwaar wel!quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Woon inmiddels alleen, bij mijn ouders doe ik me als een moslim voor... als ze het zouden weten willen ze nooit maar dan nooit meer in contact komen. Mijn liefde voor mijn ouders wil ik juist NIET verliezen
Wat voor liefde van je ouders is dat als ze jouw keuzes niet respecteren?quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Daar moet je het bij mijnquote:Op maandag 26 april 2010 20:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
zwaar wel!![]()
Ik hoop dat het blijft werken voor je (en jou ook o.us). Niet omdat ik tegen het Islamitisch geloof ben, maar wel omdat ik vind dat iedereen vrij is om te kiezen wat hij of zij wel of niet geloofd, zolang de keuze maar geen nadelige consequenties heeft voor anderen.
Want de paar "" roepers hier, ik ken zat Islamieten die gewoon prima mensen zijn, niets mis mee, en al dat radicale (wat in weze is waar jullie tegen ageren) ook afwijzen
quote:Op maandag 26 april 2010 21:02 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Daar moet je het bij mijnniet in zoeken. Het gaat er hierbij om dat ik het goed vind dat iemand zijn eigen weg / visie volgt en dat hoeft niet alleen, zoals in dit geval, op religisues vlak te zijn.
Nee, geen turk.quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Dus o.us en AryaMehr zijn ook ongelovige Turken?
Maar geloof je dan niet meer, of geloof je alleen niet in de leer?quote:Op maandag 26 april 2010 20:19 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik kan me niet in het geloof vinden, alle dingen die ik normaal vind verbieden ze... ben gewoon in Nederland geboren en getogen.
Hoe ga je dit regelen bij het tegenkomen van aan partner en in een later stadium huwelijk?quote:Op maandag 26 april 2010 20:21 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Deze regeltjes zijn voor de familie en dergelijke wel van doorslaggevend belang, daar zit het probleem.quote:Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Maar geloof je dan niet meer, of geloof je alleen niet in de leer?
God bestaat (in ieder geval in mijn hoofd) wel. Ik geloof alleen niet in de (door mensen opgestelde en geschreven) regeltjes.
Het is natuurlijk handig als je zelf ook je topic door leestquote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Dus o.us en AryaMehr zijn ook ongelovige Turken?
Doe eens normaal man. Iedereen moet zelf weten wat hij denkt en vindt, ongeacht afkomstquote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Ongelovige lui van bovengenoemd komaf zijn de etniciteit onwaardig.
Weinig om trots op te zijn.
Uhuh en dit is wat ik denk.quote:Op maandag 26 april 2010 21:43 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Doe eens normaal man. Iedereen moet zelf weten wat hij denkt en vindt, ongeacht afkomst
Dus beetje tegen een debiel gaan argumenteren?quote:Op maandag 26 april 2010 21:44 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Onderbouw jouw argument eens. Anders ben je net zo debiel als ons
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus beetje tegen een debiel gaan argumenteren?
En jouw opvattingen, standpunten, mening, overtuiging en voorkeur zit in?quote:Op maandag 26 april 2010 21:48 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..
Ik zie mezelf als persoonlijkheid niet aan het leer, ik zie nooit wanneer Allah mij beloont, zo veel hoop in hem gehad, zo veel verloren, ben een goed mens, altijd wezen vasten, gebad en naar het moskee geweest krijg ik een kutleven voor terug.quote:Op maandag 26 april 2010 21:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jouw opvattingen, standpunten, mening, overtuiging en voorkeur zit in?
Precies, je bent een mens. Dat is het enige wat telt, een 'ongelovige vulmaarinwatvoorras' vermelden is net zo relevant als zeggen dat je een roodharig kapitalist bent in mijn ogen. Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.quote:Op maandag 26 april 2010 21:51 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ik zie mezelf als persoonlijkheid niet aan het leer, ik zie nooit wanneer Allah mij beloont, zo veel hoop in hem gehad, zo veel verloren, ben een goed mens krijg ik een kutleven voor terug.
Probeer mij dan maar eens te gaan overtuigen van zijn bestaan, zonder te gaan aanvallen en mij minderwaardig te gaan bestempelen. Geldt ook voor de anderen.
Wat is de meerwaarde van een geloof, als het niet oprecht is. Denk je niet dat jouw God niet liever één oprechte gelovige heeft, die echt in hem gelooft, dan tien anderen, die wel zeggen in hem te geloven, maar gewoon denken, Kust eens dik mijn kloten prustgod.quote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?quote:Op maandag 26 april 2010 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, je bent een mens. Dat is het enige wat telt, een 'ongelovige vulmaarinwatvoorras' vermelden is net zo relevant als zeggen dat je een roodharig kapitalist bent in mijn ogen. Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.
Dat doe ik net.quote:Op maandag 26 april 2010 21:57 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?
Misschien ben ik wel dom, want ik begreep jou niet. Ik weet het of je het in klare taal kan zeggen dat iedereen hier wel kan begrijpen.. zou wel prettig zijn.quote:
Reageer dan zoals je het (niet) begrijpt, met name op het gedeelte dat je niet begrijpt.quote:Op maandag 26 april 2010 21:59 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel dom, want ik begreep jou niet. Ik weet het of je het in klare taal kan zeggen dat iedereen hier wel kan begrijpen.. zou wel prettig zijn.
quote:Op maandag 26 april 2010 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reageer dan zoals je het (niet) begrijpt, met name op het gedeelte dat je niet begrijpt.
Dit. Als ik geen moslim meer ben, ben ik geen Marokkaan of Turk meer? Wtf?quote:Op maandag 26 april 2010 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf volgens je zelf omschrijft en beschrijft zie ik geen nut van de retoriek om dit te doen vanaf referentiekader van een 3e partij ( moslims / gelovigen ) in dit geval, wel? Met name omdat je herhaaldelijk en benadrukkend hebt aangegeven niet meer een onderdeel uitmaakt van hen.
Sowieso is het volstrekt zinloos om enig waarde aan de mening van een doorsnee internet-gebruiker te hechten.quote:Op maandag 26 april 2010 21:57 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Wat heeft dit dan nog met de ethniciteit te maken die AhraMeyr en o.us niet waard zijn? Onderbouw dat dan?
Iaw, waarom zou je retoriek van een 3e partij gebruiken om jezelf mee te omschrijven, dig? Een partij waar je van bent afgestapt.quote:Op maandag 26 april 2010 22:02 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
[..]
Dit. Als ik geen moslim meer ben, ben ik geen Marokkaan of Turk meer? Wtf?
Dus ik mag niet zeggen dat ik een Turk ben en er trots op ben? Omdat ik geen moslim meer ben?quote:Op maandag 26 april 2010 22:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iaw, waarom zou je retoriek van een 3e partij gebruiken om jezelf mee te omschrijven, dig? Een partij waar je van bent afgestapt.
lamaquote:Op maandag 26 april 2010 22:04 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Dus ik mag niet zeggen dat ik een Turk ben en er trots op ben? Omdat ik geen moslim meer ben?
Jij plaatst ook reacties op dit forum... dus ergens reactie en enige waarde kan ik wel begrijpen. Met de gedachtengang dat alle online meningen onzinnig zijn vind ik te overtrokken.quote:Op maandag 26 april 2010 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sowieso is het volstrekt zinloos om enig waarde aan de mening van een doorsnee internet-gebruiker te hechten.
Wat hier staat is in mijn ogen de enige waarheid... elk individu is vrij om hiervoor (al dan niet) te kiezen...quote:Op maandag 26 april 2010 21:48 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
[..]
Ja, want ik zie geen enkele reden waarom je afkomst/ras iets met een geloof te maken heeft, dat zit in je hoofd..
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef netflanders het volgende:
Ik zeg dit weinig, maar ik heb toch wel respect voor de TS en de andere posters die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik begrijp Triggershot z'n reactie niet. Hij lijkt te zeggen dat je geen echte Nederlander bent als je geen calvinist bent en boerenkool lust. Geloof is maar een stukje van een cultuur en maakt al helemaal weinig uit voor etniciteit. Of zijn Grieken geen echte Grieken wanneer ze niet in Zeus geloven? Moeten mensen van Perzische komaf (veel Sumerisch mtDNA) het liefst nog steeds in Inanna, Enki en An geloven? Immers, etniciteit en zo.
Mensen van Perzische afkomst veel Sumerisch mtDNA? Overigens hebben de Perzen nooit in Sumerische goden geloofd, maar in oud-Iraanse goden als Ahura Mazda.quote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef netflanders het volgende:
Ik zeg dit weinig, maar ik heb toch wel respect voor de TS en de andere posters die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik begrijp Triggershot z'n reactie niet. Hij lijkt te zeggen dat je geen echte Nederlander bent als je geen calvinist bent en boerenkool lust. Geloof is maar een stukje van een cultuur en maakt al helemaal weinig uit voor etniciteit. Of zijn Grieken geen echte Grieken wanneer ze niet in Zeus geloven? Moeten mensen van Perzische komaf (veel Sumerisch mtDNA) het liefst nog steeds in Inanna, Enki en An geloven? Immers, etniciteit en zo.
Whehe, ik weet al wie je nadoet.quote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Cultuur dus, geen religie, volstaat Turkse niet?quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik geloof niet echt. Maar toch noem ik mezelf een moslim. Gewoon omdat het naar mijn mening een groot deel uitmaakt van wie ik ben.
Ja en nee. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me gewoon een moslim.quote:Op maandag 26 april 2010 22:55 schreef Rookert het volgende:
[..]
Cultuur dus, geen religie, volstaat Turkse niet?
quote:Op maandag 26 april 2010 22:57 schreef GenusButeo het volgende:
Nog een afvallige hiero. Gezellige boel.
Dat heb ik dus nooit begrepen. Krampachtig vasthouden aan een religie die voor een groot gedeelte of zelfs volledig ontbreekt in je dagelijkse leven en dat onder het mom van: 'mijn ouders zijn moslim' of 'het maakt deel uit van mijn identiteit'.quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik geloof niet echt. Maar toch noem ik mezelf een moslim. Gewoon omdat het naar mijn mening een groot deel uitmaakt van wie ik ben.
Joh!quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ja.quote:Op maandag 26 april 2010 22:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen van Perzische afkomst veel Sumerisch mtDNA?
Dat begrijp ik, mijn vriend is er op gepromoveerd en ik moet er bijna dagelijks over horen.quote:Overigens hebben de Perzen nooit in Sumerische goden geloofd, maar in oud-Iraanse goden als Ahura Mazda.
Lekker veilig?quote:Op maandag 26 april 2010 22:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me gewoon een moslim.
Je hoeft het ook niet te begrijpen. Als ik mij er maar goed bij voel.quote:Op maandag 26 april 2010 22:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit begrepen. Krampachtig vasthouden aan een religie die voor een groot gedeelte of zelfs volledig ontbreekt in je dagelijkse leven en dat onder het mom van: 'mijn ouders zijn moslim' of 'het maakt deel uit van mijn identiteit'.
Hoe bedoel je? Ik ben nergens bang voor hoor. Ik heb vaak genoeg discussies met mijn familie over het geloof (mijn ouders zijn wel moslim maar praktiseren niet). En al mijn vrienden weten dat ik niet geloof.quote:
Op welke manier dan?quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Het is geen kwestie van moeten te begrijpen, maar van niet kunnen begrijpen. Simpel omdat het een achterlijke vorm van redeneren is, maar je bent nog jong dus ik neem het je niet kwalijk. Wijsheid komt enigszins met de jaren.quote:Op maandag 26 april 2010 23:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te begrijpen. Als ik mij er maar goed bij voel.
Nou twijfelen is misschien niet het juiste woord, ik doe er op dit gewoon helemaal niks mee dat ik me bijna schuldig voel als ik mezelf moslim noemquote:
Als het daar maar net zo gezellig is als hoe Alighieri het beschreef.quote:Op maandag 26 april 2010 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een hoop afvalligen hier. Ik kan het hellevuur al bijna horen knapperen.
Houden zo, gewoon geen aandacht aan besteden, en genietenquote:Op maandag 26 april 2010 23:03 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou twijfelen is misschien niet het juiste woord, ik doe er op dit gewoon helemaal niks mee dat ik me bijna schuldig voel als ik mezelf moslim noem
Ja, maar het blijft een soort van nest/groep waar je je toe kan rekenen. Ik kan het te diep zoeken, maar de meeste mensen vinden het fijn om zichzelf 'iets' te kunnen noemen of ergens bij te horen, dus dat zou er misschien mee te maken hebben.quote:Op maandag 26 april 2010 23:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik ben nergens bang voor hoor. Ik heb vaak genoeg discussies met mijn familie over het geloof (mijn ouders zijn wel moslim maar praktiseren niet). En al mijn vrienden weten dat ik niet geloof.
Je hoort het varkensvlees geroosterd wordenquote:Op maandag 26 april 2010 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een hoop afvalligen hier. Ik kan het hellevuur al bijna horen knapperen.
Kunnen moslims dan niet genieten?quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Nass het volgende:
[..]
Houden zo, gewoon geen aandacht aan besteden, en genieten
''Neuken?''quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft een soort van nest/groep waar je je toe kan rekenen. Ik kan het te diep zoeken, maar de meeste mensen vinden het fijn om zichzelf 'iets' te kunnen noemen of ergens bij te horen, dus dat zou er misschien mee te maken hebben.
Het kan ook gewoon gemakzucht zijn, zo van "Ohja, ja, ben moslima![]()
"
Ja misschien is dat laatste het wel.quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft een soort van nest/groep waar je je toe kan rekenen. Ik kan het te diep zoeken, maar de meeste mensen vinden het fijn om zichzelf 'iets' te kunnen noemen of ergens bij te horen, dus dat zou er misschien mee te maken hebben.
"
quote:In de naam van Ahuramazda, de schepper van het Leven en Wijsheid.
Van de Shahan-Sjah van Iran, Yazdgerd, aan Omar Ibn Khat’tab, de Arabische kalief.
In uw brief verwijst u ons Iraniërs naar uw god die u Allah-u-Akbar noemt; en vanwege uw barbaarsheid en onwetendheid, zonder te weten wie wij zijn en Wie wij aanbidden, eist u van ons om uw God te vinden en aanbidders te worden van Allah-u-Akbar.
Wat vreemd dat u de troon van de Arabische kalief bezet, maar toch net zo ontwetend bent als de doorsnee Arabische woestijnzwerver.
U spoort mij aan opdat ik monotheïstisch word.
Onwetende man! Al duizenden jaren zijn wij Ariërs, in dit land van cultuur en kunst, monotheïstisch, en bidden wij vijf keer per dag tot Gods troon van Eenheid.
Toen wij de funderingen van filantropie, rechtvaardigheid en vriendelijkheid in deze wereld aanlegden, en de vlag van “Goede gedachten, Goede woorden en Goede daden” hoog en trots vasthielden, waren u en uw voorouders woestijnbewoners die slangen en hagedissen aten, en begroeven jullie je onschuldige dochters levend onder de grond.
Jullie Arabieren die geen respect hebben voor Gods wezens, die mensen genadeloos ombrengen met het zwaard, die hun vrouwen mishandelen en hun dochters levend begraven, die karavanen aanvallen en rovers zijn, die moorden plegen en vrouwen en echtgenotes ontvoeren; hoe halen jullie het in je hoofd om ons, die boven deze kwade dingen staan, te vertellen dat wij God moeten aanbidden?
U vertelt mij om te stoppen met het aanbidden van vuur en in plaats daarvan God te aanbidden!
Voor ons Iraniërs doet het licht van vuur ons herinneren aan het licht van God.
De straling en de zonnige warmte van vuur vervult onze harten; en zijn aangename warmte brengt onze harten en geesten dichter tot elkaar, opdat wij liefdadig, vriendelijk en attent mogen zijn; opdat zachtaardigheid en vergevingsgezindheid onze manier van leven worden, en dat daardoor het Licht van God in onze harten mag blijven schijnen.
Onze god is de Geweldige Ahuramazda.
Vreemd is het dat nu ook u besloten heeft om Hem een naam te geven, en u hem bij de naam van “Allah-u-Akbar” noemt.
Maar wij zijn niet zoals jullie.
Wij, in de naam van Ahuramazda, leven met medelijden, liefde, goedheid, rechtvaardigheid en vergevingsgezindheid, en wij verzorgen de zwakken en ongelukkigen;
Maar jullie, in de naam van jullie “Allah-u-Akbar”, plegen moorden, creëren ellende en onderwerpen anderen aan pijn en leed!
Vertel mij eerlijk wie verantwoordelijk gehouden moet worden voor jullie misdaden en wangedrag?
Jullie god die genocide, plundering en vernietiging beveelt; of jullie die deze dingen doen in zijn naam? Of beide?
U, die al uw dagen heeft gesleten in bruutheid en barbaarsheid, bent nu uit uw verlaten woestijnen gekomen, vastbesloten om door middel van het zwaard, de verering van God te leren aan mensen die al duizenden jaren beschaafd zijn en hebben vertrouwd op cultuur, kennis en kunst als machtige steun.
Wat heeft u, in de naam van uw “Allah-u-Akbar”, de legers van de Islam geleerd behalve vernietiging, plunder en moord, dat u nu uzelf het recht geeft om anderen op te roepen tot het vereren van uw god?
Vandaag is het lot van mijn volk veranderd.
Hun legers, die onderworpen waren aan Ahuramazda, zijn nu verslagen door de Arabische legers van “Allah-u-Akbar”.
En zij worden nu gedwongen, door middel van het zwaard, om zich te bekeren tot de god die “Allah-u-Akbar” heet.
Ze zijn nu gedwongen om vijf keer per dag tot hem te bidden, maar nu in het Arabisch; omdat uw “Allah-u-Akbar” alleen Arabisch verstaat.
Ik adviseer u om terug te keren naar uw woestijnen waar het vol is van de hagedissen.
Laat uw wrede barbaarse Arabieren die net razende dieren zijn niet los op onze steden.
Zie af van het moorden van mijn mensen.
Zie af van het plunderen van mijn volk.
Zie af van het ontvoeren van onze dochters in de naam van uw “Allah-u-Akbar”.
Zie af van deze kwade misdaden.
Wij Ariërs zijn een vergevend volk, we zijn vriendelijke en goed bedoelende mensen.
Waar wij gaan strooien wij de zaden van goedheid, vriendschap en rechtvaardigheid.
En dit is de reden waarom wij de capaciteit hebben om de misdaden en wandaden van uw Arabieren te overzien.
Blijf in uw woestijn met uw Allah-u-akbar en benader onze steden niet; want uw geloof is vreselijk en uw houding is wreed.
Yazdgerd Saasaani
Ligt eraan wat je onder genieten verstaat.quote:
Houd het dan op Turkse, zou me niets verbazen als er veel Turken zijn die een soort van splijting meemaken met de seculiere maatschappij en de - denk ik - islamitische cultuur achter de voordeur.quote:Op maandag 26 april 2010 23:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja misschien is dat laatste het wel.![]()
Het is ook gewoon dat ik niet helemaal niet geloof zeg maar. Ik heb nog veel twijfels. Wanneer ik zeg dat ik niet geloof heb ik het gevoel dat ik lieg, want ergens diep in mij gelooft een deel van mij nog wel, niet perse in de Islam, maar wel in een hogere macht. Maar wanneer ik zeg dat ik wel geloof heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd.Geen idee, ik ben verwikkeld in een innerlijke strijd (Jihad
) met mezelf. Vraag me deze vraag over een paar jaar weer. Misschien denk ik er dan anders over.
Subjectiviteit werkt niet.quote:Op maandag 26 april 2010 23:10 schreef Nass het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder genieten verstaat.
Ik vind naar de moskee gaan en verhalen aanhoren van mannen met lange baarden niet echt leuk, praktiserende moslims wel.
Ik vind feesten, lol hebben, muziek luisteren(Is haram)drinken, blowen en etc etc wel weer heel leuk, een praktiserende niet.
Daarom vond ik het ook een wat onzinnige reactiequote:Op maandag 26 april 2010 23:10 schreef Nass het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder genieten verstaat.
Ik vind naar de moskee gaan en verhalen aanhoren van mannen met lange baarden niet echt leuk, praktiserende moslims wel.
Ik vind feesten, lol hebben, muziek luisteren(Is haram)drinken, blowen en etc etc wel weer heel leuk, een praktiserende niet.
Ik zeg gewoon dat ik Rotterdammer ben.quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
"
Ik kom er morgen op terug met wat betere argumenten. Bedtijd nu, doeg.quote:Op maandag 26 april 2010 23:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook een wat onzinnige reactie
Dat heb ik ook gehad. Bepaalde onderdelen van het geloof druis(d)en zo tegen de wetenschap en mijn persoonlijke opvattingen in, dat ik mezelf afvroeg (en nog steeds wel eens afvraag) of het dan nog zin heeft om te blijven geloven op de manier zoals het mij geleerd is (islamitisch).quote:Op maandag 26 april 2010 23:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja misschien is dat laatste het wel.![]()
Het is ook gewoon dat ik niet helemaal niet geloof zeg maar. Ik heb nog veel twijfels. Wanneer ik zeg dat ik niet geloof heb ik het gevoel dat ik lieg, want ergens diep in mij gelooft een deel van mij nog wel, niet perse in de Islam, maar wel in een hogere macht. Maar wanneer ik zeg dat ik wel geloof heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd.Geen idee, ik ben verwikkeld in een innerlijke strijd (Jihad
) met mezelf. Vraag me deze vraag over een paar jaar weer. Misschien denk ik er dan anders over.
Laten we niet vergeten dat de islam onderwerping betekent en dat het primaire doel niet uit genieten bestaat. Daarvoor moet men bij het hedonisme zijn.quote:
Kan je niet genieten van de onderwerping?quote:Op maandag 26 april 2010 23:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de islam onderwerping betekent en dat het primaire doel niet uit genieten bestaat. Daarvoor moet men bij het hedonisme zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2010 23:20:40 ]
En wat bedoel jij met de 'Islamitische cultuur'?quote:Op maandag 26 april 2010 23:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Houd het dan op Turkse, zou me niets verbazen als er veel Turken zijn die een soort van splijting meemaken met de seculiere maatschappij en de - denk ik - islamitische cultuur achter de voordeur.
Ja, same here.quote:Op maandag 26 april 2010 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehad. Bepaalde onderdelen van het geloof druis(d)en zo tegen de wetenschap en mijn persoonlijke opvattingen in, dat ik mezelf afvroeg (en nog steeds wel eens afvraag) of het dan nog zin heeft om te blijven geloven op de manier zoals het mij geleerd is (islamitisch).
Je bent toch ongelovig geworden? Vanwaar dit reactie?quote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Triggershot het volgende:
Precies. Er is een hele BDSM community die het daar vurig mee eens zal zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 23:19 schreef Ayca het volgende:
[..]
Kan je niet genieten van de onderwerping?
De normen en waarden, maar niet het religieuze aspect.quote:Op maandag 26 april 2010 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En wat bedoel jij met de 'Islamitische cultuur'?
Sommige mensen wel, de meeste mensen niet. Het verbieden van allerlei genotsmiddelen en allerlei handelingen, omdat het doel het hiernamaals is, is daar een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 26 april 2010 23:19 schreef Ayca het volgende:
[..]
Kan je niet genieten van de onderwerping?
Triggershot.quote:Op maandag 26 april 2010 23:21 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die twijfelen aan de Islam of van het geloof afvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |