abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80902646
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

Privacy is een grondrecht, Dus als ik die korting wil mag dat ook zonder dat mijn pricavy in het geding komt, lijkt mij duidelijk he, maarja jij bent gewoon lekker aan het trollen
Overigens, heb jij een GSM abbo of betaal je prepaid?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:09:53 #277
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902657
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Want dat is van belang omdat ....
dan had je wel ingezien dat je redenatie van geen kanten klopt mbt de korting.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:10:29 #278
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902677
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

scheve vergelijking.

rgumentatie met gsm etc is ook een scheve aangezien dat soort gegevens niet zomaar aan derder mag worden verstrekt. Alleen in geval van verdenkingen etc terwijl de ovchipkaart alles in 1 database zet en informatie die nu dus zeer beschermd wordt door de wet, je locatie, komt dan in handen van een bedrijf.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80902716
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:09 schreef One_of_the_few het volgende:
het werkt als volgt:

situatie 1: een brood kost 1 euro met pasje waarop je gegevens staan en waarmee je in elke winkel van keten A een brood voor een euro krijgt. Zonder pasje kost het brood 1,20.

Situatie 2: Keten A gaat pasje digitaliseren en ziet waar jij wat koopt en wanneer. Dan kost brood 1 euro. Wil je net als in situatie 1 dat ze niet overal zien waar je wat precies koopt dan kost je brood 1,20.

conclusie: zelfde privacy niveau tussen situatie 1 en 2 geeft dat je broodje niet 1 euro, maar 1,20 kost. Vancouverfan noemt dit korting.
Ja dat is korting want:
quote:
Zonder pasje kost het brood 1,20.
quote:
En zijn argumentatie met gsm etc is ook een scheve aangezien dat soort gegevens niet zomaar aan derder mag worden verstrekt. Alleen in geval van verdenkingen etc terwijl de ovchipkaart alles in 1 database zet en informatie die nu dus zeer beschermd wordt door de wet, je locatie, komt dan in handen van een bedrijf.
De informatie van je GSM komt net zo goed in de handen van een bedrijf. En de manier waarop GSM informatie vrijgegeven kan worden is echt niet anders dan de manier waarop OV chipkaart informatie wordt vrijgegeven.

Dus eenieder die loopt te zeuren over zijn privacy moet zijn GSM en pinpas ook meteen wegdoen.
Leaf
pi_80902745
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

scheve vergelijking.

rgumentatie met gsm etc is ook een scheve aangezien dat soort gegevens niet zomaar aan derder mag worden verstrekt. Alleen in geval van verdenkingen etc terwijl de ovchipkaart alles in 1 database zet en informatie die nu dus zeer beschermd wordt door de wet, je locatie, komt dan in handen van een bedrijf.
Ik vergelijk nog niks. Ik stel gewoon een vraag.
Heb je voor je GSM een abbo of prepaid?

OV chipkaart gegevens worden ook niet zomaar aan derden verstrekt. Op GSM en OV chipkaart gegevens zijn dezelfde privacy wetgevingen van toepassing.
Leaf
pi_80902756
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dan had je wel ingezien dat je redenatie van geen kanten klopt mbt de korting.
Achja, mensen die beta doen hebben altijd gelijk
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:49:05 #282
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80903564
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Korting is geen grondrecht. Als jij korting wil, mag diegene die die korting dan geeft wel wat terug vragen.

Dat is geen trollen, maar jou gewoon met de neus op de feiten drukken. Vind je blijkbaar niet leuk, maar het is toch echt zo dat niemand verplicht is jouw zomaar korting te geven.
Wel als ik een reisrecht heb, en hun voorwaarden voor korting onrechtmatig zijn.

Het steeds opnieuw afdoen als "foutje" of "onzinpunt" van een ieders mening en het verdraaien van feiten valt voor mij wel onder trollen, vooral wanneer je zelf niet op direct vragen ingaat.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:51:02 #283
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80903612
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Prepaid, en nee, mijn naam of gegevens zijn op geen enkele manier gekoppeld aan mijn simkaart/mobiel.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:54:16 #284
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80903706
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat is korting want:
[..]

[..]

De informatie van je GSM komt net zo goed in de handen van een bedrijf. En de manier waarop GSM informatie vrijgegeven kan worden is echt niet anders dan de manier waarop OV chipkaart informatie wordt vrijgegeven.

Dus eenieder die loopt te zeuren over zijn privacy moet zijn GSM en pinpas ook meteen wegdoen.
Dat heb je het over de wetgeving, zelf niet in verdiept maar die zal aardig overeenkomen ja. Daarbuiten kunnen de bedrijven (en dat zijn het, gewoon een privaat bedrijf) richtlijnen opstellen, welke gegevens voor 'onderzoek' worden gebruikt. En dat zijn juist de gevens waar anderen weer zoveel geld voor neer willen leggen.
Kpn bijvoorbeeld had niet al te lang geleden nog een hele lijst 'geheime nummers' verkocht aan callcenters, niet dat ze daar enig recht op hebben. Maar daar heb je ons geirriteerde consument natuurlijk niets aan, het kwaad is reeds geschied.
pi_80903837
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:51 schreef fs180 het volgende:

[..]

Prepaid, en nee, mijn naam of gegevens zijn op geen enkele manier gekoppeld aan mijn simkaart/mobiel.
Dan betaal je dus meer voor je telefoongebruik dan wanneer je je gegevens aan je telefoon koppelt.
Leaf
pi_80903882
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wel als ik een reisrecht heb, en hun voorwaarden voor korting onrechtmatig zijn.

Het steeds opnieuw afdoen als "foutje" of "onzinpunt" van een ieders mening en het verdraaien van feiten valt voor mij wel onder trollen, vooral wanneer je zelf niet op direct vragen ingaat.
Als hun voorwaarden voor korting onrechtmatig zijn, klaag ze aan.

Volgens mij ga ik meer dan genoeg op vragen in. En als mensen telkens maar weer komen zeuren over paaltjes die het niet doen of de privacy, zou ik niet weten waarom ik uiteindelijk moet gaan zeggen dat ze gelijk hebben. Dat eenzelfde probleem tientallen keren wordt genoemd verplicht mij niet mijn mening daarover te herzien.
Leaf
pi_80903956
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat heb je het over de wetgeving, zelf niet in verdiept maar die zal aardig overeenkomen ja. Daarbuiten kunnen de bedrijven (en dat zijn het, gewoon een privaat bedrijf) richtlijnen opstellen, welke gegevens voor 'onderzoek' worden gebruikt. En dat zijn juist de gevens waar anderen weer zoveel geld voor neer willen leggen.
Kpn bijvoorbeeld had niet al te lang geleden nog een hele lijst 'geheime nummers' verkocht aan callcenters, niet dat ze daar enig recht op hebben. Maar daar heb je ons geirriteerde consument natuurlijk niets aan, het kwaad is reeds geschied.
De OV bedrijven en het College bescherming persoonsgegevens hebben duidelijke richtlijnen gemaakt over wat er met de opgeslagen gegevens gebeurd.

Zelfs dat je, met persoonlijke kaart, ook kunt aangeven dat je niet voor commerciėle doeleinden wordt benaderd.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:06:45 #288
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80904019
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan betaal je dus meer voor je telefoongebruik dan wanneer je je gegevens aan je telefoon koppelt.
3cent per minuut en geen vaste kosten. Vind maar een voordeligere
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:09:14 #289
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80904077
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Volgens mij ga ik meer dan genoeg op vragen in. En als mensen telkens maar weer komen zeuren over paaltjes die het niet doen of de privacy, zou ik niet weten waarom ik uiteindelijk moet gaan zeggen dat ze gelijk hebben. Dat eenzelfde probleem tientallen keren wordt genoemd verplicht mij niet mijn mening daarover te herzien.
Ik heb je een aantal keer een directe vraag gesteld, met de gedachte achten jouw berendenatie te komen, mits je niet trollt. maar antwoord bleef uit.

En ''aanklagen' is al gedaan, maar iedereen weet dat je vecht tegen de overheid en alle achterkamercontracten, verder dan bezwaar kan ik uit finaciele redenen niet komen.
pi_80904147
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:09 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik heb je een aantal keer een directe vraag gesteld, met de gedachte achten jouw berendenatie te komen, mits je niet trollt. maar antwoord bleef uit.
Nou stel die vraag nog eens dan. Volgens mij geef ik op de meeste vragen wel een antwoord. Misschien dat jij dat antwoord niet wil horen...
quote:
En ''aanklagen' is al gedaan, maar iedereen weet dat je vecht tegen de overheid en alle achterkamercontracten, verder dan bezwaar kan ik uit finaciele redenen niet komen.
Ja dat is ook wel makkelijk he... In Calimero stijl roepen dat je toch niet gaat winnen... Een rechter heeft schijt aan achterkamer contracten. Als de wet wordt overtreden, ook al gebeurd het door de overheid, kan de rechter gewoon ingrijpen.
Leaf
pi_80904161
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:06 schreef fs180 het volgende:

[..]

3cent per minuut en geen vaste kosten. Vind maar een voordeligere
Dan ben ik wel heel benieuwd naar die aanbieder. Linkje?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:18:57 #292
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80904332
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou stel die vraag nog eens dan. Volgens mij geef ik op de meeste vragen wel een antwoord. Misschien dat jij dat antwoord niet wil horen...
[..]

Ja dat is ook wel makkelijk he... In Calimero stijl roepen dat je toch niet gaat winnen... Een rechter heeft schijt aan achterkamer contracten. Als de wet wordt overtreden, ook al gebeurd het door de overheid, kan de rechter gewoon ingrijpen.
Das nie gratisch he
pi_80904430
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

Das nie gratisch he
Als je echt een zaak hebt kun je vast wel een advocaat vinden die het gratis voor je gaat doen. Leuk voor zijn media aandacht....
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:38:19 #294
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80904883
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat is korting want:
[..]
nee. Want ik zeg toch met dezelfde privacy als in situatie 1. Wel/geen pasje doet er niet toe.
quote:
[..]

Nee. Paal gegevens kunnen alleen door politie worden opgevraagd. Je analogie gaat dus niet op.
quote:
nee dus.

Lees het stuk van professor Icke maar eens op sargasso.nl
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:39:10 #295
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80904913
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Achja, mensen die beta doen hebben altijd gelijk
Dat stel ik nergens

Ik zeg alleen dat ik het zie in je manier van analyseren.
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:41:08 #296
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80904965
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik vergelijk nog niks. Ik stel gewoon een vraag.
Heb je voor je GSM een abbo of prepaid?

OV chipkaart gegevens worden ook niet zomaar aan derden verstrekt. Op GSM en OV chipkaart gegevens zijn dezelfde privacy wetgevingen van toepassing.
Gegevens waar ik mijn gsm heb is niet voor een bedrijf toegankelijk met daar bij mijn persoonsgegevens. De ns heeft die gegevens straks wel. Je analogie gaat dus niet op, hoe vaak je het ook herhaalt.
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:43:43 #297
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80905060
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag mij best overtuigen, maar tot nu toe zie ik alleen voorbeelden voorbij komen die niet gelijk staan aan de ovchipkaart. Dus welk onderdeel zouden we dan van je moeten aannemen?

Dat elk bedrijf je gsm gegevens gelinkt aan je persoonsgegevens kan opvragen?
And that is the news.''
pi_80905282
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:38 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nee. Want ik zeg toch met dezelfde privacy als in situatie 1. Wel/geen pasje doet er niet toe.
Je bent er nog niet in geslaagd duidelijk te maken dat iets ineens duurder is (ipv korting) wanneer er sprake is van vermeende privacy schending.
quote:
Nee. Paal gegevens kunnen alleen door politie worden opgevraagd. Je analogie gaat dus niet op.
Waaruit blijkt dat anderen dan de politie de OV chipkaart gegevens kunnen opvragen?
quote:
nee dus.

Lees het stuk van professor Icke maar eens op sargasso.nl
Welk stuk bedoel je dan? Er staan er veel.
Leaf
pi_80905331
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Gegevens waar ik mijn gsm heb is niet voor een bedrijf toegankelijk met daar bij mijn persoonsgegevens. De ns heeft die gegevens straks wel. Je analogie gaat dus niet op, hoe vaak je het ook herhaalt.
Waaruit blijkt dat Telfort, KPN, Vodafone etc hun paalgegevens niet kunnen gebruiken om jouw positie te zien?
Leaf
pi_80905376
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je mag mij best overtuigen, maar tot nu toe zie ik alleen voorbeelden voorbij komen die niet gelijk staan aan de ovchipkaart. Dus welk onderdeel zouden we dan van je moeten aannemen?
Dat mijn voorbeelden niet gelijk staan aan de OV chipkaart is jouw mening.
quote:
Dat elk bedrijf je gsm gegevens gelinkt aan je persoonsgegevens kan opvragen?
Dat laatste is niet zo. Net zoals niet elk bedrijf jouw OV chipkaart gegevens op kan vragen.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')