quote:Op maandag 26 april 2010 19:52 schreef belsen het volgende:
Nieuwe vraag:
Wat wil Sieneke graag nog maken?
quote:
Haar excuses?quote:Op maandag 26 april 2010 19:52 schreef belsen het volgende:
Nieuwe vraag:
Wat wil Sieneke graag nog maken?
quote:Op maandag 26 april 2010 20:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een nummertje met Vader Abraham?
quote:
Ja, ze is bang dat ze het nummer anders in het buitenland niet begrijpen.quote:
Welk nummer, van wie?quote:Looked at you one day
did you turn away.
Since you're on my mind
there's no peace,i find.
Close, but noquote:Op maandag 26 april 2010 21:29 schreef Burnett het volgende:
The Small Faces - Sha La La La...?
quote:Op maandag 26 april 2010 21:43 schreef lubje25 het volgende:
Werkelijk geen idee. Vanwege de vervolgvraag zeg ik
ding a dong-teach inn?
Daar was Albert West inderdaad wel de kopman van.quote:
Met the shuffles, inderdaad.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:32 schreef MadMaster het volgende:
Sha La la, I Need You - Albert West
Over welke band gaat dit?quote:"Vibrator" ended up sounding so B52's-ish, thatjust had to call up Fred Schneider; and yes, the recording happened over Skype.
quote:was forced to cancel a show in Australia after thousands of screaming fans rushed towards the venue before the event, leaving several girls injured.
Belsen +1quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:40 schreef MadMaster het volgende:
Mama - Heintje
Mama - Genesis
Mama - Spice Girls
Moeder, Ik Wil Bij De Revu - Wim Sonneveld
Even Aan Mijn Moeder Vragen - Bloem
Dear Mama - 2Pac
Mama, He's A Soldier Now - Saskia & Serge
La Mama - Charles Aznavour
Mother How Are You Today - Maywood
Moeder, Hoe Kan Ik Je Danken - Willy Alberti
Dat is Toch Je Moedertje - Corry Konings
+
Manamana - The Muppets
Niet Tony Banks.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:11 schreef Burnett het volgende:
Als in vervolgvraag, de toetsenist van genesis? Niet Mike Rutherford maar die andere...
Nee, deze meneer is ook verantwoordelijk voor de viool solo in 'Vienna'...quote:
quote:Op woensdag 28 april 2010 11:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, deze meneer is ook verantwoordelijk voor de viool solo in 'Vienna'...
[ afbeelding ]
Hier staat 'ie vooraan op de foto...
Jim bezingt z'n voornaam wel in 'Belfast Child'...quote:Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Burnett het volgende:
[..]
Eerste gedacht bij die 1e foto was Jim Kerr..., en hij lijkt er ook nog op...
ah, pardon: ik had al een paar keer gekeken en dacht "laat ik er eens eentje in gooien"quote:Op woensdag 28 april 2010 19:26 schreef cafca het volgende:
He, je bent me net voor, schaap. Ik sla wel even over
Na 7 uur stiltequote:Op woensdag 28 april 2010 19:26 schreef cafca het volgende:
He, je bent me net voor, schaap. Ik sla wel even over
quote:Although co-founded byand Chris Pearson, the Czars were always
’s band, with most of the group’s acclaim stemming from his deep, resonant vocals and songwriting.
Although recorded with Midlake (the band even shares billing in the album’s title),feels more like a solo release, lacking both the cohesion of a proper lineup and the checks-and-balances system that
’s former bandmates provided. Left to his own devices, he unknowingly dilutes his strengths, whether he’s trading poetry for campy lyrics or aiming for a contemporary version of ‘70s soft rock and coming up with Americana instead.
There’s no hiding the fact thatis a seriously talented vocalist and the album’s best moments occur whenever he tones down the camp and, with a mix of Eddie Vedder’s baritone and Tim Buckley’s vibrato, reaches for the heartstrings instead.
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:37 schreef MadMaster het volgende:
John Grant dan maar...
ja, het heeft wel die jaren 70, ietwat pompeuze feel (zonder al te bombastische orkestratie overigens)quote:Op woensdag 28 april 2010 22:46 schreef MadMaster het volgende:
Doet me een beetje aan Forever Atumn denken van War Of The Worlds...
Waar heb ik die aan te danken...?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:37 schreef cafca het volgende:
burnett +1
*Note to self: Geen trivia meer spelen als je er eigenlijk geen tijd voor hebt
Ik zal de complimenten aan 'm doorgeven...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
WeezerButler is toch een kloon van je?
Ik had nogquote:Op donderdag 29 april 2010 10:10 schreef Beregd het volgende:
ik voeg nog
the dismemberment plan - ellen & ben
toe, de rest is al genoemd
Niemand? Toch een vaak gevraagde band hier.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef bartrid het volgende:
Een vraag dan maar:
Wiens nieuwe album heet Your Future Our Clutter?
...Radiohead?quote:Op donderdag 29 april 2010 19:22 schreef bartrid het volgende:
[..]
Niemand? Toch een vaak gevraagde band hier.
Nee, gevraagde band, niet gemeden band.quote:
Geen Radiohead. Wel een band die een tijdje geleden nog een eervolle vermelding in de openingspost van dit topic had.quote:
quote:attended the London Academy of Music and Dramatic Art, studying both music theory and drama. He chose to become a musician when in 1967 he met Andrew Loog Oldham, and signed with his Immediate Records label. His debut album
was issued in 1968.
His choral arrangement was used on the Tim Hardin penned "Hang On to a Dream" on the album Nice, as recorded by The Nice in 1969.'s biggest hit in the UK was the song
, as televised on Top of the Pops in 1972. The song was included on
's second album
in 1973.
By the mid 1970s,moved into electric rock mode in collaboration with
, forming the power pop band
, whose recordings were issued on Sire in the United States. Suddenly,
was near the cutting edge of music again, and in addition to his work with
he released a couple of solo albums,
and
. The song
was a big hit single in the Netherlands. From the same period,
's co-composed song
was recorded by David Bowie on his 1983 Let's Dance album.
cafca +1quote:Op donderdag 29 april 2010 20:26 schreef cafca het volgende:
The Fall?
Ik had de vraag gemist, ik denk na...quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:38 schreef cafca het volgende:
niemand die een poging wil wagen?
Hij had een top 10 hit in 1978
Je kent hem wel. Debuteerde eind jaren 60 in de folkhoek (soort mix van Nick Drake, Syd Barrett en Queen), ging halverwege de jaren 70 op de elektrische tour, wat meer poppy, eerst met een duo, waar Bowie een nummer van coverde, later weer solo met in '78 een grote hit, die wat mij betreft één van de mooiste platen uit dat jaar was.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:50 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik had de vraag gemist, ik denk na...
quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:46 schreef Flitspaal het volgende:
Nick Lowe?
quote:In 1978 maakte hij het album, waarop hij een mix maakte van symfonische rock en moderne new-wave muziek, waarin de synthesizer een grote rol speelde. Hij nam de plaat op met drie muzikanten: Tony Hymas, John Giblin en Simon Phillips. Drie mensen die jaren later zélf beroemd zouden worden. Hymas was de helft van Ph.D., Giblin zat in de Simple Minds en Phillips werd drummer bij Mike Oldfield.
dreigde aanvankelijk een flop te worden, totdat begin 1979 het titelnummer op single werd uitgebracht. Nergens werd het een hit, behalve in Nederland. En dat was voor een deel te danken aan die mysterieuze vrouw die op de hoes én in het Toppop-clipje te zien was.
Ja, redelijke weggeefhint, die laatstequote:Op vrijdag 30 april 2010 22:02 schreef Flitspaal het volgende:
Duncan Brown dus.
Studio 54?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:33 schreef belsen het volgende:
En de nieuwe vraag?
En hoe zou dat een vervolgvraag zijn...quote:
Van Catapult naar Sandy Coast en ik heb vandaag niet alleen maar water gedronken, vandaar.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:42 schreef belsen het volgende:
[..]
En hoe zou dat een vervolgvraag zijn...
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Van Catapult naar Sandy Coast en ik heb vandaag niet alleen maar water gedronken, vandaar.
Ow, stond die nog steeds open.quote:
quote:
S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D-E foto...quote:Op maandag 3 mei 2010 07:32 schreef WeezerButler het volgende:
Wilson Pickett - wicked Pickett. soulheld uit de docu Only the strong survive
Ja, die cd van Backbeat is echt gaaf. De film darentegen...quote:Op maandag 3 mei 2010 11:09 schreef ranja het volgende:
Nirvana
Foo Fighters
Queens of the Stoneage
Them Crooked Vultures
Probot
Backbeat Band
ranja +1quote:Op maandag 3 mei 2010 11:09 schreef ranja het volgende:
Nirvana
Foo Fighters
Queens of the Stoneage
Them Crooked Vultures
Probot
Backbeat Band
belsen +1quote:
WeezerButler +1quote:
Volgens de cd niet...quote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef belsen het volgende:
Volgens mij speelde Don Was ook mee op gitaar.
Ik dacht dat je niet meer ging reageren...quote:
Officiële spelregels:quote:
quote:Als een vraagsteller te lang, zeg een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.
Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder. Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kan de originele vragensteller eventueel, als hij weer een vraag mag verzinnen, de geparkeerde vraag opnieuw opbrengen.
Mij de linker en idem...quote:Op maandag 3 mei 2010 14:41 schreef Grobbel het volgende:
Die rechter komt me heel bekend voor, maar kan het nu uiteraard weer niet plaatsen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
New Order
Wist niet dat het een regel was .... had nog geen goed antwoord gezien.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:52 schreef belsen het volgende:
Ben je er nog? Ander herpost ik mijn vraag weer.
Zelfde dag jarig...?quote:Op maandag 3 mei 2010 15:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Bing Crosby, Pete Seeger, James Brown, Frankie Valli, Maarten van Rozendaal en Selah Sue?
Ze zijn allen hun muzikale loopbaan met een blokfluit gestart ...quote:Op maandag 3 mei 2010 15:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Bing Crosby, Pete Seeger, James Brown, Frankie Valli, Maarten van Rozendaal en Selah Sue?
De Steve McClaren-toevoeging was niet eens nodig. Ze zijn, mits in leven, allen vandaag jarig. proficiat!quote:
The Dutch - this is welfarequote:Op maandag 3 mei 2010 11:33 schreef WeezerButler het volgende:
Welke plaat en van wie ?
[ afbeelding ]
Ja, ooit waren we niet blij omdat er wel drie van deze topics in een dag doorheen vlogen, nu schiet het een beetje boel de andere kant op. Uren wachten en niet vooruit komen. We hadden ooit de afspraak van een uur, dan een nieuwe vraag en dan waren we ook strenger op elkaar. Dan stonden antwoorden in profielen of later in spoilers. Nu ligt het topic eigenlijk te vaak te lang op zijn gat, waardoor er ook weinig nieuwe aanwas is aan spelers.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:02 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Wist niet dat het een regel was .... had nog geen goed antwoord gezien.
Maar er wordt regelmatig uren niet gereageerd op vragen/antwoorden.
Tja, ik vind het ook onzin om als er een vraag open staat en er reageert een tijd niemand om zo een andere vraag er in te kwakken. Alsof er dan ineens wel iemand reageert?quote:Op maandag 3 mei 2010 15:12 schreef belsen het volgende:
Ja, ooit waren we niet blij omdat er wel drie van deze topics in een dag doorheen vlogen, nu schiet het een beetje boel de andere kant op. Uren wachten en niet vooruit komen. We hadden ooit de afspraak van een uur, dan een nieuwe vraag en dan waren we ook strenger op elkaar. Dan stonden antwoorden in profielen of later in spoilers. Nu ligt het topic eigenlijk te vaak te lang op zijn gat, waardoor er ook weinig nieuwe aanwas is aan spelers.
WeezerButler +1quote:Op maandag 3 mei 2010 15:16 schreef WeezerButler het volgende:
Dwight Yoakim (als standaard met Stetson getooide zanger )?
Saget? Of Sagat?quote:Op maandag 3 mei 2010 15:59 schreef WeezerButler het volgende:
Question ; Funk Dat ; was een hitje van ....
Met een A, Sagat.quote:
Wat mij betreft, een uur zonder reacties of aanwijzingen, een nieuwe vraag.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, ooit waren we niet blij omdat er wel drie van deze topics in een dag doorheen vlogen, nu schiet het een beetje boel de andere kant op. Uren wachten en niet vooruit komen. We hadden ooit de afspraak van een uur, dan een nieuwe vraag en dan waren we ook strenger op elkaar. Dan stonden antwoorden in profielen of later in spoilers. Nu ligt het topic eigenlijk te vaak te lang op zijn gat, waardoor er ook weinig nieuwe aanwas is aan spelers.
Maar wat hebben aanwijzingen voor zin als je niet weet of er wel iemand mee zit te kijken en of die iemand een beetje een idee heeft of helemaal geen ideequote:Op maandag 3 mei 2010 16:35 schreef Burnett het volgende:
Wat mij betreft, een uur zonder reacties of aanwijzingen, een nieuwe vraag.
Welk album, er staan een titelnummer op?quote:1. IISFFGWG
2. TSOFD
3. BOS
4. FONY
5. M
6. TAS
7. F
8. M
9. SOS-B#
10. LOL
11. SDBTF
12. TBMS
13. W
Als niemand meer post, ligt het topic sowieso op zijn gat. Vroeger werd er, hoe irritant dat toen ook overkwam, nog wel eens gevraagd om een hint. Nu houden we radiostilte en doen we twee weken met 1 topic.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar wat hebben aanwijzingen voor zin als je niet weet of er wel iemand mee zit te kijken en of die iemand een beetje een idee heeft of helemaal geen idee
Dat weet je niet..., ik reageer zelden met de mededeling dat ik geen idee heb..., en dat heb ik best vaak.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar wat hebben aanwijzingen voor zin als je niet weet of er wel iemand mee zit te kijken en of die iemand een beetje een idee heeft of helemaal geen idee
Ja, soms al na 2 minutenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:46 schreef belsen het volgende:
Als niemand meer post, ligt het topic sowieso op zijn gat. Vroeger werd er, hoe irritant dat toen ook overkwam, nog wel eens gevraagd om een hint.
quote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Pogues - If I Should Fall From Grace with God
Gek genoeg deed Fairytale of New York bij mij het belletje rinkelen, niet de titelsong...quote:Op maandag 3 mei 2010 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Pogues - If I Should Fall From Grace with God
Neuh, daar draagt niemand een cowboyhoed. Wel 1 een bivakmuts. En da's dan ook het enige wat-ie draagtquote:
Hij heet eigenlijk Anthology, maar ok.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:48 schreef WeezerButler het volgende:
the babys - greatest hits
Wat hoort er op dequote:Just a summer love affair
Made me feel like
Jumping up and up and flyin' around
Your love lifts me off the ground
quote:
2x nee, maar ik weet wel zeker dat je ze kent.quote:
quote:Ho-tel, mo-tel, Holiday Inn
Echt niet? Dan the message van Grandmaster Flash & the Furious Fivequote:Op maandag 3 mei 2010 21:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, die dan weer niet
Ook niet, dat ik weetquote:Op maandag 3 mei 2010 21:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Echt niet? Dan the message van Grandmaster Flash & the Furious Five
Is er idd 1 van. Verder natuurlijk in Rapper's delight van Sugarhill Gang, Findum Fuckum and Flee van NWA en Hotel Room van Pitbull ( en vast nog wel heel veel meer)quote:Op maandag 3 mei 2010 21:48 schreef lubje25 het volgende:
def rymes- doekoe oid?
Ranja + 1quote:Op maandag 3 mei 2010 22:32 schreef ranja het volgende:
Charlie Daniels
Zat de hele tijd met Wealthy Beggar in mn hoofd, maar het moet Daily Bread zijn.. pffffquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:17 schreef ranja het volgende:
Nee, qua leeftijd en regio zit het niet zo ver uit elkaar maar die zijn het niet.
Qua muziek trouwens ook wel wat minder gepolijst dan IKC.
Klopt volgens mij met die krullenbol achter de drums.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:50 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Zat de hele tijd met Wealthy Beggar in mn hoofd, maar het moet Daily Bread zijn.. pffff
WeezerButler +1quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:50 schreef WeezerButler het volgende:
Zat de hele tijd met Wealthy Beggar in mn hoofd, maar het moet Daily Bread zijn.. pffff
World Party - Goodbye Jumboquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:41 schreef WeezerButler het volgende:
Wie is deze man ; maakte 1 van de mooiste popplaten van de 90s
[ afbeelding ]
quote:Zuid-Afrikanen niet blij met WK-lied
Uitgegeven: 3 mei 2010 14:21
Laatst gewijzigd: 3 mei 2010 15:49
Niet alle Zuid-Afrikanen zijn blij dathet WK-lied van 2010 inzingt. 'Waka Waka (This Time for Africa)' werd donderdag voor het eerst op de Afrikaanse radiozenders gedraaid, waarna studio's werden overspoeld met telefoontjes van verontwaardigde luisteraars.
Het nummer zou volgens hen gezongen moeten worden door een Zuid-Afrikaan [...]
Waarom staat deze assistenttrainer, van momenteel Red Bull Salzburg, in MUZ Trivia?quote:Evert Cornelis Gerardus (Eddy) Achterberg (Utrecht, 21 februari 1947) is een Nederlands oud-voetballer. Hij speelde tot 1967 bij DOS, waarna hij vertrok naar FC Twente. Hij scoorde er 26 keer. Achterberg heeft als bijnaam 'De Keu'. Deze bijnaam stamt uit zijn vroege jeugd in Utrecht.
Na zijn actieve spelersloopbaan werd hij assistent-trainer bij onder andere FC Twente, Roda JC en FC Schalke 04, met welke club hij in 1997 de UEFA Cup won. Van 15 september tot 28 september 2004 was hij voor enige tijd interim-hoofdtrainer van Schalke '04.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
In de Duitse top 100 gestaan met een lied over het kampioenschap van Schalke?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |