Inderdaad de temperatuur even in de gaten houden. Ook kan je zien of er wat smurrie tussen je olie zit bij je peilstok. Of witte rook uit de uitlaat.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
komt de temperatuur wel boven de 70 graden uit? zo nee dan is je thermostaat kaduuk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
quote:Op zondag 2 mei 2010 18:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
thermostaat kapot
Dit dus. Mag ook gaan leasen en ben benieuwd naar de leaseprijzen van de Giuletta. Mooie wagen en bijkomend voordeel is dat die in het 20% bijtelling tarief zit. Vroeger waren Alfa's altijd vrij duur in de lease, hopelijk valt het met de Giuletta mee!quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:03 schreef Dizer het volgende:
Gaat dit topic volgen. Van de zomer via werk auto leasen. Toch wel interesse in de MiTo of als het financieel haalbaar is, de Giulietta!!
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijken .quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgd Het is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Dat laatste was dus ook mijn gedachte. Ik heb gewoon een TomTom van ¤ 100 hier liggen. Naast het prijsverschil is de TomTom waarschiijnlijk nog een stuk makkelijker up-to-date te houden ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:30 schreef knep het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijken .
Jammer van dat schermpje, ik hoef geen ingebouwde navi omdat ik al een fatsoenlijke TomTom XL heb .
En dan heb je best kans dat ze dr al een 135 pk motor ofzo hebben tussengeplaatst, de stap van 120 naar 170 is m.i. ook nog best een forse.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:42 schreef knep het volgende:
Gewoon goed in de gaten houden, een eventuele Giulietta voor knep gaat toch pas over 1 jaar spelen .
Tot die tijd kansen genoeg om eventuele nieuwe opties te bekijken .
Zijn er al diesels binnen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgd Het is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Prijsverschil tussen de 120pk en de 170k valt mee. ¤ 3.000 precies meen ik. Voor de leaserijder is de duurdere auto zelfs voordeliger in de bijtelling dan de goedkope, want 120 pk = 25% bijtelling en de 170pk = 20% bijtelling. Belachelijk natuurlijk, maar goedquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:54 schreef xFriendx het volgende:
Vind die stap inderdaad ook erg groot. Ben ook benieuwd wat voor invloed dat heeft op het aanschaffen van die bak. Hoewel ik niet weet wat de meerprijs is van die Multi-air 170 pk versie. Maar met een zelfde literinhoud van 120 naar 170 met een andere techniek, das toch wel pittig en dan zou ik met die 120 versie toch altijd rondrijden met het idee dat ik de 'net niet' versie heb.
Het is wel zo dat hoe meer plaatjes ik zie des te mooier ik em begin te vinden. Misschien ook wel aangewakkerd door de positieve reviews in de Autoweek en meer van dat soort bladen (zodra er een Alfa in staat koop ik m meestal ff).
Ik dacht van niet. Hij had er nu 2 staan, waarvan 1tje een compleet gepimpte met Sport Pack 3 en 18inch velgen enzo. De andere was een 120PK distinctive benzine. De beste man verwachtte wel (en hoopte zelfs, met het oog op de drukte bij de launch volgende vrijdag) dat ie nog een aantal anderen dr bij zou krijgen, incl. een diesel.quote:
sorry, 2l diesel minimumquote:Op zondag 20 juni 2010 13:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Gisteren bij de preview geweest in houten, stonden er in totaal 4 (3x nero etna en 1x wit), maar het ziet er toch prachtig uit, het interieur is het mooiste tot nu toe.
Volgende week proefrijden met de 1.4 170 pk en de 1.6 diesel
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef Sovereign het volgende:
Hey een alfa topic.
Rijd/reed al een aantal jaar een 156, wilde laatst op aandringen van anderen een BMW gaan halen, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor de 159 SW, 2.4 JTD Qtronic uitvoering.
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_1.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_2.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_3.jpg
Rijd echt super kan ik zeggen!
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.
moet het ook weer eens oppoetsenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |