Met als prachtstuk onder andere de 8C:quote:Alfa Romeo is het grootste Italiaanse automerk na het moederbedrijf FIAT. Alfa Romeo maakt naast gewone auto's (berlines en hatchbacks) ook sportwagens (8C Competizione en GTA's). Alfa Romeo is een redelijke verkoper in Nederland en België. Het merk kent een sportieve reputatie, wat te danken is aan de behaalde resultaten in de autosport. Een uitzonderlijke reeks successen op de racecircuits van de wereld, allemaal op naam van Alfa Romeo. Het merk kent een grote groep liefhebbers die 'Alfisten' worden genoemd.
Het Alfa Romeo logo is opgebouwd uit twee Milanese symbolen: rechts de slang van het geslacht van de Visconti’s op een lichtblauwe achtergrond (het idee hiervoor was afkomstig van een jonge tekenaar uit de ontwikkelingsafdeling van Alfa die in de Piazza Castello op een tram wachtte toen zijn oog viel op de slang op de Filarete toren) en links het rode kruis op een witte achtergrond, ontleend aan het kruis dat de Milanees Giovanni da Rho tijdens de Kruistochten als eerste op de stadsmuren van Jeruzalem plaatste. Beide symbolen worden omsloten door een metaalkleurige cirkel met de woorden Alfa Romeo.
Enkele triviale feiten: het verhaal gaat dat Henry Ford ooit heeft beweerd dat hij, bij het zien van een Alfa Romeo, zijn hoed afzette, en heeft Enzo Ferrari gehuild als een kind op de dag dat hij erin slaagde de Alfa’s te verslaan.
quote:Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef Compomotive155 het volgende:
Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa
Zeer DIK![]()
![]()
[ afbeelding ]
Meer info : http://www.autoedizione.n(...)leganza-villa-deste/
quote:Ter ere van de 90-jarige samenwerking tussen Alfa Romeo en Zagato is deze Alfa Romeo TZ3 Corsa onthuld. Diverse eerdere creaties van de Italiaanse coachbuilder diende als inspiratie voor deze one-off sportwagen die inmiddels is verkocht aan Martin Kapp, een Duitse verzamelaar van Zagato’s.
Dankzij een aluminium body en een lichtgewicht buizenframe van koolstofvezel brengt de Alfa Romeo TZ3 Corsa slechts 850 kilogram op de weegschaal. De speciaal ontworpen kuipstoelen, gordelspanners en het stuurwiel zijn eveneens opgetrokken uit dit vederlichte materiaal. Om nog meer gewicht te besparen is de brandblusser aan boord van aluminium gemaakt. Een 420 pk sterke V8 draagt zorg voor de aandrijving en staat garant voor een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 3,5 seconden. De topsnelheid van de achterwielaangedreven tweezitter bedraagt meer dan 300 km/h.
Verzameling
De nieuwe eigenaar van de Alfa Romeo TZ3 Corsa, Martin Kapp, is zoals gezegd geen onbekende van Zagato. De Duitser heeft namelijk al een leuke collectie Alfa Romeo Zagato´s in zijn schuur staan waaronder een SZ Coda Tonda, een SZ Coda Tronca, een TZ, TZ2, Junior Z en een Alfa Romeo SZ. De TZ3 Corsa is daar een mooie toevoeging op.
Ook leuk spul jaquote:Op maandag 26 april 2010 19:21 schreef lipje het volgende:
of een echte 156 in raceuitvoering
[ afbeelding ]
en ik zag gister ook een paar 156's
en hij komt bij steeds meer merken in zwang... Seat heeft m in de Leon..quote:Op maandag 26 april 2010 19:24 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ook leuk spul jaBlijf de verborgen handgreep overigens zeer tof vinden
Alleen Seat is geen Alfa dus zolang er nog een Alfa als optie beschikbaar is gaat die altijd voor. Seat heeft wel leuke modellen maar Alfa komt altijd met stip op 1 hierquote:Op maandag 26 april 2010 19:31 schreef lipje het volgende:
[..]
en hij komt bij steeds meer merken in zwang... Seat heeft m in de Leon..
och ja Walter Da Silva heeft de 156 ontworpen in is vertrokken naar..... jawel VW, waar ie hoofdontwerper van Seat werdquote:Op maandag 26 april 2010 19:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Alleen Seat is geen Alfa dus zolang er nog een Alfa als optie beschikbaar is gaat die altijd voor. Seat heeft wel leuke modellen maar Alfa komt altijd met stip op 1 hier
Wat een geile bak is dat toch.quote:
meer foto's van jouw gebakjequote:Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Header aangepast met wat simpel gephotoshop.. als iemand suggesties heeft voor de SP.. kom maar op.
Neuh.. is wel ff genoeg zoquote:
Zag er laatst ook een rijden.. prachtige roffelquote:Op donderdag 29 april 2010 13:11 schreef Den_Haag het volgende:
zaterdag nog achter een 8C gezeten op de motor. Was een geluid maakt dat ding
Inderdaad de temperatuur even in de gaten houden. Ook kan je zien of er wat smurrie tussen je olie zit bij je peilstok. Of witte rook uit de uitlaat.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.![]()
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
komt de temperatuur wel boven de 70 graden uit? zo nee dan is je thermostaat kaduuk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.![]()
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
quote:Op zondag 2 mei 2010 18:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
thermostaat kapot
Dit dus. Mag ook gaan leasen en ben benieuwd naar de leaseprijzen van de Giuletta. Mooie wagen en bijkomend voordeel is dat die in het 20% bijtelling tarief zit. Vroeger waren Alfa's altijd vrij duur in de lease, hopelijk valt het met de Giuletta mee!quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:03 schreef Dizer het volgende:
Gaat dit topic volgen. Van de zomer via werk auto leasen. Toch wel interesse in de MiTo of als het financieel haalbaar is, de Giulietta!!
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijkenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgdHet is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Dat laatste was dus ook mijn gedachte. Ik heb gewoon een TomTom van ¤ 100 hier liggen. Naast het prijsverschil is de TomTom waarschiijnlijk nog een stuk makkelijker up-to-date te houden ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:30 schreef knep het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijken.
Jammer van dat schermpje, ik hoef geen ingebouwde navi omdat ik al een fatsoenlijke TomTom XL heb.
En dan heb je best kans dat ze dr al een 135 pk motor ofzo hebben tussengeplaatst, de stap van 120 naar 170 is m.i. ook nog best een forse.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:42 schreef knep het volgende:
Gewoon goed in de gaten houden, een eventuele Giulietta voor knep gaat toch pas over 1 jaar spelen.
Tot die tijd kansen genoeg om eventuele nieuwe opties te bekijken.
Zijn er al diesels binnen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgdHet is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Prijsverschil tussen de 120pk en de 170k valt mee. ¤ 3.000 precies meen ik. Voor de leaserijder is de duurdere auto zelfs voordeliger in de bijtelling dan de goedkope, want 120 pk = 25% bijtelling en de 170pk = 20% bijtelling. Belachelijk natuurlijk, maar goedquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:54 schreef xFriendx het volgende:
Vind die stap inderdaad ook erg groot. Ben ook benieuwd wat voor invloed dat heeft op het aanschaffen van die bak. Hoewel ik niet weet wat de meerprijs is van die Multi-air 170 pk versie. Maar met een zelfde literinhoud van 120 naar 170 met een andere techniek, das toch wel pittig en dan zou ik met die 120 versie toch altijd rondrijden met het idee dat ik de 'net niet' versie heb.
Het is wel zo dat hoe meer plaatjes ik zie des te mooier ik em begin te vinden. Misschien ook wel aangewakkerd door de positieve reviews in de Autoweek en meer van dat soort bladen (zodra er een Alfa in staat koop ik m meestal ff).
Ik dacht van niet. Hij had er nu 2 staan, waarvan 1tje een compleet gepimpte met Sport Pack 3 en 18inch velgen enzo. De andere was een 120PK distinctive benzine. De beste man verwachtte wel (en hoopte zelfs, met het oog op de drukte bij de launch volgende vrijdag) dat ie nog een aantal anderen dr bij zou krijgen, incl. een diesel.quote:
sorry, 2l diesel minimumquote:Op zondag 20 juni 2010 13:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Gisteren bij de preview geweest in houten, stonden er in totaal 4 (3x nero etna en 1x wit), maar het ziet er toch prachtig uit, het interieur is het mooiste tot nu toe.
Volgende week proefrijden met de 1.4 170 pk en de 1.6 diesel
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef Sovereign het volgende:
Hey een alfa topic.
Rijd/reed al een aantal jaar een 156, wilde laatst op aandringen van anderen een BMW gaan halen, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor de 159 SW, 2.4 JTD Qtronic uitvoering.![]()
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_1.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_2.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_3.jpg
Rijd echt super kan ik zeggen!
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.
moet het ook weer eens oppoetsenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.
Tja, qua interieur vind ik de Guiletta weer helemaal niks.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:39 schreef KhaZ het volgende:
Prachtige wagen.. ik wil ooit een Giulietta of een 159 met Ti pakket
Je doet iets fout.. beter maakt hij 'm schoon!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
voorkant van mijn alfa is net een kerkhof, mijn broer heeft hem dinsdag mee gehad en op de terug weg dacht hij dat het regende, maar dat waren allemaal vliegen en ook een paar motvlindersis echt ernstig hoe de voorkant van mijn 166 en de spiegels er nu uit ziet. nu moet ik dus weer zien dat ik dat er allemaal af krijg.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef lipje het volgende:
bij de telegraaf (kutkrant) zat ook een Autoweekvisue Alfa Romeo bijlage
Ik zag ergens op het voorblad iets met top 12 Alfa's ofzow? Moet het blad dan nog maar ff halen.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:36 schreef knep het volgende:
[..]
Trouwens in de autovisie en uitgebreide rapportage over de Giulietta en ook 100 jaar Alfa.
Erg de moeite waard.
Dit is normaal gedrag, nergens om je zorgen over te maken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
de airco pomp van m'n alfa 166 is kapotga er volgende week woensdag mee nar de garage waar ik hem gekocht heb, omdat ik hem nog maar amper 4 maand heb.
Zat 'm vanochtend maar weer door te bladeren in de trein. Ik dacht dat de tuimelschakelaars in de nieuwe Giuiletta o.a een afgeleide waren van de nieuwste 8C, maar als ik die oude plaatjes zo zie dan kan je ook stellen dan zie ik dat ook terug in de Giulia Sprint GT (1967) en zie ik bij de 1750 Berlina (dacht altijd dat Berlina gewoon een naam was, maar blijkbaar stond het dus voor sedan) dat een stuk tekst vermeld dat de instrumenten in de middenconsole gericht waren op de bestuurder, wat me dan weer sterk deed denken aan de 156 van mijn pa waar dat ook het geval was. Wat is het toch een mooi merk.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:44 schreef xFriendx het volgende:
Ik was nog niet bekend met deze serie, maar zag vandaag bij de Stumpel een exemplaar liggen over Alfa Romeo.
[ afbeelding ]
http://www.okm.nl/html/uit_de_archieven_van_.html
Het exemplaar kost 11,95. Misschien is iemand er al bekend mee. Ik moet nog beginnen met lezen, hoewel ik op de site lees dat er vooral heel veel (oude) platen in staan, maar dat is voor mij ook prima
Mijn Alfa Romeo 156 rijdt na dit incident weer vrolijk rond zonder problemen. Alleen de radiateur bleek lek te zijn dus dat was een mooie meevaller! En aangezien ik vandaag eindelijk eens een digitale camera heb gekocht vond ik het wel eens tijd om wat foto`s te posten, wat ik in het vorige deeltje al beloofd had.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.![]()
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
Mooi kleurtje. Ziet er in het totaal ook goed uit.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:57 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Mijn Alfa Romeo 156 rijdt na dit incident weer vrolijk rond zonder problemen. Alleen de radiateur bleek lek te zijn dus dat was een mooie meevaller! En aangezien ik vandaag eindelijk eens een digitale camera heb gekocht vond ik het wel eens tijd om wat foto`s te posten, wat ik in het vorige deeltje al beloofd had.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de laatste foto is de verlichting niet helemaal 100%.
Nee, was gewoon puur voor de zon bedoeld hoewel die op deze plek niet aanwezig was.quote:Op zondag 25 juli 2010 09:16 schreef xFriendx het volgende:
[..]
(ps. is de vrouw des huizes op foto 1 dr make up nog aan het doen met behulp van het spiegeltje in de zonneklep?)
Quanta costa?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:23 schreef IbeBen het volgende:
Mn lease Giulietta is besteld!![]()
1.4 benzine 170PK Distinctive met Pack Premium, SP2 en sportleerVerwachte bestelduur - 12 weken, maar ik vrees dat het weleens langer kan gaan duren.
Nee, de leaseprijs.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:08 schreef IbeBen het volgende:
[..]
U bedoelt wat het ding moet kosten? Iets minder dan 33k EUR.
Thanks. Jammer dat het imago nog altijd leidt tot een lage restwaarde en dus een relatief hoge leaseprijs.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:27 schreef IbeBen het volgende:
[..]
811 EU bruto, das inclusief leasemy. korting + fleetownerkorting.
Hoezo? Valt volgens mij reuze mee. Je denkt toch niet serieus dat je een Audi A3, BMW 1 of VW Golf VI voor een veel lager leasebedrag kunt krijgen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef knep het volgende:
[..]
Thanks. Jammer dat het imago nog altijd leidt tot een lage restwaarde en dus een relatief hoge leaseprijs.
Ja misschien valt het inderdaad mee. Heb nog de leaseprijzen van de 147 in mijn hoofd. En de Giulietta lijkt net weer wat hoger in de markt te staan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:41 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Hoezo? Valt volgens mij reuze mee. Je denkt toch niet serieus dat je een Audi A3, BMW 1 of VW Golf VI voor een veel lager leasebedrag kunt krijgen?
Ligt natuurlijk wel aan het soort lease, die van mij is 30k/48 mnd
Tis natuurlijk ook maar waarmee je het vergelijkt. De Giu die ik heb besteld is nou niet echt 'kaal' te noemen. Had ook een offerte van een Audi A3 en die kwam rond hetzelfde bedrag uit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:53 schreef knep het volgende:
[..]
Ja misschien valt het inderdaad mee. Heb nog de leaseprijzen van de 147 in mijn hoofd. En de Giulietta lijkt net weer wat hoger in de markt te staan.
*jaloers is*quote:Op zondag 25 juli 2010 13:23 schreef IbeBen het volgende:
Mn lease Giulietta is besteld!![]()
1.4 benzine 170PK Distinctive met Pack Premium, SP2 en sportleerVerwachte bestelduur - 12 weken, maar ik vrees dat het weleens langer kan gaan duren.
Je woont ook in de randstadquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
*jaloers is*![]()
Nog +/- 7 maanden sparen voor de AR 159
Mag ik er dan ook een stukje in rijdenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:26 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Je woont ook in de randstadwil em best een keertje laten zien ;-)
Nouuuu vooruit dan maarquote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mag ik er dan ook een stukje in rijden![]()
Mag jij in mijn AR 146 & 156 rijden
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:05 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Nouuuu vooruit dan maar![]()
Kreeg trouwens een brief van de leasemy' dat de geplande leverdatum 1 oktober zou zijn. Vervolgens staat er: 'Het is helaas eerder regel dan uitzondering dat de afgesproken levertijd wordt overschreden'. Ja, lekker is dat
Dan wordt ik wel gekquote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:08 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daar had mijn tante ook last van met haar gloednieuwe Twingo. Ze moest bijna 4 maanden langer wachten dan de afgesproken leverdatum.
15 november moet toch wel lukken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:15 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Dan wordt ik wel gekMoet em voor 15 november hebben anders gaat het volgend jaar worden
Na 15 november levert de leasemaatschappij geen nieuwe auto's meer uit.
Ik hoop nog steeds op een Alfa waar niet teveel poeha op zit, dus niet willen concurreren in het zakelijke segment met al die Audi's, BWM's en Volkswagens, maar gewoon weer een auto met een puike uitstraling, goed rijgedrag, niet teveel gewicht maar wel een pittige motor. Waarbij het gemis van een I-pod aansluiting niet boeit omdat het geluid van de motor/uitlaat toch mooier is, het gemis van 16 airbags je ook niet boeit, wanneer je de auto wel tegen een boom parkeert je in ieder geval kan zeggen dat je een mooie laatste rit had en een boardcomputer kan opzouten omdat je toch alleen maar oog hebt voor de 2 grote tellers in het midden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
15 november moet toch wel lukken.
Hoop wel dat de Giulietta AR weer helemaal op de kaart zal zetten, want sinds de Mito () is de reputatie toch een beetje achter uit gegaan.
Dat zou wel leuk zijn ja als 15 november gehaald gaat wordenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
15 november moet toch wel lukken.
Hoop wel dat de Giulietta AR weer helemaal op de kaart zal zetten, want sinds de Mito () is de reputatie toch een beetje achter uit gegaan.
Maar nu is je stalen ros weer compleet kras-vrij?!quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:06 schreef xFriendx het volgende:
Net weer thuis van A.L.A.R.M. 2010
Gezellige meeting. Wel een buitje tussendoor, maar dat mocht de pret niet drukken. Flinke opkomst hoewel ik vermoed dat niet iedereen van de lijst er was.
Tevens werd mn auto nog gekozen als showauto, wat niet direct positief hoeft te zijn, aangezien het blijkbaar qua krassen de beste auto was om de heren van het poetsbedrijf van dienst te zijn voor een demo. Desondanks, slechte publiciteit is ook publiciteit
Nog gekletst met een zootje mensen, schaalmodelletjes gescoord. Ook tof dat er weer een 8C aanwezig was. En van elk model zo'n beetje wel een exemplaar.
Opvallend veel Mito's, blijkbaar worden ze toch wel aardig verkocht.
Nee helaas, alleen de motorkap. Ook weer niet zo dat je direct mega verschillen ziet anders hadden ze lekker mijn hele auto moeten/mogen doen. Maar op zich wil ik nog wel eens aan de slag gaan met wat klei en poetsmiddel, want hij was wat vaal zwart en dat kan dus een stuk zwarter.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:19 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Maar nu is je stalen ros weer compleet kras-vrij?!
Opzich interessant, ik moet mijn huidige auto ook nog even wat cosmetisch 'pimpen' voordat ik em inlever. Er zitten nogal wat krasjes her en der die nou niet helemaal zijn gemeld aan de leasemaatschappij. ¤ 150quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:36 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nee helaas, alleen de motorkap. Ook weer niet zo dat je direct mega verschillen ziet anders hadden ze lekker mijn hele auto moeten/mogen doen. Maar op zich wil ik nog wel eens aan de slag gaan met wat klei en poetsmiddel, want hij was wat vaal zwart en dat kan dus een stuk zwarter.
Weet niet hoeveel schades je te melden hebt, maar als je alles laat doen is het vaak ook niet heel goedkoop.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:39 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Opzich interessant, ik moet mijn huidige auto ook nog even wat cosmetisch 'pimpen' voordat ik em inlever. Er zitten nogal wat krasjes her en der die nou niet helemaal zijn gemeld aan de leasemaatschappij. ¤ 150per niet gemelde schade is mij iets te veel van het goede.
Ik heb nu geen bella... een Opelquote:Op zondag 1 augustus 2010 19:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel schades je te melden hebt, maar als je alles laat doen is het vaak ook niet heel goedkoop.
Dat kleien bijvoorbeeld is niet heel lastig, maar het is nogal arbeidsintensief en dan tikt het wel aan met arbeidsloon. Maar je kan altijd eens informeren wat het kost om een bepaald soort beurt te laten uitvoeren op je Bella.
Dan zou ik inderdaad lekker met de lakstift aan de gang en zelf beetje poetsen en klaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:51 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ik heb nu geen bella... een OpelCorsa. Zijn er opzich niet zo heel veel, meestal van die krassen van mensen die met een spiegel mn auto hebben geraakt (er zit bijvoorbeeld een kras op mn beide achterdeuren..). Daarnaast nog een parkeerschade voor (wel gemeld) en een of andere mafkees die me in de file iets te krap inhaalde en mn achterkant schraapte (ook gemeld). Er ligt nog een lakstift in mn kofferbak, vrees toch dat ik die ga gebruiken om het wat toonbaarder te maken, althans voor de niet gemelde schades uiteraard.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 1 augustus 2010 19:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dan zou ik inderdaad lekker met de lakstift aan de gang en zelf beetje poetsen en klaar.
Als ik het wist, was ik er ook bij geweest met mijn AR 146 & 156quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:56 schreef xFriendx het volgende:
Even een overzichtsfoto van Alarm 2010:
[ afbeelding ]
En eentje die gewoon baas is:
[ afbeelding ]
(met dank aan Harold GTV op alfaclub.nl voor deze foto's)
Had het gezegd, had ik 1 van je auto's ernaartoe gestuurdquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als ik het wist, was ik er ook bij geweest met mijn AR 146 & 156
Ik heb lange armenquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:22 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Had het gezegd, had ik 1 van je auto's ernaartoe gestuurdJe kan moeilijk in alletwee tegelijk rijden ist niet
Nopequote:Op zondag 1 augustus 2010 20:27 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb lange armen
Volgende keer beter hé
Heb je geen AR in bezit nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |