Jaap - 40Sumera - 36Maaike - 20
Sarina - 8
Danielle - 0Deze keer niet per regel, maar mijn punten even in een verhaaltje.
Mijn pluspunten gaan naar de beste vocalist van allemaal. Dat blijft Jaap, hoewel zijn optimale bereik iets hoger ligt dan zijn nummer van vanavond heb ik hem niet kunnen betrappen op een misser. Als Kelvin er nog in had gezeten had hij absoluut de minputen gehad (hoe kun je zo'n mooi nummer zo ongelovelijk verneuken met ad-libs en verkeerde uithalen) en dus moeten de minpunten naar iemand anders. En dan moet ik kiezen tussen SUmera en Maaike. Moelijk, ze hadden naar mijn idee beiden hun beste live-show tot nu toe. En dan moet ik toch constateren dat Sumera er meer en vaker naast zat dan Maaike. En die vibrato moet echt uit haar stem. Een vibrato die ze naar mijn idde heeft omdat ze geen lange tonen vast kan houden. En nee, dit is geen afzeiken, dit is gewoon een feit. Overigens wil ik zowel maaike als Sumera niet in de finale terug zien

En die andere minpunten gaan naar het grootste mispunt van de avond. Hoe fucking vals kun je zingen, hoeveel misperen kun je maken en dan toch doorgaan. Fucking, fucking, fucking triest. Het hebben van absoluut gehoor is soms een gave, maar in het geval van een programma als dit ook soms een enorme straf. Een uitglijder, of het nét niet halen van een toon (of er net overheen schieten) kan ik best nog wel door de vingers zien. Zelfs mijn grootste favoriet zit er wel eens naast, en ook Tina Turner heb ik wel horen uitglijden) maar wat Danielle vandaag prestyeerde grenst aan het ongelooflijke. Werkelijk iedere toon, iedere aanzet, iedere timing zat er jammerlijk naast. En godverdomme gewoon door, maar niet in dit spel. Danielle, doei en ik hoop dat dit je op een na laatste optreden ooit was