OS 4 komt binnenkort uit, ja.quote:Op zondag 25 april 2010 23:13 schreef Maraca het volgende:
Allemachtig. Is er een nieuwe update voor de iPhone geweest?
?quote:Op zondag 25 april 2010 23:13 schreef Maraca het volgende:
Allemachtig. Is er een nieuwe update voor de iPhone geweest?
Volgens mij heb ik die 3.1.3. ook gemistquote:
Ik ook, houden zo. Je hebt niets aan 3.1.3, behalve dat je hem niet kan jailbreaken.quote:Op zondag 25 april 2010 23:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die 3.1.3. ook gemist
edit: jup.. 3.1.2 hier![]()
Dan laat ik hem maar zoquote:Op zondag 25 april 2010 23:18 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik ook, houden zo. Je hebt niets aan 3.1.3, behalve dat je hem niet kan jailbreaken.
Maarquote:Op zondag 25 april 2010 23:19 schreef o.us het volgende:
Ik heb OS 4 geprobeerd trouwens.. vind hem niet zo bijzonder.
Er is geen maar. Je kan nu ook dingen doen waarvoor je moest JBen, zoals multitasking, eigen wallpaper en bestanden versturen via Bluetooth.quote:
Draai dan Android op jouw ei naast jouw eigen iPhone OS.quote:Op zondag 25 april 2010 23:23 schreef Biogarde het volgende:
Vind sowieso het OS een beetje ouderwets aanvoelen sinds een tijd. Het mag allemaal wat frivoler vind ik. De iPhone is no wai een zakelijk toestel, dus wat dat betreft mag OS X allemaal best een beetje minder statisch.
Kijk eens naar Android 2.1. Ziet er allemaal net iets frisser uit vind ik. Maar hey, das mijn mening.
Ik moest hierom gewoon keihard lachen.quote:Op zondag 25 april 2010 23:23 schreef Biogarde het volgende:
Vind sowieso het OS een beetje ouderwets aanvoelen sinds een tijd. Het mag allemaal wat frivoler vind ik. De iPhone is no wai een zakelijk toestel, dus wat dat betreft mag OS X allemaal best een beetje minder statisch.
Kijk eens naar Android 2.1. Ziet er allemaal net iets frisser uit vind ik. Maar hey, das mijn mening.
Dat is ook wel weer waar, maar volgens mij kwam het wel einde deze maand als ik Redmondpie mag gelovenquote:Op zondag 25 april 2010 23:12 schreef Biogarde het volgende:
Zouden ze nu nog een JB ontwikkelen voor 3.1.3? 4 komt over een week of 6,7 en zelfs de eigenwijze pisbuizen die zijn blijven steken op 2 () zullen overstappen naar 4 gezien de features.
quote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand zijn 32mb vol?
Ik ervaar hetzelfde als ik naar Android kijk. Misschien is 't wel gewoon verveling met 't iPhone OSquote:Op zondag 25 april 2010 23:23 schreef Biogarde het volgende:
Ja, dat.quote:Op maandag 26 april 2010 10:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Heel begrijpelijk natuurlijk. Er mag van mij inderdaad wel gerestyled worden. Daarmee doel je op het grafische gedeelte of niet? Qua gemak en gebruikersvriendelijkheid vind ik dat de iPhone ver boven andere telefoons uitsteekt.
Sorry hoor, maar neigen naar een ander OS omdat het er misschien iets gelikter uitziet (en dat is alleen maar de schil, al duik je de menu's is, is het weer huilen met de pet op) is toch wel de meest slechte reden die ik kan bedenken om over te stappen.quote:Op maandag 26 april 2010 10:18 schreef Biogarde het volgende:
Dan ben ik niet de enige. In 2007/2008 en misschien 2009 was OS X heer en meester wat het OS betreft. De functionaliteit is nog steeds enorm goed/groot, maar ik vind het echt te statisch worden. En met 4 komt daar geen verandering in helaas (wel qua functionaliteit, maar niet qua eye-candy).
En ik vind dat dat best gezegd mag worden.
Windows Mobile en van Symbian wist je gewoon dat dat niet veel beter ging worden, al ben ik enorm benieuwd naar Windows Mobile 7. Want OMG, dat ziet er fris en vernieuwend uit![]()
![]()
Dus waarschijnlijk is dit Bio's laatste iPhone, want ik hel steeds meer over naar het Android/Windows kamp. Want het statische van OS X nu heeft alle eigenschappen van Windows Mobile en Symbian tot aan nu (met uitzondering van WM 7 en Symbian 3/de versie (2.0) op de N97 en vriendjes en Meamo dinges op de N900. Het zag er in het begin allemaal lekker nieuw en leuk uit, maar het OS blijft hetzelfde en hetzelfde en hetzelfde. Het werkt enorm goed, maar het voelt zo oubollig aan inmiddels.
En ik doe het niet voor een App-store of omdat je 3D spelletjes kunt spelen op een iPhone, maar ik anno 2010 met OS X niet ervaren wat ik al die jaren heb ervaren met bijvoorbeeld Windows Mobile. En dit was omdat ze bij Windows niet beter wisten en wilden (want ja, er waren toch geen concurrenten). Maar zelfs die hebben een designer van jonger dan 60 aangetrokken en zie het resultaat.
Je weet dat een iPhone ook van die pagina's vol icoontjes heeft? En heb je weleens gespeeld met Android?quote:Op maandag 26 april 2010 11:34 schreef chiren het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar neigen naar een ander OS omdat het er misschien iets gelikter uitziet (en dat is alleen maar de schil, al duik je de menu's is, is het weer huilen met de pet op) is toch wel de meest slechte reden die ik kan bedenken om over te stappen.
Als je een Andriod of WM phone in je hand hebt en alleen al maar door de telefoonlijst scrolt, verlang je alweer naar je iPhone (been there done that). Dan mag het er van mij wat minder flashy uitzien allemaal, maar als zelfs zoiets simpels niet zo soepel werkt zoals ik gewend ben, hoeft het voor mij al niet meer
my 2 cents
Dat. Toen ik mijn iPhone anderhalf jaar geleden kocht, vond ik hem absoluut superieur. Tegenwoordig staat hij al lang niet meer alleen aan de top, niet qua geliktheid van de interface, niet qua gebruiksgemak.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je weet dat een iPhone ook van die pagina's vol icoontjes heeft? En heb je weleens gespeeld met Android?
In veel opzichten is Android een kloon van OS X, dus ook in Android zijn de menu's prima overzichtelijk en werkt het scrollen bijna en soms net zo goed als op de iPhone. En soms zijn zaken zelfs veel sneller.
Op de iPhone is alles een programma met een eigen icoontje. Of het nou de instellingen zijn, of iets simpels als een kompas, alles staat onder en naast elkaar. Zelfs Pino van Sesamstraat kan er mee overweg en ik voel me dan ook steeds meer Pino. Het mag allemaal een beetje minder mongoloïde.
Dan druk ik dit icoontje in en dan deze. Oh wacht, schermverlichting aanpassen! Dan druk ik deze in en nu ga ik sms'en, en dan deze.
Ik mis een bar met shortcuts/notificaties![]()
iPhone pretendeert nergens een zakelijk toestel te zijn, alleen een paar zakelijke feautures te ondersteunen. Als je naar die Mac (casual, jong) vs. PC (oud, strak in pak) ad's kijkt en de kleding waarin Steve Jobs zijn keynotes houdt lijkt dat me wel duidelijk.quote:Op maandag 26 april 2010 12:09 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Als het dan toch bedoeld is voor de zakelijke markt, geef dan op z'n minst de mogelijkheid tot bijvoorbeeld widgets.
Als Apple dat niet pretendeert, reageer dan op zijn minst op de onmogelijkheid om widgets te installeren. Dat Andriod minder snappy reageert ben ik het ook niet mee eens, op de nieuwere telefoons werkt dat OS prima. Heb juist op mijn eigen 3G soms dat het even hapert, bijvoorbeeld als ik van het home screen naar spotlight ga en er is dan toch niets wat zoveel CPU-kracht zou moeten vragen dat hij hapert.quote:Op maandag 26 april 2010 12:23 schreef chiren het volgende:
[..]
iPhone pretendeert nergens een zakelijk toestel te zijn, alleen een paar zakelijke feautures te ondersteunen. Als je naar die Mac (casual, jong) vs. PC (oud, strak in pak) ad's kijkt en de kleding waarin Steve Jobs zijn keynotes houdt lijkt dat me wel duidelijk.
Nu vergelijk je een verouderd toestel met een 'langzame' processor (3G) met een nieuw toestel. Vergelijk dat Android toestel maar eens met een 3Gs of de iPhone 4 zometeen, dan merk je wel degelijk verschil in snappyness, de physics engine van de iPhone werkt vele malen beter (zelfs in vergelijking met de Nexus One en zijn snapdragon processor). Ik zeg ook niet dat het OS niet werkt, integendeel, het is een prima OS, ik zeg alleen geen reden te zien over te stappen naar een Android toestel.quote:Op maandag 26 april 2010 16:32 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Als Apple dat niet pretendeert, reageer dan op zijn minst op de onmogelijkheid om widgets te installeren. Dat Andriod minder snappy reageert ben ik het ook niet mee eens, op de nieuwere telefoons werkt dat OS prima. Heb juist op mijn eigen 3G soms dat het even hapert, bijvoorbeeld als ik van het home screen naar spotlight ga en er is dan toch niets wat zoveel CPU-kracht zou moeten vragen dat hij hapert.
Die widget lagt erg. Sloom, sluggish werkt niet lekker. Maar mooi is het welquote:
Jammer, want hij is echt heel mooiquote:Op maandag 26 april 2010 18:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Die widget lagt erg. Sloom, sluggish werkt niet lekker. Maar mooi is het wel.
Nja misschien omdat ik ook een 3G heb?quote:
Hmm, ik vergelijk ze niet bewust eigenlijk. Ik zeg dat Andriod wel gewoon snappy is in tegenstelling tot wat anderen boven me zeiden, en de iPhone met zijn gesloten karakter bij bepaalde handelingen hapert terwijl ik niet inzie waarom dat gebeurt; een indirecte vergelijking wellicht.quote:Op maandag 26 april 2010 17:55 schreef chiren het volgende:
[..]
Nu vergelijk je een verouderd toestel met een 'langzame' processor (3G) met een nieuw toestel. Vergelijk dat Android toestel maar eens met een 3Gs of de iPhone 4 zometeen, dan merk je wel degelijk verschil in snappyness, de physics engine van de iPhone werkt vele malen beter (zelfs in vergelijking met de Nexus One en zijn snapdragon processor). Ik zeg ook niet dat het OS niet werkt, integendeel, het is een prima OS, ik zeg alleen geen reden te zien over te stappen naar een Android toestel.
Is ook maar een mening, waar ik het deels mee een ben.quote:En tuurlijk ziet de menustructuur en interface e.d. er een stuk mooier uit dan op de iPhone, het ligt er maar net aan wat je in een telefoon zoekt, ik heb veel liever een telefoon die er qua interface wat simpeler uitziet maar wel altijd en snel reageert, dan een telefoon waar de boel hakkelt als je snel door je menu's of webpagina's wilt knallen
Wat ik zou willen? Onder andere het homescreen wat je laat zien, en iets à la SBsettings om met een enkele klik èn in programma's bijvoorbeeld wifi aan te kunnen zetten. Beide kan ik niet om de mijne niet geJBed is, want ik wil hem gesloten houden (hhi, de hypocrisie).quote:Wat de widgets betreft, dat komt neer op wat ik in een eerdere post zei, dat Apple het niet toelaat zelf dingen te gaan installeren vanwege het gesloten karakter onder het mom van 'consumer protection'. Alles maar open gooien is leuk, maar vergeet ook niet dat dat ook de reden is waarom er zoveel mensen rijk worden van pc's opschonen 'omdat 'ie zo traag is geworden'. Ook daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Ik vind het prima, anderen voelen zich belemmerd in hun vrijheid.
Ik vraag me af wat voor widgets je zou willen hebben, een weer widget? Een agenda widget? Een aandelen widget? Banksaldo widget? Tik op een knop en de info is voorhanden.... Wat ik dan graag zou willen zien is een dashboard op het homescreen waar je dit soort info in een overzicht ziet (had ik in 4.0 graag willen zien). Helaas kwam dat er niet![]()
Dan maar via Cydget:
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 26 april 2010 20:39 schreef fotostarter het volgende:
Ik weet niet wat er is, maar het lijkt erop dat hijna enkele minuten internetten warm loopt
De achterkant is dan voelbaar warm. Warmer als handwarm zeg maar
Klopt, ik had Cydget/Elements er voor een vriend van me ook opgezet (3G) en hoewel het in het begin lekker liep, bleek hij na een dag al traag uit de stand-by mode te komen, met m'n 3Gs vooralsnog geen last van dus daar zit zeker verschil inquote:Op maandag 26 april 2010 19:08 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Nja misschien omdat ik ook een 3G heb?
Ik zit ook vast bij 3.7quote:Op maandag 26 april 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Iemand toevallig ook Paper Bridge aan het spelen?
Kom bij level 2.9 en 3.7 echt niet verder![]()
Tjezusquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit ook vast bij 3.7
2.9 is wel gelukt
[ afbeelding ]
Book 3, level 7 schijnt een punt te zijn waar veel mensen vast komen te zitten. Een oplossing staat hier.
Het zijn inderdaad de kleine dingetjes die het hem doen. In 3.1.2 mis ik dat je bijvoorbeeld geen eigen beltonen van muziek kan doen of een achtergrond in het hoofdscherm. Nu is een en ander wel op te lossen met een jailbreak/aangeschafte apps, maar dit zou volgens mij niet nodig moeten zijnquote:Op maandag 26 april 2010 19:35 schreef MichielPH het volgende:
Wat ik zou willen? Onder andere het homescreen wat je laat zien, en iets à la SBsettings om met een enkele klik èn in programma's bijvoorbeeld wifi aan te kunnen zetten. Beide kan ik niet om de mijne niet geJBed is, want ik wil hem gesloten houden (hhi, de hypocrisie).
Maar, Apple kan dit toch zelf maken, ze weten toch dat dit speelt? Van zulke kleine, eigenlijk onbelangrijke dingen doet me twijfelen om volgende keer geen iPhone te nemen.
Dit betekent overigens niet dat ik voor Android kies, ik twijfel nog. De keuze is nog niet gemaakt
Jup, beide, ik weet niet of het door m'n jailbreak komt, maar ik moet beide apps soms wel een paar keer opnieuw opstarten voor ik een snelle GPS fix heb en hij mijn locatie op de weg ook echt vast blijft houden in plaats van te laten zien dat ik door de Noordzee rij als ik over de A4 rijquote:Op woensdag 28 april 2010 22:52 schreef ScarFace- het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met de tomtom / navigon app voor de iphone?
Navigon en de TomTom gps versterker werkt prima.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:21 schreef chiren het volgende:
[..]
Jup, beide, ik weet niet of het door m'n jailbreak komt, maar ik moet beide apps soms wel een paar keer opnieuw opstarten voor ik een snelle GPS fix heb en hij mijn locatie op de weg ook echt vast blijft houden in plaats van te laten zien dat ik door de Noordzee rij als ik over de A4 rij
Overigens hoor ik wel vaker mensen over dat het niet helemaal soepel werkt af en toe, google er maar eens op...
Maargoed, als het werkt, werkt het verder ook prima! TomTom wat fijner dan Navigon, lay-out is wat fijner vind ik, verder doen ze hetzelfde kunstje natuurlijk.
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:59 schreef nelisb het volgende:
Nieuwe iPhone 7 juni?
http://www.iphoneclub.nl/(...)ni-in-san-francisco/
Hoe..quote:Op donderdag 29 april 2010 11:11 schreef D. het volgende:
[..]
FP: iPhone 4G wordt op 7 juni onthuld
Het wordt tijd, de mijne houdt het niet lang meer vol
[ afbeelding ]
Ik ben gewoon sprakeloosquote:Op donderdag 29 april 2010 11:55 schreef D. het volgende:
[..]
De schade doel je op neem ik aan?
Paar keer laten vallen
Maar hij doet het nog wel hoor
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:11 schreef D. het volgende:
[..]
FP: iPhone 4G wordt op 7 juni onthuld
Het wordt tijd, de mijne houdt het niet lang meer vol
[ afbeelding ]
netwerkinstellingen resetten?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:17 schreef -Menn0- het volgende:
iPhone 3g met 3.1.3 is gejailbreaked en simlock vrij gemaakt (want hij herkent mijn simkaart gewoon) maar kan geen netwerk vinden.....
Wtf
Pwnagetool en toen via Cydia volgens mij.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:25 schreef chiren het volgende:
[..]
btw, hoe is hij simlockvrij gemaakt?
Welke baseband heb je?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:30 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Pwnagetool en toen via Cydia volgens mij.
05.12.01quote:Op donderdag 29 april 2010 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Welke baseband heb je?
instellingen -> algemeen -> info -> Modemfirmwarenummer = ?
Indien 5.12.01 dan kun je (nog) niet unlocken (of je moet proberen Fuzzyband te installen vanuit Cydia om zo je baseband te downgraden...)
je bent iig niet de eerste die nu met een gelockte iphone zitquote:
Ach ik heb deze ook maar gekregen, lig er niet heel erg wakker vanquote:Op donderdag 29 april 2010 13:57 schreef chiren het volgende:
[..]
je bent iig niet de eerste die nu met een gelockte iphone zit
ergens in juni kun je hem weer gebruiken wanneer 4.0 unlocked gaat worden
geef je er 5 tientjes voorquote:Op donderdag 29 april 2010 14:02 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ach ik heb deze ook maar gekregen, lig er niet heel erg wakker vanMaar ja nu heb ik er niks aan
Wel duur maar inderdaad dit vond ik ook online.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:07 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Navigon en de TomTom gps versterker werkt prima.
om een lelijke nokia gooi je een hoesje, niet om een mooie iPhonequote:Op donderdag 29 april 2010 12:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik ben gewoon sprakeloosHoop dat je bij je nieuwe telefoon een fatsoenlijk hoesje koopt
Veel liever een lelijk hoesje en een mooie iPhone dan een lelijke iPhonequote:Op donderdag 29 april 2010 14:19 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
om een lelijke nokia gooi je een hoesje, niet om een mooie iPhone
dan verberg je je mooie iPhone, dat is net zoiets als een super lekker wijf in een lelijke slobber truiquote:Op donderdag 29 april 2010 14:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Veel liever een lelijk hoesje en een mooie iPhone dan een lelijke iPhone
Ik heb dit hoesje van Belkin en vind hem allesbehalve lomp. Totaal niet schreeuwerig oid, gewoon een mooi (aan de achterkant) allesomvattend hoesje. Voorkant is compleet open gelaten.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
dan verberg je je mooie iPhone, dat is net zoiets als een super lekker wijf in een lelijke slobber trui
Al draagt een aap een gouden ring ...quote:Op donderdag 29 april 2010 14:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
dan verberg je je mooie iPhone, dat is net zoiets als een super lekker wijf in een lelijke slobber trui
quote:Op donderdag 29 april 2010 14:31 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb dit hoesje van Belkin en vind hem allesbehalve lomp. Totaal niet schreeuwerig oid, gewoon een mooi (aan de achterkant) allesomvattend hoesje. Voorkant is compleet open gelaten.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 april 2010 14:36 schreef chiren het volgende:
Handig, een magneetstrippas bij een magneet
Hoesje?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik ben gewoon sprakeloosHoop dat je bij je nieuwe telefoon een fatsoenlijk hoesje koopt
Terwijl je wel in de sms blijft bedoel je?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee dan blijft die ook staan. Juist dan wil ik het weg hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |