zo heet het toch gewoon? vind je narcisme en dyslexie ook moeilijke woorden?quote:
maar sinds je geboorte al dan?quote:
Fotografisch geheugen.quote:Op zondag 25 april 2010 23:44 schreef SeeNoEvil het volgende:
leg eens duidelijker uit. Je begint een topic met een begrip wat niet iedereen zal snappen, waaronder ik
Zo heet het inderdaad, ik wist dan ook wat het betekende omdat ik dit woord eerder een keer heb opgepikt. Maar het blijkt nu dus uit een andere reactie dat anderen het niet snappen. Vandaar mijn opmerking.quote:Op zondag 25 april 2010 21:37 schreef .aeon het volgende:
[..]
zo heet het toch gewoon? vind je narcisme en dyslexie ook moeilijke woorden?
quote:Op maandag 26 april 2010 00:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zeg dat dan TS. Gewoon een verkapte ik-heb-een-grote-woordenschat-topic.
Neequote:Op maandag 26 april 2010 09:26 schreef netflanders het volgende:
[..]Eidetisch geheugen is gewoon een gangbaar, normaal woord
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 26 april 2010 09:26 schreef netflanders het volgende:
[..]Eidetisch geheugen is gewoon een gangbaar, normaal woord en de correcte term. Het is niet de schuld van de TS dat jullie het woord niet kennen en niet kunnen wiki'en.
volgens mij ligt dat aan het millieu waarin je opgroeit, op mijn tweede kende ik (van mensen gehoord) krankzinnig veel automerken en types uit mijn hoofd.quote:Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn zoon heeft een fotografisch geheugen en ik vermoed inderdaad vanaf zijn geboorte. Hij was 2 jaar toen hij alle spelers van Manchester United op kon noemen, gewoon bij het zien van een rugnummer.
Wow, bijzonder zeg. De meeste kinderen kunnen op hun 2e nog maar net wat brabbelen toch?quote:Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn zoon heeft een fotografisch geheugen en ik vermoed inderdaad vanaf zijn geboorte. Hij was 2 jaar toen hij alle spelers van Manchester United op kon noemen, gewoon bij het zien van een rugnummer. Lezen leerde hij erg snel, hij onthoud alles wat hij onder ogen krijgt.
Tegewoordig vind hij het niet zo handig meer. Wanneer hij huiswerk leert (Frans bv) kent hij het al snel uit zijn hoofd, maar wanneer je dan dingen door elkaar heen gaat vragen weet hij het niet meer.
quote:Op maandag 26 april 2010 00:21 schreef Paxcon het volgende:
Zeg dat dan TS. Gewoon een verkapte ik-heb-een-grote-woordenschat-topic.
Neuh, zoiets duurt wel een decennium of twee voordat er echt een set aan data en thesen uit is voorgekomen om echt een theoretisch "body" te hebben gekregen. En dan moet het nog promotors en andere lobbyisten hebben om verder verspreid te geraken, enzovoorts. Wetenschap is een levensactiviteit.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:33 schreef ikke043 het volgende:
Dat idiot savant kun je zelfs "tijdelijk" aanzetten bij mensen d.m.v. Elektromagnetische golven in de hersenen. Althans voorlopige onderzoeksresultaten leken die theorie te ondersteunen. Vraag me nu best wel af of dat onderzoek al is afgerond.
Fotografisch geheugen maar niet weten hoe je term moet schrijven.quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:21 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik heb ook n fotografisch geheugen , en leesdwang .
Nooit eerder deze therm tegengekomen.
Dat komt doordat het leven een D&D spelletje isquote:Op maandag 26 april 2010 23:39 schreef .aeon het volgende:
Wow, bijzonder zeg. De meeste kinderen kunnen op hun 2e nog maar net wat brabbelen toch?
Als ik vragen mag, heeft hij verder nog moeite met dingen of een stoornis of iets dergelijks? Ik heb wel eens gehoord dat mensen met een eidetisch geheugen vaak op een ander gebied (veel) minder presteren.
Volgens Freud bestaat de menselijke psyche uit het ID dat de instinctieve driften regelt, het ego en het superego waarvan het superego in ons onderbewustzijn informatie verwerkt en filtert.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:29 schreef Henno het volgende:
Word je niet compleet gestoord als je echt alles onthoudt zoals een aantal idiot savants op deze wereld? Van die mensen die bijna niks kunnen, maar vlieg ze 1 keer in een heli over een stad voor de eerste keer in hun leven en ze tekenen het naderhand zo eventjes tot aan de exacte scheuren en vogelpoep op de muren aan toe. Levende harde schijven.
1 zo'n kerel was normaal, maar vanaf het moment dat ie een honkbal tegen z'n knar kreeg kon hij ook opeens onthouden waar hij was en wat hij deed, wat het weer was, elke dag. Dat zou aangeven dat iedereen het in zich heeft, maar dat het terughalen van die informatie bij de meeste mensen op een natuurlijke manier wordt geblokkeerd, alsof het een soort bescherming is tegen een overload aan informatie o.i.d...
Maar goed, dat is het extreme geval: nooit iets vergeten of door de war halen, en het altijd op kunnen vragen. Is voor een 'standaard' fotografisch geheugen vast geen vereiste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |