quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
keihard oneens,
ik heb jarenlang premie betaalt. Het is ook meer als zakcentje om op een rustige manier een geschikte baan te vinden. Geen uitkering betekent hoge druk om op korte termijn een baan te vinden, dan word ik slachtoffer van willekeur (uit nood een baan aannemen), omdat je toch je lasten moet betalen en dus geld nodig hebt.
Niemand word daar op lange termijn beter van, ik niet en de belastingbetaler ook niet. Verlies en vernietiging van human capital en capaciteiten etc. Per saldo schiet niemand er wat mee op.
slachtoffer? ach wat zielig..... je als een man gedragen en desnoods eerst met zes krantenwijken overleven is juist het tegenovergestelde van een slachtoffer dat met een bordje 'ik ben zielig en wil alleen geschikt werk' zijn hand ophoudt. Op lange termijn is NL gebaat bij mensen met een vechtersmentaliteit, niks vernietiging van human capital (fijne P&O term trouwens). Als je je vier dagen de gompes werkt kun je je huur betalen, 's avonds sollicitatiebrieven schrijven en op de vijfde dag luieren/op sollicitatiegesprek. Als je uitlegt aan een toekomstige werkgever waarom je niet alle dagen voor een gesprek op kunt komen draven is dat alleen maar een pré.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
keihard oneens,
ik heb jarenlang premie betaalt. Het is ook meer als zakcentje om op een rustige manier een geschikte baan te vinden. Geen uitkering betekent hoge druk om op korte termijn een baan te vinden, dan word ik slachtoffer van willekeur (uit nood een baan aannemen), omdat je toch je lasten moet betalen en dus geld nodig hebt.
Niemand word daar op lange termijn beter van, ik niet en de belastingbetaler ook niet. Verlies en vernietiging van human capital en capaciteiten etc. Per saldo schiet niemand er wat mee op.
Och gut, psychische problemen.. daar moeten wij voor opdraaien omdat je jezelf er niet toe kunt zetten om marktconform te gaan werken? Want dat is het gewoon. Je woont in friesfail, daar is geen behoefte aan mensen met jouw opleiding, dus je bent voor de maatschappij waardeloos. Sowieso ben je waardeloos als je thuiszit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Je leest niet goed maanvis. Iemand met een betere baan betaalt ook meer belasting. Een opgeleide simpel werk laten doen levert minder belasting op, psychische problemen biij de werkende zelf en verlies van kennis en vaardigheden waar jullie, mede door afdracht van belasting, in geinvesteerd hebben.
die vaardigheden van je als die al wat waard zijn verlies je minstens zo hard als je thuis zit te wachten op geschikt werk als wanneer je tijdelijk even wat arbeid verricht die niet helemaal op je niveau is. Zoals ik in mijn vorige post aangaf hoeft dat helemaal niet fulltime te zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Je leest niet goed maanvis. Iemand met een betere baan betaalt ook meer belasting. Een opgeleide simpel werk laten doen levert minder belasting op, psychische problemen biij de werkende zelf en verlies van kennis en vaardigheden waar jullie, mede door afdracht van belasting, in geinvesteerd hebben.
Oh, nee, dat is inderdaad beter dan dat je een jonge moeder met twee peuters was die door haar mishandelende vent het huis uit gezet is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Leonidas82 het volgende:
Het is ook meer als zakcentje om op een rustige manier een geschikte baan te vinden.
Ik ben zo iemand, en daarom word ik ook zo pisnijdig van die houding.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:
Je leest niet goed maanvis. Iemand met een betere baan betaalt ook meer belasting.
WAT KAN JIJ JEZELF ALS SLACHTOFFER NEERZETTEN ZEGquote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
"Ik heb jarenlang premie betaalt"quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
keihard oneens,
Dat dus.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:21 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh, nee, dat is inderdaad beter dan dat je een jonge moeder met twee peuters was die door haar mishandelende vent het huis uit gezet is.
[..]
Ik ben zo iemand, en daarom word ik ook zo pisnijdig van die houding.
Je hebt 't toch niet over WW?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
keihard oneens,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |