dat is goed nieuws. Dan heb ik dik 2 maanden de tijd om een baan te vinden!quote:Op zondag 25 april 2010 18:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Als het goed is wordt je pas 31 augustus uitgeschreven bij je hogeschool. Tot die tijd ontvang je dus ook nog stufi.
Voor de rest heb ik ook nog geen oplossing
Volgens mij is dat gewoon na de maand waarin je je laatste studieactiviteit hebt. tenminste als je midden in het jaar afstudeerd. Misschien dat juli een uitzondering is maar volgens mij schrijft je hogeschool je gewoon per de eerste van de volgende maand uit.quote:Op zondag 25 april 2010 18:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Als het goed is wordt je pas 31 augustus uitgeschreven bij je hogeschool. Tot die tijd ontvang je dus ook nog stufi.
Voor de rest heb ik ook nog geen oplossing
Gelukkig ben ik 28quote:Op zondag 25 april 2010 18:18 schreef bijderechter het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)tkering-krijgen.html
Reken niet te hard op een uitkering, je moet werk accepteren volgens mij.
Yep, anders wordt het bijstand!quote:Op zondag 25 april 2010 18:27 schreef TimMer1981 het volgende:
Volgens mij moet je toch echt eerst zoveel jaar gewerkt hebben voordat je WW krijgt.
Ik heb het net even nagekeken. Dan moet je van de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt hebben. Ik heb zelf juist in de periode niet gewerkt maar gestudeerd en daarvoor een aantal jaar wel fulltime gewerkt. Maar dat telt dus niet mee. Het gaat dus juist niet om een aantal jaar maar juist die laatste maanden.quote:Op zondag 25 april 2010 18:27 schreef TimMer1981 het volgende:
Volgens mij moet je toch echt eerst zoveel jaar gewerkt hebben voordat je WW krijgt.
Sowieso is TS niet helemaal goed wijs en volgens mij gewoon een simpele relschopper. Eerst afgeven op mensen met een WW-uitkering en dan zelf zo'n topic openen.quote:Op zondag 25 april 2010 18:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
TS wordt uitkeringstrekker is dat meer of minder dan een arbeider TS?
zure arbeiders die...
Midden in het jaar afstuderen is bij deze dus ook niet van toepassingquote:Op zondag 25 april 2010 18:18 schreef maok het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon na de maand waarin je je laatste studieactiviteit hebt. tenminste als je midden in het jaar afstudeerd. Misschien dat juli een uitzondering is maar volgens mij schrijft je hogeschool je gewoon per de eerste van de volgende maand uit.
Bron IB-Groep.quote:Ingeschreven tot en met augustus
Om te bepalen tot wanneer je recht hebt op studiefinanciering en je studentenreisproduct, kijken we naar de datum waarop de hogeschool of universiteit je uitschrijft. In de meeste gevallen kun je in de zomermaanden geen collegegeld terugkrijgen en blijf je ingeschreven tot en met 31 augustus. Blijf je ingeschreven staan bij je onderwijsinstelling tot en met augustus en heb je nog niet al je studiefinancieringsmaanden verbruikt? Dan heb je ook recht op studiefinanciering tot en met augustus. Je studentenreisproduct moet je dan uiterlijk op de vijfde werkdag van september stopzetten.
We waren er al achter dat je inderdaad geen recht hebt op een ww maar eventueel wel op een bijstandsuitkering.quote:Op maandag 26 april 2010 11:08 schreef GekkeMat het volgende:
Ik heb na mijn HBO 6 maanden als magazijnmedewerker/administratie gewerkt.. boeie gewoon werken lambal .. uitkering krijg je pas als je 26 weken hebt gewerkt.
Tot 27 jaar val je onder de Wet-Wij. Dat betekent dat de gemeente jou een werk- of leeraanbod moet doen voordat je bijstand kunt krijgen. Als je dan in de bijstand zit moet je passend werk accepteren. Wat onder passend werk wordt verstaan verschilt per gemeente, maar het is al heel snel passend. Veel sneller dan bij een WW-uitkering. Je moet jezelf afvragen of je dat wilt. Maar soms heb je inderdaad geen keuze.quote:Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef maok het volgende:
[..]
We waren er al achter dat je inderdaad geen recht hebt op een ww maar eventueel wel op een bijstandsuitkering.
Maar wat ik me afvraag is of je wel zo even een baantje kunt krijgen, iemand ervaring met werkzoeken zo vlak voor de zomer met deze stand van de economie (bijvoorbeeld vorig jaar). Pikken dan niet alle scholieren dat soort banen in? Ik heb ook liever een baan dan een uitkering, maar als ik geen keus heb.
Ik heb al een aantal jaar gewerkt. Ik denk dat een werkgever liever iemand van 28 met een aantal jaar relevante werkervaring aan neemt dan iemand van 21 die qua leeftijd absoluut niet in het team past en nog nooit iets anders heeft gedaan dan in de collegebanken zitten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |