Jij hoopt dat voor Mij de winkels dichtblijven??quote:Op zondag 25 april 2010 13:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat van God wel of niet mag is niet mijn terrein, ik ben niet gelovig. En van mij mag jij willen shoppen op zondag, ik hoop echter dat de winkels grotendeels dichtblijven.
Wat is je punt?

Laat jij mij eens even ongestoord op zondag langs de grachten kunnen wandelen zonder koopgeil publiek dan. Ja, ik hoop dat voor jou ja. Het zou je goed doen, 'n dag bezinning, merk ik nu al.quote:Op zondag 25 april 2010 14:33 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Jij hoopt dat voor Mij de winkels dichtblijven??
Ga jij lekker op vrijdag naar de winkel en laat mij doen wat ik wil

En hoe het algemeen geaccepteerd wordt...quote:Op maandag 26 april 2010 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat godsdienstwaanzin allemaal met een politieke partij kan doen...

Sowieso vind ik politieke standpunten die door subjectiviteit worden doorgedrukt van de zotten...quote:Op maandag 26 april 2010 01:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En hoe het algemeen geaccepteerd wordt...

Net als euthenasie. Al moet je daar wel regels voor maken natuurlijk.quote:Op maandag 26 april 2010 01:31 schreef Hukkie het volgende:
De winkeltijdenwet zou sowieso geen politiek onderwerp moeten zijn.

Klopt.quote:Op maandag 26 april 2010 01:31 schreef Ritmo het volgende:
Alle politieke standpunten zijn toch subjectief? Verschil alleen is dat bij niet-religieuze partijen de basisbeginselen gebasseerd zijn op puur sociale of zakelijke belangen, en bij het CDA/CU/SGP er lichte tot zware inmengeling van religie is. En dat moet niet kunnen.

Zondag is al jaaaren geen rustdag meer hier in de stad hoorquote:Op zondag 25 april 2010 13:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hoho, die rustdag is er al. Jullie willen blijkbaar aan mij opdringen dat de zondag voortaan geen rustdag meer is, op stedelijk en winkelgebied althans. Ik dring niemand iets op, niets meer of minder dan jullie doen in elk geval.

Alleen is jouw keuze (rust in het centrum van de stad) een onlogischer en beperkender keuze dan de tegenovergestelde keuze.quote:Nogmaals: ook mijn keuze wordt beinvloed als zondagen voortaan gewone winkeldagen worden. Net als jullie keuze wordt beinvloed als op zondag de winkels dicht zijn. We staan beiden dus net zo veel terrein te winnen.
Jij hebt nog niet het flauwste benul wat goed voor mij isquote:Ik snap dat wel, op dit vlak vind ik mijn keuze ook de beste voor jou, namelijk. Net als jij jouw keuze winkels open laten zijn op zondagen de beste keuze vindt, ook voor mij.

Tsja... en toch hoor je er klaarblijkelijk niet thuis.quote:O jawel, ik vind die andere zes dagen de stad prachtig. En een dagje opeens rust in de stad vind ik daar helemaal bij horen, heerlijk, die balans.
Overall vind ik je bijzonder arrogant.quote:Dat kan. Over all vind ik koopzondagen niet nodig, in ieder geval. En vind ik het goed dat winkels dichtzijn op zondag, dus.

Oke, hier in Utrecht wel en dat hou ik graag zo. Steker nog, die ene koopzondag in de maand mag van mij ook weg.quote:Op maandag 26 april 2010 07:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zondag is al jaaaren geen rustdag meer hier in de stad hoor
En dat zonder uitleg? Mijn keuze is in ieder geval net zo veel waard als jouw keuze, laten we dat vooropstellen, vooral met het oog op dat oordeel wat jij over mij gaat vellen hier onder.quote:Alleen is jouw keuze (rust in het centrum van de stad) een onlogischer en beperkender keuze dan de tegenovergestelde keuze.
Ik heb ideeen over wat goed is voor een samenleving en voor de mens an sich. Daar val jij nou eenmaal ook onder. Ik heb trouwens ook politieke ambities, maakt dat je bang?quote:Jij hebt nog niet het flauwste benul wat goed voor mij is
Dat staat nergens geschreven, bovendien toont dit al aan hoe verpest jouw beeld van stedelijke schoonheid is (ik weet niet of je wel eens in Utrecht of Amsterdam komt, maar een 'verlaten winkelgebied' staat daar gelijk aan 'historisch erfgoed', het is prachtig, kom eens kijken).quote:En rust in de stad dien je simpelweg niet te zoeken in een verlaten winkelgebied.
Ik heb alleen maar in grote steden gewoond.quote:Zeg eens eerlijk, hoe lang geleden ben je er komen wonen?
Die opmerking hieronder wordt steeds amusanter in deze context.quote:Tsja... en toch hoor je er klaarblijkelijk niet thuis.
Dat vind ik mezelf soms ook, maar hier is toch wel sprake van een spreekwoordelijke pot en ketel.quote:Overall vind ik je bijzonder arrogant.

Uiteindelijk gaat politiek over het behartigen van belangen. Ik zie niet in waarom de belangen van christenen niet behartigd zouden mogen worden. Die sociale en zakelijke belangen zijn uiteindelijk ideologische belangen. Het verschil is dat het seculiere in plaats van religieuze ideologische belangen zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 01:31 schreef Ritmo het volgende:
Alle politieke standpunten zijn toch subjectief? Verschil alleen is dat bij niet-religieuze partijen de basisbeginselen gebasseerd zijn op puur sociale of zakelijke belangen, en bij het CDA/CU/SGP er lichte tot zware inmengeling van religie is. En dat moet niet kunnen.

Dan werk JIJ op zondag toch niet? Ik heb helemaal geen zin om me te bezinnen, ik wil 7 dagen per week werken en consumeren, gewoon omdat IK dat fijn vind, en nog heel veel mensen met mij, waarom halen die christenhonden het in hun hoofd, om MIJ te vertellen wat goed is!quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een dag van bezinning.. Ik vind het best goed. En ik ben niet eens religieus.

Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt over één dag niet tegenover zes dagen wel kunnen consumeren. Het gaat er niet om dat iemand je wil vertellen wat goed is. Het gaat om matigheid. Maar dat woord kennen we niet meer, hè?quote:Op maandag 26 april 2010 09:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan werk JIJ op zondag toch niet? Ik heb helemaal geen zin om me te bezinnen, ik wil 7 dagen per week werken en consumeren, gewoon omdat IK dat fijn vind, en nog heel veel mensen met mij, waarom halen die christenhonden het in hun hoofd, om MIJ te vertellen wat goed is!

Dat is uiteindelijk op de lange duur dus wel het gevolg: dat je niet kunt beslissen dat je op zondag niet werkt, want dan is het in beroepsgroep X gewoon een standaard werkdag.quote:Op maandag 26 april 2010 09:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan werk JIJ op zondag toch niet? Ik heb helemaal geen zin om me te bezinnen, ik wil 7 dagen per week werken en consumeren, gewoon omdat IK dat fijn vind, en nog heel veel mensen met mij, waarom halen die christenhonden het in hun hoofd, om MIJ te vertellen wat goed is!

Servus.quote:Op maandag 26 april 2010 09:19 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt over één dag niet tegenover zes dagen wel kunnen consumeren. Het gaat er niet om dat iemand je wil vertellen wat goed is. Het gaat om matigheid. Maar dat woord kennen we niet meer, hè?

Goed om te lezen dat je de dwaling doorziet.quote:Op zondag 25 april 2010 21:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Laat jij mij eens even ongestoord op zondag langs de grachten kunnen wandelen zonder koopgeil publiek dan. Ja, ik hoop dat voor jou ja. Het zou je goed doen, 'n dag bezinning, merk ik nu al.

Ritmoquote:

Mensen hun eigen keuzes laten maken is eenvoudiger gezegd dan gedaan. We leven niet op eilandjes. We leven samen en dat leidt tot situaties waarin de keuze van de één invloed heeft op de ander. Het punt dat Taurus aanvoert vind ik een goede. Waarom is de keuzevrijheid van de consument om op zondag te kunnen consumeren belangrijker dan de wens van de zondagsrustliefhebber om zich buiten te begeven zonder geconfronteerd te worden met commercie? En dan kijk ik naar de verhouding 6 staat tot 1 en dan denk ik dat men met die ene dag nog heel bescheiden is. Wel ben ik het met je eens dat het onwenselijk is dat het wordt beargumenteerd vanuit een religieus perspectief.quote:Op maandag 26 april 2010 09:28 schreef Ritmo het volgende:
6 dagen niet winkelen en op zondag wel is ook matigheid.
Ik vind dat zondag best supermarkten s'middags even open kunnen, kledingwinkels etc. hoeft van mij niet.
Maar het gaat me niet specifiek om die zondag, het gaat me om de intentie die er achter zit: mensen die niets met de kerk/religie te maken hebben dwingen om je aan te passen aan een puur Godsdienstig standpunt.
Ik ga toch ook geen partij oprichten die strenge regels voor kerken opstelt? Laat mensen lekker zelf hun keuze maken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |