abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80684879
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:17 schreef vigier het volgende:

[..]

Op zich verandert er dan weinig... ze blijven er wijn schenken, het is vrije inloop, je kunt er je geld kwijt, er is wat te happen en als je vroeg bent is er niet veel volk.
Enige verschil is dat er geen 14-jarige jongetjes meer naar binnen mogen.
-
pi_80685315
Christenen die anderen hun wil willen opleggen
pi_80686787
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een dag van bezinning.. Ik vind het best goed. En ik ben niet eens religieus.
Is ook best goed zolang de mensen zelf mogen kiezen wanneer ze dat willen doen.
pi_80686834
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:35 schreef Jahr00n het volgende:

de winkeliers moeten zelf kunnen bepalen wanneer ze open zijn en wanneer niet.
Dat dus
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:46 schreef Asgard het volgende:
Christenen die anderen hun wil willen opleggen
En dat
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80686869
Ik woon midden in het centrum en de koopzondagen zijn geweldig.

En als je ziet hoe teringdruk het is zit helemaal niemand te wachten op die stinkende zondagsrust

Laat de kindertjes maar met rust, dat is een vele betere rust
pi_80686897
Waar hebben ze eigenlijk precies last van? Je zou ze de kost moeten geven die op zondag werken maar waarom is het in een winkel zo kwalijk? Of waarom mogen mensen wel de bossen in maar niet een Hoofdstraat in?
Go hard or go home
pi_80686913
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:34 schreef axelinho het volgende:

[..]

doordeweeks de winkels tot 20.00 openen en zondags in heel het land de winkels sluiten, prima oplossing
niks geen prima oplossing

ik ga straks ook lekker de stad in, zondag is het juist extra gezellie
pi_80688103
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:22 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet erg. Er bestaan vast leuke clubjes en verenigingen die dergelijke tradities hoog in het vaandel hebben, waar jij terecht kan. Allemaal gelijkgestemenden, en jij hoeft er niemand mee lastig te vallen die er niet in is geïnteresseerd.
Daar kan ik weinig tegenin brengen.. Bansheeboykan het allemaal wat beter verwoorden ook, maar ja, in deze hoef ik van hem, grappigheid zij met hem, hier ook geen bijval te verwachten..
pi_80688477
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:48 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Daarom. Ik vind het christendom net zo dom als de islam. Ook weer van die domme opvattingen, en dus zulke regels willen gaan stellen. Wat dan? De zondag maar vrij zodat die priesters aan kleine kinderen kunnen gaan zitten ipv dat ze kunnen spelen in de ballenbak van de AH?
Ik zal je iets leuks vertellen: in 9 van de 10 moslimlanden zijn winkels zelfs op vrijdag gewoon open.
Cool story, Hansel.
  zondag 25 april 2010 @ 11:27:18 #50
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80689341
Dus alleen winkelpersoneel heeft het "recht" om op zondag thuis te zitten. Wat dan van
Ziekenhuispersoneel
Brandweer
Politie
Spoedtandartsen
In een electriciteitscentrale wordt toch ook op zondag gewerkt?
Horecapersoneel
Non possumus non loqui
pi_80689467
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik hou wel van tradities
Nou, ik vind de koopzondag inmiddels een leuke traditie geworden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_80689666
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:27 schreef Knip het volgende:
Dus alleen winkelpersoneel heeft het "recht" om op zondag thuis te zitten. Wat dan van
Ziekenhuispersoneel
Brandweer
Politie
Spoedtandartsen
In een electriciteitscentrale wordt toch ook op zondag gewerkt?
Horecapersoneel
Precies. En alsof al die Christelijke boeren hun vee op zondag geen eten geven.
pi_80689941
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:35 schreef Jahr00n het volgende:
Wat een kutoplossing, de winkeliers moeten zelf kunnen bepalen wanneer ze open zijn en wanneer niet.
Dit.
Conscience do cost.
  zondag 25 april 2010 @ 11:52:15 #54
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_80689953
opzouten met het CDA!

zit hier in een nog lang niet overal kapitalistisch land als Rusland en daar is op een iedere hoek een winkel 24/7 open.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_80690180
Jammer dat het weer op de zondag gefocussed is, want in de kern zit er wel iets in wat me bevalt.
Als we met z'n allen willen dat we uiteindelijk alleen nog maar eenheidsworstwinkels over houden (overal AH, C&A en Mediamarkt), dan zijn we goed op weg....geen kleine zelfstandige die kan overleven, omdat eerlijk concurreren met de grote jongens onmogelijk is.

Grote supermarkten trekken een blik kids open die ze ontslaan als ze 23 zijn, omdat ze dan te duur worden/hebben massa's wurgcontracten met producenten en kunnen daardoor 24/7 open zijn, terwijl de kleine zelfstandige natuurlijk nooit zolang kan werken....de kruidenier is dan ook al uit het straatbeeld verdwenen en we houden uiteindelijk een stuk of 10 grote supermarkten over (net als in vele andere sectoren btw) en dat noemen we dan optimale vrijheid voor de consument.

Er zijn veel mensen die dat toejuichen, maar ik vind het oprecht jammer dat we steeds minder diversiteit hebben qua winkelaanbod en dat je bijna gedwongen wordt om je dagelijkse boodschappen bij 1 van de grote winkels te doen, terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb....ik steun liever de kleintjes ipv de multinationals, maar dat wordt zo goed als onmogelijk gemaakt door de macht van het kapitaal en de politiek die dat faciliteert.

Wat mij betreft mag elke winkel max. 50 uur per week open zijn en mogen ze dan zelf bepalen op welk tijdstip dat is, zodat mensen die behoefte hebben om 3 uur 's nachts een kilo kaas te willen kopen ook aan hun trekken komen.
pi_80690357
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:00 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat het weer op de zondag gefocussed is, want in de kern zit er wel iets in wat me bevalt.
Als we met z'n allen willen dat we uiteindelijk alleen nog maar eenheidsworstwinkels over houden (overal AH, C&A en Mediamarkt), dan zijn we goed op weg....geen kleine zelfstandige die kan overleven, omdat eerlijk concurreren met de grote jongens onmogelijk is.

Grote supermarkten trekken een blik kids open die ze ontslaan als ze 23 zijn, omdat ze dan te duur worden/hebben massa's wurgcontracten met producenten en kunnen daardoor 24/7 open zijn, terwijl de kleine zelfstandige natuurlijk nooit zolang kan werken....de kruidenier is dan ook al uit het straatbeeld verdwenen en we houden uiteindelijk een stuk of 10 grote supermarkten over (net als in vele andere sectoren btw) en dat noemen we dan optimale vrijheid voor de consument.

Er zijn veel mensen die dat toejuichen, maar ik vind het oprecht jammer dat we steeds minder diversiteit hebben qua winkelaanbod en dat je bijna gedwongen wordt om je dagelijkse boodschappen bij 1 van de grote winkels te doen, terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb....ik steun liever de kleintjes ipv de multinationals, maar dat wordt zo goed als onmogelijk gemaakt door de macht van het kapitaal en de politiek die dat faciliteert.

Wat mij betreft mag elke winkel max. 50 uur per week open zijn en mogen ze dan zelf bepalen op welk tijdstip dat is, zodat mensen die behoefte hebben om 3 uur 's nachts een kilo kaas te willen kopen ook aan hun trekken komen.
Dat kleine winkels niet kunnen concurreren met de grote jongens heeft bijzonder weinig te maken met de openingstijden. Als je leest dat de MM bijvoorbeeld cd's kan verkopen tegen een prijs die onder de inkoopprijs ligt van de kleine zelfstandige dan maakt het niet uit of de MM 100 of maar 50 uur per week open is.
  zondag 25 april 2010 @ 12:13:42 #57
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80690500
Ik zou het overigens niet eens zo erg vinden om op zondag wat bij te klussen in een lokaal winkeltje. Geef mij een deel van de omzet, winkelier verdient ook nog wat, hij biedt continuïteit aan de klanten, klanten kunnen op zondag ook nog hun spulletjes kopen. Ik verdien nog een zakcentje...

Geen probleem.
Non possumus non loqui
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 12:15:55 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80690550
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:13 schreef Knip het volgende:
Ik zou het overigens niet eens zo erg vinden om op zondag wat bij te klussen in een lokaal winkeltje. Geef mij een deel van de omzet, winkelier verdient ook nog wat, hij biedt continuïteit aan de klanten, klanten kunnen op zondag ook nog hun spulletjes kopen. Ik verdien nog een zakcentje...

Geen probleem.
Dat dus. op zondag een paar uurtjes werken tegen 200% zeg ik geen nee tegen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 25 april 2010 @ 12:16:50 #59
3542 Gia
User under construction
pi_80690573
Dit gaat ze stemmen kosten. Veel mensen vinden het wel prettig om op zondag even voor onverwachte gasten, bijvoorbeeld, nog effe naar de winkel te gaan.

Wij gaan straks ook nog, omdat we gisteren nog niet wisten of we vandaag zouden bbq-en of wat anders zouden eten. En tja, de winkel is toch open, dus kunnen we dat ook vandaag pas beslissen.

Nee, lekker op zondag open blijven.
pi_80690812
Ik ben voor. Hier in Utrecht heeft een kleine meerderheid een jaar of twee, drie geleden trouwens ook tegen koopzondagen gestemd. En niet omdat 50% waarde hecht aan 'God's rustdag', lijkt me. Meer mensen vinden het gewoon prettig als er 1 dag in de week rust is.

Ik zou het in ieder geval wel relaxed vinden, ik hou wel van 'geen opties hebben' op zondag, d.w.z. alternatief moeten bedenken voor koken, tijd om iets te doen wat je normaal niet zou doen (niet werken, niet winkelen, maar iets actiefs of cultureels), tijd voor familie etc. Heeft niets met religie maar met gezin te maken. Betutteling, wellicht, maar daar heb ik niet zoveel tegen.

Zondag dus dicht graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')