Peak-it.quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dan heb je
Centric - standaard 207 gestickerde bak
Peak IT - rode gestickerde bak
Sogeti - auto naar keuze met een lease vergoeding van 810 euro per maand (excl. eigen bijdrage)
Xcent - standaard polo
Q magic - wat er net voorradig is
Bedankt voor je tip chinless.quote:Op maandag 26 april 2010 22:55 schreef Chinless het volgende:
[..]
En TS. Lever NOOIT bruto salaris in. Dan wordt je namelijk genaaid op je overuren, pensioen, uurloon, vakantiegeld etc. Laat ze maar gewoon netjes het bedrag vermelden op je loonstrook: eigen bijdrage - ¤ xxx
Als je wel meer brutoloon krijgt, maar daarop een inhouding is dat voordeliger omdat:quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:01 schreef krn176 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip chinless.
Als ik het goed begrijp bedoel je :
Loonstrookopbouw.
bruto salaris: 2000
-alle gebruikelijke aftrekposten - belasting etc.
-----netto salaris op rekening - 1500
Eigen bijdrage lease-auto - 250
Netto op rekening TS - 1250
Zoiets?
Mijn idee was om het lease-budget af te halen van de loonsverhoging. Bruto 300 leasevergoeding = 200 salaris. Dan krijg ik dus bruto 300 minder salaris, maar scheelt het netto 200. Ik snap niet waarom de door jou geschetste situatie voor mij beter zou zijn.
Yeah right, de sollicitatie procedure bij Peak IT om die jonge gasten binnen te krijgen zal wel als volgt gaan:quote:
WAARSCHUWING Leaseauto's worden vaak ingezet als bindmiddel zodat jij niet weg gaat bij de werkgever. Ik heb echt al zo vaak gehoord, dat werknemers die weg gingen moesten opdraaien voor de resterende looptijd van het lease contract.....quote:
Alleen de domme werknemers zeker?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:44 schreef josvr het volgende:
[..]
WAARSCHUWING Leaseauto's worden vaak ingezet als bindmiddel zodat jij niet weg gaat bij de werkgever. Ik heb echt al zo vaak gehoord, dat werknemers die weg gingen moesten opdraaien voor de resterende looptijd van het lease contract.....
Zo zou ik dit niet willen stellen. Er zijn echt heel veel jonge gasten die zeg technisch best wel slim zijn, maar die gewoon niet goed voor zichzelf op kunnen komen.quote:
Staat gewoon in elk standaard lease contract van werkgever - werknemer dat er een vorm van een afkoopsom is. Meeste bedrijven hebben dat.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Alleen de domme werknemers zeker?
Ja dat weet ik wel, maar dan dient die afkoopsom toch als 'gouden ketting'.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:14 schreef existenz het volgende:
Staat gewoon in elk standaard lease contract van werkgever - werknemer dat er een vorm van een afkoopsom is. Meeste bedrijven hebben dat.
Nee hoor. Ik heb zelfs een enorme hekel aan dat soort bedrijven.quote:Edit: Ah josvr werkt voor een peak-it of heeft er voor gewerkt.
Ook in slechte tijden hoor, maar daar komt idd je punt van onderhandelen naar boven..quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar dan dient die afkoopsom toch als 'gouden ketting'.
Als de markt goed is, dan wil de nieuwe werkgever dit vaak wel overnemen overigens....
[..]
Nee hoor. Ik heb zelfs een enorme hekel aan dat soort bedrijven.
Als die dat wil betalen. Iets wat overigens ook met lease auto's wel gedaan wordtquote:Op woensdag 28 april 2010 00:01 schreef snabbi het volgende:
Mijn leaseauto wordt ook gewoon in de pool opgenomen wanneer ik uit dienst ga. Alleen wanneer je een bepaald percentage boven je leasenormbudget zit, moet je het contract verplicht overnemen.
Zo'n studieschuld heb ik wel (executive master opleiding), maar goed die studieschuld neem je gewoon mee naar je volgende werkgever.
Nog nooit een ex-collega gehoord die daar problemen mee heeft gehad. Ook zelf merk ik dat het niet eens ter discussie staat, is standaard.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:46 schreef sanger het volgende:
Als die dat wil betalen. Iets wat overigens ook met lease auto's wel gedaan wordt
Op dit moment is het wat moeilijker merk ik om me heenquote:Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Nog nooit een ex-collega gehoord die daar problemen mee heeft gehad. Ook zelf merk ik dat het niet eens ter discussie staat, is standaard.
Goede punten. Op punt 2 kan ik zeggen dat ik geen overuren draai. Werk ik toch extra, dan ga ik de volgende dag x uur eerder naar huis.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:53 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je wel meer brutoloon krijgt, maar daarop een inhouding is dat voordeliger omdat:
- je vakantiegeld is 8% van je brutoloon (dus 8% van 300*12 zou je dan mislopen = 288 euro)
- je overuren zijn 100-zoveel procent van je brutoloon, dus ook hier zit weer een x bedrag in
enzovoorts.
Maar in dit geval wil TS afzien van brutoloon dat hij nog niet heeft. Hij gaat er dus niet op achteruit, maar minder snel op vooruit.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:29 schreef Ivo1985 het volgende:
Bruto loon inleveren moet je gewoon echt nooit doen. Scheelt in allerlei eerder genoemde zaken en het kost nogal wat moeite om dat in de toekomst weer recht te trekken.
Die verhoging is reeds vastgelegd, en dus zeker.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:55 schreef klusfoobje het volgende:
Wat ik als WG minder zou vinden is een werknemer die alvast een voorschot neemt op toekomstige, eventuele, salarisverhogingen...
Akkoord, dat heb ik ook gelezen. Maar iets met een beer en een huid enzo.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Die verhoging is reeds vastgelegd, en dus zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |