Ik rijd nu ook al ruim 4 jaar in een Ibiza en volgende week wordt dit een Altea, maar ik ben het er wel mee eens, dat onder bepaalde omstandigheden je onderstuur kunt creëren. Maar dan verg je ook wel wat van je auto hoor. Paar jaar daarvoor een Honda Civic gehad en die plakte echt aan de weg. Maar naast dat kleine beetje onderstuur zijn het zeer fijne auto's qua weggedrag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En nu moet ik zeker gaan reageren?
Obvious troll.
Edit; Oh zie dat je er zelf ook ene hebt gehad, dan wil ik wel even enige moeite aan besteden;
Als je eerste ervaring met een bepaald merk auto niet goed is dan kan ik me voorstellen dat je zo reageert. Zou ik zelf ook hebben. Heb geen ervaring met de TDI's in de Ibiza, dus daar kan ik niet over meepraten.
Hoor eigenlijk over het algemeen van mensen die overgestapt zijn op Seat dat ze positief en tevreden zijn.
Ik ben dat al jaren. Was eerder ook een beetje huiverig om een Spanjaard te gaan aanschaffen, maar het is toch bijna allemaal VW materiaal wat erin ligt... dus wat dat betreft. Heb nog weinig omkijken gehad naar mijn vorige twee Seats die ik gehad heb, waarvan 1 lease Leon![]()
Interieur van de standaard Ibiza is inderdaad wat matig, maar de wagen die ik nu aangeschaft heb ik dat toch wel andersquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:36 schreef Dumpiej het volgende:
Ik lever een auto niet zonder reden na een paar duizend km weer in. ik had een 1.9TDI, das best een zwaar blok (fysiek) dus dat zal er flink aan mee hebben gewerkt. De auto is niet wat ik zou noemen een slechte auto, want technisch is het allemaal wel ok. Maar de wegligging, kwaliteit van het interieur en de kwaliteit van de opties vond ik gewoon beroerd. Zeker met nat weer is het glibberen, de auto is compleet niet gebouwd om met het koppel van die motor om te gaan. Mijn huidige auto heeft hetzelfde vermogen maar is een stuk gemakkelijker te besturen.
dat valt wel mee, beetje vlot wegtrekken bij een stoplicht is bij nat weer al teveel gevraagd. Banden waren overigens niet versleten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar dan verg je ook wel wat van je auto hoor.
Ik zag de nieuwe eigenaar vorig jaar met Koninginnedag nog voorbijrijden!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:37 schreef Robar het volgende:
Mijn eerste auto was een Suzuk Swift 1.3 GS uit 1991. Gekocht in 1999 toen ik nog net geen 19 jaar was voor 7000 gulden. Na anderhalf jaar total loss gereden. De GS had wat leuke extra's waaronder een sportinterieur en striping.
Een Ferrari rijder die alleen een wikipedia plaatje heeft van z'n 550?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:26 schreef B3nn0 het volgende:
Heb zoveel auto's gehad dat ik het niet eens meer weet.
Mijn eerste was iig een:
[ afbeelding ]
En na jaren hard sparen eindelijk mijn schatje:
Ferrari 550 Maranello
[ afbeelding ]
En rij nog een Audi a4 om mijn schatje te sparen.
Ik zit op mijn werk vriend. Als ik had willen opscheppen had ik wel gezegd dat ik een Enzo Ferrari heb.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:50 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Een Ferrari rijder die alleen een wikipedia plaatje heeft van z'n 550?
[ afbeelding ]
Waarom reageer jij op een 16-jarige kleuter die nog amper veren op zijn plasser heeft.....quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:50 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Een Ferrari rijder die alleen een wikipedia plaatje heeft van z'n 550?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:58 schreef B3nn0 het volgende:
<knip>
Sja, ik moet tegenwoordig meer meesleuren en ik ga binnenkort op de fiets naar mijn werk. Dus werd het een wat groter uitgevoerde benzinewaggel. Getwijfeld tussen de Seat Altea (XL), Nissan Qashqai, de nieuwe Kia Sportage (ook een aanrader) of Hyundai ix35. De laatste twee leken mijn vrouw te groot, daarbij hebben we een budget gesteld van ¤20.000 + inruil en een beetje leuke uitvoering zit er dan niet meer in. De Seat wil ik niet om bovengenoemde redenen, de Nissan omdat er geen enkele cel in mijn lichaam in die auto wil rijden. Ik heb er gewoon helemaal niets mee. Ik hoop dat het interieur en rijeigenschappen van de Mutsebusje in de realiteit niet tegenvalt, anders moet ik toch weer opnieuw gaan overwegen wat ik wil...quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:07 schreef de_boswachter het volgende:
Nette bak als gezinsauto neem ik aan.
Beter als van die 30-ers die kids hebben en dan een Multipla of andere lelijke "praktische" bak gaan rijden.
Ik zou me rot schamen.
Zo zie je maar weer dat smaken erg verschillen. Ik vind het interieur wel mooi (niet superdeluxe, maar wel netjes). Overigens heb ik een sport interieur en dat geeft al een iets andere uitstraling. Wat er wel ietwat goedkoop uitziet is de ingebouwde radio/cd speler. Dat had wat mij betreft ook wat beter gekund. Maar al met al vind ik dit een hele mooie wagen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:47 schreef Dumpiej het volgende:
[..]
dat valt wel mee, beetje vlot wegtrekken bij een stoplicht is bij nat weer al teveel gevraagd. Banden waren overigens niet versleten.
De Altea heb ik ook overwogen. Het wel een leuke auto echter ik vind wederom het interieur niet zo mooi en erg plastic. Ik heb een 2.0FSI als leenauto gereden toen de Ibiza (elke 15dkm?) weer voor een beurt moest.
Mooie bak, Mitsubishi heeft de laatste generatie auto's fraai vormgegeven, kan niet anders zeggen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Dumpiej het volgende:
[ afbeelding ]
Deze auto volledig uitgerust voor ¤25.000, de vanafprijs is ¤21500. En dat is nieuw!
Zodra ik het showmodel gereden heb volgende maand ga ik hem aanschaffen.
Die Seat Altea uit 2007, wat voor blok ligt daarin? Toch niet die instap 1.4 motor hoop ik?
Ik heb daar nooit last van eerlijk gezegd. Maar goed mijn Ibiza was een 1.4 en ik rijd straks een 1.6 Altea.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:47 schreef Dumpiej het volgende:
[..]
dat valt wel mee, beetje vlot wegtrekken bij een stoplicht is bij nat weer al teveel gevraagd. Banden waren overigens niet versleten.
De Altea heb ik ook overwogen. Het wel een leuke auto echter ik vind wederom het interieur niet zo mooi en erg plastic. Ik heb een 2.0FSI als leenauto gereden toen de Ibiza (elke 15dkm?) weer voor een beurt moest.
Ikke nu 205's, valt nog wel mee.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:11 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit last van eerlijk gezegd. Maar goed mijn Ibiza was een 1.4 en ik rijd straks een 1.6 Altea.
Maar onder die Ibiza zaten dan weer wel aardig grote banden.
De opel is weg.... (gelukkig)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:35 schreef Rensjebree het volgende:
Oke mag ik beginnen.
Ik heb nog geen jaar een rijbewijs
Lease
Een Yaris
[ afbeelding ]
Toen kreeg ik een 107 .
Daar maakte ik een koprol mee. (anderhalf maand oud, nog geen 4000km op de teller!)
[ afbeelding ]
Fox
[ afbeelding ]
Toen kreeg ik dit
[ afbeelding ]
Weer een 107
[ afbeelding ]
En toen stapte ik over van baas!
en nu rij ik dit!
[ afbeelding ]
Het had ook wel iets te maken met het aan/uit karakter van de TDI's. Onder de Freestyle versie die ik reed lagen volgens mij ook 205 banden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ikke nu 205's, valt nog wel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |