abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80908289
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:23 schreef AryaMehr het volgende:
Michael Axworthy - Iran: een cultuurgeschiedenis. Achter in zijn boek verwijst hij naar de bronnen.
Mary Boyce (nummer één geleerde op het Zoroastrisme) - Zoroastrianism: A Shadowy but Powerful Presence in the Judaeo-Christian World.

Overigens merk ik vaak dat DeParo een aantal 'sleutelwoorden' in Google intypt en dan per ongeluk een aantal boeken op e-books vindt. Dat heb ik al een aantal keer eerder opgemerkt; zo niet, dan zie ik graag foto's van de boeken tegemoet.
Geef maar een pagina uit een boek die niet op google staat van de boeken die ik gegeven heb.
Ik citeer het boek, een scanner heb ik niet, dat is jammer voor je.

Maar ik snap niet dat je Axworthy hier nog aanhaalt en zelfs nog Mary Boyce.

Want die twee erkennen jouw standpunt helemaal niet.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:26:36 #127
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908324
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Geef maar een pagina uit een boek die niet op google staat van de boeken die ik gegeven heb.
Ik citeer het boek, een scanner heb ik niet, dat is jammer voor je.
Een foto van de kaft is wel genoeg. En niet aankomen zetten met: 'ik heb geen fototoestel'.
pi_80908388
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:22 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Maar die nomadische volken zullen zijn geschriften wel niet gelezen hebben. Kennelijk hebben die teksten eeuwenlang een sluimerend bestaan geleden om pas de vijfde eeuw voor Christus tot het Zoroastrisme uit te groeien. Als je zegt dat het Zoroastrisme (dus niet de geschriften) eerder is ontstaan dan het Jodendom dan zit je er aantoonbaar naast.
Bovendien is het niet eens aantoonbaar dat deze volkeren in een enkele almachtige god geloofden.
Misschien dat Zoroaster er een heeft gekozen om een eenheid te creeeren of tegen andere religies.

Het kiezen van een God kan centraal staan omdat deze ene God alle andere volkeren ook overheerst.

Als jij z'n macht erkent, en niet het bestaan van andere Goden, dan heb je het recht om die andere te overheersen
tsja.

Dat vinden we overigens weer terug binnen het boek Peter Brown volgens mij. In The Rise of Western Christendom (gaat over de Middeleeuwen) waar hij het bestaan van oudere religies uitlegt.
pi_80908422
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een foto van de kaft is wel genoeg. En niet aankomen zetten met: 'ik heb geen fototoestel'.
Je hebt de boeken blijkbaar bij de hand AR.
Je kan ze zo opzoeken op internet tenminste dat veronderstel je.
Als ik er naast zit kan je me dus heel makkelijk betrappen op een fout.
Dat is het enige wat je hier krijgt, bij jou moeten we ons maar afvragen, of je het juiste citeert.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:31:27 #130
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908463
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:20 schreef DeParo het volgende:
- Ira M. Lapidus - A History Of Islamic Societies
- Sarah Maza & Lloyd Kramer - A Companion To Western Historical Thought
Beide boeken online in te zien. Wel heel erg opvallend he. Geef maar gewoon toe dat je de boeken niet bezit, maar simpelweg online afstruint naar bonnen die toevallig in jouw voordeel uitpakken. En de meeste bronnen die het tegendeel laten zien volkomen negeert.

Hier

Hier
pi_80908531
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:31 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Beide boeken online in te zien. Wel heel erg opvallend he.

Hier

Hier
Zoek maar na, lees het eerste hoofdstuk bij de een, lees mijn citaat bij de andere.
Het klopt precies wat ik schrijf en niemand die dat kan ontkennen.

Alles wat ik hier dus schrijf valt te controleren.
Jouw citaten vallen blijkbaar niet te controleren helaas.

Mijn bronnen, wetenschappelijke bronnen (ohja lees ook Bernard Lewis), bewijzen mijn gelijk.

Jouw sites bewijzen alles behalve jouw gelijk, jouw boeken bewijzen mijn gelijk, zelfs enkele sites.

Je hebt niets AR.
Je kennis is puur gebaseerd op gebakken lucht.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:34:28 #132
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908545
Koop de boeken eens zal ik zeggen.
pi_80908596
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:34 schreef AryaMehr het volgende:
Koop de boeken eens zal ik zeggen.
Ik heb ze alle vier, alle boeken die ik genoemd heb, hier naast me liggen AR.

Jij hebt helemaal niets dat jouw punt zou moeten bewijzen.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:36:12 #134
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908600
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:33 schreef DeParo het volgende:
Jouw sites bewijzen alles behalve jouw gelijk, jouw boeken bewijzen mijn gelijk, zelfs enkele sites.
"Zoroastrianism is the oldest of the revealed world-religions, and it has probably had more influence on mankind, directly and indirectly, than any other single faith." - Mary Boyce, Zoroastrians: Their Religious Beliefs and Practices (London: Routledge and Kegan Paul, 1979, p. 1)
pi_80908626
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

"Zoroastrianism is the oldest of the revealed world-religions, and it has probably had more influence on mankind, directly and indirectly, than any other single faith." - Mary Boyce, Zoroastrians: Their Religious Beliefs and Practices (London: Routledge and Kegan Paul, 1979, p. 1)
Waar is het hindoeisme?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:37:07 #136
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908632
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb ze alle vier, alle boeken die ik genoemd heb, hier naast me liggen AR.
Post eens de foto's van de boeken dan. Of stuur me je adres via PM dan kom ik wel even langs.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:37:45 #137
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908653
Laten we gewoon met deze woorden afsluiten:

"Zoroastrianism is the oldest of the revealed world-religions, and it has probably had more influence on mankind, directly and indirectly, than any other single faith."

pi_80908655
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

http://www.avesta.org/

Op de voorpagina zelfs.
pi_80908669
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:37 schreef AryaMehr het volgende:
Laten we gewoon met deze woorden afsluiten:

"Zoroastrianism is the oldest of the revealed world-religions, and it has probably had more influence on mankind, directly and indirectly, than any other single faith."

Waar is het hindoeisme?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:39:00 #140
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908694
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:37 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Post eens de foto's van de boeken dan. Of stuur me je adres via PM dan kom ik wel even langs.
pi_80908698
quote:
From the universal supremacy of the great gods it was but one step, an inspired leap, to the revelation that there was but one God, who was the God of the whole universe and of all mankind. The oneness of God was preached first by the prophets of ancient Israel and then, in the seventh century BC, by the Iranian prophet Zoroaster.
A History Of Islamic Societies - Ira M. Lapidus
pi_80908732
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]
Nee, je kan de boeken inkijken, lijkt me meer dan genoeg.

Waar is het Hindoeisme?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:40:35 #143
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908734
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

A History Of Islamic Societies - Ira M. Lapidus
Heeft Ira M. Lapidus zich verdiept in het Zoroastrisme; zoals Boyce dat heeft gedaan? Een boek dat over Islamitische gemeenschappen gaat aanhalen als serieuze bron?
pi_80908754
AR, je haalt nu opeens een bron aan, een zogenaamd gerespecteerde bron die beweert dat het Zoroastrianisme nu zelfs de oudste religie in de wereld is. Ik vraag je waar het Hindoeisme is gebleven?
pi_80908778
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:40 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Heeft Ira M. Lapidus zich verdiept in het Zoroastrisme; zoals Boyce dat heeft gedaan? Een boek dat over Islamitische gemeenschappen gaat aanhalen als serieuze bron?
Jazeker en dat bewijst zijn uitvoerige behandelen van het Zoroastrianisme in andere delen van het boek.
Zoals je kan lezen.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:44:01 #146
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908824
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jazeker en dat bewijst zijn uitvoerige behandelen van het Zoroastrianisme in andere delen van het boek.
Zoals je kan lezen.
Boyce staat vele malen hoger aangeschreven.
pi_80908849
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Boyce staat vele malen hoger aangeschreven.
En toch beweert bijna elke wetenschapper dat het Hindoeisme het oudste geloof ter wereld is .
Daar gaat dan de geloofwaardigheid opeens van Mary Boyce.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:48:47 #148
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80908946
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

En toch beweert bijna elke wetenschapper dat het Hindoeisme het oudste geloof ter wereld is .
Oh? Ik lees dat het Zoroastrisme even oud is als het Hindoeisme en dat sommigen geleerden het Zoroastrisme zelfs ouder schatten.
quote:
Daar gaat dan de geloofwaardigheid opeens van Mary Boyce.
Volgens een snotneus op het internet. En dat terwijl alle geleerden die zich in dergelijke studies hebben verdiept Boyce aanprijzen als de nummer één.
quote:
The Royal Asiatic Society's annual Boyce Prize for outstanding contributions to the study of religion is named after her.
quote:
Hoe bent u bij dit onderzoeksgebied terecht gekomen?

“Dat is lastig te reconstrueren. Vanuit een volkomen onkerkelijke achtergrond ben ik theologie gaan studeren in Utrecht. Dit omdat het vak veel omvat: talen, geschiedenis, sociale wetenschappen, allen in dienst van één onderwerp: religie. Heel raar keek men niet op van mijn keuze; in die tijd was theologie nu eenmaal de enige studie voor mensen met interesse voor religie. Daarbij heb ik Perzisch gedaan. Dit kwam door een college bij theologie dat mij pakte. Het ging over Mary Boyce – die naam zal nog veel vallen - de onbetwiste nummer één in de studie naar het zoroastrisme. Dit pakte mij en ik wilde er meer mee. Hiervoor moest ik mij de uitgestorven talen meester maken en daar heb je allereerst het Perzisch bij nodig. Bij de studie ging een wereld voor mij open. Het was heel anders. Bij Godgeleerdheid had ik traditionele hoorcolleges, maar bij een taal ben je veel actiever bezig. Je hebt veel werkcolleges en moet er gewoon zijn om je alles eigen te maken.”
http://www.hum.leidenuniv(...)iews/dejong-509.html
pi_80909050
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Vanwaar het idee dat het Zoroastrisme pas de vijfde eeuw voor Christus is ontstaan? Het Zoroastrisme (Mazdeisme) is wel degelijk ouder dan het Jodendom.
Wikipedia:
quote:
Zoroastrianism is a religion and philosophy based on the teachings of prophet Zoroaster (aka Zarathustra, in Avestan) founded in the early part of the 5th century BC. The term Zoroastrianism is, in general usage, essentially synonymous with Mazdaism, i.e., the worship of Ahura Mazda, exalted by Zoroaster as the supreme divine authority.
pi_80909057
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Oh? Ik lees dat het Zoroastrisme even oud is als het Hindoeisme en dat sommigen geleerden het Zoroastrisme zelfs ouder schatten.
[..]
Ach jochie, houd toch op, het zoroastrianisme waar we het nu over hebben is in de verste verte niet meer te vergelijken met waar jij op doelt. Sterker nog, tot Zoroaster, kan er zelfs sprake zijn van meerdere goden dus daar gaat het monotheistische argument.

Het Hindoeisme staat duidelijk op nummer een, als je ooit nog op een universiteit komt, vraag het maar na.
quote:
Volgens een snotneus op het internet. En dat terwijl alle geleerden die zich in dergelijke studies hebben verdiept Boyce aanprijzen als de nummer één.
[..]
Haar kennis van het Zoroastrianisme is onomstreden, haar kennis van andere religies daarentegen zou wel een stuk beter mogen, dat is wel duidelijk. Bovendien als ze kunnen traceren waar het Joodse Volk vandaan komt dan zien ze
een nog oudere religie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')