Hehquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:08 schreef Esses het volgende:
ik herken me in het voorgaande, tevens moet ik zeggen dat het taalgebruik ambtelijker is geworden, me sierlijk erger aan verkeersovertredingen en automatisch een opmerking plaats als er iemand zonder gordel langs rijd zonder hier bewust naar gekeken te hebben. Tevens kijk ik anders naar mensen, meer op signalementen gaan kijken en ben ik sneller geworden in handelen richting hulpbehoevenden.
Dus.
En dingen zoals bij bedrijven: Kunt u uw postcode spellen?quote:Altijd 10 minuten voor zijn op tijd van afspraak, ook al moet je wachten.
Tijdens supermarkt bezoek heel efficient winkelen. recht op het doel af wat op je lijstje staat dus.
Iemand uitkafferen wanneer die te laat is.
Alles vooraf goed plannen zodat er geen verrassingen zijn.
Alles dubbel checken.
Heh ja ook bij spelling gebruik ik zelfs in Brazilië nog het Navo spel alfabetquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:49 schreef Gierigesloeber het volgende:
En dingen zoals bij bedrijven: Kunt u uw postcode spellen?
jazeker, [nummer] Delta - Bravo
Moet ik me hierbij voorstellen dat zo iemand dus nooit midden in een eetzaal zal zitten, met mensen overal om hem/haar heen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:29 schreef Sunglasses het volgende:
Ik ben zelf geen militair maar heb wel ontzettend veel met militairen te maken.
Wat mij altijd opvalt: in een openbare ruimte (restaurant, bus etc) altijd zo gaan zitten dat een ´´aanval´´ langs achter niet plaats kan vinden en dat de gehele ruimte (en met name de entree) in de gaten kan worden gehouden. En het gekke is; ik doe het zelf tegenwoordig ook
Dat je een dikke aziaat bent met pedotravestietie?quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:18 schreef huhggh het volgende:
Heb zelf totaal geen militaire achtergrond.
Toch kan ik mezelf erg herkennen in het beeld dat ErwinRommel schetst.
Vooral de punten rond efficientie, stiptheid en het plannen: wat zegt dit over mij?
Dat doet mijn vriend ook en die heeft echt nooit in het leger gezeten. Sowieso zijn veel van de genoemde trekjes vrij standaard voor mannen. Tandenpoetsen doe ik trouwens ook het liefst onder douche. Weekplanning qua eten den ook veel mensen, ik ook, doe eens per week boodschappen en of ik de pasta carbonara nou op maandag of vrijdag eet.... dat maakt dan niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:29 schreef Sunglasses het volgende:
Ik ben zelf geen militair maar heb wel ontzettend veel met militairen te maken.
Wat mij altijd opvalt: in een openbare ruimte (restaurant, bus etc) altijd zo gaan zitten dat een ´´aanval´´ langs achter niet plaats kan vinden en dat de gehele ruimte (en met name de entree) in de gaten kan worden gehouden. En het gekke is; ik doe het zelf tegenwoordig ook
Precies. Dat zijn dingen die vrij 'normaal' zijn, wat dat betreft. Het enige dat ik bijvoorbeeld bij m'n zwager (marinier) zie is het taalgebruik. Soms gebruikt 'ie woorden die je echt alleen daar in het dagelijks taalgebruik hoort. ('herstel' (bij het corrigeren van een fout in een zin) of 'meet-up' wanneer 'ie het over een ontmoeting/afspraak heeft (althans; volgens mij was dat het woord dat 'ie gebruikte...in elk geval iets dat je gebruikt om aan te duiden dat je iemand 'in het veld' ontmoet)quote:Op zaterdag 24 april 2010 07:09 schreef Dementor het volgende:
@TS, Je bent gewoon een vent.
Stating the obvious, baby.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat je een dikke aziaat bent met pedotravestietie?
Het is ook het enige logische en simpele internationale spel alfabet, dus ja, logisch om die te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh ja ook bij spelling gebruik ik zelfs in Brazilië nog het Navo spel alfabet
Hier nog een 'gek' die ook bepaalde dingen automatisch doet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Ter uwer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroepsdeformatie
Goed wie heeft er te maken met "beroepsdeformatie" ?
Ik betrap mij er zelf eigenlijk bijzonder vaak op![]()
Dingen die ik toen deed doe ik nu eigenlijk grotendeels ook
nog en het ziet er voor een buitenstaander soms vreemd uit.
Nu ben ik wel al 12 jaar uit de Krijgsmacht, waar ik 8 jaar heb
mogen dienen.
Ik poets,was en scheer mij de avond van tevoren,kies enquote:Bij opstaan in de ochtend:
Scheren en tandenpoesten onder de douche.
Of tandenpoetsen terwijl je je aankleed.
Een boterham pakken en tegelijk in je schoenen stappen
De auto verwarmen terwijl je je tanden aan het poetsen
bent (heel soms maar)
Tijdens de ochtend WC gang (de grote) te tanden poetsen,
of een stuk doorlezen welke je later nodig hebt.
etc etc
Ik ook en heb een hekel als mensen zelf zomaar te laat komen.quote:Altijd 10 minuten voor zijn op tijd van afspraak, ook al moet
je wachten.
Tijdens supermarkt bezoek heel efficient winkelen. recht op
het doel af wat op je lijstje staat dus.
Ik parkeer mijn auto ook altijd zo dat ik altijd speling heb en erquote:Tijd besparen door de auto dusdanig te parkeren dat je nooit
tussen 2 andere auto's klem kan zitten
Hier nog een,want sommige mensen vinden mij vervelend omdat ikquote:Over taalgebruik laat ik me maar niet uit, want dat gaat een beetje
lastig worden in Brazilië.
Etc etc etc...................
Grappig. Ik heb geen militaire achtergrond, maar overal waar ik loop bedenk ik me vaak hoe ik dan bepaalde gebouwen of gebieden zou beveiligen, waar zou ik de vuurlinies neerzetten e.d.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
....
Over straat lopen en kijken naar strategische plekken en dan denken, dat zou een goede plek kunnen zijn voor het uitbrengen van vuur op de vijand.
Volgens mij faalt mijn vent hier grandioos in, want ik herken een hoop terug helaas haha. Sporadisch dan wel. Het enige dat structureel terug komt is: " Ok schat, luister uit *inclusief verticale karateslag handje*" wanneer ik aan het ratelen ben over wat we allemaal wel niet zouden kunnen doen op zoveel manieren.quote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef Rave_NL het volgende:
- met vriendin jezelf in bedwang houden dit gedrag te vermijden om nog enigszins sociaal acceptabel over te komen.
Koester hetquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef EllaN het volgende:
[..]
Volgens mij faalt mijn vent hier grandioos in, want ik herken een hoop terug helaas haha. Sporadisch dan wel. Het enige dat structureel terug komt is: " Ok schat, luister uit *inclusief verticale karateslag handje*" wanneer ik aan het ratelen ben over wat we allemaal wel niet zouden kunnen doen op zoveel manieren.
Ach, het heeft iets charmants.
Heel veel dingen die al eerder genoemd zijn, zie ik inderdaad terug bij mijn eigenquote:linkerarm om het bord heen en met rechterhand de maaltijd naar binnen schuiven.
ik denk hetquote:Op woensdag 28 april 2010 13:29 schreef huhggh het volgende:
Vanwaar die linkerarm om je bord?
Bang dat anderen er met je eten vandoor gaan ofzo, of zit hier geen echte betekenis achter?
Meest stabiele houding waarbij de afstand tot bord zo klein mogelijk word waardoor je idd zoals Rave zei max naar binnen kan schuivenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:29 schreef huhggh het volgende:
Vanwaar die linkerarm om je bord?
Bang dat anderen er met je eten vandoor gaan ofzo, of zit hier geen echte betekenis achter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |