abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:14:55 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80626854
Wie heeft dat nog gedaan?
Vroeger was het een algemene wijsheid dat je de labeltjes die aan theezakjes zaten nooit weg moest gooien. Voor iedere miljoen labeltjes die men verzamelde werd er een rolstoel voor een kreupele gekocht, zodat die eindelijk ook zijn huis uitging. In de keukenlade lag altijd een plastic boterhamzakje waar deze labeltjes ingedaan werden. Als het zakje vol was nam je het mee naar school om aan een meisje te geven dat als verzamelpunt fungeerde.

Het lijkt wel op het verhaal van het forwarden van mailtjes voor dat jongetje dat dood zou gaan vanwege het ontbreken van een kostbaar medicijn, maar waarvan Bill Gates beloofd had dat hij het zou kopen indien het mailtje een miljoen keer geforward werd.

Iemand ook dit gedaan?
The End Times are wild
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:21:24 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80627065
Als je over straat liep met wat labeltjes en er strompelde iemand voorbij op krukken dan kon je hem die labeltjes natuurlijk ook rechtstreeks in handen duwen! Zo kende ik een jongen die invalide was (hij had al een rolstoel), die wanneer hij over straat rolde regelmatig een boterhammenzakje met theelabeltjes in zijn handen gedrukt kreeg.
Omdat iedereen zeker wist dat dit de enige manier was om aan een rolstoel te komen nam hij niet de moeite meer om dit te bestrijden. Hij zei eenvoudigweg:"Ja, maar ik heb al een rolstoel!" Waarop meestal gezegd werd:"Dan heb je er alvast een paar voor als je rolstoel versleten is!" Want een miljoen labeltjes spaar je niet zomaar bij elkaar natuurlijk, en rolstoelfabrikanten accepteren geen enkele andere vorm van valuta of edelmetalen voor hun producten.
The End Times are wild
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:24:11 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_80627154
Mijn schoonmoeder spaart om die reden gebruikte postzegels. Die geeft ze dan weer door een een buurvrouw en via via komen ze uiteindelijk bij Chinese verzamelaars terecht.

Ik heb al lang geleden besloten dat het minder gedoe is om gewoon met haar mee te sparen dan om ertegenin te gaan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:26:47 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80627240
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:24 schreef Frollo het volgende:
Mijn schoonmoeder spaart om die reden gebruikte postzegels. Die geeft ze dan weer door een een buurvrouw en via via komen ze uiteindelijk bij Chinese verzamelaars terecht.

Ik heb al lang geleden besloten dat het minder gedoe is om gewoon met haar mee te sparen dan om ertegenin te gaan.
Natuurlijk! Ik vind het ook grappig dat dit soort dingen er bestaan. En onze invalide medemensen moeten toch helemaal gek geworden zijn als ze door een straat reden en er weer mensen op de ramen tikten. "Wacht even, ik heb nog wat voor je", om vervolgens met alle goede bedoelingen en een niet geheel ongepast gevoel van altruïsme dan zo'n zakje met labeltjes in je handen te duwen. "Geniet er maar van!"
Dat vind ik stiekem best wel grappig. Zeker als het vier keer op een dag gebeurt.
The End Times are wild
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:29:07 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80627309
De generatie vóór mij moest weer zilverpapier sparen voor de wilden. Want die vonden dat mooi, dat geblink en geschitter. Had je een reep chocolade op, dan kon je bij de pastoor de wikkel inleveren. Die zorgde dan dat het in Afrika kwam. En passant werden er dan ook negers vrijwillig bekeerd, in ruil voor dat zilverpapier.
The End Times are wild
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:29:44 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_80627329
In katholieke kringen spaarde men ook altijd zilverpapier. "Voor de missionarissen", die dan in verre streken kreupele negertjes weer een toekomst konden geven.

edit: ja, dat dus
pi_80627449
De doppen van melkflessen! (van het soort zilverpapier idd)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:33:32 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80627458
Niet specifiek de kreupele negertjes toch? Dat zilverpapier was voor alle negrs.

Wilde je kreupele negertjes helpen dan moest je theezaklabeltjes van zilverpapier sparen. Maar die waren heel zeldzaam en daarom gingen er ook zoveel kreupele negertjes dood!
The End Times are wild
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:38:13 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_80627633
Koop je schuldgevoel af met een donatie van 5 euro en flikker de rest van je leven theezakjes in de vuilnisbak.
pi_80628848
echt nog nooit gehoord dit hoe lang is dit geleden?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_80661716
Wij hadden destijd een actie dat je meespaarde door streepjescode te sparen voor gehandicapten. Het moesten wel streepjescodes uit Duitsland zijn.
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:29:37 #12
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80669616
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
De generatie vóór mij moest weer zilverpapier sparen voor de wilden. Want die vonden dat mooi, dat geblink en geschitter. Had je een reep chocolade op, dan kon je bij de pastoor de wikkel inleveren. Die zorgde dan dat het in Afrika kwam. En passant werden er dan ook negers vrijwillig bekeerd, in ruil voor dat zilverpapier.
O ja ! Daar heeft mijn moeder het weleens over gehad, maar zelf heeft ze ook nooit begrepen wat die mensen in Afrika daar dan mee moesten !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80669654
Ken wel de melkflesdoppen die mijn oma spaarde maar heb nooit begrepen waarom ze dat deed
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')