Ja, natuurlijk is het een flinke ramp en heeft het potentie om een verschikkelijke ramp te worden. Maar spookverhalen dat straks alle oceanen met een laag olie bedekt zijn, die zijn echt pure onzin.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.

Absoluut, no doubt en inderdaad, dit blijft een enorme ramp.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.

... the Great Pacific Garbage Patch...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Perrin het volgende:
Vergeet oceaanstromingen en weersomstandigheden niet. Er drijven vele tonen plastic rommel in de oceaan, dat is ook niet egaal verdeeld, maar wordt door stromingen bijeen gedreven:
[ afbeelding ]

Dawn.... niet normaal meer. Waarom neemt geen enkele overheid een initiatief om de bende op te ruimen? Misschien dat China er wat voor voelt? Zijn ze meteen van een groot grondstof probleem verlostquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:41 schreef woid het volgende:
[..]
... the Great Pacific Garbage Patch...
een echt probleem waar geen hond iets aan doet.
en waar alle mc donalds troep op straat gooiende fok!bezoekers denken ..."pff boeiend"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.

ook niet altijd....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.

Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.

leg duh .. uh dan eens uit....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.

Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.quote:

Mwah, het leven past zich aan. Dat is de essentie van leven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]

doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.

Veel minder.. minder dan 1mm lijkt me..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe dik zal eigenlijk de laag olie zijn die aan de oppervlakte dobbert? 30 cm ofzo (een foot)?

Sorryquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:13 schreef woid het volgende:
[..]
doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"
het ging om iets anders dan olie.

quote:200+ Lawyers Meet in New Orleans to Discuss BP Lawsuits
According to Bloomberg, a group of about 200 personal injury lawyers gathered in New Orleans on Wednesday to discuss combining their many pending lawsuits against BP and co-defendants Transocean, Halliburton and Cameron.[..]

Wat een aasgieren zijn dat tochquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:09 schreef waht het volgende:
Dan is het nu tijd om de rijkdom te verdelen...
[..]

Ik vraag me sowieso af of er wel een schuldige aan te wijzen valt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een aasgieren zijn dat toch
Ik ben sowieso heel benieuwd wie er nu uiteindelijk voor de schade gaat opdraaien. BP huurt het meeste matreriaal ook maar weer van contractors en deze hele groep kan op deze manier fijn de bal heen en weer gaan schoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |