abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:09:07 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_81121562
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.
Ja, natuurlijk is het een flinke ramp en heeft het potentie om een verschikkelijke ramp te worden. Maar spookverhalen dat straks alle oceanen met een laag olie bedekt zijn, die zijn echt pure onzin.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_81122339
quote:

[..]

Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de olie die op het oppervlakte terecht komt, de grote hoeveelheid toxische stoffen die de olie bevat zullen een enorme impact hebben op het leven in de zee. Het ecologische herstel kan tientallen decennia in beslag nemen.
Absoluut, no doubt en inderdaad, dit blijft een enorme ramp.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:41:28 #243
215628 woid
let's get Friendly
pi_81122529
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Perrin het volgende:
Vergeet oceaanstromingen en weersomstandigheden niet. Er drijven vele tonen plastic rommel in de oceaan, dat is ook niet egaal verdeeld, maar wordt door stromingen bijeen gedreven:

[ afbeelding ]
... the Great Pacific Garbage Patch...

een echt probleem waar geen hond iets aan doet.
en waar alle mc donalds troep op straat gooiende fok!bezoekers denken ..."pff boeiend"

[ Bericht 16% gewijzigd door woid op 07-05-2010 11:06:52 ]
pi_81124424
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:41 schreef woid het volgende:

[..]

... the Great Pacific Garbage Patch...

een echt probleem waar geen hond iets aan doet.
en waar alle mc donalds troep op straat gooiende fok!bezoekers denken ..."pff boeiend"

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dawn.... niet normaal meer. Waarom neemt geen enkele overheid een initiatief om de bende op te ruimen? Misschien dat China er wat voor voelt? Zijn ze meteen van een groot grondstof probleem verlost
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:43:46 #245
215628 woid
let's get Friendly
pi_81124860
voor diegene die het wel interesseert..:

klik

"...the patch extends over a very wide area, with estimates ranging from an area the size of the state of Texas..."
pi_81125369
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.
pi_81126993
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Het lijkt me dat het vrij goed mogelijk is die rotzooi op te ruimen met een zelfde soort schip dat de olie van het water schept. Maar dat kost natuurlijk weer etterlijke miljoenen/miljarden waar geen enkele natie de kosten voor wil dragen.
Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:37:46 #248
215628 woid
let's get Friendly
pi_81127087
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar we willen wel goedkoop vervuilen als mensheid zijnde. Wat een viespeuken zijn we toch zolang ons eigen nest maar een beetje schoon is.
ook niet altijd....

pi_81127103
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:56 schreef jeoff het volgende:
Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:44:39 #250
215628 woid
let's get Friendly
pi_81127390
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat soort schepen zijn er al en die zijn ook al bezig om op te ruimen. Duh.
leg duh .. uh dan eens uit....
pi_81127851
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:44 schreef woid het volgende:

[..]

leg duh .. uh dan eens uit....
Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.
pi_81127962
Drive-r volgens mij is er een spraakverwarring en bedoeld degene met zijn vraag het opruimen van het drijvende kunststofafval in de oceanen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:01:39 #253
93664 waht
Mushir
pi_81128102
quote:

[..]

Mwah, het leven past zich aan. Dat is de essentie van leven.

Het is een vreselijke ramp, begrijp me niet verkeerd. En bij het opruimen moeten kosten noch moeite gespaard worden. Maar die doemverhalen over een complete afdekking van de oceaan ( ) zijn ietwat overdreven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:13:38 #254
215628 woid
let's get Friendly
pi_81128686
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Google even op oil spil cleanup, dan vind je eindeloos veel methodes. Ik zou hier dolgraag een essay over schrijven voor je, maar in principe wordt er al sinds decennia gebruik gemaakt van drijvende constructies en schepen die dmw in soort fuik oppervlakte water collecteren en vervolgens aan boord olie en water weer scheiden. Gaat niet snel, kost een hoop moeite, maar is vrij basic en wordt ook in dit geval al toegepast.
doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"

het ging om iets anders dan olie.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:44:35 #255
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_81130280
Hoe dik zal eigenlijk de laag olie zijn die aan de oppervlakte dobbert? 30 cm ofzo (een foot)?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:52:48 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_81130744
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe dik zal eigenlijk de laag olie zijn die aan de oppervlakte dobbert? 30 cm ofzo (een foot)?
Veel minder.. minder dan 1mm lijkt me..

Zie recente foto's:
Gulf of Mexico Oil Spill 2010 Photos: Images from May 6, 2010
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_81134598
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:13 schreef woid het volgende:

[..]

doe je zelf een lol... en lees ff terug waar je op "duh -t"

het ging om iets anders dan olie.
Sorry

Moeten mensen ook maar niet off-topic gaan, dan kunnen ze een uitbrander verwachten
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:09:39 #258
93664 waht
Mushir
pi_81134781
Dan is het nu tijd om de rijkdom te verdelen...
quote:
200+ Lawyers Meet in New Orleans to Discuss BP Lawsuits

According to Bloomberg, a group of about 200 personal injury lawyers gathered in New Orleans on Wednesday to discuss combining their many pending lawsuits against BP and co-defendants Transocean, Halliburton and Cameron.[..]
pi_81135169
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:09 schreef waht het volgende:
Dan is het nu tijd om de rijkdom te verdelen...
[..]
Wat een aasgieren zijn dat toch

Ik ben sowieso heel benieuwd wie er nu uiteindelijk voor de schade gaat opdraaien. BP huurt het meeste matreriaal ook maar weer van contractors en deze hele groep kan op deze manier fijn de bal heen en weer gaan schoppen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:21:32 #260
93664 waht
Mushir
pi_81135562
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een aasgieren zijn dat toch

Ik ben sowieso heel benieuwd wie er nu uiteindelijk voor de schade gaat opdraaien. BP huurt het meeste matreriaal ook maar weer van contractors en deze hele groep kan op deze manier fijn de bal heen en weer gaan schoppen.
Ik vraag me sowieso af of er wel een schuldige aan te wijzen valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')