Mehquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
Oh help... de PVV komt met de eigen versie van 'Joe the Plumber': ze komen op voor Henk en Ingrid, die in een vinexwijk wonen en een 'Nederlandser Nederland' verdienen...
Ik kan ze nu al niet uitstaan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
Oh help... de PVV komt met de eigen versie van 'Joe the Plumber': ze komen op voor Henk en Ingrid, die in een vinexwijk wonen en een 'Nederlandser Nederland' verdienen...
yeps, komt dus helemaal goed.quote:
Hoeveel Nederlanders van buitenlandse afkomst wonen er in jouw gemeente?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:06 schreef Etcetera het volgende:
Wie, Henk en Ingrid?
Er is helemaal niks mis met een multicultureel land. Hoe hadden we anders Chinees/Indisch/Japans/Grieks/Italiaans eten leren kennen
Wat ben ik DAAR blij meequote:
Allebei in (hetzelfde) trainingspak, onder het mom 2 halen, 1 betalen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:13 schreef Whiteguy het volgende:
Zullen we alvast even Henk en Ingrid gaan proberen voor te stellen:
Wat ik onder meer typisch iets voor die Henk en Ingrid vind:
-Zegeltjes plakken & kansloze zuinigheid (ga eens gratis ergens iets uitdelen, of benzine verkopen met 10 cent korting, Henk en Ingrid zijn er bij)
-Gekookte aardappels, een schepje groente, een droge sucadelap, alles door elkaar gegooid met een kuiltje in het midden voor de jus. Henk en Ingrid hebben het 's avonds op tafel staan.
-Je gaat op bezoek en krijgt max 1 koekje bij de koffie. De koektrommel verdwijnt daarna linea recta terug in de kast.
-1x per jaar gaan ze op all-inclusive vakantie naar Antalya, alwaar Henk in korte broek met witte sokken en sandalen schreeuwend om meer baco's alle bestede euro's 'terug probeert te verdienen', je moet immers het 'all inclusive' er uit zuipen.
Iemand nog aanvullingen ?
Een collega van mij heeft met dat achterlijke belspelletje (welke steen moet er aangelegd worden?) anders wel een auto gewonnen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat ben ik DAAR blij mee
Tenminste niet die 100 dagen kutreclames erover.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:13 schreef Whiteguy het volgende:
Zullen we alvast even Henk en Ingrid gaan proberen voor te stellen:
Wat ik onder meer typisch iets voor die Henk en Ingrid vind:
-Zegeltjes plakken & kansloze zuinigheid (ga eens gratis ergens iets uitdelen, of benzine verkopen met 10 cent korting, Henk en Ingrid zijn er bij)
-Gekookte aardappels, een schepje groente, een droge sucadelap, alles door elkaar gegooid met een kuiltje in het midden voor de jus. Henk en Ingrid hebben het 's avonds op tafel staan.
-Je gaat op bezoek en krijgt max 1 koekje bij de koffie. De koektrommel verdwijnt daarna linea recta terug in de kast.
-1x per jaar gaan ze op all-inclusive vakantie naar Antalya, alwaar Henk in korte broek met witte sokken en sandalen schreeuwend om meer baco's alle bestede euro's 'terug probeert te verdienen', je moet immers het 'all inclusive' er uit zuipen.
Iemand nog aanvullingen ?
Regio ETC:quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders van buitenlandse afkomst wonen er in jouw gemeente?
Ik sta hoger op de lijst dan die bekende van jequote:Op vrijdag 23 april 2010 14:18 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Heb jij soms iets met de marketing van de PVV te maken? Dit klinkt redelijk dekkend/voorspellend
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:18 schreef MadMaster het volgende:
Een collega van mij heeft met dat achterlijke belspelletje (welke steen moet er aangelegd worden?) anders wel een auto gewonnen...
Dit is wel een hele subtielequote:Op vrijdag 23 april 2010 14:17 schreef MadMaster het volgende:
- Henk heeft op zijn arm een tattoo met de tekst 'Ingrid' en Ingrid heeft er ééntje met de naam van haar echtgenoot;
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is wel een hele subtiele
Is Henk haar echtgenoot of niet?
Het maakt ook absoluut uit waar je woontquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:21 schreef Etcetera het volgende:
Over het algemeen kan ik me meer storen aan de boeren die in mijn omgeving wonen dan aan buitenlanders
In Rotterdam (regio 010quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:20 schreef MadMaster het volgende:
In Amsterdam (regio ****) woonden op 30 september 2007 16995 mensen, waarvan 9360 niet-westerse allochtonen (55.1%).
Met 2,7% allochtonen kan ik me dat heel goed voorstellen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:21 schreef Etcetera het volgende:
Over het algemeen kan ik me meer storen aan de boeren die in mijn omgeving wonen dan aan buitenlanders
Eigenlijk heb je in sommige wijken dat tooltje van Geenstijl niet eens nodig om dat vast te kunnen stellen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In Rotterdam (regio 010) schijnt de helft van de jeugd ook te bestaan uit allochtonen of jongeren van allochtone afkomst.
Er zijn wijken waar je boven de 90% uitkomtquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je in sommige wijken dat tooltje van Geenstijl niet eens nodig om dat vast te kunnen stellen...
En Friezen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:28 schreef zebaz het volgende:
2,9% hier trouwens, maar ik denk dat ze mensen uit Twente dan ook meetellen als niet-westerse allochtonen.
Die ook denk ik. Alles ten oosten van Amersfoort. En uit Amsterdam-oost. Er wonen hier 195 niet-westerse allochtonen maar ze zijn goed verstopt.quote:
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:28 schreef zebaz het volgende:
2,9% hier trouwens, maar ik denk dat ze mensen uit Twente dan ook meetellen als niet-westerse allochtonen.
Psst dat linkje van WG..quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er zijn wijken waar je boven de 90% uitkomt
-edit- welke tooltje?
Komen ze dan met hun Jaguar bij de Appie voorgeredenquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:30 schreef zebaz het volgende:
De types die in dit dorp bij de Albert Heijn straatnieuws staan te verkopen mogen trouwens wel met pek en veren de gemeentegrens over worden gezet. Als dat echte daklozen zijn dan stem ik PvdA bij de volgende verkiezingen.
Ik heb de postcode van een naastgelegen wijk ingetypt, aantallen kloppen dan denk ik wel...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:35 schreef Nembrionic het volgende:
Nadeel van het tooltje is dat het op postcode werkt en iedere stad heeft meerdere postcodes. Dus echt zuiver is het niet.
Mijn aangrenzende postcodegebied zit op 3%. Vandaar dat ze ook wel 'het ghetto van ***' genoemd worden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:35 schreef Nembrionic het volgende:
In ********* woonden op 30 september 2007 16635 mensen, waarvan 850 niet-westerse allochtonen (5.1%).
Voorheen woonde ik hier:
In ********* woonden op 30 september 2007 5985 mensen, waarvan 1570 niet-westerse allochtonen (26.2%).
En in die regio hebben ze ENORM veel "lage huur"-flatjes gesloopt. Dus dat getal was hoger.
Nadeel van het tooltje is dat het op postcode werkt en iedere stad heeft meerdere postcodes. Dus echt zuiver is het niet.
Met 3% is dat een ghetto?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Mijn aangrenzende postcodegebied zit op 3%. Vandaar dat ze ook wel 'het ghetto van ***' genoemd worden.
Een muffin is buitenlands, dat kan niet. Een plakje cake daarentegenquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:17 schreef MadMaster het volgende:
- Henk heeft op zijn arm een tattoo met de tekst 'Ingrid' en Ingrid heeft er ééntje met de naam van haar echtgenoot;
- Henk en Ingrid gaan wekelijks naar de IKEA, omdat 'het er zo gezellig is';
- Henk zit regelmatig langs de kant om een een karpertje of een snoekie te vangen, Ingrid vult vooraf z'n koelboxje met pakjes Wicky, bammetje met gebakken ei en een muffin.
In Nijmegen (regio 65) woonden op 30 september 2007 8520 mensen, waarvan 525 niet-westerse allochtonen (6.2%).quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:18 schreef Whiteguy het volgende:
Meer op http://www.geenstijl.nl/paginas/mijnburen/
Maar dat is op zich logisch, allochtonen wonen vaak bij elkaar in goedkopere woningen, waardoor de cijfers per wijk sterk verschillen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
In ********* woonden op 30 september 2007 5985 mensen, waarvan 1570 niet-westerse allochtonen (26.2%).
In ********* woonden op 30 september 2007 6810 mensen, waarvan 1295 niet-westerse allochtonen (19%).
In ********* woonden op 30 september 2007 5505 mensen, waarvan 675 niet-westerse allochtonen (12.3%).
In ********* woonden op 30 september 2007 2445 mensen, waarvan 265 niet-westerse allochtonen (10.8%).
In ********* woonden op 30 september 2007 5180 mensen, waarvan 945 niet-westerse allochtonen (18.2%).
In ********* woonden op 30 september 2007 5540 mensen, waarvan 280 niet-westerse allochtonen (5.1%).
In ********* woonden op 30 september 2007 105 mensen, waarvan 5 niet-westerse allochtonen (4.8%).
Zelfde stad. Het is nogal een verschil, vindt je niet?
Daarom is dit tooltje zo suf. De PVV stemmers grijpen zo'n percentage al snel aan als het percentage voor de gehele stad. Het is helemaal niet representatief voor een stad en ik vind dat het belangrijkst.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dat is op zich logisch, allochtonen wonen vaak bij elkaar in goedkopere woningen, waardoor de cijfers per wijk sterk verschillen...
Op de grachtengordel denk ik dat het % allochtonen zeer laag zal zijn...
Valt denk ik ook wel weer mee, maar dan zullen het dus rijke Japanners enzo zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dat is op zich logisch, allochtonen wonen vaak bij elkaar in goedkopere woningen, waardoor de cijfers per wijk sterk verschillen...
Op de grachtengordel denk ik dat het % allochtonen zeer laag zal zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |