Dat denk ik indeed zeker ook. Depressies kunnen gerelateerd zijn aan het seizoen: http://health.indiatimes.com/articleshow/1150188.cmsquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:22 schreef Mishu het volgende:
Ook voor mij zijn sommige verhalen hier heel erg herkenbaar. Misschien komt het wel door de zomer waardoor je opeens de tijd hebt om de balans in je leven op te maken.
Klopt, ik heb er vaker last van in de zomer of vakantieperiode, met veel vrije tijd dan in de andere tijd van het jaar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:44 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat denk ik indeed zeker ook. Depressies kunnen gerelateerd zijn aan het seizoen: http://health.indiatimes.com/articleshow/1150188.cms
Als alles echt nutteloos is, kan je de leegte ook gewoon over je heen laten komen, jezelf een leven lang vervelen en dan zeggen dat je hebt geleefd. Juist die stap van het leven is kort/nutteloos naar laten we er daarom maar het beste van maken vind ik niet zo logisch. Waarom niet: het leven is zinloos, dus ik ga de hele dag kabanossi worstjes op duiven gooien?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:35 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dit.
En: We leven in een universum waarin alles veranderlijk is. Waarin alles door de tand des tijds vergaat en opnieuw wordt. Over 100 jaar liggen wij en al onze familieleden en vrienden onder de grond. Je kunt daaruit twee conclusies trekken. 1) Doordat alles uiteindelijk toch wel vergaat, is alles wat wij doen nutteloos. 2) Juist het feit dat alles op den duur vergaat maakt het mooi dat jij dit unieke puntje in de eeuwigheid en oneindigheid van het universum met die andere mensen (voor wie hetzelfde geldt) doormaakt. en er wat leuks van mag/kunt maken.
Omdat het samen aanschouwen en erkennen van die leegte het allemaal wat draaglijker maakt, ja, zelfs lachwekkend ende aangenaam.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:26 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Als alles echt nutteloos is, kan je de leegte ook gewoon over je heen laten komen, jezelf een leven lang vervelen en dan zeggen dat je hebt geleefd. Juist die stap van het leven is kort/nutteloos naar laten we er daarom maar het beste van maken vind ik niet zo logisch. Waarom niet: het leven is zinloos, dus ik ga de hele dag kabanossi worstjes op duiven gooien?
Ik kan natuurlijk gaan zeuren dat aangenaam niet belangrijk is zo lang alles zinloos is, maar ik kies toch liever voor jouw optie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:41 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Omdat het samen aanschouwen en erkennen van die leegte het allemaal wat draaglijker maakt, ja, zelfs lachwekkend ende aangenaam.
Gelukkig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:49 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk gaan zeuren dat aangenaam niet belangrijk is zo lang alles zinloos is, maar ik kies toch liever voor jouw optie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |