abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:42:34 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80634357
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:07 schreef Kremers het volgende:
Dat valt mij ook op ja. Maar dat heb je overal hoor, ook op DPZ, wat een dedicated fotosite is, heb je topics met 28.000 views en 900 reacties.. Hoewel sommigen natuurlijk wel vaker dan 1x in een topic kijken.
En ook op DPZ heb je soms kritieken die niet heel vriendelijk overkomen (of is dat verandert sinds een jaar?).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:52:29 #27
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80634701
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goede Het gebeurt regelmatig dat je een showcase mist omdat hij tussen de overige topics niet opvalt
Daar is toch het foto's Filter knopje voor ? Sorry maar daar zie ik t probleem niet in...

Waar t em wel in zit weet ik niet...

Maar kritiek geven gebeurt volgens mij bij het zogenaamde kliekje onderling gewoon niet...
Zie de showcase van Doel... (dat zou ik eerder een testcase noemen dan, maar goed andere discussie )
Ik zie veel views maar bijna geen comments omdat mensen niet tegen t zere been willen schoppen misschien?
Onderling bang zijn om kritiek te geven?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:56:24 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80634829
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:42 schreef sanger het volgende:
En ook op DPZ heb je soms kritieken die niet heel vriendelijk overkomen (of is dat verandert sinds een jaar?).
Het is echt een illusie om te denken dat je dat kunt opvangen. Mensen reageren (lang) niet altijd zoals de ontvanger dat wilt. Op DPZ, hier en op andere fora zie ik hetzelfde gebeuren, het 'nadeel' van Fok is dat er zijdelings wel eens een broodmongool langskomt, maar dat weet je bij Fok, anderzijds denk ik dat het net zoveel voordelen heeft.

Mensen reageren zoals het hen uitkomt, ik hou in ieder geval zelden tot nooit rekening met de manier waarop ik iets meen in te moeten pakken. De 1 vindt het bot, de ander lekker direct en anderen vinden weer dat je over details valt ... Ik neem ook niet alle kritieken serieus als ik een keer wat post, als het je niet bevalt reageer je er niet op, maakt een commentaar je nieuwsgierig vraag je om meer feedback.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:01:30 #29
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635013
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Daar is toch het foto's Filter knopje voor ? Sorry maar daar zie ik t probleem niet in...
Kijk daar ga je al, ik kom toch echt al langer op FOT, maar ik weet niks van dat knopje; ik gok dat een 'nieuweling' er helemaal niks van weet. Ik vind het een oplossing die wsl perfect werkt voor mensen die ervan weten, maar het is ondoenlijk om al die aparte oplossingen van forums of subforums te kennen.

Ik hou juist van een simpele en uniforme aanpak, in dat opzicht zie ik een x-case liever sticky, dan hoef IK niks te doen, maar ik krijg wel die dingen te zien die nu kennelijk te vaak wegvallen. Heb ik geen knopje voor nodig in dat geval.

Het lijkt me ook niet gruwelijk veel werk, je ziet een x-case topic niet sticky staan en regelt het in een handomdraai, zie je wat over het hoofd, dan is er altijd wel een user (of TS) die dit even meldt.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:04 #30
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635127
Ligt dat niet aan je Lay-out dan?
Is wel heel erg simpel hoor.. Staat letterlijk Foto's...

Net als je bij V&A een filter knopje hebt voor gevraagd of aangeboden?
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:06:37 #31
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635177
Ah knopje gevonden.
.
Maak dan ook een knopje show-/testcases, of liever nog(steeds) maak ze sticky. Onder de 'foto's knop' vind ik meer dan de x-cases en ook daar springen ze er niet uit. Nogmaals : denk simpel, wat voor jullie/ons/incrowd logisch en duidelijk lijkt is dit niet altijd voor een nieuweling. Wil je mensen paaien, dat moet je niet iets voor ze verzinnen wat mogelijk werkt, dan moet je het ze 'opdringen' (stimuleren).

-edit- Zélf gevonden hè, dit komt niet door jouw post !!
. / .
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:07:50 #32
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635221

Lol helemaal plaatje gemaakt... Post em lekker toch
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:27 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635291
Leuk dat ik jou nog wat kan wijsmaken
ik weet nog in 2003 toen ik me registreerde heb jij mij geholpen met t plaatsen van een hoofdfoto in mn fotoboek
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:54 #34
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635309
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Maar kritiek geven gebeurt volgens mij bij het zogenaamde kliekje onderling gewoon niet...
Zie de showcase van Doel... (dat zou ik eerder een testcase noemen dan, maar goed andere discussie )
Ik zie veel views maar bijna geen comments omdat mensen niet tegen t zere been willen schoppen misschien?
Onderling bang zijn om kritiek te geven?
Om hier nog even op in te haken, ik zag (toevallig) dat topic 'Doel', met alle respect, het heeft mij (nogsteeds) niet uitgenodigd er naar te kijken. Wil je mensen trekken, dan verzin je toch een aantrekkelijke titel ? Misschien was het juist suggestief/uitnodigend bedoeld, maar ik kijk er overheen.

Als ik een rijtje x-cases zie, dan pak ik hem makkelijker mee.
pi_80635316
En als je dan kritiek krijgt en je bent het er niet mee eens, leg het dan naast je neer en ga niet een hele wellus nietus discussie aan.
De waardevolle tips neem je mee en de rest laat je even voor wat het is.
Wie weet ga je er naderhand anders over denken, hoef je ook je woorden niet in te slikken.

Ik heb ook wel eens foto's gepost waarvan ik dacht "waarom vinden ze die nou niet mooi?", maar als ik ze nu terug kijk snap ik het wel
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:10:32 #36
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635336
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Leuk dat ik jou nog wat kan wijsmaken
ik weet nog in 2003 toen ik me registreerde heb jij mij geholpen met t plaatsen van een hoofdfoto in mn fotoboek
Is dat zo ? Toen was ik nog behulpzaam ja.
.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:12:38 #37
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80635419
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:09 schreef PankPinther het volgende:
Ik heb ook wel eens foto's gepost waarvan ik dacht "waarom vinden ze die nou niet mooi?", maar als ik ze nu terug kijk snap ik het wel
Mee eens, alleen ik snap de kritieken achteraf vaak ook niet, maar dat is dan weer koppigheid.

Ik vind persoonlijk de discussie juist lekker, ik heb ooit met PK een avondje in een rondje zitten zeiken en uiteindelijk begrepen we elkaars kritieken (en hebben het denk ik beide niet van de ander aangenomen).
.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:15:01 #38
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80635509
tja... zal dat de oplossing zijn... alles sticky maken...
vraag me af of dat het grote wonder is waar FOT op zit te wachten...
pi_80636074
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:12 schreef elcastel het volgende:

[..]

Mee eens, alleen ik snap de kritieken achteraf vaak ook niet, maar dat is dan weer koppigheid.

Ik vind persoonlijk de discussie juist lekker, ik heb ooit met PK een avondje in een rondje zitten zeiken en uiteindelijk begrepen we elkaars kritieken (en hebben het denk ik beide niet van de ander aangenomen).
.
Daar is helemaal miets mis mee Als fotograaf moet je stevig in je schoenen staan en je keuzes kunnen verdedigen Dit moet je dan wel voldoende kunnen onderbouwen anders zijn het geen geldige argumenten. Fotografie is kunst, en iedereen heeft een andere mening over hoe die kunst uitgebeeld moet worden.

Let wel, de scheidingslijn tussen zelfverzekerd en arrogant zijn is erg klein...

Maar goed: Mensen laten reageren en foto's laten post: Een sticky maken kan best helpen. Over testcase/showcase: Wellicht moet je gewoon helemaal stoppen met deze tags en alleen maar Showcase tag gebruiken. Wil iemand hulp met hoe foto's verbeterd kunnen worden dan moet daar wellicht een andere tag voor gebruikt worden? Weet je ook meteen wie er diepgaande commentaar wil en wie alleen maar zijn foto's wil laten zien.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 18:31:51 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80641888
zoals al eerder aangegeven, heb ik getracht om goed commentaar te geven in de "dumptopics" in de hoop dat meer mensen met me dat zouden gaan doen.
ik heb echter steeds vaker t idee dat als iemand gereageerd heeft dat anderen dan denken tis niet meer nodig.

bij sommige showcases heb ik niet de behoefte om te reageren, omdat foto's me niet aanspreken, dan kan ik me beter van commentaar afhouden denk ik dan.

t zou met iedereen een stuk beter gaan als iedereen gewoon eens zou vertellen wat je van foto's vind, en niet kijken en wegklikken, en wat je zelf graag wilt zien, ook toepassen bij de ander.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:05:42 #41
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_80642926
bij sommige showcases heb ik niet de behoefte om te reageren, omdat foto's me niet aanspreken, dan kan ik me beter van commentaar afhouden denk ik dan.

tja en als dat voor meer mensen geldt......
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 19:19:49 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80643413
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:05 schreef mrSPLIFFY het volgende:

tja en als dat voor meer mensen geldt......
sorry hoor, maar wat heb je liever.
"Saai"
"Doet me niets"
"Oninteressant"
"Rommeltje"

en ja, soms vind ik t moeilijk om door een foto heen te kijken die me niet aanspreekt, om dan bv op technische dingen te letten.

Maar ik heb meer dan eens moeite genomen om te reageren op heel veel foto's. Dus nogmaals. gaat allemaal eens voor je eigen deur vegen, neem de moeite om te reageren op foto's ipv te jammeren dat er geen reacties komen. Doet voor een ander wat jij voor je zelf ook graag ziet

en misschien reageer ik ietwat heftig, is niet zo bedoeld, maar t valt me op dat veel van de mensen die steeds roepen van dr komen toch geen reacties etc zelf ook niet echt de moeite nemen om te reageren.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:58:02 #43
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_80653428
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

sorry hoor, maar wat heb je liever.
"Saai"
"Doet me niets"
"Oninteressant"
"Rommeltje"

en ja, soms vind ik t moeilijk om door een foto heen te kijken die me niet aanspreekt, om dan bv op technische dingen te letten.

Maar ik heb meer dan eens moeite genomen om te reageren op heel veel foto's. Dus nogmaals. gaat allemaal eens voor je eigen deur vegen, neem de moeite om te reageren op foto's ipv te jammeren dat er geen reacties komen. Doet voor een ander wat jij voor je zelf ook graag ziet

en misschien reageer ik ietwat heftig, is niet zo bedoeld, maar t valt me op dat veel van de mensen die steeds roepen van dr komen toch geen reacties etc zelf ook niet echt de moeite nemen om te reageren.
ik voel me ook niet echt de geroepen persoon om te reageren. dat geef ik toe.
maar dat is misschien maar beter omdat mijn commentaar bijna altijd zeikend en gallend word gevonden. ook al bedoel ik iets serieus.
maar ja dat heb ik me zelf aan gedaan.
aan de andere kan t kun je er wel een avond discussie mee vullen die soms verhelderend kan zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')