abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 16:02:01 #1
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_80600528
Ik heb op dit moment een drinkfontein van Cat it. Deze dus:

Nu vind ik het erg frustrerend dat die bol zo snel kalkaanslag heeft. Het lijkt ook wel dat het water niet helemaal over de bol heen loopt, maar alleen maar aan één kant. In de dierenwinkel zag ik vorige week deze:

Ik vraag me af of de twee erg van elkaar verschillen qua onderhoud.
Heeft iemand ervaring met beide?
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_80600688
Katten drinken toch het liefste uit de plee.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_80600762
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:05 schreef Biancavia het volgende:
Of douche, of gieter, of gootsteen, of pan met aardappels erin, of vazen met bloemen erin
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 22 april 2010 @ 16:06:47 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_80600775
Ik heb met de eerste de ervaring van kalkaanslag, algengroei (hij stond noodzakelijkerwijs in de zon), en inderdaad de ongelijkmatige stroming van het water. Aangezien de beide heren niet bijster onder de indruk waren van het geheel, is hij na een paar maanden weer de doos ingegaan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_80600804
Maar waarom geen ordinair bakje
pi_80600954
Vet bizar om zo'n shit voor je kat te kopen.
Beijos!
pi_80601216
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Of douche, of gieter, of gootsteen, of pan met aardappels erin, of vazen met bloemen erin
regenton.
pi_80601237
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Oh ja, die van ons was een keer achter mij langs de douche in geglipt. Heel de dag kwijt geweest.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_80601327
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:16 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh ja, die van ons was een keer achter mij langs de douche in geglipt. Heel de dag kwijt geweest.

Als mijn schele kat meer dan een uur weg is ga ik hem zoeken want dan klopt er iets niet Meestal zit ie dan vast in de schuur
pi_80601848
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Maar waarom geen ordinair bakje
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 16:36:57 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80602121
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:30 schreef Frishe het volgende:

[..]
Omdat dit bewegend water is waar meer zuurstof in zit en dat schijnen katten lekkerder te vinden waardoor ze meer gaan drinken en dat is weer goed voor de nieren en blaas. En omdat de blaas en nier veel voorkomende problemen geven bij katten is dit een goede optie.

Ik heb er al eerder een topic over geopend: Drinkbakjes en drinkfonteinen

Ik heb een petmate de luxe, en die word erg snel vies en slijmerig, er word ook niet veel uit gedronken dus hij staat nu weer ergens in een hoek
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 22 april 2010 @ 16:42:22 #12
174925 Judeljuud
pi_80602354
Bedankt Senesta!
pi_80602404
Die laatste heb ik laatst ook aangeschaft. Dit werkt echt perferct. Al moet je wel vaak water bijvullen.
Tevens ook 1x in de zoveel tijd de filter.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80602429
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Omdat dit bewegend water is waar meer zuurstof in zit en dat schijnen katten lekkerder te vinden waardoor ze meer gaan drinken en dat is weer goed voor de nieren en blaas. En omdat de blaas en nier veel voorkomende problemen geven bij katten is dit een goede optie.

Ik heb er al eerder een topic over geopend: Drinkbakjes en drinkfonteinen

Ik heb een petmate de luxe, en die word erg snel vies en slijmerig, er word ook niet veel uit gedronken dus hij staat nu weer ergens in een hoek
Verkopen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80602669
Ik denk dat dat beest van ons er één grote waterpartij van maakte.
pi_80624298
Ik heb beiden gehad.
Onder de eerste heb ik een papiertje gestoken zodat hij perfect level lag, dan stroomt het water over de ganse bol. maar na een paar weken was het pompje al kapot.
Een paar weken later hebben we ons dan een ander model aangeschaft met de verzekering van de dierenwinkel dat als het pompje terug kapot zou gaan, zij ons een nieuwe zouden bezorgen.
De katten vinden het geweldig. ze drinken veel meer. wel moet je om de 3 à 4 dagen het ganse ding eens uitwassen om de kalkaanslag tegen te gaan. ik heb dat dan eens aan mijn DA gezegd en die wist te zeggen dat je best een druppeltje bleekwater bij het water doet. blijkbaar is dat in kleine hoeveelheden niet giftig voor katten en het houdt je bak veel langer proper. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt durf.
onlangs hebben we (omdat het huis tamelijk groot is) een 2de fontein bij gekocht (dezelfde als de 2de op de foto boven) en die doet het uitstekend en veel minder kalkaanslag. de katten drinken er even graag uit en we kuisen hem 1 keer de week uit.
in onze vergelijking is deze laatste de beste.
pi_80624540
Ik heb beide fonteinen gehad en ben het eens met Poezemie. Die tweede is het best qua werking en onderhoud.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_80634627
Ik werk in een dierenwinkel en bij de 2e drinkfontein krijgen we een veel betere response van de klanten.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:15:13 #19
174925 Judeljuud
pi_80673864
Nou, ik heb de nieuwe versie besteld! Bedankt voor jullie reacties!
Als hij binnen is gaat de huidige direct het azijnwater in en daarna te koop.
pi_80907890
Wij hebben ook die 2de. Ding werkt handig en is makkelijk schoon te maken/bij te vullen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_80908874
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:36 schreef senesta het volgende:

Omdat dit bewegend water is waar meer zuurstof in zit en dat schijnen
katten lekkerder te vinden waardoor ze meer gaan drinken en dat is
weer goed voor de nieren en blaas. En omdat de blaas en nier veel
voorkomende problemen geven bij katten is dit een goede optie.
Vind je het erg als ik vraag wie dan deze onzin (want dat is het gewoon)
aan jouw verteld heeft?

De reden dat ik dit zeg is omdat het inprincipe ook voor ons de mens
zou gelden aangezien wij ook stromend water drinken (denk aan je
kraan die je laat lopen) en nergens wordt er gerept dat dit goed zou
zijn voor je nieren en blaas. Wel dat water sowieso goed is voor je
nieren e.d. omdat het de boel rein houdt i.p.v al die liters fris,of
alcohol en niks van doen heeft met een wezenlijk verschil voor
bepaald organen in je lichaam als het stromend is.

Ik zeg dat een doodgewoon bakje ( niet in de zon) met water (of in de
ochtend melk) heel goed is voor een kat en dat je dat om de zoveel
uur schoonmaakt omdat op de grond allerlei stofdeeltjes in het water
kunnen komen zodat je kan voorstellen dat een kat dan niet gaat drinken.
75 topics = FIN
pi_80909022
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:46 schreef FP128 het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik vraag wie dan deze onzin (want dat is het gewoon)
aan jouw verteld heeft?

De reden dat ik dit zeg is omdat het inprincipe ook voor ons de mens
zou gelden aangezien wij ook stromend water drinken (denk aan je
kraan die je laat lopen) en nergens wordt er gerept dat dit goed zou
zijn voor je nieren en blaas. Wel dat water sowieso goed is voor je
nieren e.d. omdat het de boel rein houdt i.p.v al die liters fris,of
alcohol.

Ik zeg dat een doodgewoon bakje ( niet in de zon) met water (of in de
ochtend melk) heel goed is voor een kat en dat je dat om de zoveel
uur schoonmaakt omdat op de grond allerlei stofdeeltjes in het water
kunnen komen zodat je kan voorstellen dat een kat dan niet gaat drinken.
Ik denk dat je Senesta's punt mist.

Stromend water is niet beter of slechter voor katten dan stilstaand water (mits schoon uiteraard).
Maar katten drinken meer water als het stroomt, omdat ze dat interessanter vinden (misschien doordat er zuurstof binnenkomt, weet ik niet) en wellicht ook frisser. En veel water drinken - geef je zelf ook aan- is beter voor zowel mens als dier.

Een waterfontein laat het water stromen, ergo: een waterfontein kan beter zijn voor slecht drinkende katten omdat ze zo gestimuleerd worden meer water te drinken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_80911339
Het stimuleert idd, hoe dit precies werkt weet ik ook niet, iig iets met stromend water idd...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 3 mei 2010 @ 20:12:16 #24
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_80981142
Ik heb deze voor mijn 2 bejaarde poezels met chronisch nierfalen (moeten dus goed drinken):

Ik ben er super tevreden over, mijn katten ook Ze gebruiken 'm goed
De pomp is fluisterstil
Het water (uit de kraan in mijn Brita-waterfilterkan, daarna in de Catmate) verschoon ik om de dag.
Verder is ie makkelijk schoon te maken: ik doe 'm 1x per week even in een sopje.
Geen last van kalkaanslag omdat er gefilterd water in wordt gedaan.
Koolstof-fliter vervang ik om de 2 maanden.

Stromend water vinden mijn nierkatten inderdaad veel interessanter dan een bakje water

[ Bericht 11% gewijzigd door Pippi op 03-05-2010 20:20:27 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 20:17:35 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80981384
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:12 schreef Pippi het volgende:
Ik heb deze voor mijn 2 bejaarde poezels met chronisch nierfalen:
[ afbeelding ]
Ik ben er super tevreden over, mijn katten ook Ze vinden 'm reuze interessant.
De pomp is fluisterstil Het water verschoon ik om de dag.
Verder is ie makkelijk schoon te maken: ik doe 'm 1x per week even in een sopje. Geen last van kalkaanslag omdat ik er gefilterd water in giet (water uit de kraan die ik eerst in mijn Brita-waterkan doe).
Deze heb ik toevallig ook net besteld. Is nog niet binnen. Dit model kreeg op Zooplus unaniem goede reviews, terwijl alle andere fonteinen wel op-of aanmerkingen kregen. Ik wil er eentje omdat 1 van mijn poezen het drinkbakje steeds omgooien. En omdat ze allebei vaak (likkend) in de douchebak zijn te vinden, wat ik een beetje viezig vind. En natuurlijk omdat veel drinken gezond is voor ze! Ik ben benieuwd.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:45:41 #26
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_80982766
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

Deze heb ik toevallig ook net besteld. Is nog niet binnen. Dit model kreeg op Zooplus unaniem goede reviews, terwijl alle andere fonteinen wel op-of aanmerkingen kregen. Ik wil er eentje omdat 1 van mijn poezen het drinkbakje steeds omgooien. En omdat ze allebei vaak (likkend) in de douchebak zijn te vinden, wat ik een beetje viezig vind. En natuurlijk omdat veel drinken gezond is voor ze! Ik ben benieuwd.
Goeie zet hoor, je katten hebben er veel plezier van! Ik kan wel zeggen dat het bij mij in de top 5 beste aankopen voor mijn katten zit Welke er nog meer instaan? Kruikje voor 1 van mijn katten, poezeholletje, Catit Senses Cat Spa en de Cat Activity Fun Board!
  maandag 3 mei 2010 @ 20:49:40 #27
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80982992
Wij hebben de cat it. Onderdelen mieteren we in de vawa.
Ding staat gewoon recht en dan stroomt ie mooi rondom. En anders even aaien als Ali Baba over de toverlamp en dan gaat ie ook goed. Filter vervangen we iedere 3 weken. Tussendoor schoonmaken en vullen uiteraard.

Ik weet eigenlijk geen minpunten?
  maandag 3 mei 2010 @ 20:59:37 #28
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_80983519
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:49 schreef jack4ya het volgende:
En anders even aaien als Ali Baba over de toverlamp en dan gaat ie ook goed.
pi_80983689
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:05 schreef Biancavia het volgende:
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:20:43 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81084357
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:45 schreef Pippi het volgende:

[..]

Goeie zet hoor, je katten hebben er veel plezier van! Ik kan wel zeggen dat het bij mij in de top 5 beste aankopen voor mijn katten zit Welke er nog meer instaan? Kruikje voor 1 van mijn katten, poezeholletje, Catit Senses Cat Spa en de Cat Activity Fun Board!
De Catmate is een succes! Hij staat nu net een half uurtje aan, en beide poezen hebben er al heerlijk van staan lebberen. (Na uitgebreide inspectie vooraf, uiteraard). Hij is ook muisstil. Ik hoor de pomp niet. Tot nu toe: ideaal.

pi_81089699
zit er ook aan te denken deze te kopen.
moet vooral een stille pomp zijn.
en ben der klaar mee dat de katten met hun bakje lopen te sjouwen en hem half omgooien
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_81093358
Al die pompjes zijn in het begin muisstil, wacht maar tot je het ding 1,5 jaar hebt staan...
pi_81093965
Ik heb allebei die cat-it modellen gehad en die bromden vanaf het begin altijd al een beetje. Vond het niet echt storend. Toen kocht ik een cat mate en die hoor je echt véél minder. Af en toe zelfs een beetje een nadeel omdat de cat-it kabaal begint te maken als hij bijgevuld moet worden terwijl de cat mate dan stilletjes droog staat te draaien.

Ik vind de cat mate veel makkelijker schoon te maken dan beide cat-its en hij valt ook het meeste in de smaak bij m'n katten dus ik heb inmiddels een tweede cat mate gekocht en de cat-its de deur uit gedaan.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:48 schreef mrcool het volgende:
Al die pompjes zijn in het begin muisstil, wacht maar tot je het ding 1,5 jaar hebt staan...
Ik heb m'n eerste cat-it vijf jaar gehad en toen het pompje na een paar jaar versleten raakte heb ik gewoon voor 12.50 een nieuw pompje gekocht. Probleem opgelost.
pi_81098924
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb allebei die cat-it modellen gehad en die bromden vanaf het begin altijd al een beetje. Vond het niet echt storend. Toen kocht ik een cat mate en die hoor je echt véél minder. Af en toe zelfs een beetje een nadeel omdat de cat-it kabaal begint te maken als hij bijgevuld moet worden terwijl de cat mate dan stilletjes droog staat te draaien.

Ik vind de cat mate veel makkelijker schoon te maken dan beide cat-its en hij valt ook het meeste in de smaak bij m'n katten dus ik heb inmiddels een tweede cat mate gekocht en de cat-its de deur uit gedaan.
[..]

Ik heb m'n eerste cat-it vijf jaar gehad en toen het pompje na een paar jaar versleten raakte heb ik gewoon voor 12.50 een nieuw pompje gekocht. Probleem opgelost.
Ik ben nu toe aan de 3de Cat-It...De 1ste ging lekken en bij de 2de was het pompje kapot...
Heb wel alleen voor de 1ste Cat-It betaald...
pi_82387694
Ik heb vandaag hier een keramieken drinkfontein besteld.

Voordelen:
Keramiek = hygiënisch en makkelijk schoon te houden
Stille pomp die zelf in sterkte in te stellen is
Als de stroom eens uitvalt blijft er wel water beschikbaar (dat heeft bv de Lucky Kitty niet)
Mooi design
Ook met diepe bak verkrijgbaar, zodat hij niet om te krijgen is door zware katten
Verslijt niet, gaat jaaarenlang mee

Nadelen:
Ik moet er nog 8 weken op wachten, ze maken alles op bestelling
Snoer is niet netjes weggewerkt
Prijzig

Ik heb nu de Cat-it met bol trouwens, maar het pompje is dus kapot gegaan Daarom besloten dat het nu tijd is voor een betere drinkfontein, ik heb wel een nieuw pompje besteld omdat ik nog 8 weken met dit ding moet doen, maar ik kijk erg uit naar de nieuwe!

Ik heb hem in deze kleur besteld, met bijpassend eetbakje!
I had a signature once. It was awful.
pi_82396446
heb inmiddels de cat mate.
geweldig ding!
katten drinken nu meer dan eerst volgens mij en ze waren ook met een uurtje gewent
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_82397098
Ding ziet er vrij breekbaar uit...
pi_82397241
Als je de keramieken drinkfontein bedoelt: dat valt reuze mee, het is dik materiaal en als het op de grond staat gevuld met water zal het niet zomaar breken. Natuurlijk moet je het niet van twee meter hoog laten vallen, maar ik betwijfel of je dat met kunststof drinkfonteinen wel kunt....
pi_82397300
Katten kunnen soms nogal lomp zijn.
pi_82398755
En uit het niets zo'n fontein van een hoogte laten vallen terwijl hij op de grond staat?

Ze zijn er overigens ook met een plattere, diepe schaal, die is nog stabieler. Zeker in de grootste maar gaat er 5 liter water in, die krijgen ze echt niet van zijn plek af

pi_82398884
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:00 schreef zoeperzazke het volgende:
En uit het niets zo'n fontein van een hoogte laten vallen terwijl hij op de grond staat?
Omgooien? Kapot zal die daar wel niet van gaan nee idd.
pi_82399012
Die fonteinen zien er mooi uit zeg.
pi_82399065
Ik zie nergens een kabel? Neem aan dat het op stroom werkt?
pi_82404086
Kabel zit helaas niet zo mooi weggewerkt, op het eerste plaatje ligt er een kiezel overheen, de andere twee zijn zonder pomp (en dus zonder snoer) afgebeeld. Ze verkopen wel voor een klein bedrag keramieken sierblaadjes die er perfect overheen passen om het weg te werken.
pi_82405555
Mijn cat mate is ook vandaag besteld
pi_82405587
quote:

Ze zijn er overigens ook met een plattere, diepe schaal, die is nog stabieler. Zeker in de grootste maar gaat er 5 liter water in, die krijgen ze echt niet van zijn plek af

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zo'n hele grote is wel iets voor mijn kat, want die blijft nu maar uit de grote honden waterbak drinken. Waarvoor die zelfs helemaal moet klimmen. Wat best schattig is eigenlijk.
pi_82405669
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Moet zeggen dat ik die bovenste er wel erg mooi uit vind zien! Misschien als mijn cat mate aan vervanging toe ik dat ik ook zo een neem
pi_82408838
alles wordt met de hand op bestelling gemaakt, dus als je speciale wensen hebt kan dat misschien ook nog wel
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:03:30 #49
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83438984
Ik wil ook graag voor mijn katten een drinkfontijn aangezien ik bang ben dat ze te weinig drinken. Na de goede reviews over de CatMate wilde ik 'm gaan bestellen, is ie uitverkocht....
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:45:59 #50
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_83443502
pfff.

Onze kat heeft ook zo'n Cat-it (dat 2e plaatje uit de OP). Wij hebben deze gekocht omdat onze kat eigenlijk alleen maar uit de kraan wil drinken . Dus mocht iemand daar een oplossing voor hebben?

Heb hem er werkelijk 1x uit zien drinken en dat was nadat hij paprika chips had gegeten.
Het zal wel aan onze kat liggen.....

Gisteren bijvoorbeeld ook weer, zet ik een bak water neer in huis om even met m'n voeten in te gaan zitten, hups kat erbij met z'n tong, maar die Cat-it laat hij echt links staan

tips ?

Verder is die Cat-it wel handig hoor.
I'm Back Again!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')