abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 19:04:45 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72942420
Ik ben de laatste tijd wat aan het rondkijken op verschillende dierenzaken online en nu was mijn interesse gewekt door de verschillende soorten drinkbakken en drinkfonteinen.

Er zijn er echt nog best een aantal:

We hebben de drinkwell, zie deze bijvoorbeeld:

De cat-it drinkbol:

En de nieuwste Cat-it:

Welke is nou het beste?, het stilste?, het makkelijkste schoon te maken?
Drinken de katten er ook echt meer door? En kunnen ze ook allemaal gebruikt worden door de hond?

Zijn er hier mensen die dergelijke drinkbakken hebben? En wat is jullie ervaring?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_72942606
Ik heb zelf eentje van de onderste die je noemt en twee van de volgende van 31,99

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak

Mij bevallen die laatste twee beter, zijn fluisterstil, makkelijker schoon te maken dan die andere (heel makkelijk zelf ) en ik heb het idee dat de katten er beter uit drinken (alhoewel er natuurlijk niets tegen water zo uit de kraan op kan ). Ik heb ze ook om de katten meer te laten drinken omdat ze bij mij ouders zijn en dus meer kan maken op nierproblemen (eentje heeft ook nierfalen).

Trouwens die middelste heb ik ook gehad maar ben daar de adapter van kwijt...maar die beviel me eerlijk gezegd ook niet zo goed, erg moelijk goed schoon te maken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72946350
Ik heb de oude cat- it met bol, de katten kunnen zowel uit het bakje drinken als van de bol likken. De meeste katten vinden die erg leuk, zelfs dit kitten van 4/5 weken wat net in het wild gevangen was:

Ik vind het een klereding, lastig schoon te maken en bij te vullen, veel te veel onderdelen, er is altijd wel wat mee. Filters zijn wel redelijk makkelijk verkrijgbaar.

We hebben ook de nieuwe cat-it waarbij ze alleen water van de "bol" kunnen likken:

Die is veel makkelijker bij te vullen en schoon te maken dan de oude maar we hebben hem al sinds het ding op de markt kwam en de katten willen er nog steeds vrij weinig van weten.
Filters zijn ook vrij redelijk verkrijgbaar en hij neemt niet veel plek in.

Sinds een tijdje hebben we ook nog de cat mate, daarbij kunnen de katten op drie niveaus drinken en water van het "glijbaantje" likken.

Dat is mijn absolute aanrader. Enorm stil, supermakkelijk schoon te maken omdat het ding ruwweg uit twee delen bestaat (plus filter en pomp) en bijvullen doe je gewoon door water in het onderste bakje te gieten. Filters heb ik nog nergens gezien, behalve bij Zooplus waar ik hem ook gekocht heb. Maar ik denk dat je deze fontein ook best zonder filter zou kunnen laten draaien. Het grofste spul bl;ijft al hangen in de waterinlaat. De katten drinken er ook goed uit.

Al blijft bij sommige katten drinken uit het aquarium en het vijvertje favoriet. Dat zal de vissmaak wel zijn

Toen ik de eerste cat-it in huis haalde gingen onze katten wel meer drinken ja. Het water blijft schoner, koeler en is interessanter omdat het beweegt.

[ Bericht 9% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 20-09-2009 20:54:19 ]
pi_72947433
Ik heb ook de oude en nieuwe Cat it (gehad).

Oude: maakte wat geluid, zeker als de bol fout erop zat, wat regelmatig gebeurde en was een ellende om schoon te maken. Mijn kat kon bij deze versie ook aan het filter en hengelde die helemaal kapot.

De nieuwe is een stuk stiller, filter is onbereikbaar voor kattepootjes en hij is een stuk makkelijker schoon te maken. Aanradertje!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 september 2009 @ 22:22:06 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72951278
Ik lees mee, want ik wil ook zo'n ding
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72954774
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb de oude cat- it met bol, de katten kunnen zowel uit het bakje drinken als van de bol likken. De meeste katten vinden die erg leuk, zelfs dit kitten van 4/5 weken wat net in het wild gevangen was:

[ afbeelding ]

Ik vind het een klereding, lastig schoon te maken en bij te vullen, veel te veel onderdelen, er is altijd wel wat mee. Filters zijn wel redelijk makkelijk verkrijgbaar.

We hebben ook de nieuwe cat-it waarbij ze alleen water van de "bol" kunnen likken:

[ afbeelding ]

Die is veel makkelijker bij te vullen en schoon te maken dan de oude maar we hebben hem al sinds het ding op de markt kwam en de katten willen er nog steeds vrij weinig van weten.
Filters zijn ook vrij redelijk verkrijgbaar en hij neemt niet veel plek in.

Sinds een tijdje hebben we ook nog de cat mate, daarbij kunnen de katten op drie niveaus drinken en water van het "glijbaantje" likken.

[ afbeelding ]

Dat is mijn absolute aanrader. Enorm stil, supermakkelijk schoon te maken omdat het ding ruwweg uit twee delen bestaat (plus filter en pomp) en bijvullen doe je gewoon door water in het onderste bakje te gieten. Filters heb ik nog nergens gezien, behalve bij Zooplus waar ik hem ook gekocht heb. Maar ik denk dat je deze fontein ook best zonder filter zou kunnen laten draaien. Het grofste spul bl;ijft al hangen in de waterinlaat. De katten drinken er ook goed uit.

Al blijft bij sommige katten drinken uit het aquarium en het vijvertje favoriet. Dat zal de vissmaak wel zijn

Toen ik de eerste cat-it in huis haalde gingen onze katten wel meer drinken ja. Het water blijft schoner, koeler en is interessanter omdat het beweegt.
Die laatste die jij noemt is mijn absolute favoriet, je hoort niets en inderdaad ideaal bij het schoonmaken. Ik vind het steeds jammer dat ik de anderen eerder heb aangeschaft maar ja...staan er nu 3 in gebruik (waarvan twee van die beste) en eentje op voorraad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72955157
Ik heb de grijze die op de achtergrond van deze foto van pumpkin_Ruby staat, kreeg je gratis bij een grote zak purina one. Deze vul ik elke dag half zodat ze er even mee kunnen spelen en daarnaast hebben ze een grote drinkbak van 1,5e liter ofzo met zo'n voorraadreservoir erachter. Favoriet blijft echter de kraan die ik meestal nog even na laat druppelen voor ze. Drinkbakken met stekkers ga ik echt niet aan beginnen. Sowieso heb ik geen stopcontact in de buurt van de etensbakken en daarnaast drinken ze toch al voldoende.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 21 september 2009 @ 03:47:36 #8
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_72957126

Ik heb deze nu een jaar of iets langer. Ben er zeer tevreden over; makkelijk schoon te maken en maakt gewoon geen geluid. (ik ben nogal een zeikert qua irritante geluidjes)

Ik heb eerst die halve bol gehad, maar dat ding maakte een teringherrie en werd heel erg snel slijmerig en met al die kleine onderdeeltjes was het best een klus om de boel schoon te krijgen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_72957865
ik heb de 1e cat-it gehad niet zo'n succes de katten hengelde het filter eruit. was snel vies en ze deden er niet zoveel mee. Ik heb ook die gratis versie van pro plan die vinden ze wel fijn. Ben nog wel aan het bedenken welke ik ze eventueel nog wil geven.
pi_72961349
tvp
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_72962436
Tip voor mensen die er eentje willen kopen: zomeropruiming bij Zooplus. Met de code ZOMEROPRUIMING09 krijg je 20% korting. Het geldt tot 25 september.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 12:23:22 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72963202
Nou kwam ik deze ook nog tegen, wat zijn er eigenlijk een hoop

Moderator maandag 21 september 2009 @ 12:25:19 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72963255
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:54 schreef Cat22 het volgende:
Tip voor mensen die er eentje willen kopen: zomeropruiming bij Zooplus. Met de code ZOMEROPRUIMING09 krijg je 20% korting. Het geldt tot 25 september.
Oh goede tip!
pi_72963310
ik vind de cat mate wel leuk. Al denk ik dan Zorro heb helemaal leeg schept.
pi_72963369
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:23 schreef senesta het volgende:
Nou kwam ik deze ook nog tegen, wat zijn er eigenlijk een hoop

Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!

En mijn katten zouden er één groot waterfest van maken. Leuk voor laminaat.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 12:30:46 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72963395
Ik vind de petmate van Tonja wel mooi. De drinkwell 360 ook wel maar die is erg duur.
pi_72963445
Hoe is het eigenlijk met jullie hummeltje Senesta? vangen jullie hem/haar op?
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 12:34:13 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72963501
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan zou ik de hele tijd naar het toilet rennen denk ik. Teveel vallend water!

En mijn katten zouden er één groot waterfest van maken. Leuk voor laminaat.
Hahaha, ja dat vallende water lijkt me inderdaad ook wel vervelend op een gegeven moment.

Ik vind dat gehengel van die katten en dat spelen met water wel wat hebben eigenlijk Maar goed ik heb nog geen kat en ik kan me voorstellen dat de elke dag een natte vloer naast irritant ook niet geweldig voor je vloer is
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 12:36:42 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72963575
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jullie hummeltje Senesta? vangen jullie hem/haar op?
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld
  maandag 21 september 2009 @ 12:38:10 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72963602
Blijven die dingen overeind?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72963719
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:38 schreef Harajuku. het volgende:
Blijven die dingen overeind?
Beide cat-its in ieder geval wel. Ook die nieuwe versie (witte bak). Kunnen ze zelfs met de pootjs op leunen en blijft heel stabiel.
pi_72963888
Ik heb die cat-it met bol, één van de heren drinkt er graag uit (terwijl het voor de ander bedoeld was) en de ander slaat alleen maar naar de bol en het water en drinkt uit z'n bakjes in de keuken.

een emmer water in de badkamer blijft overigens favoriet bij de heren
  maandag 21 september 2009 @ 13:26:45 #23
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72964856
Ik heb voor Joost en Bram deze aangeschaft:

Een van mijn beste aankopen voor mijn poezels
Joost drinkt graag uit het hoge waterniveau, Bram juist uit de laagste. Beide hebben nierfalen en drinken nu dus extra veel. Onderhoud stelt niets voor, fluitje van een cent omdat je weinig losse onderdelen hebt. En.... hij is echt fluisterstil!
pi_72966043
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorry
pi_72979720
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat was jij helemaal niet dat was Pumpkin_Ruby sorry
Het waren twee hummelbroertjes, ze zijn hier gebleven tot ze zo'n 14 weken waren omdat er geen vraag naar kittens was bij het asiel. We hebben ze toen terug moeten brengen naar het asiel omdat we op vakantie gingen, maar gelukkig zijn ze na 4 dagen al geplaatst. Samen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')