abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80939647
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:48 schreef blomst het volgende:

[..]

Kruidvat, en hier lagen er ook nog een paar bij de Aldi vorige week.
Ik ben al bij vijf kruidvatten geweest, en daar was alles van die actie al op
En bij de Aldi hadden ze vorige week shorts, geen capri's.
pi_80939845
Loopt hier iemand ook wel eens volgens het HIIT principe? Dat levert pas spierpijn op
pi_80939885
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:18 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb een dun hardloop jasje van adidas die redelijk winddicht is en goed aansluit aan het lichaam. Echt geen overbodige luxe als je je armen beetje warm wilt houden zoals met dit rotweer vandaag.
Ik had vandaag een t-shirt aan en een truitje met lange mouwen. op zich geen koude armen gehad (het überhaupt niet echt koud gehad, behalve toen ik tegen de wind in liep en terug moest van rennen naar lopen, toen voelde ik het wel enigszins).

voor deze temperaturen kan ik het dus zo wel oplossen, maar als het echt kouder gaat worden, is het dus niet zo'n verkeerde investering!

heb trouwens echt het gevoel dat ik niets gedaan heb. Was niet echt moe aan het eind van de les en het liep vrij makkelijk. Nu wil ik vooral graag door met de volgende les....moet alleen wel een groter rondje gaan maken denk ik. zeker als de 4 en 5 minuten erbij komen. Merk dat ik wat meer afstand 'rennend' ga afleggen, want met uitwandelen kwam ik nu al bijna thuis uit, terwijl ik vorige week nog een gewoon liedje extra (na de S2R les) had voordat ik thuis was......
pi_80940706
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:56 schreef Dalliance het volgende:
Loopt hier iemand ook wel eens volgens het HIIT principe? Dat levert pas spierpijn op
Hmmmm, sprints! Helpt dat ook de snelheid op te voeren voor de tijd/afstand die ik nu loop?

En ik heb mijn capri bij de Albert Heyn gekocht, die zijn nu wel uitverkocht maar er zijn de afgelopen weken veel van die korte akties geweest bij supermarkten en drogisten.
pi_80940907
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:57 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]
moet alleen wel een groter rondje gaan maken denk ik. zeker als de 4 en 5 minuten erbij komen. Merk dat ik wat meer afstand 'rennend' ga afleggen, want met uitwandelen kwam ik nu al bijna thuis uit, terwijl ik vorige week nog een gewoon liedje extra (na de S2R les) had voordat ik thuis was......
Ja, neem liever een iets groter rondje met wat langer uitwandelen dan dat je pal voor je deur uit komt... dat deed ik dus ook een keertje toen m'n oude rondje te kort was geworden, heb toen helemaal niet uitgewandeld en dat was dus ook de enige keer dat ik de volgende dag echt flinke spierpijn had! Niet handig
pi_80941727
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:29 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, neem liever een iets groter rondje met wat langer uitwandelen dan dat je pal voor je deur uit komt... dat deed ik dus ook een keertje toen m'n oude rondje te kort was geworden, heb toen helemaal niet uitgewandeld en dat was dus ook de enige keer dat ik de volgende dag echt flinke spierpijn had! Niet handig
ik zie nu pas hoe krom ik mijn zin heb neergezet! Ik bedoel iig te zeggen dat ik tijdens het rennen al meer afstand begin af te leggen ipv mijn zielige veredelde snelwandel-dribbeltje 2 weken geleden. Nou ja, iig, had minder afstand over met mijn rondje dan afgelopen keer en dat was 1 minuut meer uitwandelen na de laatste 3 minuten lopen (dus 3' ipv 2').

Hoe doen jullie dat trouwens met stoplichten bij drukke wegen? Ik loop nu altijd best wel een afstandje gewoon voordat ik Evy aan zet, omdat ik nog een weg moet oversteken (best een drukke weg, dus ook niet zomaar een 'ren-door-rood' stoplicht). Stilstaan is niet goed, midden in je minuten rennen bij stoplicht uitkomen is ook niet wenselijk, maar stel dat gebeurt.....blijven jullie dan op de plaats dribbelen?
pi_80942214
Dat is weer minder ja in de stad.
Ik zwaai naar dieren.
pi_80942337
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:51 schreef Danseresje84 het volgende:
Stilstaan is niet goed, midden in je minuten rennen bij stoplicht uitkomen is ook niet wenselijk, maar stel dat gebeurt.....blijven jullie dan op de plaats dribbelen?
nee, ik loop de hoek om ipv oversteken. Dan kan je evt. weer omdraaien en terug richting de stoplichten lopen of verder op oversteken waar geen stoplichten zijn.
pi_80944304
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:51 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

ik zie nu pas hoe krom ik mijn zin heb neergezet! Ik bedoel iig te zeggen dat ik tijdens het rennen al meer afstand begin af te leggen ipv mijn zielige veredelde snelwandel-dribbeltje 2 weken geleden. Nou ja, iig, had minder afstand over met mijn rondje dan afgelopen keer en dat was 1 minuut meer uitwandelen na de laatste 3 minuten lopen (dus 3' ipv 2').

Hoe doen jullie dat trouwens met stoplichten bij drukke wegen? Ik loop nu altijd best wel een afstandje gewoon voordat ik Evy aan zet, omdat ik nog een weg moet oversteken (best een drukke weg, dus ook niet zomaar een 'ren-door-rood' stoplicht). Stilstaan is niet goed, midden in je minuten rennen bij stoplicht uitkomen is ook niet wenselijk, maar stel dat gebeurt.....blijven jullie dan op de plaats dribbelen?
Niet in de stad lopen is de oplossing
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_80945246
ik loop nog niet eens in de stad, maar aan het randje van de stad. de weg die ik zou moeten oversteken is de doorgaande weg richting andere steden (N-weg) en leidt vanuit de stad naar de snelweg.

als ik andere route ga lopen, betekent dat heen en weer langs kanaal of terug ook een weg met stoplichten.

maar wil dus een beetje gaan variëren in routes, want anders wordt het ook zo saai en dat wil ik juist voorkomen. want vind het hardlopen an sich best geinig en wil ook eigenlijk de rustdag ertussen niet......wil eigenlijk al weer door met de volgende les!
pi_80947575
Ik loop een beetje een kronkel (eerste stuk loop ik aan 't eind nog eens de andere kant op), maar wel zo dat ik helemaal niet oversteek in mijn 6KM route, zelfs geen rustige weg. Ik loop eerst een stuk door het bos, dan linksaf langs een fietspad langs een drukkere weg op, dat volg ik een heel stuk met weer een bocht linksaf en dan ga ik nog een rondje het bos in. Kom langs een paar uitritten waar wel eens een enkele keer een auto in- of uit-rijdt, maar heb nooit helemaal stil hoeven te staan, een enkel pasje langzamer lopen is altijd wel voldoende. Heerlijk zo aan de bosrand!
pi_80947910
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:22 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Hmmmm, sprints! Helpt dat ook de snelheid op te voeren voor de tijd/afstand die ik nu loop?

En ik heb mijn capri bij de Albert Heyn gekocht, die zijn nu wel uitverkocht maar er zijn de afgelopen weken veel van die korte akties geweest bij supermarkten en drogisten.

Je ontwikkelt meer explosieve kracht en je uithoudingsvermogen verbetert, dus ik zou zeggen van wel. Bijkomend voordeel is dat, in tegenstelling tot normaal hardlopen of joggen, je zelfs na je training nog calorieën verbrand.
pi_80953072
Vandaag was het toch wel erg lekker om te lopen . Ondanks de regen kan je wel beter ademhalen, maar het lopen kostte me desondanks veel moeite. Ik ben in ieder geval erg tevreden over deze week want ik heb mijn doelstelling om 2 keer te lopen per week bereikt. Nu alleen nog even vol zien te houden

Donderdag was het hier 24°C. Toch kan ik er nu al redelijk goed tegen en heb de 5 km nu in 28:30 afgelegd.

Vanavond een andere route gelopen langs het kanaal. In mijn plaats zijn overigens slechts twee stoplichten, maar beide kom ik tegen op (verschillende) routes. Meestal hoef ik hier niet voor te wachten, maar het is een mooi moment om even een rust moment in te bouwen. Het lijkt me vervelender als je een drukke spoorwegovergang in je route zou hebben

Nadat ik de eerste 3 km aan een stuk had gelopen nam de snelheid in het tweede gedeelte iets af (na het stoplicht dus). Uiteindelijk ongeveer 4 minuten gewandeld op een afstand van 5,65 km en een totaaltijd van 31:15.

Ongeveer 10% sneller dan vorige maand op deze afstand

[ Bericht 7% gewijzigd door hp38guser op 02-05-2010 23:46:08 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 09:31:29 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80958955
Ik heb tot nu toe elke keer in het Zuiderpark gelopen. Werkelijk een rondje, die je ook nog wat groter kan maken. Het normale rondje is ongeveer 4,8 km, op zich ideaal.
Maar, ben ook op zoek naar andere routes. Ik woon alleen in de stad (niet middenin), en wil niet in de auto ergens heengaan om te gaan hardlopen (tenzij strand)
  maandag 3 mei 2010 @ 10:42:43 #295
3185 Adelante
To let it go now
pi_80960400
Heb vandaag les 18 weer gelopen (5-6-7-8) ivm scheenproblemen vorige week vrijdag Ging wel lekker en deze temperatuur en lucht zijn heerlijk! Hopelijk nu weer gewoon door met het normale schema...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_80963396
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:42 schreef Adelante het volgende:
Heb vandaag les 18 weer gelopen (5-6-7-8) ivm scheenproblemen vorige week vrijdag Ging wel lekker en deze temperatuur en lucht zijn heerlijk! Hopelijk nu weer gewoon door met het normale schema...
8,5 km
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport maandag 3 mei 2010 @ 12:26:20 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80963870
Ik ga vanavond les 6 maar lopen!

Ik hoop dat het wel droog wordt, anders wordt dit de eerste keer in de regen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 3 mei 2010 @ 12:31:04 #298
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80964006
Net les 21 (10-10-12) gelopen, door de storm. Wel 5,24 km gelopen, zonder problemen qua hardlopen, maar de omstandigheden waren wel echt zwaar.
Bijna constant tegenwind, knalrood door de kou (en thuis zag ik dat m'n benen+armen ook helemaal rood waren, ondanks lange tight+hardloopjasje).

Brrr Ik hou van in de regen lopen, maar dit was extreem.

[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 03-05-2010 12:38:07 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 12:41:14 #299
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80964352
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:31 schreef GotC het volgende:
Net les 21 (10-10-12) gelopen, door de storm. Wel 5,24 km gelopen, zonder problemen qua hardlopen, maar de omstandigheden waren wel echt zwaar.
Bijna constant tegenwind, knalrood door de kou (en thuis zag ik dat m'n benen+armen ook helemaal rood waren, ondanks lange tight+hardloopjasje).

Brrr Ik hou van in de regen lopen, maar dit was extreem.
Ja, de lente is echt even pleite....vanaf woensdag weer wat vriendelijker, ik neem nog wat extra rustdagen

vinjeweleenstoerechick!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 3 mei 2010 @ 12:46:23 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80964581
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:41 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Ja, de lente is echt even pleite....vanaf woensdag weer wat vriendelijker, ik neem nog wat extra rustdagen

vinjeweleenstoerechick!
Dank je Hoop dat het woensdag beter is ja..
  maandag 3 mei 2010 @ 12:46:42 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80964604
En vol!

Hardlopen voor beginners #3: Waar is de lente?

[ Bericht 89% gewijzigd door GotC op 03-05-2010 12:55:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')