abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80720342
De komende maand wordt een aparte qua hardlopen.. Ga normaal gesproken namelijk op dinsdag en donderdag hardlopen met mijn broertje, en als ik op zondag niet hoef te zaalvoetballen in mijn eentje op zaterdag of zondag. Aangezien we het op dinsdag en donderdag in de sportschool sporten, kan ik mijn eigen tijd aanhouden.
Morgen gaan we echter buiten, ik ben alleen al verder dan mijn broertje. we moeten dus of ieder voor zich lopen of ik moet me eenmaal aan zijn tempo houden. De komende 2 donderdagen kan hij niet en zal ik dus sowieso alleen "moeten". en de 2 donderdagen erna kunnen we allebei niet i.v.m. het vrijgezellenfeest en trouwerij van onze andere broer

Ik ga iig aanstaande dinsdag of donderdag proberen stukken van 6 minuten te lopen!
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 16:20:47 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80731323
Vanavond les 4 Evy lopen Ik heb er weer zin in!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 26 april 2010 @ 17:02:51 #163
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80732871
Gisteren heb ik les 20 gelopen, de 4x8min. Het ging helaas echt voor geen meter. Zat halverwege het 3e blok aan mijn max. hartslag en zelfs door langzamer te lopen kreeg ik het niet voor elkaar deze te laten zakken. Heb de 3e pauze 1,5min langer gemaakt maar dat hielp slechts ten dele. Ondanks de 25 graden werd ik gewoon rillerig van de inspanning, nog nooit meegemaakt!

Nog vervelender is dat ik voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Geen idee waardoor, sokken zaten goed en schoenen zaten zeker niet te los. Kan ik met een bestaande blaar morgen gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?

Ik baal van de sessie, maar hoop dat het een eenmalig ding was. Uiteindelijk 6,8km in 41:27, inclusief 1:30 extra wandelen tussendoor en 4min wandelen na de training. Dat was wel 1km meer dan mijn max afstand in de voorgaande lessen, dus dat stemt positief.
pi_80733174
Nou, afspraak gemaakt bij de sportschool. Even kijken en praten, over wat ze precies kunnen betekenen. Wil eigenlijk iets doen met sportbegeleiding en conditieverbetering. Ben benieuwd, ben nog nooit in een sportschool binnen geweest geloof ik . Eens kijken of ik zo m'n algehele conditie nog wat kan opschroeven.
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 19:44:49 #165
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80738626
Pff, ik ben toch wel moe van de landtraining net Ik denk dat ik morgenochtend les 4 maar doe.
pi_80739120
Net les 4 gedaan. Ging echt superleker en heb er nog een 3 minuten achteraan gedaan, vooral omdat het zo lekker ging!!!! Gelijk een route gecheckt om te skaten. Zal zo eens kijken hoeveel ik gelopen heb (evy programma en daarbuiten).

woensdag les 5. Niet meer één minuut om op te warmen. Ben benieuwd!
pi_80739247
Ga morgen na mijn werk trouwens meteen kijken voor die 3kwart en korte broek. De lange broek die ik nu aan heb is gewoon echt te warm. Heb er namelijk ook van die sportcompressiekousen onder (om mijn kuiten), dus dat is al een extra laagje!
pi_80741957
Ik kan trouwens niets vinden in de Kruidvat folder.. Enkel die aanbiedingen van Leontien van Moorsel, maar dat is dames..
pi_80742342
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:05 schreef Levitas het volgende:
Ik kan trouwens niets vinden in de Kruidvat folder.. Enkel die aanbiedingen van Leontien van Moorsel, maar dat is dames..
dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 21:14:58 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80742382
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!
Ja maar dat kan hij toch niet aan
  maandag 26 april 2010 @ 21:15:37 #171
236335 neen
schone schijn
pi_80742407
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:20 schreef Adelante het volgende:
Les 19 van Evy vanmorgen voltooid. Omdat ze nu al begint met stukjes van 5 minuten, doe ik vanaf nu toch maar iets van een korte warming-up voor de les

Op naar de 4 x 8 minuten komende woensdag!
je zit naast me
het lijkt niet wat het is
pi_80742757
Alles bij elkaar zo'n 4km gelopen, alleen Evy was 2,5km. Heb lang ingewandeld, ook om het juiste nummer weer te vinden op m'n mp3 speler (zo'n kleintje waarbij je niet kan zien welk nummer je hebt) en toen om na het stoplicht pas te beginnen. 't Voelt wel goed en ben echt blij met hoe het gaat. Vorige week hing mijn tong bijna op mijn schoenen bij 1 minuut en nu lukt 3 minuten rennen vrij gemakkelijk. Moet wel letten op mijn looptechniek, maar ook mijn onderbeen speelt me nauwelijks parten !!!
pi_80742810
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar dat kan hij toch niet aan
nee, maar ik wel !
  maandag 26 april 2010 @ 21:31:23 #174
3185 Adelante
To let it go now
pi_80743144
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef neen het volgende:

[..]

je zit naast me

Wel bijblijven he!?!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 26 april 2010 @ 22:29:10 #175
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80746088
Zo, les 17 gedaan en heb een redelijke nachtrust gehad dus ik voelde me fit, daardoor ging ik wel te hard van start en dat maakte de rest pittig, ik was na de 7 minuten ook echt even moe en had moeite mn adem onder controle te houden

http://sportstracker.noki(...)index.do?id=2413758, zie je dat ik in stukje 2 dik 11 km/u liep en dat is gewoon echt te snel voor 96KG

We blij dat ik hem wel helemaal heb gelopen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_80755236
Baantraining 4 bestond uit een duurloop van 6 km in de omgeving buiten de atletiekbaan...beetje steile 'leercurve'!
Wonder boven wonder hield ik het goed vol...en weinig pijn, behalve een licht verzwikte enkel. Ik blijf mij erover verbazen hoe snel ik vooruit ga, conditioneel althans.
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:25 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80755454
Ik neem nog maar een extra dagje rust. Ik heb de hele nacht liggen hoesten. Ik hoop toch echt dat ik morgen weer kan lopen.
pi_80755483
Nou hier gaat er zeker niet gelopen worden vanavond. . Behoorlijk verkouden, alles zit dicht. Kop vol watten. Dus dat wordt vroeg naar bed. Ben benieuwd of ik morgen wel naar de sportschool kan. Hoop van wel maar anders dat ook maar ff uitstellen. . Suf.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:02:44 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80761244
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:02 schreef Coelho het volgende:
Nog vervelender is dat ik eergister voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Geen idee waardoor, sokken zaten goed en schoenen zaten zeker niet te los. Kan ik met een bestaande blaar morgen vanavond gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?
Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.
pi_80761534
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:02 schreef Coelho het volgende:

[..]

Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.
Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?

Bah, vanochtend wakker geworden met migraine. Gelukkig is het nu weer over, maar echt lekker voel ik me nog niet. Het is eigenlijk mijn loopdag vandaag, maar ik kijk nog even of ik vanmiddag kan gaan.
Zo niet, dan morgen. Mijn enkels zouden het in ieder geval niet erg vinden als ik het nog een dagje uitstel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:36:03 #181
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80762365
Nou, ik moet dus ook even een stapje terug. Vanacht moest ik eruit om de kleine te verschonen en ik liep de trap op, wat begon als een zeurderige "ik ben niet wakker en stijf" pijntje groeide heel snel naar een vlammend pijn door mn hele linker onderbeen met uitstraling naar mn middenvoet. Nu een uur of wat later voel ik dat mn kuitspierkapsel tever opgerekt is (waarschijnlijk bij de cooling down gebeurt), afrollen van mn loop is er niet bij, dan is de pijn direct terug. Dit terwijl mn spieren zelf slechts licht gevoelig zijn, zoals een beetje spierpijn hoort bij een training. Ik denk echt dat ik met warme spieren tever heb gestrekt. Dus even een paar dagen rust en dan een ritje wandelen, dan eens een lesje met laag tempo proberen.....balen!!
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:56:12 #182
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80763109
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?

Bah, vanochtend wakker geworden met migraine. Gelukkig is het nu weer over, maar echt lekker voel ik me nog niet. Het is eigenlijk mijn loopdag vandaag, maar ik kijk nog even of ik vanmiddag kan gaan.
Zo niet, dan morgen. Mijn enkels zouden het in ieder geval niet erg vinden als ik het nog een dagje uitstel.
Schoenen zijn niet de hoofdoorzaak geweest, deze zijn op maat aangeschaft bij runnersworld en heb er de eerste 250-300km geen problemen mee gehad. Ik denk een combinatie van hitte, zweetvoeten, wellicht wat uitgezet en een sok die niet optimaal zat.

De blaar is niet echt zo'n ding met vocht eronder, maar eerder dat de bovenste huidlaag losgekomen was van de onderste. Meteen na het lopen zat het wat gerimpeld/dubbel, ondertussen is het weer strak getrokken maar nog steeds gevoelig en is er een duidelijke aftekening.
pi_80763938
Ik ga vanavond mijn vaste rondje ook weer lopen. Misschien 1km of wat erbij plakken. Zou lekker zijn om een keer de 6km te lopen, ipv steeds 5
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:37:31 #184
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80769123
vage poep, ik heb vanmiddag in de tuin eerst een beetje rondgehinkt en daarna langdurig geballanceerd op de steiger gestaan (beide voeten vlak, naast elkaar, gewicht verdeeld) na een half uurtje ofzo voelde ik het zeurderige gevoel wegtrekken, voorzichting een stukje gelopen en daarna voorzichtig ook gelopen met het afrollen van de linkervoet, geen pijn meer!!

Het lijkt erop dat er een zenuw knel heeft gezeten ofzo. de pijn was echt hevig, met uitstraling en zo erg dat het zweet me uitbrak. Ging ik plat op bed dan trok het na een 20 minuten weer weg, zodra ik weer ging staan begon het weer, als ik steunde op de linker voet en beetje afrolde was de pijn weer zo erg dat ik moest gaan liggen.
Nu, weer een uur or wat verder, nergens last van!!

Wat is wijsheid? dokter zal zeggen "doe het maar even rustig aan, ga maar wandelen ipv rennnen" maar dat wil ik natuurlijk niet......eerst maar even een paar dagen geen evy, dan eens rustig proberen......? tips welkom
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:24:37 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80771099
Mmm, vanmorgen les 18 gelopen. Ging wel ok, had een heerlijk ritme en zat in zo'n hardlopers trance.

Totdat..er een groep schoolkinderen mee begon te rennen, voor me langs gingen.. ARGH! lekker ritme/tempo/trance..

.
pi_80771587
Zo nieuwe schoentjes gehaald morgen is uitproberen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_80771965
TVP om straks eens rustig door te nemen.
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 17:40:16 #188
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80774008
Gelukkig ben ik niet gaan hardlopen. Een stukje fietsen naar het centrum en mijn longen doen helemaal pijn. Ik haat verkoudheid
pi_80776804
verkoudheid is echt vervelend, ben nu ook een klein beetje.

Ik weet nog niet of ik morgen wel ga hardlopen, ik heb gister 8 uur college achter elkaar gehad (zonder pauze, vraag me niet waarom), en nu KAN IK NIET MEER ZITTEN. Me rug doet zon ontzettende pijn (rug/stuitje) dat ik alleen maar kan liggen of lopen (staan alleen gaat ook niet). Vandaag een uurtje moeten zitten, dat ging met pijn en veel verschuiven. Morgen weer 2 uur en donderdag een tentamen van 3 uur proberen vol te houden.. Ben benieuwd.

Aan de ene kant denkik dat lopen goed is, misschien loop ik het eruit. Aan de andere kant, volleyballen gister werkte ook al niet om een beetje los te komen... Hmm...
pi_80783107
Ik heb vanmiddag les twee van week 3 gelopen uit het schema!
Het was 3 x 4 minuten met twee minuten er tussen, en het ging goed!
pi_80784334
Zo, ben net thuis en helemaal voldaan. Heb 1,7km aan mijn rondje weten vast te plakken. Heb over de 6,6km ca. 42 minuten gedaan (~9,4km/u). Hoewel ik buiten adem thuis kwam, heb ik nu toch het idee dat er nog meer in zat. Misschien de volgende keren

Ik ben iig heel tevreden!
pi_80784522
Zo ik ben ook net thuis. Ook al heerlijk gedouched , dat dan weer wel. Les 12 gelopen en het is voor het eerst dat na afloop mijn benen echt opgezet zijn. Vooral de spieren rond mijn schenen, heerlijk
pi_80785415
Blaren zijn op zichzelf niet ongezond. Ik heb tot nu toe ook de nodige blaren gehad, waarna ik uiteindelijk een mooiere huid ervoor terug kreeg.
Wat goed helpt ter preventie is door voor het lopen de voeten goed af te drogen. Doe zeker niet te dikke sportsokken aan. De goedkope sportsokken zijn waardeloos, maar ik ben erg tevreden met de speciale dunne sportzokken met dikke bodem van de hema.
pi_80788342
Vandaag 2x 6 minuten gelopen Met warming-up, wandelen en cooling down erbij tot ruim 5 km gekomen
pi_80794551
Vanmorgen les 13 gelopen, kuiten gaan nu redelijk. Ik weet nog steeds niet of ik het leuk ga vinden.
maar ik heb nog 14 lessen om dat uit te vinden
Goedemorgen :W
  woensdag 28 april 2010 @ 09:59:27 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80795641
Vanochtend weer om zes uur een rondje gelopen, les 2 van week 2. Was weer heerlijk, al hing de ochtendmist nu niet boven de vennetjes maar over de heide. .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 10:00:55 #197
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80795683
Gisteren les 21. Na het debacle van afgelopen zondag ben ik bewust in een veel lager tempo gestart (5.40min/km) en heb een heerlijke training gehad! Uiteindelijk slechts 6,25km in 38 minuten, maar een hoger tempo komt vanzelf als ik deze langere blokken comfortabel loop.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:24:15 #198
3185 Adelante
To let it go now
pi_80796406
Vanmorgen les 20 gelopen, 4 x 8 minuten, ik dacht bij het eerste blokje dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk in een wat trager tempo toch alles volbracht. Ik ben fier op mijzelf
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_80796534
Les 5 gelopen vandaag (net terug). Ging goed. Heb geprobeerd iets grotere stappen te zetten bij het hardlopen, zodat het niet zo'n stuk hardlopen op de plaats is. ging goed. Koste wel iets meer energie, dus moest aan het eind van mijn laatste 3 minuten iets terugzakken, maar al met al ben ik heel tevreden. Been gaat ook nog steeds goed !!

Heb vandaag in de capri en het shirt gelopen dat ik gister bij de kruidvat heb gehaald. Helemaal prima. Heb gelukkig ook korte broek gehaald, want denk dat ik die binnenkort maar aan moet gaan doen. Best wel warm zo 's ochtends (vond het warmer dan 's avonds tot nu toe).

De_Hertog, respect hoor, dat je om 6u 's ochtends al bent gaan lopen! Alhoewel het dan vast nog lekker koel is! Was vanochtend ook wel om 6u wakker, maar dat kwam door een stomme mug! Moet nog tot vanavond 23.00u werken, dus heb ik er toch nog wat slaap bij gepakt!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:43:55 #200
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797024
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:28 schreef Danseresje84 het volgende:

De_Hertog, respect hoor, dat je om 6u 's ochtends al bent gaan lopen!
Dank je Ik moest er toch uit rond die tijd, dus kon ik net zo goed gaan werken. Het is nu de tweede week dat ik het zo doe, ik zag er eerst wel tegenop maar het is eigenlijk heerlijk. Inderdaad lekker koel, lekker rustig, je komt nog eens wat beestjes tegen en de heide in de ochtendmist is een prachtig gezicht. Volgende week hoef ik er niet perse zo vroeg uit, maar de kans is groot dat ik het alsnog gewoon doe omdat het eigenlijk prima is.

Nou ja, misschien maken we er half zeven van
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')