SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al, dit gaat nog wel even duren! Nu wachten tot eind oktober/begin november op een berekening van de servicekosten om dan waarschijnlijk alsnog geld te moeten gaan eisen. Wat ben ik blij met mijn rechtsbijstandsverzekering!
Hij houdt nu ongeveer ¤ 130,- in, daarnaast klopt zijn berekening van geen kanten en zou ik in mijn ogen nog een paar honderd euro van hem krijgen, maar deze berekening blijkt niet definitief te zijn. Ik denk niet dat die ¤ 130,- (voor twee jaar huren) buiten proporties is, onredelijk vind ik het wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef FUFR het volgende:
wat een lulkoek, hij had je verbruik allang kunnen (laten) berekenen..
Geen enkele rechter die hiermee akkoord zou gaan. Hij had voor die 5 tientjes verbruik je altijd nog een rekening kunnen sturen. De verhoudingen zijn ver zoek zo.
Maar de RBV wil gewoon geen geld er aan uitgeven, daarom duurt het zo lang.
Normaal gezien (als ik er nog zou wonen) zou hij vanaf 1 januari 2010 tot 1 juli 2010 de tijd hebben om de servicekosten uit 2009 te berekenen.quote:
ja dat lijkt me wel, van de andere kant heb ik het idee dat het hem toch niet boeit, de HC heeft toch alleen een adviserende taak?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan naar de huurcommissie moet stappen?
Ze kunnen ook (bindende) uitspraken doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:57 schreef FUFR het volgende:
[..]
ja dat lijkt me wel, van de andere kant heb ik het idee dat het hem toch niet boeit, de HC heeft toch alleen een adviserende taak?
http://www.huurcommissie.nl/Proceduresquote:De uitspraak van de Huurcommissie is bindend tenzij huurder of verhuurder zich binnen acht weken na verzending van de uitspraak tot de kantonrechter wendt. Het is raadzaam juridisch advies in te winnen bij het starten van een dagvaardingsprocedure.
Ik weet het niet, volgens mij weet hij donders goed dat hij iedereen het geld uit zijn zakken probeert te koppen of hij heeft eigenlijk geen idee waar hij mee bezig is en voelt zich door iedereen bestolen. Ik ben bang dat het eerste dichter bij de waarheid ligt.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:57 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat een gedoe zegUit TS zijn verhaal krijg ik het idee dat de huisbaas echt geen flauw idee heeft hoe hij huisbaas moet zijn met zijn flutberekeningen en vage houding. Gewoon weer een eikel die snel geld wil verdienen en nu die aangepakt wordt zijn ware aard laat zien
die uitspraak over dat de kamer misschien niet netjes achtergelaten is, bah!
Zoiets zeg je toch ook niet tegen rechtsbijstand?!
Juridisch gezien kan het het dus nog wel ff duren!quote:Strikt juridisch heeft de verhuurder binnen zes maanden na afloop van het kalenderjaar de gelegenheid om aan de huurder het servicekostenoverzicht te verstrekken. Deze periode geldt ook als de huurovereenkomst tijdens het jaar eindigt. De verhuurder hoeft pas gelijktijdig met de overzichten van de lopende huurovereenkomsten aan zijn andere huurders een kostenoverzicht te verstrekken.
Volgens mij is dat nog niet te laat, dit soort dingen verjaren niet binnen een paar maanden.quote:Op maandag 6 december 2010 02:09 schreef Glennpo het volgende:
Ik heb ook zoiets meegemaakt een half jaar terug (half juni) dit jaar ging ik mijn huis uit, netjes op tijd opgezegd en netjes de huur betaald.. Ik heb het huis van boven tot onder volledig schoongemaakt, en nadat ik de sleutels had ingeleverd belde ik een paar dagen later om te vragen naar mijn borg, waarop de makelaar zei dat ik deze niet kreeg omdat er 2 kapjes van de stopcontacten ontbraken en zij het huis niet schoon genoeg vonden gemaakt :S ..
ik heb tot de dag van vandaag niets meer van hun vernomen en mijn borg (600euro) ook niet tereug gekregen.... geen idee eigelijk of ik dit nog kan terug declareren, wat ik nu eigelijk wel wil, na jullie verhalen gelezen te hebben..
Is dit niet te laat nu?
Dat zou wel het beste zijn, maar er is bij mij op dit moment niet echt discussie over de staat van de kamer, maar over de servicekosten en een deel van de borg die hij achter houd om die te compenseren.quote:Op maandag 6 december 2010 09:23 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat ik niet snap is waarom mensen als hun huurwoning opleveren niet een rondje doen samen met de verhuurder. Je dan dan iets tekenen waarmee beide partijen verklaren de oplevering goedgekeurd hebben (of niet met daarbij de dingen die nog verbeterd moeten worden). Zo kan er toch weinig misverstand bestaan over of de woning wel of niet juist is opgeleverd, wat er nog verbeterd moet worden en wat dat betekent voor de borg.
Ik heb dit zelf ook telkens zo gedaan en het is nog nooit geweigerd. Anders zou ik meteen mijn rechtsbijstand bellen hoe je kan voorkomen dat de huisbaas borg inhoudt.
Jep, daar is het mee begonnen. Maar de specificatie die toen gestuurd is klopte van geen kanten, toen ben ik een veel groter bedrag gaan eisen...quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef citywok het volgende:
Begrijp ik het goed dat je je borg op ¤130 na hebt teruggekregen?
Bedankt voor updatequote:Op donderdag 6 januari 2011 15:25 schreef Goover het volgende:
Update:
- Nog steeds geen eindafrekening.
- Huurbaas is pissig geworden door de brieven van de huurcommissie en is lelijke dingen tegen de rechtsbijstand gaan roepen, gevolg -> rechtsbijstand wordt ook wat harder in de aanpak.
- Huurbaas heeft nog een kleine week om wat te leveren voordat de procedures bij de huurcommissie gestopt kunnen worden.
je kunt wellicht ook een tijdlijn opstellen ;Dquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:13 schreef Goover het volgende:
Binnenkort misschien eens een samenvatting opstellen...
Neh, die zou te lang wordenquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt wellicht ook een tijdlijn opstellen ;D
Dus 3 jaar, niet gemaakte overzichten van, service kosten afrekeningen klopten precies met die 130 euro die je nog van je huisbaas krijgt?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:58 schreef Goover het volgende:
Laatste update:
Er is niet gereageerd op het voorstel om alles met een gesloten beurs af te handelen, zoals in de verzonden brief staat gaan wij er dus vanuit dat alles nu afgehandeld en afgerond is.
Ik voel mij nog steeds genaaid, maar goed. Als de rechtsbijstand het er mee eens is zal het wel ergens kloppen. Als ik echt zou willen zou ik de berekeningen nog kunnen laten toetsen door de huurcommissie, maar ik geloof niet dat dat nog zin heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Huisbaas reageert voor het eerst naar de rechtsbijstand en geeft aan nog op rekeningen te wachten en vraagt om meer tijd. Hij krijgt een nieuwe termijn en we moeten afwachten...
Oktober 2010:
- Als de rechtsbijstand weer contact opneemt met mijn huisbaas begint hij te dreigen met uitspraken als: "Misschien is de kamer wel helemaal niet zo netjes achter gelaten en houd ik daarom de borg in."
- Hij weigert ook al gewoon mijn borg aan te vullen tot het oorspronkelijke bedrag (¤ 125,- verschil)
- Omdat hij wettelijk voor het jaar 2010 nog wel even de tijd heeft om het een en ander te berekenen wordt er (nog) wat extra tijd gegeven.
Novemver 2010:
- Ik overweeg om de huurcommissie ook in te schakelen, maar mijn rechtsbijstand adviseert nog te wachten.
December 2010:
- Nog steeds niets gehoord van de huisbaas
- Rechtsbijstand geeft het volgende aan:Het kan nog wel even gaan duren dus.quote:Strikt juridisch heeft de verhuurder binnen zes maanden na afloop van het kalenderjaar de gelegenheid om aan de huurder het servicekostenoverzicht te verstrekken. Deze periode geldt ook als de huurovereenkomst tijdens het jaar eindigt. De verhuurder hoeft pas gelijktijdig met de overzichten van de lopende huurovereenkomsten aan zijn andere huurders een kostenoverzicht te verstrekken.
- Ik start twee procedures bij de huurcommissie over de jaren waarvoor mijn huisbaas de servicekosten specificatie nog niet overlegd heeft.
- De huisbaas vraagt naar betalingsbewijzen van gemeentelijke belastingen om die te kunnen "verrekenen", met wat moeite kan ik die leveren maar ik vertrouw het voor geen haar.
Januari 2011:
- Nog steeds geen afrekening van de huisbaas ontvangen
- Huurbaas is pissig geworden door de brieven van de huurcommissie en is lelijke dingen tegen de rechtsbijstand gaan roepen, gevolg -> rechtsbijstand wordt ook wat harder in de aanpak.
- Huurbaas heeft nog een kleine week om wat te leveren voordat de procedures bij de huurcommissie gestopt kunnen worden.
Halverwege januari:
- Er zijn overzichten van de servicekosten ontvangen en getoetst, er staan nog veel fouten.
- Het lijkt er op dat het ingehouden bedrag op mijn borg vrij dicht in de buurt komt van wat mijn huisbaas nog bij mij zou kunnen vorderen (na de correcties die wij toegepast hebben op de overzichten)
- De verzoeken bij de huurcommissie zijn ingetrokken
- Er wordt nu een voorstel voor de afronding van de zaak opgesteld (met gesloten beurzen)
Februari 2011:
- Er is niet gereageerd op het voorstel om alles met een gesloten beurs af te handelen, zoals in de verzonden brief staat gaan wij er dus vanuit dat alles nu afgehandeld en afgerond is.
- Het dossier bij de rechtsbijstand gaat gesloten worden.
Nee, ik verwachte nog geld van mijn huisbaas en mijn huisbaas verwacht nu volgens mij nog geld van mij. Maar er is voorgesteld alles af te sluiten nu...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:08 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dus 3 jaar, niet gemaakte overzichten van, service kosten afrekeningen klopten precies met die 130 euro die je nog van je huisbaas krijgt?
Je hebt de jaren ervoor dus te weinig servicekosten betaald?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:25 schreef Goover het volgende:
[..]
Nee, ik verwachte nog geld van mijn huisbaas en mijn huisbaas verwacht nu volgens mij nog geld van mij. Maar er is voorgesteld alles af te sluiten nu...
Volgens mijn huisbaas wel, alleen staan er een aantal posten in zijn berekening die niet kloppen of niet bewezen worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:19 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je hebt de jaren ervoor dus te weinig servicekosten betaald?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |