Mogguhquote:
Nee, als ik het goed heb begrepen vangt het koolstoffilter de "vieze" lucht op en vervolgens wordt de schone lucht weer naar buiten geblazen. Dat koolstoffilter moet je 1x per jaar vervangen.quote:Op donderdag 22 april 2010 07:56 schreef staticdata het volgende:
[..]
Bedoel je dat die via je normale luchtafvoer gaat? Nadeel daarvan is wel dat je andere verdiepingen naar etenswaar gaan ruiken.
Mja heb niet zo heel veel zaagstukken. Extra werk hmmm... er moeten nog tuinlampen voor en achter opgehangen wordenquote:Op donderdag 22 april 2010 00:26 schreef FJD het volgende:
Zorg dan voor extra werk Frank. Drie man is in de regel wel het max aantal personen wat je aan laminaat leggen wil hebben. Alles daarboven heeft maar beperkte meerwaarde omdat je heel snel tegen de zaagcapaciteit aanloopt. Als je weinig zaagstukken hebt dan zou je twee man tegelijk aan een aparte strook kunnen zetten maar over t algemeen schiet t niet echt op.
Goed voor je Relatie om dat te doenquote:Op donderdag 22 april 2010 08:54 schreef Keltie het volgende:
Ontslagronde bij het bedrijf van m'n vriendin.. Ben benieuwd. Als ze om 09.15 niet gebeld word is er niets aan de hand. Jammer dat ik haar directe nummer niet heb, anders had ik der om 09.14 even gebeld
En... getting lucky tonight ?quote:Op donderdag 22 april 2010 08:54 schreef Keltie het volgende:
Ontslagronde bij het bedrijf van m'n vriendin.. Ben benieuwd. Als ze om 09.15 niet gebeld word is er niets aan de hand. Jammer dat ik haar directe nummer niet heb, anders had ik der om 09.14 even gebeld
Dat en gisteren vertelde ze mij dat de afzuiging dan ook niet echt sterk is. Hoe wat en waarom weet ik nu ook even niet, met die details heb ik me nog niet bezig gehouden.quote:Op donderdag 22 april 2010 07:56 schreef staticdata het volgende:
[..]
Bedoel je dat die via je normale luchtafvoer gaat? Nadeel daarvan is wel dat je andere verdiepingen naar etenswaar gaan ruiken.
Klopt, tenminste wat ik me ervan herinner is dat dan je luchtcirculatie door het huis ontregeld raakt omdat het hier niet op berekend is.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:49 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Dat en gisteren vertelde ze mij dat de afzuiging dan ook niet echt sterk is. Hoe wat en waarom weet ik nu ook even niet, met die details heb ik me nog niet bezig gehouden.
Wanneer komen de eerste foto's Frankie?
Pizza, shoarma, frituur, nergens last van hoorquote:Op donderdag 22 april 2010 09:51 schreef staticdata het volgende:
Klopt, tenminste wat ik me ervan herinner is dat dan je luchtcirculatie door het huis ontregeld raakt omdat het hier niet op berekend is.
Klopt. Heb ik in m'n appartement ook. Daar zit'ie op de mechanische afzuiging (dat klonk heel interessant bij de aanschaf van m'n appartementquote:Op donderdag 22 april 2010 09:49 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Dat en gisteren vertelde ze mij dat de afzuiging dan ook niet echt sterk is. Hoe wat en waarom weet ik nu ook even niet, met die details heb ik me nog niet bezig gehouden.
Muren zijn klaarquote:Op donderdag 22 april 2010 09:16 schreef FJD het volgende:
Muurtjes schilderen? Of als de bovenverdieping niet gedaan is maar dan kan dat maar dan heb je wel een extra decoupeerzaag + workmate nodig. Oh ja en extra bier
Klopt, afzuiging is stukken minder maarja dan maar iets minder i.p.v. een gat in mijn voorgevel en een buis in het zichtquote:Op donderdag 22 april 2010 09:49 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Bij ons kun je dan op "Nee" klikken en dan opent de applicatie voor de 2de keerquote:Op donderdag 22 april 2010 10:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik in m'n appartement ook. Daar zit'ie op de mechanische afzuiging (dat klonk heel interessant bij de aanschaf van m'n appartement) maar dan mag je afzuigkap zelf geen motor hebben waardoor de afzuiging altijd minder is.
Iets anders, zit hier Citrixkennis? Hier nl. niet en nu krijg ik alle problemen op m'n nek terwijl ik er geen reet vanaf weet
Inloggen op Citrix gaat, applicatie openen ook maar zodra de gebruiker een tweede applicatie wil openen geef'ie aan dat het niet kan omdat ze al is ingelogd?
Denk wel iets te weten waardoor het zou kunnen komen, maar zeker weten geen idee
Neequote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Bij ons kun je dan op "Nee" klikken en dan opent de applicatie voor de 2de keerZit er een RES PowerFuse schil omheen?
Een tweede applicatie openen is iets anders dan een applicatie twee keer openenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bij ons kun je dan op "Nee" klikken en dan opent de applicatie voor de 2de keerZit er een RES PowerFuse schil omheen?
Ik wilde hem ook posten, maar toen dacht ik ineens da's lullig voor de iPhones mannen hier.quote:
Valt inderdaad wel meequote:Op donderdag 22 april 2010 18:26 schreef JMPoSTMaN het volgende:
De prijs van mijn tegels is bekend en het valt me nog mee. 41,50 euro/m2
Binnenkort maar eens daar ter plekke kijken of het inderdaad dezelfde is
Nog leuk lensje op t oog of blijf je voorlopig bij de kitlens?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:56 schreef RudyCarell het volgende:
Ik ga de EOS500D halen... Leuk hè... Nou, dat dus...
Misschien een goedkope 55-200 van Tamron ofzo die was 139...quote:Op donderdag 22 april 2010 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Nog leuk lensje op t oog of blijf je voorlopig bij de kitlens?
quote:Op donderdag 22 april 2010 21:18 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
@Frank kan jij hier Battlefield Bad Company 2 (360/PS3-topic) #13: Camo koorts deel 13 van maken?
Is er nergens een package deal te vinden? Heb mijn 450D toen ook met een 16-200 Sigma gekocht ipv de kitlens. Scheelt toch weer ietsquote:Op donderdag 22 april 2010 21:18 schreef RudyCarell het volgende:
Misschien een goedkope 55-200 van Tamron ofzo die was 139...
Koningquote:Op donderdag 22 april 2010 20:56 schreef RudyCarell het volgende:
Ik ga de EOS500D halen... Leuk hè... Nou, dat dus...
Nokia zegt het zelfquote:Op vrijdag 23 april 2010 08:00 schreef staticdata het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)e-spiegelreflex.html
Daar zit je dan met je camera Rudy.
Ik geloof er geen zak van wat er gezegd wordt maar goed.
Als het goed is heb ik thuis wel een redelijk goeie foto. Vanavond kan ik die wel even online gooien.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:26 schreef Sickert het volgende:
[..]
Valt inderdaad wel mee
Neem aan dat het dan ook iets bijzonders is?
Wat een toppertjequote:
Klinkt als een goede proefquote:Op vrijdag 23 april 2010 15:17 schreef Viro het volgende:
Het is weekend en ik mag lekker 500 pagina's uit mijn hoofd gaan leren voor proef van bekwaamheid voor maandag.
Krijg het pas net te horen van mijn docent, niet dat hij het minimaal 1 hele week van te voren aankondigt, nee een weekend voor het proef zelf.
Ach kop op. Je hoeft ze echt niet allemaal te kennen hoor. Dat zal hij nooit allemaal gaan vragen tijdens de proef...quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:17 schreef Viro het volgende:
Het is weekend en ik mag lekker 500 pagina's uit mijn hoofd gaan leren voor proef van bekwaamheid voor maandag.
Krijg het pas net te horen van mijn docent, niet dat hij het minimaal 1 hele week van te voren aankondigt, nee een weekend voor het proef zelf.
Ga inderdaad toch voor deze denk ik... Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm iS + EF-S 55-250mm iSquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:19 schreef FJD het volgende:
De rest van je laminaat gaat in een golfbeweging Frank
FRANK borrel![]()
Irish pub
Beide Canon ja... Dat vind ik nog net een schappelijk prijs. Zo een 800 euro.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:03 schreef FJD het volgende:
Beide Canon lenzen?Prijs van die krengen wordt voor een aanzienlijk deel bepaald door de F-waarde. De bedragen die je voor een paar stops extra betaalt maakt t bijna de moeite waard om t body te upgraden maar goed net als met alles
kun je jezelf blijven gek maken
ISO waarde vergrotenquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:24 schreef FJD het volgende:
Mijn focus is op dit moment nog een beetje wazig
Katerman
Lies heeft een tas vol lenzen maar gebruikt 90% van de tijd haar Nikkor 18-200 3.5. Is dat geen idee?quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:03 schreef staticdata het volgende:
Zit te kijken voor een 18-85MM lens maar is nog lastiger dan ik dacht.
Hij zegt "of"quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:48 schreef staticdata het volgende:
ISO waarde vergroten
Laat geworden of gewoon kneiterhard veel gezopen in korte tijd?
Nice.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:10 schreef Sickert het volgende:
nieuwe foon besteldXperia X10
http://shop.www.hi.nl/hi/(...)M5Referer=google_gsm
het is geen Iphone (appels & ramen samen![]()
)
ben benieuwd reviews zijn lovend
KAK! weer!!!!!!!!!!quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 18:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd gelukkig heb ik ook niet gekeken.
Nou inderdaad.quote:
Bekerfinale hoort gewoon één wedstrijd te zijn, zo is de lol er wel vanaf.quote:
Dus omdat er uit veiligheidsoverwegingen 2 wedstrijden nodig zijn ga je opeens je club niet meer supporten..??quote:Op zondag 25 april 2010 20:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Bekerfinale hoort gewoon één wedstrijd te zijn, zo is de lol er wel vanaf.
Al met al vind ik 2 - 0 wel meevallen, had eerder 5 - 0 verwacht. Ga 6 mei wel kijken, hoe hypocriet ook
Uit veiligheidsoverwegingenquote:Op zondag 25 april 2010 20:16 schreef ursel het volgende:
Dus omdat er uit veiligheidsoverwegingen 2 wedstrijden nodig zijn ga je opeens je club niet meer supporten..??
quote:Op zondag 25 april 2010 21:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Uit veiligheidsoverwegingenGa lekker bij de KNVB werken
Stelletje laffe honden zijn het. Ik heb lekker m'n trap geschuurd, krijg de tiefus maar met zo'n bekerfinale
Is wel een idee inderdaad, maar heb nog een 75-300 liggen die erg fijn is. Kans is dan weer dat je die links gaat laten liggen. Zal eens naar de prijzen kijkenquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lies heeft een tas vol lenzen maar gebruikt 90% van de tijd haar Nikkor 18-200 3.5. Is dat geen idee?
Gewoon op het strafblad laten staan. Niet wissen van het strafblad als je 18 bent.quote:Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef Diamond3d het volgende:
Splinter Cell![]()
Rotterdam Hooligan wannabees op stadhuis gisteren![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder een slechte wedstrijd en er moet een wonder gebeuren wil feyenoord de beker winnen.
Leuk gezegdquote:Op maandag 26 april 2010 12:56 schreef FJD het volgende:
Ach ja, Aboutaleb probeert weer eens ferm op te treden. Leuk voor de bühne maar hij zal niet durven door te zetten, dan kan ie nml. een paar keer per jaar heel Varkenoord opsluiten
Dat is een ander punt. Het gaat om de actie an sich, deze actie kun je houden bij kleine geïsoleerde groepen, niet op Varkenoord of in de Kuip zelf. Daarmee beperk je de mogelijkheden tot gofweg eens in de 5 jaar als Feyenoord weer eens een belangrijke wedstrijd speelt en er groepjes mensen in de binnenstad zitten. De actie heeft behalve een geldboete geen consequenties en zal daarom op de langere termijn ook geen effect sorteren. Er is dus zo goed als niets opgelost maar Aboutaleb kan zich stoer op de borst kloppen.quote:Op maandag 26 april 2010 14:24 schreef Sickert het volgende:
Leuk gezegd maar van mij mag hij er mee door gaan, van mij mag hij zelfs het leger inzetten en niet stoppen voordat dat tuig achter slot en grendel zit.
Organiseer een ''Feyenoord - Ajax'' maar laat ipv 22 man uit de dug out een peloton van 30000 man ME knokploeg etc komenquote:Op maandag 26 april 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is een ander punt. Het gaat om de actie an sich, deze actie kun je houden bij kleine geïsoleerde groepen, niet op Varkenoord of in de Kuip zelf. Daarmee beperk je de mogelijkheden tot gofweg eens in de 5 jaar als Feyenoord weer eens een belangrijke wedstrijd speelt en er groepjes mensen in de binnenstad zitten. De actie heeft behalve een geldboete geen consequenties en zal daarom op de langere termijn ook geen effect sorteren. Er is dus zo goed als niets opgelost maar Aboutaleb kan zich stoer op de borst kloppen.
Wehehehquote:Op maandag 26 april 2010 16:36 schreef Viro het volgende:
Voor het nageslacht
Proef van bekwaamheid gedaan vandaag, helemaal voor niks zitten leren afgelopen weekend. Er werd alleen maar basis zooi over windows server 2003 enterprise gevraagd. Zoals AD installeren en configureren, domein installeren, domein repliceren, dhcp/dns server installeren.
Was binnen 10 minuten klaar en heb 15 van de 17 punten gescoord.
2 punten aftrek omdat ik was vergeten mijn naam op het toetsformulier te schrijven en vanwege het feit dat ik alle opdrachten in vmware workstation i.p.v. virtual pc 2007 () heb uitgevoerd op mijn laptop.
Proef van bekwaamheid is om te huilen
Slagen voor een proef van bekwaamheid terwijl je vergeet je naam op te schrijven. Niveau wordt echt steeds slechterquote:Op maandag 26 april 2010 16:47 schreef Viro het volgende:
Ja kon mezelf wel voor me kop slaan nadat ik alles had laten beoordelen. Geen 10 maar een 9
quote:Op maandag 26 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Slagen voor een proef van bekwaamheid terwijl je vergeet je naam op te schrijven. Niveau wordt echt steeds slechter
Ach.. Aboutaleb doet er nog iets aan.... Opstelten liet het bij een waarschuwing: "Foei"quote:Op maandag 26 april 2010 15:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is een ander punt. Het gaat om de actie an sich, deze actie kun je houden bij kleine geïsoleerde groepen, niet op Varkenoord of in de Kuip zelf. Daarmee beperk je de mogelijkheden tot gofweg eens in de 5 jaar als Feyenoord weer eens een belangrijke wedstrijd speelt en er groepjes mensen in de binnenstad zitten. De actie heeft behalve een geldboete geen consequenties en zal daarom op de langere termijn ook geen effect sorteren. Er is dus zo goed als niets opgelost maar Aboutaleb kan zich stoer op de borst kloppen.
Inderdaadquote:
Op basis van hetgene wat ik hoor en lees is dit een brevet van onvermogen en word de positie van Abou onhoudbaar. Zonder aanleiding kroegen en terrassen bestormen, waar ook gewoon winkelend publiek zat en dan gek vinden dat er "anders" op gereageerd wordquote:Op maandag 26 april 2010 14:24 schreef Sickert het volgende:
[..]
Leuk gezegd
maar van mij mag hij er mee door gaan, van mij mag hij zelfs het leger inzetten en niet stoppen voordat dat tuig achter slot en grendel zit.
"Dat tuig" als in dagjes mensen, vrouwen en kinderen?quote:
Die 300 pubers elk weekend dat er gespeeld wordt vastzetten tot maandagmiddag. Zorgen dat er wat blauwe plekjes bijkomen en dan hopen dat mama thuis de corrigerende maatregelen overneemt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Dat tuig" als in dagjes mensen, vrouwen en kinderen?
Kansloos optreden van de politie geval 10000000000000000000000000000000000000000000000000.
Vind ik dan weer een pluspunt, kan ik op zondag ook weer eens rustig winkelenquote:Op dinsdag 27 april 2010 07:53 schreef Keltie het volgende:
"Dat tuig" als in dagjes mensen, vrouwen en kinderen?
Dat is ook niet zijn hè pikquote:Op dinsdag 27 april 2010 07:58 schreef jpjedi het volgende:
Die 300 pubers elk weekend dat er gespeeld wordt vastzetten tot maandagmiddag. Zorgen dat er wat blauwe plekjes bijkomen en dan hopen dat mama thuis de corrigerende maatregelen overneemt.
Ik heb de beelden gezien, ga mij nou niet vertellen dat ze met zijn allen kopjes thee zateN te drinken met het pinkje omhoog
Nee, maar het vrij vreemd dat er kroegen en terrassen op hardhandige wijze leeggetrokken worden terwijl daar op dat moment geen aanleiding voor is of wel? Maar goed, je bent toonaangevend voor de rest van Nederland; struisvogelgedrag. Voetbalsupporter icm Politie dus dan zal de Politie-actie wel terecht zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die 300 pubers elk weekend dat er gespeeld wordt vastzetten tot maandagmiddag. Zorgen dat er wat blauwe plekjes bijkomen en dan hopen dat mama thuis de corrigerende maatregelen overneemt.
Ik heb de beelden gezien, ga mij nou niet vertellen dat ze met zijn allen kopjes thee zateN te drinken met het pinkje omhoog
Er is meldingsplicht in Nederland. Die word alleen niet nageleefdquote:Op dinsdag 27 april 2010 08:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is ook niet zijn hè pikHet gaat om de methode waarop het gebeurt en of die effectief is en dat is dit gewoon niet.
Tot er iets van een meldingsplicht komt zou ik de personen gewoon oppakken en de max tijd in voorarrest houden. Kunnen ze mooi hun baas bellen om uit te leggen waarom ze niet kunnen komen.
En op een terassje wat drinken. Tot de politie langs komt dan..quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Vind ik dan weer een pluspunt, kan ik op zondag ook weer eens rustig winkelen
Wat gaat die hele voetbalwet nog toevoegen danquote:Op dinsdag 27 april 2010 08:03 schreef Keltie het volgende:
Er is meldingsplicht in Nederland. Die word alleen niet nageleefd
Ik leer gewoon een woord met +3 lettergrepen uit m'n hoofd, dan snappen ze a) niet wat ik zeg en b) dat ik geen hooligan kan zijnquote:Op dinsdag 27 april 2010 08:04 schreef Keltie het volgende:
En op een terassje wat drinken. Tot de politie langs komt dan..
quote:Zo maar een zondag in Rotterdam. Schitterend weer en dus een drukte van belang: Winkelend publiek, terrasgangers, zonliefhebbers, als ook tig Feyenoorders, die lekker een biertje drinken alvorens gezamelijk het duel Ajax-Feyenoord in de kroeg bekijken.
Niets aan de hand, gewoon gezellig.
Denk je dan.
Niet dus. Even na vijven, blitzkrieg, de Rotterdamse politie -de hele dag al massaal en hinderlijk provocerend aanwezig- besluit plots (?) én in het centrum én op Zuid diverse kroegen in te sluiten, op ID te controleren, te fouilleren, leeg te halen als ook op charges te trakteren. Tumult alom. Dieptepunt: Op het Stadhuisplein wordt een vrouw met kinderwagen (!) met de lange lat weggeslagen, waarna de desbetreffende dame door omstanders een café in wordt getrokken en de kinderwagen -mét kind- te midden van ME'ers in niemandsland blijft staan...
Atabouleb, leg het eens uit...
Later meer...
quote:'Moet je ze nu zien...'
ma, 26/04/2010 - 20:02
"Als er op vrijdagavond bij mij voor de deur iets gebeurt, kan ik bellen wat ik wil, maar komt er nooit een agent. Terwijl het bureau nota bene om de hoek zit! Moet je ze nu zien, de hele dag provoceren in de hoop dat er iemand toehapt..."
... aldus een op de Nieuwe Binnenweg gevestigde winkelier, die zich -net als de fotograaf van het landelijke dagblad, die ons onderstaande foto's ter beschikking stelde- dood heeft geërgerd aan het nodeloos provocerende machtsvertoon van de Rotterdamse politie van gisteren.
Amen!
quote:Ingezonden: Voetbalfeest? Ordinaire razzia's!
ma, 26/04/2010 - 12:16
Zit ik dan vandaag op m'n werk, nog ziek van de dag van gisteren. Wat ik gisteren gezien en gehoord heb, kan ik nog altijd niet bevatten. En als ik al die 'objectieve' mediaberichtgeving lees, dan word ik alleen maar zieker. BAH! Wat een dag vol gezelligheid en voetbalplezier moest worden, werd grof verstierd door politie en justitie.
Zo rond 1 uur kwam ik aan in de stad. Afgesproken met bekenden en m'n broer op het Stadhuisplein. Wat mij meteen opviel was eigenlijk hoe rustig het was qua supporters. Tijdens de 1,5 uur die ik daar zat viel me eveens de veelvuldige aanwezigheid van politie op. Te voet, te paard, op de fiets en allemaal nadrukkelijk aanwezig! Na die 1,5 uur zei m'n broer al, kom we gaan, want het is hier nog rustig en op al die politie zaten we niet te wachten. Dus op weg naar onze stamkroeg op Laan op Zuid. Wij de tram in en toen wij de Erasmusbrug af reden zagen we acht ME bussen met hoge snelheid langs de Maastoren rijden, linksaf richting de wijk Feijenoord. We vroegen ons al af waar wat aan de hand was...Daar zouden we dus snel genoeg achterkomen.
Uitgestapt bij de kroeg en vervolgens het terras opgelopen. Wat mede kroeggangers gedag zeggen. Een hele ontspannen sfeer. Families met kinderen, vaste gasten, dagjesmensen en een klein groepje die volgens de politie tot 'De Doelgroep' behoren. Pardon? Welke doelgroep? Iedereen ontspannen aan zijn of haar drankje, kinderen spelend zowel binnen als buiten. Nog geen twee minuten op het terras en daar kwamen ze. Twee busjes van de ene kant, zes van de andere kant. De ME sprong eruit met getrokken wapenstokken. Hele terras vol verbazing en schrikt zich de pleuris. Staat er een ME-er met getrokken wapenstok voor een meisje van 5 die een ijsje zit te eten. Kind overstuur natuurlijk.
Afijn, gelijk vragen stellen over wat er aan de hand is. Volgens de commandant was er 'nog' niets aan de hand. De actie had alles te maken met preventieve acties, onder andere op basis van de opiumwet. (Wat ik hoorde van mede kroeggangers was dat er al vanaf 1 uur een bus aan de overkant had gestaan die filmden en foto's maakten van de 'ontspannen leden van 'de doelgroep'). Ik vroeg meteen waarom het dan noodzakelijk was om met getrokken wapenstok het terras op te stuiven als er toch niets aan de hand was? Na nog meer van dit soort vragen werden dan toch maar de wapenstokken terug gestopt. Er werd ons vervolgens meegedeeld dat iedereen één voor één het terras af moest, ID in moest leveren en zou worden gefouilleerd.
Ondergetekende was als eerste aan de beurt. Ja, welke van de 40 ME-ers ging het doen. Uiteindelijk stond ik met armen en benen wijd tegen een ME bus, al m'n gegevens ondertussen gechecked. Er werd me de vraag gesteld of ik verdovende middelen bij me had. Na vijf minuten waren ze klaar en mocht ik 'buiten de afzetting' wachten. Iedereen werkte heel rustig mee en na ruim twee uur waren ze pas klaar.
In die twee uur had ik mooi de gelegenheid om met één van de ME-ers te praten. Toch nog één die je wel normaal te woord staat, het kan blijkbaar nog. Maar mijn verbazing werd nog groter. Na eerst gehoord te hebben dat dit een georganiseerde actie bleek, durfde meneer ook mee te delen dat hij de actie zelf ook niet snapte. Op alle 'waarom' vragen kon hij niets anders dan instemmend reageren. Hij begreep onze opgekomen frustratie. Hij kon de actie ook niet goedpraten, maar hij was ook alleen maar uitvoerend. Hij vond zelfs dat dit de relatie met de buurt en de uitbater zou schaden. Hij was er zelfs van overtuigd dat hun optreden nog wel een negatief politiek staartje zou krijgen. Scheelt dat de 'objectieve' media dat wel weer zo wist te draaien dat wij Feyenoord supporters weer de boefjes waren.
Uiteindelijk drugshonden erbij, officier van justitie erbij. Resultaat na twee uur razzia? Een aantal mensen ingesloten omdat ze geen ID bewijs bij zich hadden en een paar waarvan ik de reden niet weet (niet om 'hooligan' redenen in ieder geval). Drugsvondst? Een hele kleine hoeveelheid voor eigen gebruik. Ander resultaat? Uitbater die zijn tent dicht moet doen voor de rest van de dag, voetbalfeest verstierd, groot omzetverlies, naamschade, aanwezige kinderen overstuur.
Vervolgens stromen ook de berichten van Stadhuisplein binnen van vrienden die daar ooggetuige zijn. Moeder met kinderwagen met de lange lat bewerkt, jochie van 11 in de boeien geslagen, groepen kroeg- en terrasbezoekers de kroegen uitgeslagen, huilende meisjes, winkelend publiek belaagd door de ME en zo zijn er nog talloze voorbeelden. In de media is de redevoering; "vanwege de anti semitische leuzen" en "uiteindelijk 71 relschoppers gearresteerd".
De werkelijkheid ligt toch absoluut anders. Koppen als "Politie houdt georganiseerde razzia's in Rotterdam", "Aantal Feyenoord Supporters opgepakt vanwege ontbreken geldig ID", "Politie misdraagt zich tegen winkelend publiek en Feyenoord supporters". En dan lees ik bij alle nieuwsberichten weer alle hypocriete commentaren van al die struisvogels. Klakkeloos die media nablaten. Weer met de vingertjes wijzen van 'zie je wel'. Helaas voor jullie liggen de feiten toch heel anders! Ik ben al blij dat ik een aantal van die hypocrieten, na het met eigen ogen gezien te hebben, 180 graden gedraaid zijn in hun mening.
De bekerfinale werd in tweeën gesplitst vanwege de hoge veiligheidskosten. Volgens mij zijn we met de inzet in Amsterdam gisteren en de acties in Rotterdam al lang op meer kosten uitgekomen! En dan zeggen we tegen onze burgervader....BEDANKT! Bedankt voor het verstieren van een voetbalfeest! Bedankt voor het verbieden van de Dance Parade! Bedankt voor het schaden van de Rotterdamse ondernemer! Bedankt voor het ons behandelen als crimineel! Bedankt voor het naar de klote helpen van onze stad!
ROTTERDAM WAKKER WORDEN!!
WATCHING FOOTBALL IS NOT A CRIME!!
J.
quote:Ingezonden: Waar was dit voor nodig?
ma, 26/04/2010 - 10:47
Een heerlijke zondagmiddag, het weer is er perfect voor. En ook al ben ik -en vele anderen met mij- tegen de dubbele finale toch wordt er besloten om naar de stad te gaan om de wedstrijd te kijken en gezellig met elkaar wat te drinken in ‘t Fust op het Stadhuisplein.
Al heel de middag valt het op dat de ME provocerend aanwezig is, in bijna elke steeg staat wel een ME busje met bijbehorend playmobiel. De sfeer is goed tot plots een stuk of 20 man ME via de achteruitgang van ‘t Fust het café binnentreedt en wild om zich heen begint te slaan. Ook jonge vrouwen moeten het hierbij ontgelden! Plots sneuvelen de ruiten van ‘t Fust en beginnen sommigen zelfs te huilen van de schrik, de aanleiding vooralsnog onbekend, er wordt flink heen en weer gemept terwijl iedereen gewoon de wedstrijd wil zien wat op dat moment niet echt meer mogelijk is.
Vervolgens wordt bekend -terwijl je al 2-0 achterstaat en de ME lachend staat toe te kijken- dat iedereen het Fust uit moet en gecontroleerd wordt. Na door drie man ME het Fust uit te zijn geleid en er de gebruikelijke foto + ID controle is gedaan, word je verzocht de stad uit te gaan. Eindstand: maar een half uur van de wedstrijd gezien en iedereen achterlatend met een klote gevoel.
Aboutaleb, was dit nou echt nodig of wilde je bewijzen dat je deze stad wel kunt regeren door als het moet je personeel onschuldige mensen te laten slaan, als een crimineel te laten behandelen en mensen met een trauma achterlatend? Tsja, je zou maar zo op TV komen, leg dat dan maar uit op je werk dat je niks gedaan hebt.
Bjorn
Zo, een kleine greep uit de verhalen over het fantastische ingrijpen van onze politie.quote:Ingezonden: BBQ hooligans
ma, 26/04/2010 - 10:05
Zondag 25 april 2010. Iets wat een dag van zenuwen, pijn-in-m’n-buik en een finalewedstrijd in eigen Kuip bekijken zou worden, is helaas al een stuk minder interessant door het feit dat de knjb besloten heeft deze voor ons zo belangrijke wedstrijd op miraculeuze wijze, tegen eigen uitspraken in, in tweeën te delen.
Dilemma dus voor de Feyenoorders. Wat gaan we doen vandaag? Nadat er vorige week al SV’s zijn uitgedeeld voor het betreden van het veld (en we dus niet weten of we überhaupt wel een deel wedstrijd live gaan zien) besloten om ’s middags met een groepje in het Zuiderpark te gaan BBQ-en. Weg van al het gezeik omtrent de wedstrijd die vandaag niet in Rotterdam maar daarginds wordt gevoetbald. Nee, gewoon lekker BBQ-en, met een drankje, in het zonnetje. Rustig voorbereiden om de wedstrijd vervolgens thuis bij vrienden of met vrienden in de kroeg te kunnen gaan kijken.
Rond 14:00 uur begonnen en zo rond 16:30 uur besloten om maar eens te gaan opruimen, en richting TV-scherm waar dan ook te gaan. Het was me al opgevallen dat er al geruime tijd een auto met een wit dak ons in de gaten stond te houden, maar ach, we zitten alleen maar te BBQ-en, dus geen aandacht aan besteden...
Rond half 5 pak ik mijn autosleutels en loop richting mijn auto om deze op het parkeer terrein te zetten zodat we niet te ver met de spullen hoeven te lopen. Ik loop langs twee stille agenten en een stuk verder langs de ME bus, op het moment dat ik dat doe, hoor ik het radioverkeer van de ME. Deze hadden doordat ik daar liep waarschijnlijk door dat we ervandoor gingen en kwamen in actie. Drie andere bussen komen aangescheurd en ook de eerste bus rijdt het parkeerterrein op om de groep, die netjes de flesjes en blikjes aan het opruimen is (!) in te sluiten.
Op dat moment realiseer ik mij dat ik mijn legitimatie niet bij me heb, en mijn vent ook niet. Ik spring dus in mijn auto, scheur naar huis, haal de twee legitimaties op, en rijd weer terug. Dit alles gevolgd door een ME bus. Inmiddels over de telefoon al genoeg contact gehad om te weten dat er belachelijk gehandeld werd. Iedereen moest op de foto, legitimatie laten zien, openstaande boetes werden gecheckt, etc.
BE-LA-CHE-LIJK !
Als ik terug kom tel ik welgeteld vier ME bussen, een arrestantenbus, en minimaal 12 ME-ers! Op dat moment waren wij BBQ-hooligans ook nog met zo’n 12 personen...
Ik pleur de legitimaties in die knakker z’n klauwen en loop kwaad door. De eerste ME-er die ik tegen kom meld ik dat ik het er niet mee eens ben en dat ik het werkelijk belachelijk vind wat er op dat moment gebeurd. Bewust niet naar de stad en dan tijdens een burgerlijke en gemoedelijke BBQ alsnog ingesloten!
HOE BEDOEL JE VRAGEN OM ELLENDE?!
Ik meld er nog bij dat de wedstrijd in 020 is en dat dit alles net zoveel kost als één wedstrijd spelen en vraag of ze alle overige mensen (en dat waren er nogal wat!) die in het park zitten te BBQ-en ook om legitimatie gaan vragen. Daarop was zijn antwoord ‘nee, want dat is niet voetbal-gerelateerd en dit wel, en ik zou maar even rustig doen mevrouwtje...’ Waarop ik hem alleen nog maar aankijk en zeg dat als hij voldoening haalt uit het arresteren van een zes maanden zwangere vrouw hij dat vooral moet doen... *zucht*
In de tussentijd is iedereen door de mangel geweest en stappen de mannen, stoer als ze zijn, weer in de bussen en vertrekken.
Door dit geintje hebben we heel wat tijd verloren en moeten we dus haasten om nog op tijd voor de wedstrijd te zijn. Een wedstrijd waar ik het maar niet meer over ga hebben. Zeker niet na wat er vandaag weer gebeurd is...
C.
Beats me.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat gaat die hele voetbalwet nog toevoegen danEen nationaal stadionverbod?
![]()
Dacht dat die meldingsplicht juist het speerpunt was nml..
oftewel ik moet niet op de uitvoerende en rechtelijke macht vertrouwen maar op de oh zo brave hooly pubers?quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:02 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar het vrij vreemd dat er kroegen en terrassen op hardhandige wijze leeggetrokken worden terwijl daar op dat moment geen aanleiding voor is of wel? Maar goed, je bent toonaangevend voor de rest van Nederland; struisvogelgedrag. Voetbalsupporter icm Politie dus dan zal de Politie-actie wel terecht zijn.
Daar verlies je al de kans op een normaal gesprek. Ga maar weer lekker achter de Telegraaf zitten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
oftewel ik moet niet op de uitvoerende en rechtelijke macht vertrouwen maar op de oh zo brave hooly pubers?![]()
natuurlijk is die politieaktie terecht! Ten zuiden van Nederland heeft er geen supporter lef om te rellen, wapenstok er over en zo bont en blauw slaan dat ze geen tijd hebben de volgende keer.
Niets van gezien tijdens Club Brugge - Anderlecht zo'n 3 jaar geleden (denk ik?).quote:Tijdens half-vasten ooit ook wat ongein gehad in belgie. Politieagent zei: "Amai manneke, ge weet toch dat wij in belgie mogen slaan he!?"en als ik het thuis vertelde kreeg ik nog een pak rammel omdat ik erbij had staan kijken ipv weglopen!
Neuh. Daar heb jij meer last van zo te zien.quote:Volgens mij heb je ernstig last van tunnelvisie..
EDIT:quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:40 schreef FJD het volgende:
Voor iemand die normaal gesproken zo kritisch is op ambtenaren ga je nu wel klakkeloos af op wat diezelfde figuren als waarheid naar buiten brengen..
Met dat Koos H verhaal begin ik ook wel te twijfelen. Maar in essentie de wereld op zijn kop als men niet op de politie kan vertrouwen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:40 schreef FJD het volgende:
Voor iemand die normaal gesproken zo kritisch is op ambtenaren ga je nu wel klakkeloos af op wat diezelfde figuren als waarheid naar buiten brengen JP
Waarom neutrale kaarten willen verkopen bij een bekerfinale?quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:50 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Met dat Koos H verhaal begin ik ook wel te twijfelen. Maar in essentie de wereld op zijn kop als men niet op de politie kan vertrouwen.
@Keltie: ik heb het niet over Feyenoord kut relpubers maar over die kutjong in het algemeen. Bij Nac ken ik er ook wel een paar die ze zo van mij mogen ophalen. Dat zijn ook helemaal geen supporters.
Waarom kan Real-Barca beker finale wel probleemloos de afgelopen 10 edities.
Ik ben gewoon zo zuur vanwege die kut bekerfinale veroorzaakt door 300 kutpubers die de overheid niet onder controle kan houden.
Trias politica is de reden dat je klakkeloos durft t vertrouwen op de politie terwijl trias politica juist bedoeld is om de drie machten elkaar te laten wantrouwen/controleren en er dus feitelijk geen klakkeloos vertrouwen is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:50 schreef jpjedi het volgende:
Met dat Koos H verhaal begin ik ook wel te twijfelen. Maar in essentie de wereld op zijn kop als men niet op de politie kan vertrouwen.
Om ze onder controle te houden splitsen ze de finale op. Toegeven is in mijn woordenboek toch iets heel anders dan onder controle houden.quote:Ik ben gewoon zo zuur vanwege die kut bekerfinale veroorzaakt door 300 kutpubers die de overheid niet onder controle kan houden.
Android foonquote:Op zaterdag 24 april 2010 00:10 schreef Sickert het volgende:
nieuwe foon besteldXperia X10
http://shop.www.hi.nl/hi/(...)M5Referer=google_gsm
het is geen Iphone (appels & ramen samen![]()
)
ben benieuwd reviews zijn lovend
quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:38 schreef Keltie het volgende:
Frankie, heb je een carrièreswitch gemaakt?
www.bigfrank.nl
Nog even hierop inhakend... Volgens mij, zodra de KNVB je een stadionverbod geeft is dit landelijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat gaat die hele voetbalwet nog toevoegen danEen nationaal stadionverbod?
![]()
Dacht dat die meldingsplicht juist het speerpunt was nml..
zou eerder voor mij toepasbaar zijnquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:38 schreef Keltie het volgende:
Frankie, heb je een carrièreswitch gemaakt?
www.bigfrank.nl
Weet ik, maar Frankie aanduiden als Big Frank is leukerquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef Incolumis het volgende:
[..]
zou eerder voor mij toepasbaar zijn
ik snap het, het contrastquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Weet ik, maar Frankie aanduiden als Big Frank is leuker
endroiedquote:
heb je een gmail account?quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
endroied
Ben benieuwd hij komt zo!
Blijf er speciaal voor thuis! en om te klussen natuurlijk
![]()
Vanmorgen eerst alle puin uitgezocht en gesorteerd in de tuin
zo nog een randje tegelen in de keuken
en dan Jusc Cause 2 spelenfun factor 100
Het contrast tussen Big Frank & onze Frank?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |