abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80580199
Bouwstenen des leven.
Moleculen protonen en dergelijke.

Maar waar bestaat tijd uit ?
Praat hier filosofisch en of praat hier met de feiten die je hier over weet.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_80580610
Oke,een aantal belangrijke delen van het leven kan je zien, niet met het blote oog, maar wel onder een microscoop.

Tijd kan je alleen waar nemen door je eigen belevenis, dus is tijd voor iedereen anders.
Maar waarom is tijd niet vast te pakken en ergens onder te leggen zodat je het kan kijken.
De tijd buigen kan, maar dan alleen als dat jij bijvoorbeeld als jij te laat ergens komt of dat jij te vroeg ergens aankomt.

en nu u, wat vind en of denk u.
pi_80580736
Tijd bestaat uit het heden, verleden en de toekomst.
pi_80580857
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:11 schreef RichardDawkins het volgende:
Tijd bestaat uit het heden, verleden en de toekomst.
Dus tijd is niet dat je bijvoorbeeld onder een loep kan leggen en bestuderen.

Puur alleen door het verleden kan je het bestuderen?
  woensdag 21 april 2010 @ 23:34:55 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80581703
Tijd is het resultaat van wachten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80581834
Het leven is een projectie van je geest.
pi_80582678
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Geest? Welke geest? Waar zit die dan?
pi_80585697
Ik vind het concept 'spieren' wel boeiend.

'Groei' kan ik wel begrijpen als een soort Lego: moleculen worden bij andere moleculen gevoegd, maar spieren die korter worden en weer uit kunnen rekken (met behoud van massa) is voor mij niet te begrijpen.
Ik weet dat je beweging kan krijgen door krachten (magnetisme, zwaartekracht, krimp en uitzetten door temperatuur en/of uitdrogen), maar spontane beweging van vaste dingen (een motor kan je simpel uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, zijn losse onderdelen die met krachten (ontploffing brandstof, magnetische krachten) waar wat brandstoffen voor nodig zijn gaat voor mij te ver.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:58:25 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80591713
Schopje W&T.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_80593238
Voor mijn gevoel: Tijd is. Het kun je niet onder een microscoop leggen omdat het is en iedereen en alles ermee te maken heeft.
pi_80598234
Aminozuren.
  donderdag 22 april 2010 @ 18:56:47 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_80606360
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:08 schreef schommelstoel het volgende:

Tijd kan je alleen waar nemen door je eigen belevenis, dus is tijd voor iedereen anders.
Tijd is vrij goed waar te nemen, hoor. Ook intersubjectief.

Natuurlijk beleeft iedereen tijd anders. Net zoals iedereen materie anders beleeft. Net zoals iedereen kleuren anders beleeft. Dat houd niet in dat het niet zichtbaar is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_80630110
Hoe kun je weten dat iedereen kleuren anders beleeft?
Mu!
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:33:29 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_80631852
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
Vrij simpel aan te nemen vanuit het feit dat zelfs bij schilders is vernomen dat hun eigen perceptie van kleuren veranderd naarmate ze ouder worden (ze gingen steeds donkerder schilderen maar rapporteerde zelf geen verandering in stijl). Als zoiets binnen 1 mens al niet eens gelijk blijft, laat dan staan tussen mensen in.

Natuurlijk ervaar ik de kleur groen anders dan jij. We hebben allebei compleet verschillende associaties met die prikkeling. We hebben een andere jeugd gehad, andere intresses, andere trauma's. En zelfs de hardware waarmee we de kleuren waarnemen en verwerken verschilt in kleine mate.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_80632698
Op die manier redenerende zijn er natuurlijk nooit twee ervaringen vergelijkbaar. Toch kunnen we daarover prima ideeen uitwisselen, kennelijk. Misschien is vergelijkbaarheid dus wel niet zo belangrijk.
Mu!
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:36:09 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_80638077
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:57 schreef SingleCoil het volgende:
Op die manier redenerende zijn er natuurlijk nooit twee ervaringen vergelijkbaar. Toch kunnen we daarover prima ideeen uitwisselen, kennelijk. Misschien is vergelijkbaarheid dus wel niet zo belangrijk.
Dat was dus mijn initiele punt ook
pi_80643238
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:39 schreef Salvad0R het volgende:

Dat zijn wel heel veel standaard gezegdes maar volgens mij
vroeg de ts wel iets meer dan deze one-liners.
75 topics = FIN
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:42:25 #18
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_80658937
quote:
Op donderdag 22 april 2010 08:20 schreef Resistor het volgende:
Ik vind het concept 'spieren' wel boeiend.

'Groei' kan ik wel begrijpen als een soort Lego: moleculen worden bij andere moleculen gevoegd, maar spieren die korter worden en weer uit kunnen rekken (met behoud van massa) is voor mij niet te begrijpen.
Ik weet dat je beweging kan krijgen door krachten (magnetisme, zwaartekracht, krimp en uitzetten door temperatuur en/of uitdrogen), maar spontane beweging van vaste dingen (een motor kan je simpel uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, zijn losse onderdelen die met krachten (ontploffing brandstof, magnetische krachten) waar wat brandstoffen voor nodig zijn gaat voor mij te ver.
http://en.wikibooks.org/w(...)tein_function/Myosin
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:37:27 #19
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80674506
Het antwoord: 42
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80888498
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
Dat heeft dan weer te maken met emotie.
pi_80890982
E=m.c^2
C^2=E/m
C=wortel(E/m)
Lichtsnelheid(meter per seconde)
Tijd lijkt een gevolg te zijn van een verandering van massa naar energie of andersom.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:10:33 #22
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80898311
Tijd is ontwikkeling, een klok die loopt, een mens die ouder wordt, een planeet die om zijn eigen as draait.
pi_80931091
Wij mensen zijn geesten, de deeltjes is de ectoplasma
  maandag 3 mei 2010 @ 10:08:07 #24
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80959580
Tijd is de illusie van het schijnbaar converteren van mogelijkheden in feiten. Eigenlijk zijn er geen mogelijkheden.
Mu!
pi_80959663
Met tijd parametriseer je beweging in de ruimte. Sinds een eeuw weten we dat ruimte en tijd in 1 verzameling horen, en de grote vraag is nu of we die verzameling van te voren moeten aannemen of dat deze verzameling uit andere principes blijkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')