Dus tijd is niet dat je bijvoorbeeld onder een loep kan leggen en bestuderen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:11 schreef RichardDawkins het volgende:
Tijd bestaat uit het heden, verleden en de toekomst.
Geest? Welke geest? Waar zit die dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Het leven is een projectie van je geest.
Tijd is vrij goed waar te nemen, hoor. Ook intersubjectief.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:08 schreef schommelstoel het volgende:
Tijd kan je alleen waar nemen door je eigen belevenis, dus is tijd voor iedereen anders.
Vrij simpel aan te nemen vanuit het feit dat zelfs bij schilders is vernomen dat hun eigen perceptie van kleuren veranderd naarmate ze ouder worden (ze gingen steeds donkerder schilderen maar rapporteerde zelf geen verandering in stijl). Als zoiets binnen 1 mens al niet eens gelijk blijft, laat dan staan tussen mensen in.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
Hoe kun je weten dat iedereen kleuren anders beleeft?
Dat was dus mijn initiele punt ookquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:57 schreef SingleCoil het volgende:
Op die manier redenerende zijn er natuurlijk nooit twee ervaringen vergelijkbaar. Toch kunnen we daarover prima ideeen uitwisselen, kennelijk. Misschien is vergelijkbaarheid dus wel niet zo belangrijk.
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Het leven is een projectie van je geest.
http://en.wikibooks.org/w(...)tein_function/Myosinquote:Op donderdag 22 april 2010 08:20 schreef Resistor het volgende:
Ik vind het concept 'spieren' wel boeiend.
'Groei' kan ik wel begrijpen als een soort Lego: moleculen worden bij andere moleculen gevoegd, maar spieren die korter worden en weer uit kunnen rekken (met behoud van massa) is voor mij niet te begrijpen.
Ik weet dat je beweging kan krijgen door krachten (magnetisme, zwaartekracht, krimp en uitzetten door temperatuur en/of uitdrogen), maar spontane beweging van vaste dingen (een motor kan je simpel uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, zijn losse onderdelen die met krachten (ontploffing brandstof, magnetische krachten) waar wat brandstoffen voor nodig zijn gaat voor mij te ver.
Dat heeft dan weer te maken met emotie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
Hoe kun je weten dat iedereen kleuren anders beleeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |