Ik zou zeggen een synology ds-210j met twee 1tb disken in mirror.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:18 schreef Etcetera het volgende:
Even een vraagje: m'n ouders willen graag een externe HD hebben voor foto's. Iemand tips met goede prijs/kwaliteit verhouding? (Dus: zo goedkoop mogelijk)
Wat moeten mijn ouders met mirrorsquote:Op donderdag 22 april 2010 10:21 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een synology ds-210j met twee 1tb disken in mirror.
Prijs kwaliteit verhouding is prima. Kwaliteit is immers bijzonder hoog![]()
Als je geen 300 euro wilt uitgeven: brand je foto's dan maar gewoon op dvd's. Dat kost geen drol.
Daarom wil ik ook niet dat mijn klanten in de min staanquote:Op donderdag 22 april 2010 10:13 schreef zebaz het volgende:
10 tot 15 procent is ook erg duur. En waar kan ik tegen zulke tarieven zelf geld *aan* de bank lenen?
Ik zie het ZO VAAK gebeuren op mn werk... mensen zetten dan hun foto's 'op de backup schijf' om ruimte op hun pc vrij te maken. Vervolgens gaat die externe schijf stuk, maar staat het niet meer op de pc. Ze hadden het immers op de 'backup schijf'.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:22 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Wat moeten mijn ouders met mirrorsEn branden kost dan wel geen drol maar dat kunnen ze niet en als ik het uitleg zijn ze het in een dag weer vergeten
Kun je dan niet zelf zo'n raid-schijf kopen en je backup-schijf aan je ouders geven?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:27 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben zelf trouwens degene die de mist in gaat met m'n eigen backup schijf, want alle foto's die ik ooit heb gemaakt staan alleen daarop en niet meer op m'n pcWant ja ik had ruimtegebrek
Nah, kost me teveel geld en moeite. Het kopieren van de foto's naar m'n pc gaat sneller. En kost minder geldquote:Op donderdag 22 april 2010 10:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je dan niet zelf zo'n raid-schijf kopen en je backup-schijf aan je ouders geven?
Maar dan ben je ze wellicht kwijt over een tijdje..quote:Op donderdag 22 april 2010 10:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nah, kost me teveel geld en moeite. Het kopieren van de foto's naar m'n pc gaat sneller. En kost minder geld
Wist niet dat ze hier aan de overkant zaten, het barst hier van de bedrijven, maar ik kijk vanuit onze rookruimte inderdaad recht hun kantoor in...quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef Whiteguy het volgende:
Kan jij de verantwoordelijke persoon vanaf jouw werkplek niet met een goede sniper tussen de ogen raken?
Dat kantoor van mcafee zit toch vlakbij waar die schoonmakers stonden laatst ?
pricewatch op tweakersquote:Op donderdag 22 april 2010 10:21 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb zelf een WD als externe backup, draait primaZag bij Bol een Lacie staan met 1TB (zwaar overkill, maar goed, kan het ook niet vol raken
) voor 80 euro ofzo.
quote:Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wist niet dat ze hier aan de overkant zaten, het barst hier van de bedrijven, maar ik kijk vanuit onze rookruimte inderdaad recht hun kantoor in...
Ik heb een flink deel nog geupload naar een FTP van een vriend. En een paar al laten afdrukken die ik echt mooi vond.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dan ben je ze wellicht kwijt over een tijdje..
Al gekeken, maar hier vragen vind ik gezelligerquote:
Dan is het goed.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb een flink deel nog geupload naar een FTP van een vriend. En een paar al laten afdrukken die ik echt mooi vond.
Moet dat niet 13% zijn? Da's wat professor Google zegt. Western Digital heb ik zelf slechte ervaringen mee; soms schijnen ze hele batches slechte schijven uit te poepen en dan weer jarenlang prima schijven. Gemiddeld zal je dan wel net zo goed uitkomenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:32 schreef Whiteguy het volgende:
Overigens maakt het merk wat je koopt geen drol uit. Alle merken hebben een failure rate van ongeveer 3% per jaar.
13% was dus zo'n slechte batch.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:46 schreef zebaz het volgende:
[..]
Moet dat niet 13% zijn? Da's wat professor Google zegt. Western Digital heb ik zelf slechte ervaringen mee; soms schijnen ze hele batches slechte schijven uit te poepen en dan weer jarenlang prima schijven. Gemiddeld zal je dan wel net zo goed uitkomen
Die van mij ligt vooral naast m'n monitor te niksenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:47 schreef zebaz het volgende:
Een veel grotere factor dan 't merk is trouwens de manier waarop je de schijf gebruikt, en dan met name het aantal spinups. Schijven in servers gaan bij mij echt maar zelden stuk (veel minder dan je zou verwachten iig).
Ja, op die manier heb ik ook wel ergens een schijf die al 25 jaar meegaat. Alleen jammer dat er geen RLE-controller in m'n mac zitquote:Op donderdag 22 april 2010 10:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die van mij ligt vooral naast m'n monitor te niksen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |