abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81456433
Heb je wel foto's gemaakt?
Ben er wel benieuwd naar namelijk.

Ik hoop zoiets toch niet mee te maken.
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_81456727
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:17 schreef Iuc het volgende:
Heb je wel foto's gemaakt?
Ben er wel benieuwd naar namelijk.

Ik hoop zoiets toch niet mee te maken.
heb wel foto's gemaakt vd schade maar met zo'n wegwerpding voor bedrijf zelf en verzekering. Op dat moment was mijn zorg veilig komen te staan.
Doet maar wat..
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:57:26 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81457630
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:47 schreef Redbaron het volgende:
Ook weer terug, helaas stuk minder gegaan deze keer.
Moest ivm rijverbod donderdag rijden tot aan vipiteno, auto op de parkeekplaats en slapen..
Vrijdag: 4.35 de wekker, ff opfrissen auto starten en kijken of er meer weggaan zodat ik normaal weg kan rijden.
05.00 rijden, 05.04 boem stop ho. Auto geschaart.
Laatste tolpoortje loopt de weg naar rechts, van te voren gas los, motorrem erbij en laatste stuk iets bijremmen. Moment dat ik de rem aanraak gaat t span scharen, niets meer aan te doen dus.

Was er ff goed kapot van
Da's mooi kut kerel

Maar maar maar.. ik probeer me die situatie voor te stellen he.. maar leg me nou eens uit waarom je trailer schaart terwijl je 'iets' bijremt ?? óf jouw 'iets' is een beetje een understatement, óf je snelheid was redelijk hoog icbm de bochtradius (zijwaartse energie in de trailer) óf het remsysteem van je trailer was niet OK..

Het laatste klinkt het meest aannemelijk, maar ik zou dat voor mezelf wel zeker willen weten.

Misschien FF vragen aan die chauffeur die hem teruggebracht heeft of hij niets heeft gemerkt ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81458110
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's mooi kut kerel

Maar maar maar.. ik probeer me die situatie voor te stellen he.. maar leg me nou eens uit waarom je trailer schaart terwijl je 'iets' bijremt ?? óf jouw 'iets' is een beetje een understatement, óf je snelheid was redelijk hoog icbm de bochtradius (zijwaartse energie in de trailer) óf het remsysteem van je trailer was niet OK..

Het laatste klinkt het meest aannemelijk, maar ik zou dat voor mezelf wel zeker willen weten.

Misschien FF vragen aan die chauffeur die hem teruggebracht heeft of hij niets heeft gemerkt ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
meeste snelheid had ik er al uit voor de bocht, dus iets bijremmen om in een keer door de tolpoorten te kunnen was voldoende.
Mijn plan is idd maandag ff langs om een en ander aan informatie te verstrekken en in te winnen
Doet maar wat..
pi_81458619
Dus als ik het goed begrijp heb je op de motorrem geremd, terwijl het spiegelglad is daar? Regel 1 tijdens de eerste rijles: als het glad is, nóóit de motorrem gebruiken Als er iets ongelijkmatig, onrustig en ongenuanceerd remt dan is het wel de motorrem, en ook nog eens alleen op de trekas.
Mijn theorie: toen je bijremde kwam er op de trekas zóveel remkracht (door de combinatie motorrem + bedrijfsrem) dat door de gladheid de trekas de grip verloor en dus de oplegger met de kont van de trekker aan de haal ging.

Nouja, de beste stuurlui staan aan wal natuurlijk, en met je duffe harses om 5 uur 's morgens is een foutje natuurlijk snel gemaakt, dus trek het je vooral niet te persoonlijk aan. Wij zijn allemaal blij dat het ons niet is overkomen, en verder is het achteraf altijd makkelijk lullen.
Hoe reageerde de baas verder? En hoe ben je er zelf afgekomen afgezien van de deuk in je ego? En hoe ben je eigenlijk thuisgekomen dan, als die trekker afgeschreven is?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81459005
heb eerst afgeremd op motorrem, die loslaten voor de bocht want dat gaat noioit goed. Toen vond ik de snelheid nog iets te hoog dus gebruikte gewoon het pedaal. dat ging dus niet goed.
Baas reageerde met kan gebeuren als jij maar ok bent.
Bedrijf rijd alleen italie dus een collega kwam me ophalen en zijn dubbelbemand in 1 ruk doorgereden naar Oldenzaal.
Doet maar wat..
pi_81460052
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:45 schreef Redbaron het volgende:
heb eerst afgeremd op motorrem, die loslaten voor de bocht want dat gaat noioit goed. Toen vond ik de snelheid nog iets te hoog dus gebruikte gewoon het pedaal. dat ging dus niet goed.
Baas reageerde met kan gebeuren als jij maar ok bent.
Bedrijf rijd alleen italie dus een collega kwam me ophalen en zijn dubbelbemand in 1 ruk doorgereden naar Oldenzaal.
Dat is wel tof dan, zo'n reactie. Maarehm, in Oldenzaal, en ze rijden alleen italië? Kuypers heel toevallig?

Meteen verder sturen is trouwens ook het beste, dan ben je meteen over de drempel heen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:36:24 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81460361
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat is wel tof dan, zo'n reactie. Maarehm, in Oldenzaal, en ze rijden alleen italië? Kuypers heel toevallig?

Meteen verder sturen is trouwens ook het beste, dan ben je meteen over de drempel heen
Mjah, dit is toch iets wat je overkomt, en als hij eenmaal gaat moet je van heel goeden huize komen wil je hem er weer uit krijgen.. wdb had de baas gewoon gelijk natuurlijk; het enige wat belangrijk is is letsel aan de chauffeur, de rest is verzekeringswerk
Heb het wel eens geprobeerd met een lege semi op een haventerrein toen het geregend had,; gaat je niet lukken als je geen Houdini heet; je hebt gewoon niet genoeg wheelspeed om hem zo hard vooruit trekken dat je sneller wordt als de trailer.

Je kunt hem met de trailerrem wel aardig laten driften trouwens

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 15-05-2010 17:49:13 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81461137
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat is wel tof dan, zo'n reactie. Maarehm, in Oldenzaal, en ze rijden alleen italië? Kuypers heel toevallig?

Meteen verder sturen is trouwens ook het beste, dan ben je meteen over de drempel heen
Bijna goed, Kuipers
Werk er regelmatig via uitzendbureau en kreeg te horen dat ik na komende week gewoon vaker voor ze mag rijden
Doet maar wat..
pi_81461548
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:06 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Bijna goed, Kuipers
Werk er regelmatig via uitzendbureau en kreeg te horen dat ik na komende week gewoon vaker voor ze mag rijden
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_81461643
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:06 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Bijna goed, Kuipers
Werk er regelmatig via uitzendbureau en kreeg te horen dat ik na komende week gewoon vaker voor ze mag rijden
gelukkig dat het allemaal zo goed is afgelopen dan.

alleen kreeg je te horen dat je er vaker mag gaan werken voor of na dat je in italie bent geweest
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_81464761
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, dit is toch iets wat je overkomt, en als hij eenmaal gaat moet je van heel goeden huize komen wil je hem er weer uit krijgen.. wdb had de baas gewoon gelijk natuurlijk; het enige wat belangrijk is is letsel aan de chauffeur, de rest is verzekeringswerk
Heb het wel eens geprobeerd met een lege semi op een haventerrein toen het geregend had,; gaat je niet lukken als je geen Houdini heet; je hebt gewoon niet genoeg wheelspeed om hem zo hard vooruit trekken dat je sneller wordt als de trailer.

Je kunt hem met de trailerrem wel aardig laten driften trouwens
Ik bedoelde de psychologische drempel
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81464817
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:06 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Bijna goed, Kuipers
Werk er regelmatig via uitzendbureau en kreeg te horen dat ik na komende week gewoon vaker voor ze mag rijden


Die auto die je aan vervroegd pensioen geholpen hebt, was dat dan toevallig ook een Scania 4-serie?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81465329
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:05 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Die auto die je aan vervroegd pensioen geholpen hebt, was dat dan toevallig ook een Scania 4-serie?
Jah, deze had eigenlijk nog een jaar doorgemoeten, was volgens mij de enige euro3 nog die ze hadden.
Was gelukkig geen compleet nieuwe
Doet maar wat..
pi_81465713
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:19 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Jah, deze had eigenlijk nog een jaar doorgemoeten, was volgens mij de enige euro3 nog die ze hadden.
Was gelukkig geen compleet nieuwe
Geen wonder dan dat het bij het remmen fout gegaan is. Als er één type is dat standaard niet door de APK zou mogen komen dan is het wel de Scania 4-serie. Het is net een natte spons waar je in trapt, eerst gebeurt er niks, dan duurt het ff, en dan begint de boel ineens als een dolle te remmen. Als er op die auto's Iveco had gestaan, had geen hónd ze hebben willen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81465810
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:31 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Geen wonder dan dat het bij het remmen fout gegaan is. Als er één type is dat standaard niet door de APK zou mogen komen dan is het wel de Scania 4-serie. Het is net een natte spons waar je in trapt, eerst gebeurt er niks, dan duurt het ff, en dan begint de boel ineens als een dolle te remmen. Als er op die auto's Iveco had gestaan, had geen hónd ze hebben willen
Dr stond toch gewoon R380 op de grill.
Maar hoe je het wend of keert, blij was ik niet toen het gebeurde
Doet maar wat..
pi_81465968
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:34 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Dr stond toch gewoon R380 op de grill.
Maar hoe je het wend of keert, blij was ik niet toen het gebeurde
Dan was het dus een R-serie, en geen 4-serie Evengoed sta je natuurlijk nooit te juichen als je zoiets overkomt. Maar joh, gebeurd is gebeurd, je kunt er nu toch niks meer aan doen. Niet te lang stil bij blijven staan, want daar maak je jezelf alleen maar gek mee
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_81466343
mooi rottig, maar je leeft nog en je mag vaker komen..
al met al nog goed gekomen..
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:09:51 #244
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81466954
Die motorrem van een scania is trouwens ook heel verschillend per auto.. Bij de ene gebeurt geen ene kloot en bij de andere zit je direct met je kop in de voorruit.. Echt subtiel zijn ze niet.

En ik zag net ergens Iveco voorbij komen? Dat dat bedrijf nog bestaat....
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:39:44 #245
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_81467924
Iveco gaat fuseren met Paccar.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:45:29 #246
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81468104
Daf was toch al niet zo best!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:23:57 #247
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_81469476


Blijft leuk speelgoed, die LZV's
pi_81469872
Blup: besef je wel dat Iveco een van de grootste motorenbouwers is, en niet alleen voor vrachtwagens?

Sure, het is net een Fiat, het rammelt en alles is van goedkoop plastic gemaakt. Maar technisch zijn ze helemaal niet slecht. Sterker nog, ik vind Iveco op een hoop punten een stuk beter dan Scania. Laten we het bijvoorbeeld eens hebben over veercomfort, stoelen, de remmerij, het bed, en geloof het of niet: de betrouwbaarheid.
Alleen, doordat de meeste onderdelen van Italië moeten komen, ben je meteen goed de sjaak als er iets belangrijks kapot gaat. Ten eerste qua tijd en ten tweede qua kosten.
Verder werkt Iveco gewoon met ZF versnellingsbakken, net als MAN en Daf, zowel voor de handbakken als de automaten. Sterker nog, onder een Iveco, een Daf en een MAN hangt exact dezelfde versnellingsbak. Hooguit een andere tandwielverhouding, afhankelijk van het type auto en de achteras, maar verder niks anders. Alleen de aansturing ervan is merkgebonden, waardoor de bakken niet onderling uitwisselbaar schijnen te zijn.
En verder trekken ze als een dolle, iets dat van - ik noem maar wat - een benz of een Scania niet gezegd kan worden. Jaja, nu komt er natuurlijk een stortvloed van mensen die anti Iveco en pro benz of Scania zijn, en die vinden dat dat onzin is. Voor die mensen: duik er maar eens serieus de bergen mee in, kijken welke auto het snelst boven is

Feit is gewoon dat ieder merk voor- en nadelen heeft, en dat ook een benz (en ik wil nog niet dood in zo'n ding gevonden worden), een Scania (zelfde verhaal) en een Iveco geen slechte auto's (meer) zijn.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:38:30 #249
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_81469982
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:23 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft leuk speelgoed, die LZV's
Broshuis?
pi_81469986
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:23 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft leuk speelgoed, die LZV's
Op youtube staat ook een filmpje van de jongens van Visbeen, ook een stuk of 3 opleggers achter elkaar. En de mannen van Dyco kunnen er ook wat van
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')