Dat was dus het artikel waar ik het over had. Men 'nam aan' dat het een clusterbom was. Dit is ondertussen door het EOD ontkent. Ook het oorlogsmuseum kan het stuk niet plaatsen. Grote vraag is: wat is het dan wel?quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:15 schreef havanagila het volgende:
Bleek een clusterbom uit ww2 te zijn. Aldus dagblad de limburger.
Watblief?quote:Op zondag 25 april 2010 13:45 schreef woessie het volgende:
[..]
Een verzwaarde pendelsteenslag omstreeks 1930. Pracht van een exemplaar trouwens, ik verwacht van Noorse fabrikaat.
Is dat een ander woord voor sloopkogel?quote:Op zondag 25 april 2010 13:45 schreef woessie het volgende:
Een verzwaarde pendelsteenslag omstreeks 1930. Pracht van een exemplaar trouwens, ik verwacht van Noorse fabrikaat.
Dat dacht ik ook eerst. Maar hij is waarschijnlijk in elkaar 'gezet'. Vandaar -door de roest en dergelijke- is het ook moeilijk om hem weer uit elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:55 schreef ROG het volgende:
Als 'ie uit elkaar kan.. dan zou dat met schroefdraad moeten zijn?
Hmz... cola-badje in een teiltje? Of is dat link?quote:Op woensdag 28 april 2010 12:05 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook eerst. Maar hij is waarschijnlijk in elkaar 'gezet'. Vandaar -door de roest en dergelijke- is het ook moeilijk om hem weer uit elkaar te krijgen.
Zoiets denk ik ook. Die uitsparingen in dat ding zitten er niet voor niets. Het ding heeft ergens op geleund en er leunde iets OP dat ding.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef koffiekoekje het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets, maar dan net anders
Je hebt ook kleine sloopkogeltjes hoorquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:33 schreef Lyzio het volgende:
Voor een sloopkogel is ie veel te klein en veel te licht. Hij weegt een krappe 25 kilo.
Omdat het van gietijzer is. Dat is nou eenmaal zwaar. Kan dus ook van een standbeeld zijn. Of ja, iets totaal anders. Die kans is erg groot.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:18 schreef ROG het volgende:
Áls het een tafelpoot is of iets dergelijks, waarom dan zo zwaar? Lijkt mij van niet dus..
Misschien is het een soort van anker voor een boei. De uitstulpingen vermoeden een soort vergrendeling of een pasvorm in een ander deel - bijvoorbeeld een plaat in de grond. Het gat aan de boven en onderkant suggereert dat er een soort kabel doorheen liep. Met 25kg zie ik het echter niet zo snel ergens aan hangen, maar eerder als anker of gewicht dienen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:23 schreef ROG het volgende:
Maar ook de dikte van de uitvoering? Een vierkante ruimte voor een gegoten onderdeel is dan onlogisch, bij een meubelstuk.
Is het geen waterboei oid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |