Beetje late update, maar beter laat dan nooit:
Vandaag weer officieel een ex erbij dus. Het is raar gelopen eigenlijk wel.. Nadat ik hem gebeld had over dat ik er zo van baalde dat we elkaar zo weinig zagen, heeft hij dus om bedenktijd gevraagd. Niet echt ideaal, maar goed, die heb ik hem wel gegeven. Zondag stuurde 'ie nog een vrolijk smsje, of ik ook zo aan het genieten was van het lekkere weer blablabla. Toen stuurde hij dinsdag een berichtje of we donderdag af konden spreken, bij mij thuis en dan zou hij wel koken. Eerlijk gezegd dacht ik, doordat hij dus zei dat hij zou koken, dat de uitkomst misschien toch positiever kon zijn dan ik voor mezelf al bedacht had..
Maar goed, hij komt gisterenavond dus bij mij thuis. Tas vol boodschappen bij, hij gaat lekker staan koken. Ondertussen praten we een beetje over koetjes en kalfjes, drinken een wijntje, al met al: het is gewoon hartstikke gezellig. Eigenlijk gewoon een leuk etentje gehad, hij heeft het nog over dingen die we volgende keer moeten doen, enzovoorts. Maar goed, ik stuur toch aan op 'het' gesprek, want net doen alsof het niet tussen ons staat helpt natuurlijk niemand. Het komt er dus op neer dat hij er gewoon echt geen tijd voor heeft. Gelul denk ik, want als ik iemand echt leuk vind maak ik daar wel tijd voor, hoe druk ik het ook heb. Zijn idee was om het gewoon aan te kijken, zien waar het schip strand. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt, ik heb al eens in zo'n situatie gezeten en dat wil ik nooit meer meemaken! Ik heb hem dus gezegd dat het van mij dan niet meer hoeft, ik heb geen zin om iemands vage scharrel te zijn. Nadat we een beetje waren uitgepraat komt hij naast me op de bank zitten, hij wil knuffelen en zoenen, maar ik kan het eigenlijk niet. Ik weet gewoon dat dat de dingen alleen maar erger maakt... Tot zover is het allemaal nog te overzien, maar dan vraagt hij of hij mag blijven slapen, omdat ie nogal veel gedronken heeft. Dat was ook wel zo, maar toch, ergens vind ik niet dat je dat behoort te vragen. Waarschijnlijk hoopte ie op afscheidssex

Ik heb ermee ingestemd dat hij mocht blijven slapen (nu spijt van, maar ja, je bent zwak op zo'n moment

), maar dat hij nergens op hoefde te hopen. Hij heeft me in bed proberen te knuffelen, vast te houden, zoenen, de hele mikmak. Ik heb dat echter afgehouden, en ik heb hem ook vertelt dat ik het fijn zou vinden als hij weg zou zijn voordat ik wakker was. Toen heb ik me omgedraaid en ben in slaap gevallen.
Om 3 uur werd ik wakker, en hij was weg. Op dat moment nogal een schok, maar vanmorgen was ik er blij mee. Moet er niet aan denken dat je dan weggaat met de gedachte 'nu zie ik hem nooit meer'. Dan maar zo...
Maar het doet me wel verdriet. Heb nauwlijks nog geslapen en loop nu op mijn werk dus zo'n beetje rond als een zombie.Wat me nog wel een beetje op de been houdt is dat ik in ieder geval voet bij stuk heb gehouden, niet gezwicht ben voor mooie praatjes en geen concessies heb gedaan. Contact zal er niet meer zijn, hij heeft nog wel gevraagd of hij me nog mocht bellen of smssen, maar ik heb aangegeven dat ik dat ook niet wil. Vrienden heb ik genoeg, daar ben ik niet naar op zoek.
Voel me kut, maar gelukkig zijn er nog positieve dingen, zoals het feit dat ik over 2 weken naar Amsterdam verhuis. Dat houdt me wel op de been. Maar er zit wel een dikke, dikke knoop in mijn maag...