Want?quote:
De baby natuurlijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:55 schreef crohntje het volgende:
Waarom arm kind? En bedoel je dan Georgina of de baby?![]()
Ik vind het juist leuk. Ze is een beetje hyper en chaotisch, maar ach, ik denk dat ze een hele leuke moeder zal zijn.
Zelfs op een bomvol strand op Scheveningenquote:Op woensdag 21 april 2010 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat iemand daar überhaupt bovenop durft te kruipen.
Ah, wordt het toch nog gezellig nu Oma zich er mee gaat bemoeienquote:Moeder feliciteerde Georgina Verbaan via Twitter
Moeder Georgina Verbaan hoopt op verzoening
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - "Gefeliciteerd. Ben intens blij en gelukkig voor jou. Wordt vast een heel lief en mooi kindje. Kusjes van oma in spe.” An de Wit-Akkermann moest haar dochter Georgina Verbaan twitteren om haar te feliciteren met haar zwangerschap. „Ik heb haar telefoonnummer niet en ik weet maar ongeveer waar ze woont.”
De 29-jarige Georgina hing, toen ze haar zwangerschap ontdekte, niet direct met haar moeder aan de telefoon. De twee hebben al zes jaar geen contact. En dat doet mama An nu veel pijn: „Ik hoop meer dan ooit op een verzoening. Ik verlang ernaar Georgina te steunen. En ik wil mijn kleinkind straks zo graag in mijn armen houden.”
An de Wit heeft geaarzeld of ze over de nog altijd aanwezige kloof tussen haar en haar dochter zou praten. „Ik wil Georgina niet boos maken. Maar aan de andere kant denk ik dat dit een opening kan zijn. Misschien dat de zwangerschap haar verandert, waardoor ze milder naar de situatie gaat kijken. We hebben geen ruzie gehad hoor toen. Maar we hebben jaren geleden samen besloten dat we elkaar ruimte moesten geven.”
Bemoeizucht
„Ik was net gescheiden van mijn tweede man, de vader van haar jongere broer Oswin. Georgina zat in GTST en ik had mijn huidige echtgenoot Peter ontmoet. Georgina en ik kibbelden af en toe. Zij ergerde zich aan mijn bemoeizucht, zag niet dat ik haar alleen maar wilde beschermen. We stelden vast dat ik haar de kans moest geven in vrijheid haar eigen bestaan op te bouwen. En dat heeft ze voorbeeldig gedaan. Maar ik verlang nu weer naar het herstellen van een moeder-dochtercontact. Ik hoop dat zij mijn uitgestoken hand aan wil nemen.”
An en Georgina hebben elkaar al jaren niet gezien. An leest in de krant wat haar dochter allemaal doet en Georgina kan haar moeder, die intussen onder andere het boek Rimpels op je ziel schreef, eveneens af en toe in de media zien. „Ik ben zo bang dat ik mijn pasboren kleinkind straks ook op een krantenpagina voor het eerst onder ogen krijg. Dit verhaal is dus een poging dat te voorkomen. Ik wil Georgina steunen. Zonder de betwetermoeder te zijn, die zij misschien vreest. Ik wil haar nog steeds alle ruimte geven om zelf beslissingen te nemen over zaken, maar ik zou zo graag weer een beetje betrokken zijn bij haar leven. Het is fijn om als je zwanger bent te kunnen praten met mensen die het al hebben meegemaakt. Vooral met je moeder. In haar buik heb je tenslotte zelf negen maanden gewoond.”
Toen An zelf zwanger was van Georgina, was ze 23 en woonde alleen in Den Haag. „Dat was een eenzame tijd. Na de bevalling heb ik zes weken bij mijn ouders in Limburg gelogeerd. Omdat het heerlijk was om in die kwetsbare dagen dicht bij mijn eigen ouders te zijn. Dan besef je hoe intens en echt zij van je houden. Ik wil diezelfde geborgenheid aan Georgina en haar vriend Rob laten voelen. Het kindje verdient familie. De cadeau gekregen babykleertjes van Georgina hingen destijds feestelijk aan de schoorsteen bij mijn ouders.”
Gescheiden
An de Wit woont intussen met haar partner Peter in Almere en heeft er een praktijk als coach. „Maar ik zal geen coachmoeder zijn. Werkelijk niet. We houden zaken en privé gescheiden. Ik droom trouwens weer regelmatig van Georgina. Vroeger waren dat nachtmerries waarin we kibbelden. Tegenwoordig knuffelen we elkaar. Ik zei laatst nog tegen Peter: misschien is dat de voorbode van een betere tijd. Georgina was trouwens al toen ze jong was een flapuit. Zo zei ze eens tegen de buurvrouw: ’wat hebt u een lelijke man, u kunt toch wel beter krijgen’. Ik kan me nu op die spontaniteit verheugen.”
An wordt ook bijna oma van de dochter van Peter. „Ik heb het logeerwiegje voor dat kindje net geïnstalleerd. Mijn grootste wens is dat er vanaf oktober als Georgina is bevallen ook af en toe een beroep zal worden gedaan op dat wiegje voor haar kindje. En dat we dan af en toe met het hele spul en alle grut aan één eettafel mogen zitten. Dat zou me zo gelukkig maken.”
En ook de mijne. Ik vind Gerogina echt totaal geen moeder-type en het zou me niets verbazen als ze een keer haar kind ergens vergeet ofzoquote:Op woensdag 21 april 2010 18:59 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
haha dat was ook meteen mijn reactie toen ik het las.
Dat dacht ik dus ook. Waarom nemen celebs toch zo snel kids. Alsof je er niet bij hoort zonderquote:Op donderdag 22 april 2010 11:05 schreef dalaiblama het volgende:
Wat is dat toch met mensen die iemand een paar maanden kennen en dan maar meteen besluiten er een kind mee te maken.
En ik denk ook wel dat ze een leuke moeder kan zijn hoor, maar komend vanuit een gebroken gezin, met een moeder die ze niet spreekt en een vriendje van net een paar maanden...dunno, odds are against her.
dat denk ik ook dusquote:Op donderdag 22 april 2010 11:02 schreef Copycat het volgende:
Leuk! Ik heb het idee dat ze een geweldige moeder wordt, zonder een moeke te zijn.
Het blijft altijd een keuze hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:14 schreef Miaaaauwww het volgende:
Wie zegt dat het een weloverwogen besluit is geweest?
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef sherezade het volgende:
weer zo'n voorbeeldje van kind krijg kind
Nee die wordt geen moeke hoor. Moderne leuke moeder.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:02 schreef Copycat het volgende:
Leuk! Ik heb het idee dat ze een geweldige moeder wordt, zonder een moeke te zijn.
Alsof leeftijd iets zegt over karakterquote:Op donderdag 22 april 2010 11:44 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ze is 30 hoor... wat nou kind krijgt kind
Dat aandachtzoeken van haar moeder is toch ook onderdeel van het probleem wat Georgina met haar heeft? Meen me vaag te herinneren dat ze een paar jaar geleden wel weer wat contact hadden en dat moeder het toen nodig vond om dat meteen door te vertellen aan de Telegraaf.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:02 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, ik hoop dat ze gaat verbazen, ik vind Georgina een leuke meid maar idd, ze komt nog best kinderlijk over. Maar goed, ik ken haar natuurlijk helemaal niet verder en wie weet doet ze het fantastisch. Voor die moeder vind ik het in en in-triest hoe ze zichzelf aan het vernederen is in de hoop op contact.
quote:Op donderdag 22 april 2010 15:03 schreef Greys het volgende:
Leuk voor haar en ik sluit me aan bij kamp 'Volgens mij gaat zij een heel leuke moeder zijn'
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:03 schreef Greys het volgende:
Leuk voor haar en ik sluit me aan bij kamp 'Volgens mij gaat zij een heel leuke moeder zijn'
Ken anders genoeg mensen die binnen een paar maanden al aan kids begonnen zijn. Vooral als ze elkaar (ver) na hun dertigste leerden kennenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:09 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Waarom nemen celebs toch zo snel kids. Alsof je er niet bij hoort zonderNu valt het hier nog wel mee, maar in hollywood ploppen ze eruit voordat bekend is dat 2 mensen een stel zijn
Tja, ik vraag me dan toch altijd af of het wel een goede basis is voor een kindje. De tijd zal het leren.
omdat ze zich als een blij labiel figuur gedraagt voor iemand die 30 isquote:Op donderdag 22 april 2010 11:44 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ze is 30 hoor... wat nou kind krijgt kind
Dat denk ik ook jaquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:56 schreef Moja het volgende:
Leuk voor haar! En ik denk dat veel mensen Georgina onderschatten.
Ken haar verder niet, maar vermoed dat ze wel ADHD heeft ofzo. Ze komt op mij heel druk, fladderig en chaotisch over. En iets is goed of slecht.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:00 schreef sherezade het volgende:
[..]
omdat ze zich als een blij labiel figuur gedraagt voor iemand die 30 is
quote:Op zondag 25 april 2010 08:10 schreef MikeyMo het volgende:
Oh dan gaan d'r harries weer groeien
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |